Skocz do zawartości

gruntowanie emulsją


Recommended Posts

Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem który doradził mi abym tynk gipsowy który mam wykonany na ścianach zagruntował jakąkolwiek emulsją rozrobioną z wodą, po gruntowaniu zobaczył co można jeszcze poprawić na ścianach i po poprawkach już malować, zastanawiam się bo producenci farb zalecają swoje podkłady pierwszy powód to pieniądze jakie na nim zarabiają ale czy aby na pewno ? czy wystarczy zagruntować dowolną emulsją ?
Link do komentarza
mam tynk c-w i zrobiłam tak, że przed malowaniem kolorem prasnęłam te ściany dwa razy badziewiastą farbą żeby tynk się napił .... jak ma wyżłopać, to niech żłopie tanie badziewie marketowe ... i u mnie się super sprawdziło ....
nie wiem jak na gipsowych , ale przecież skosy poddasza mam w gładziach , i potraktowałam je dokładnie jak tynki c-w - i wszystko jest ok ... icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

mam tynk c-w i zrobiłam tak, że przed malowaniem kolorem prasnęłam te ściany dwa razy badziewiastą farbą żeby tynk się napił .... jak ma wyżłopać, to niech żłopie tanie badziewie marketowe ... i u mnie się super sprawdziło ....
nie wiem jak na gipsowych , ale przecież skosy poddasza mam w gładziach , i potraktowałam je dokładnie jak tynki c-w - i wszystko jest ok ... icon_smile.gif




Tak właśnie mnie instruował pan malarz, mówił żeby napić tynki czymś tanim żeby później farby docelowej nie piły i będzie grało icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Cytat

Rozmawiałem dzisiaj z fachowcem który doradził mi abym tynk gipsowy który mam wykonany na ścianach zagruntował jakąkolwiek emulsją rozrobioną z wodą, po gruntowaniu zobaczył co można jeszcze poprawić na ścianach i po poprawkach już malować, zastanawiam się bo producenci farb zalecają swoje podkłady pierwszy powód to pieniądze jakie na nim zarabiają ale czy aby na pewno ? czy wystarczy zagruntować dowolną emulsją ?



Producenci farb na pewno mają laboratoria gdzie doświadczeniem, wiedzą i badaniami tworzą produkty, które mają ułatwiać życie. Malarz, który doradza mieszanie supermarketowego badziewia z wodą nie wydaje mi się być dobrym malarzem. Zadaniem farby podkładowej jest ustabilizowanie podłoża i przygotowanie powierzchni pod farbę nawierzchniową, czyli musi zamknąć czymś tą ścianę. Tania farba z marketu za 50zł - 10L = 5zł jeden litr za tyle to się kupuje Coca Cole a nie farbę która ma nam starczyć na naście lat! Zobacz na wydajność tej farby ile możesz wymalować i ile tej wody co w niej jest wyparuje!

Tu jest dobry artykuł o tym z poradą jak przygotować ścianę do malowania Edytowano przez Adam123 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...