Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Vulkan

Dom ze styropianu

Recommended Posts

Decyzję o budowie w takiej technologii podjąłem już kilka lat temu, kiedy to gdzieś na targach zobaczyłem te klocki lego. Wtedy widziałem je białe, dziś po przemyśleniach i analizie buduję z szarych. Materiał nazywa się Neopor. Klocki dostarcza firma Izodom2000.

Kolega polecił mi architekta i po wstępnej rozmowie miałem wrażenie, że jest człowiekiem kompetentnym i wie o czym rozmawia. Z czasem szybko zmieniłem zdanie, ale już było za późno aby zmieniać architekta. Skutki tej współpracy prawdopodobnie jeszcze nie raz będę przeklinał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wy tu widzicie problem z architektem/technologią
a Autor chciał zapewne o problemie z kolegą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Skutki tej współpracy prawdopodobnie jeszcze nie raz będę przeklinał...

Początek brzmi intrygująco. Czekamy na dalszy ciąg tej historii icon_smile.gif.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
też mi się tak wydaje .... namnożyło się ostatnio jednopostowców którzy klepią gdzie popadnie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

też mi się tak wydaje .... namnożyło się ostatnio jednopostowców którzy klepią gdzie popadnie ...



Szkoda ze nie przedstawią się :( zawsze byłaby szansa na ciekawą merytoryczną dyskusję icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sorry panowie, że nie dokończyłem wątku, ale było już późno a ja taki dziennik budowy prowadzę pierwszy raz. Nie jestem jednopostowcem. Zmierzam się podzielić z innymi moimi doświadczeniami i chętnie nawiążę ciekawą merytorycznie dyskusję icon_smile.gif

...do architekta poszedłem z kartka papieru, na której narysowałem rozkład domu, taki jak to sobie wyobraziłem, że będzie dla mnie praktyczny. Pokazałem mu to i zapytałem czy z tego rysunku potrafi zrobić projekt, który da się wybudować.
Poprzyglądał się i powiedział, że chętnie podejmie się tego wyzwania. Zaznaczyłem, że chcę nowoczesny ale jednocześnie ciepły dom. On na to, że jego żona jest architektem wnętrz i może jestem zainteresowany umową kompleksową. Pomyślałem sobie, że to może się udać, bo jako małżeństwo to się dogadają i nie będą zwalać jakichś byków jedno na drugie. Więc do umowy dorobiliśmy punkt "b" jako aranżacja wnętrz. To było z perspektywy czasu największym błędem jaki w tym temacie zrobiłem do tej pory...

Architekt dostał ode mnie wszystkie namiary na firmę Izodom2000, bo z ich elementów zdecydowałem się budować. Przekonała mnie wartość izolacyjności cieplnej ścian U=0,15 Moim celem jest mieć dom, który nie generuje dużych kosztów ogrzewania.

Zasada jest dosyć prosta przy tej technologii, każdy wymiar musi być podzielny przez 5. Ponieważ do takich wymiarów można docinać bloczki i zamki również o taką wartość można przekładać. To właśnie okazało się dla architekta dylematem nie do przeskoczenia - jak okazało się przy stawianiu fundamentów - bo wymiary jakie zaprojektował a geodeta wyznaczył według nich osie nie dały się uzyskać w żaden sposób.

Ekipę wykonawczą mam bardzo dobrą, są dokładni i mierzą 15 razy zanim powiedzą, że jest dobrze. Ta zaleta wykonawcy stała się poważnym hamulcem. Nie chcieli robić dalej dopóki architekt nie rozwiąże problemu wymiarów. Czas goni, architekt na urlopie i nie odbiera telefonów. Masakra. Pomoc w kierowniku budowy. Bardzo kumaty człowiek i ma pomysły jak sobie radzić na budowie.

Ale po kolei. Wklejam zdjątko działki na której zaplanowałem postawić moją chatkę puchatkę icon_smile.gif po jej wykarczowaniu z traw w ciężkim pocie czoła icon_smile.gif

DSC01446.jpg

Edytowano przez Vulkan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zwracam honor i przepraszam za niesłuszne podejrzenia icon_wink.gif .
Nie zazdroszczę problemów .... trzymam kciuki za jak najszybsze pozytywne rozwiązanie sprawy.... icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...nie ma sprawy icon_smile.gif rozwinę w niektórych momentach temat, może uda się ustrzec co niektórych przed popełnieniem podobnych błędów jakie zrobiłem ja.

Zasugerowałem się oglądając zdjęcia i filmy z realizacji w tej technologii obiektów budowanych na zachodzie i wymyśliłem, że chcę aby mój domek stanął na płycie. Naczytałem się o zaletach płyty i wydało mi się to odpowiednim rozwiązaniem dla mnie.

Zapytałem mojego architekta czy jest to do zrobienia, a on mówi że fajny pomysł bo dodatkowo będzie izolacja od dołu to już całkiem ciepły domek będzie i zrobił taki projekt.

Kiedy otrzymałem - po wielu bólach, bo miał być gotowy na październik 2010 a pod naciskiem otrzymałem go w marcu 2011 - jedną wersję projektu, która poszła do starostwa, wiozłem się za szukanie kierownika budowy. Pokazałem mu projekt a on mówi żebym zrobił badania geologiczne gruntu. Jak kazał to ja tak posłusznie zrobiłem.

Jak otrzymaliśmy po kilku dniach wyniki to się okazało że grunt jest wysadzisty. Wykonawca konsultował to jeszcze ze swoim zaprzyjaźnionym kierownikiem budowy i powiedział, że jak na płycie to on się nie podejmuje wykonania bo po jakimś czasie będę miał krzywo wodę w szklance. Można to było by obejść wymieniając grunt pod budynkiem ale to było by tak kosztowne, że mi się włosy zjeżyły.

Trzeba było przeprojektować na fundamenty. Telefon do architekta co robić a on nie odbiera. Następnego dnia dzwonie do biura a on mówi, że pracuje do 15:00 - zanim się z nim nie rozliczyłem to odbierał telefony nawet o 17:00 icon_smile.gif teraz zrozumiałem jego tekst, który ciągle powtarzał "...Panie Krzysztofie mówił, żyjemy w takim kraju."

Tu znowu pomógł kierownik budowy, porozmawiał z architektem i odpowiedni wpis w dzienniku budowy przez architekta i konstruktora uratował sytuację. Walnął ławy 70 cm - jak pod pałac kultury - i tak zostało to wykopane i zrobione...

Jako że wody gruntowe wysoko i glina ją zatrzymuje, to dla pewności ławy zalano z betonu B25 W8, niby taki co nie nabiera wody jak w niej przebywa. Zgodziłem się na to mimo droższej ceny bo pomyślałem żeby tej mojej chatce puchatce stopy nie nasiąkały jak będzie stała w wodzie po roztopach icon_smile.gif - do drenażu doszedłem puźniej jak już ława została wylana icon_smile.gif

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mam pytanie
duza roznica w cenie w stosunku do metody tradycyjnej(np.porotherm 25cm+15cm styropian)?





1 m2 ściany w technologii Izodom grubości 35 cm kosztuje:
bloczki 167,26
beton 37,39
razem 204,65 brutto już ocieplone.

To mnie przekonało, bo nie muszę brać ekipy, która będzie na rusztowaniu wykonywać dodatkowe ocieplanie z ryzykiem powstawania mostków cieplnych i kupować dodatkowo styropianu. Po zalaniu mam już gotową do otynkowania ciepłą ścianę. Architekt wyliczał mi, że trój warstwowa ściana dochodzi do U=0,25 i ile trzeba się przy tym narobić. Tutaj mam U=0,15 i chłopaki nie narobią się bo noszą 2 metrowe klocki, które ważą jak styropian icon_smile.gif Nie namęczą się to są wydajniejsi icon_smile.gif - mam nadzieję icon_smile.gif Edytowano przez Vulkan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolego - widać, że same mondre głowy Ci pomagały, płytę można wykonać na gruncie wysadzinowym i nie mieć problemów z krzywą wodą w szklance, nie ponosząc jakiś tam kosmicznych kosztów
gdyż:
-można zrobić warstwę filtracyjną pod płytą, grubości ok 30-40cm, co w zupełności wystarcza i nie jest kosmicznie drogie
-najprościej - zakopać obwodowo styro lub styrodur, pas 1m dookoła pionowo bądź poziomo, lub pod każdym innym kątem, zapobiega to przemarzaniu gruntu pod budynkiem - brak wysadzin

to co Ci wyliczył architekt to też baranina, zamiast betonu i styro, można dać bet. komórkowy lub ceramikę i styro i w podobnej grubości, co da zapewne lepsze parametry

i pamiętaj - budujesz dla siebie, nie dla wygody wykonawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1 m2 ściany w technologii Izodom grubości 35 cm kosztuje:
bloczki 167,26
beton 37,39
razem 204,65 brutto już ocieplone.

To mnie przekonało, bo nie muszę brać ekipy, która będzie na rusztowaniu wykonywać dodatkowe ocieplanie z ryzykiem powstawania mostków cieplnych i kupować dodatkowo styropianu. Po zalaniu mam już gotową do otynkowania ciepłą ścianę. Architekt wyliczał mi, że trój warstwowa ściana dochodzi do U=0,25 i ile trzeba się przy tym narobić. Tutaj mam U=0,15 i chłopaki nie narobią się bo noszą 2 metrowe klocki, które ważą jak styropian Nie namęczą się to są wydajniejsi - mam nadzieję



Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem że : "Tutaj mam U=0,15"


Obliczony współczynnik przenikania ciepła U jest liczony ze względów marketingowych dla ściany trój warstwowej (styr/rdzeń /styr).

W praktyce ta ściana miejscami a nawet w całości musi być traktowana jak 2 warstwowa z powodu strat przez przewodność stropu (żebra i nadbeton) oraz ucieczka ciepła w stronę ławy przy izolacji 5 cm od wewnątrz . A chłonność wody i brak odporności na wilgoć neoporu może obniżyć skutecznie izolacyjność całej wewnętrznej warstwy izolacji cieplnej 5 cm .

Żeby zbliżyć się do "Tutaj mam U=0,15" musiał by Pan wylać płytę tak jak planował , zastosować stropy drewniane oraz skutecznie osłonić warstwę wewnętrzną izolacji przed wilgocią .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
co do ław to faktycznie nie tylko pałac kultury można by było na nich postawić... icon_biggrin.gif
czekamy na dalszą relacje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolego - widać, że same mondre głowy Ci pomagały, płytę można wykonać na gruncie wysadzinowym i nie mieć problemów z krzywą wodą w szklance, nie ponosząc jakiś tam kosmicznych kosztów
gdyż:
-można zrobić warstwę filtracyjną pod płytą, grubości ok 30-40cm, co w zupełności wystarcza i nie jest kosmicznie drogie
-najprościej - zakopać obwodowo styro lub styrodur, pas 1m dookoła pionowo bądź poziomo, lub pod każdym innym kątem, zapobiega to przemarzaniu gruntu pod budynkiem - brak wysadzin

to co Ci wyliczył architekt to też baranina, zamiast betonu i styro, można dać bet. komórkowy lub ceramikę i styro i w podobnej grubości, co da zapewne lepsze parametry

i pamiętaj - budujesz dla siebie, nie dla wygody wykonawcy




Barbossa,
masz rację tylko, że o tym fakcie powinienem się dowiedzieć dużo wcześniej od architekta. O wiele wcześniej powinien zadecydować o zrobieniu badań gruntu, nie po zrobieniu projektu i zatwierdzeniu przez starostwo. Ukształtowanie terenu wymaga podniesienie budynku do góry o około 50 cm nad poziom gruntu. Do tego 60 cm humusu daje 110 cm, to oznacza, że bardzo dużo materiału trzeba było nawieźć żeby dojść do tego poziomu co trzeba. Koszt mnie przeraził. Ale tak jak to opisałeś powiedzieli również budowlaniec i kierownik budowy. Architekt przyjął jakąś wartość nie sprawdzając czy jest zgodna z rzeczywistością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...klocki lego przyjechały na budowę i zaczęło się ich układanie.

Pierwsze dwie warstwy

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Rurki dla ogrodnika przeciągnięte przez ścianę w 2 minuty:

DSC01446.jpg



Te stojące rurki są do GGWC:

DSC01446.jpg



Po ułożeniu trzeciej warstwy i obsypaniu dolnej w celu ustabilizowania popłynął w końcu beton icon_smile.gif

DSC01446.jpg



Wygładzony, wygłaskany i fundament gotowy do schnięcia

DSC01446.jpg



Jako że nie mam jeszcze podpiętej wody to zamówiłem deszcz żeby polewał beton. No i teraz mamy to co widać na niebie. Następnym razem zamówię troszkę mniej wody icon_smile.gif

Od następnego tygodnia zwozimy piasek i będziemy zasypywać w środku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy aby nie za wysoko zalany ten beton ? Panowie teraz szpachelkami będą czyścić zamki w klockach żeby położyć następną warstwę ?
Jaki sens ma zacieranie tej warstwy na gładko skoro będzie dolewana następna wyżej ? Raczej proponowałbym ją pozostawić bez zacierania aby kolejna warstwa miała się z czym zczepić.
Czy Panowie używali wibratora do zagęszczenia betonu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy zalewaniu zniszczyłeś zamki szalunku. Na pewno systemodawca napisał żeby dbać o ich czystość przy zalewaniu.
Nawet zaleca stosowanie rynny żeby je ochronić.
No i kwestia za wibrowania, ale przedmówca już o to pytał.
Jeszcze mam takie pytanie - rdzeń od ławy ma 15cm czy w części podziemnej jest szerszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...widzę że uważnie koledzy patrzą Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_smile.gif" border="0">
co do zamków to w tej chwili nam nie przeszkadza, że są zaklejone, ponieważ chudziaka 10 cm wylejemy na równo do jednej płaszczyzny tak aby ponownie dać izolację poziomą pod klocki i na niej ustawiać elementy ścian.

Rdzeń betonowy jest taki sam - 15 cm - dla fundamentów i dla ścian. Dowiedziałem się że z elementów betonowych o takiej grubości budowano bloki z wielkiej płyty icon_smile.gif tyle że w moim przypadku będzie to monolityczny element icon_smile.gif

Wibratora nie używaliśmy. Producent odradzał i wszyscy inni z którymi rozmawiałem też. Poklepanie po boku klocka faktycznie powodowało ruchy masy betonowej. Acha, ważne aby beton miał konsystencję S3 i ziarno do 8 mm. Wtedy bardzo ładnie się układa i wypełnia przestrzeń w środku pustaka.

Edytowano przez Vulkan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale w ten sposób zrobisz sobie mostek cieplny tym chudziakiem.

O grubość rdzenia pytałem tylko z ciekawości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...raczej nie powinien powstać ponieważ podłogowe ogrzewanie będzie od spodu izolowane styropianem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...raczej nie powinien powstać ponieważ podłogowe ogrzewanie będzie od spodu izolowane styropianem.


Ideą budowania w tym systemie jest wykonanie ścian zewnętrznych o ciągłej izolacji cieplnej. Skoro posadzkę na gruncie będziesz izolował na tyle porządnie że unikniesz ucieczki ciepła przez płytę na gruncie to po co ładowałeś kasę w ściany fundamentowe w tym systemie ? Taniej było dać zwykłe bloczki betonowe.
Pomimo tego że posadzkę zaizolujesz pod ogrzewaniem podłogowym to i tak będziesz miał mostek na płycie. Ciepło będzie ci uciekać do ściany zewnętrznej a potem wewnątrz ściany pionowo w dół w kierunku płyty i przez płytę na zewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

uzgodniłem to z producentem i powiedzieli, że w ten sposób będzie dobrze.


Dla niego z pewnością dobrze icon_smile.gif On za ogrzewanie nie będzie płacił, a dodatkowo sprzedał materiał jeszcze na ściany fundamentowe.
Chyba że na strefę cokołową masz jeszcze jakieś dodatkowe kształtki które idą jedynie po zewnętrznej stronie ściany. Edytowano przez profihouse (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
...i stało się, mam kąpielisko, wyszedł basen :( pogoda płata figla i nie można zasypać fundamentów bo żaden sprzęt nie jest w stanie wjechać w rozmokły teren. Kilka dni słonka nie jest w stanie osuszyć ziemi. Cały dzień pompowania i na następny dzień to samo :( Modlę się żeby wyjść z ziemi i zalać zero...

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...i stało się, mam kąpielisko, wyszedł basen :( pogoda płata figla i nie można zasypać fundamentów bo żaden sprzęt nie jest w stanie wjechać w rozmokły teren. Kilka dni słonka nie jest w stanie osuszyć ziemi. Cały dzień pompowania i na następny dzień to samo :( Modlę się żeby wyjść z ziemi i zalać zero...

[attachment=10929:dsc00088_web.jpg]


Dzisiaj też lało u Ciebie? Tak to jest,zachciało się budowy domu to teraz trza cierpieć i sie nerwować icon_biggrin.gif ale jeszcze słoneczko zaświeci .
Powodzenia,oj co ja piszę icon_biggrin.gif Wszystkiego Najlepszego przy budowie (oj teraz trochę lepiej to zabrzmiało)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Vulkan' post='226926' date='1.08.2011, 03:01 ']...i stało się, mam kąpielisko, wyszedł basen :( pogoda płata figla i nie można zasypać fundamentów bo żaden sprzęt nie jest w stanie wjechać w rozmokły teren. Kilka dni słonka nie jest w stanie osuszyć ziemi. Cały dzień pompowania i na następny dzień to samo :( Modlę się żeby wyjść z ziemi i zalać zero...

Wykorzystaj tą wodę do zagęszczenia piasku w czasie zasypywania fundamentów. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przecież dzisiaj cały dzień świeci słońce!!!


Zależy jak u kogo.We Wrocławiu rano padało prawie całą noc, o gdz 10 też padało a u mnie pod wieczór trochę pokropiło, a słoneczko trochę świeciło u mnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Daję to do "złotych myśli! icon_biggrin.gif


:hahaha2: No dobre to.Tak się spieszyłem,że pomyliłem kolejność,ale niech już tak zostanie nie będę edytował, ludziskom też należy się trochę ŚMIECHU icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Modły zostały wysłuchane i kilka dni słonecznych pozwoliły na dalsze prace. Ale też inny sprzęt trzeba było zorganizować co odczuwalnie podniosło koszta. Żadna ciężka maszyna nie dawała rady. Po 0,5 m3 woził ten dzielny bobcat ale dał radę icon_smile.gif

W poniedziałek układanie kanalizacji i we wtorek zalewamy ZERO icon_smile.gif i tej wersji będę się trzymał.

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



Edytowano przez Vulkan (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
następnych kilka słonecznych dni pozwoliło w końcu zalać stan ZERO.

DSC01446.jpg



Kierownik betoniarni polecił mi zbrojenie rozproszone. Powiedział że mam zbyt duże powierzchnie żeby zalewać bez dylatacji. Jedyną metodą to zbrojenie rozproszone. Jak powiedział tak zrobiłem i widzę teraz że dobrze mówił. Ani jednego pęknięcia ani ryski na tych dużych powierzchniach.

DSC01446.jpg



W dalszym ciągu mimo słonecznych dni jest wysoki stan wody na działce. To bardzo utrudnia wszelkie prace ziemne.

W ubiegłym tygodniu minęły wszelkie konieczne do zachowania terminy budowlane i szybciutko - bo gmina zaczęła asfaltowanie drogi - zaczęliśmy ciągnąć gazociąg. Dosłownie na ostatnią chwilę. Koparka drogowców dokładnie 2 metry od naszego wykopu zaczęła korytować drogę. Ale gazociąg się udał i podłączenie do granicy działki też poszło dosyć sprawnie. Odbiór z gazowni w ciągu 1 dnia. To jak w na zachodzie ale ekipa wcześniej zgłosiła icon_smile.gif.

Przy zakładaniu kanalizacji wyszły kocki na wierzch. Okazało się że przez moją działkę przechodzą uszkodzone dreny poniemieckie. Sąsiedzi budując domy przerwali je i teraz wszystka woda - ponieważ u mnie jest wykop - wypływa na mojej działce zamiast do rowu melioracyjnego. Masakra :(

Kumaty człowiek od prac ziemnych wykopał resztki starego drenu do granicy działki, przykrył gliną i w tym miejscu o dziwo zrobiło się sucho icon_smile.gif Zleciłem poszukanie innych takich podobnych resztek i chłopcy znaleźli jeszcze dwie nitki, które były tak samo uszkodzone. Problem polega na tym, że trudno się tam zbliżyć jakimkolwiek sprzętem bo jest mokro i maszyny grzęzną.

Podłączając wodę i kanalizację do budynku, woda z tych drenów tryskała ja fontanna. Żebym tego nie widział to bym chyba nie uwierzył. Ale media mam już podłączone i w następnym tygodniu będziemy stawiać ściany. Mam nadzieję, że w końcu ruszy wszystko z kopyta bo jak do tej pory to jedno opóźnienie popycha następne a ja chcę i muszę tutaj w tym roku zamieszkać icon_smile.gif ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miała być szybka technologia ale jakoś nie odbija się to na szybkości uaktualniania wpisów. icon_evil.gif
halo jesteś jeszcze z nami kolego? podziel się doświadczeniem czekamy... ( no przynajmniej ja czekam )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam po dłuższej przerwie icon_smile.gif

Sen z oczu spędzała mi woda na działce. Za ciężkie pieniądze musiałem najpierw znaleźć poprzerywane przez innych budowlańców stare poniemieckie dreny, które opróżniały się na mojej działce. Nie można było wejść a co dopiero wjechać jakimkolwiek sprzętem. Ale się udało icon_smile.gif

Ale teraz już mogła przyjechać ciężarówka i przywieźć materiał.

DSC01446.jpg



Producent mówi, że można zalewać co trzy warstwy ale ponieważ chcę szybko to zdecydowałem się na wynajęcie podpór żeby można było zalać całą wysokość ścian tzn. 3 metry za jednym podejściem.

Elektrycy bardzo sobie chwalą i z uśmiechem przychodzą do pracy bo jak do tej pory nie mieli tak łatwego montażu puszek icon_smile.gif Wypuszczają peszel do podłogi a po zalaniu ściany przeciągają tylko przewód i bez kucia i prucia.

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg



Przejścia do przewodów elektrycznych i ogrzewania wycinamy w dole pustaka styropianowego żeby nie trzeba było później kuć. Trzeba przewidzieć gdzie będą przechodzić przewody i rury i to wszystko po to aby później było łatwiej.

DSC01446.jpg



Jutro pierwszą warstwę zastabiluzują częściowo betonem i klocki jadą do góry icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Czy mogę prosić o przesłanie namiarów ekipy budującej na maila madmax98@poczta.onet.pl ?
Też myślę o budowie z klocków styropianowych w Trzebnicy i rozglądam się powoli na następny rok za ekipą.

Pozdrawiam
Piotrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam.

Czy mogę prosić o przesłanie namiarów ekipy budującej na maila madmax98@poczta.onet.pl ?
Też myślę o budowie z klocków styropianowych w Trzebnicy i rozglądam się powoli na następny rok za ekipą.

Pozdrawiam
Piotrek



...chętnie podeślę na prywatnego maila bo ekipę mam bardzo dobrą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mam pytanko: wynajęcie podpory : jaki to koszt? hmmm...
w sumie to czy możesz nam powiedzieć jakie są wszystkie koszty związane z tą technologią

wiadomo -fundament pozostawmy bo to indywidualna sprawa związana z terenem i jego specyfiką ale cała reszta będzie nam bardzo pomocna w orientacji co do opłacalności całego przedsięwzięcia.i pomoże w podjęciu ostatecznej decyzji.
przyznam,że u mnie zdania są bardzo podzielone
( ojj bardzo icon_evil.gif )
Edytowano przez jaka1 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

mam pytanko: wynajęcie podpory : jaki to koszt? hmmm...
w sumie to czy możesz nam powiedzieć jakie są wszystkie koszty związane z tą technologią

wiadomo -fundament pozostawmy bo to indywidualna sprawa związana z terenem i jego specyfiką ale cała reszta będzie nam bardzo pomocna w orientacji co do opłacalności całego przedsięwzięcia.i pomoże w podjęciu ostatecznej decyzji.
przyznam,że u mnie zdania są bardzo podzielone
( ojj bardzo icon_evil.gif )




powyżej podałem cenę za m2 ściany o wartości U=0,15 co już może posłużyć do wyliczeń. Dla mnie ważne od początku przedsięwzięcia było aby dom był tani w utrzymaniu. Z tego co się orientowałem to koszta ogrzewania są największą częścią kosztów.

Wczoraj na przykład zdecydowałem, że na chudziaka dajemy 15 a nie 10 cm styropianu pod podłogówkę. Moje przemyślenia po rozmowach z fachowcami umocniły minie w przekonaniu żeby w całym domu dać podłogówkę. Umożliwia to odpowiednie ustawienie pieca, co również obija się na innym spalaniu.

Nie muszę brać dodatkowych fachowców do ocieplania domu, bo już jest ocieplony, więc koszta odchodzą. Instalacje prowadzone są w ścianach i nie mam jakichś niewygodnych wypustów które przeważnie wypadają w najmniej odpowiednich miejscach. Wycięcie kawałka styropianu nożem jest o wiele łatwiejsze nich kucie muru za który trzeba było zapłacić icon_smile.gif

Ale jedna sprawa jest bardzo ważna. Trzeba sobie zdać sprawę, że dom będzie bardzo szczelny i konieczna jest wręcz wentylacja mechaniczna. Ja się na to świadomie decyduję bo chcę również rekuperator. Po przeliczeniach wychodzi, że dom powinien zużywać 15 kwh/m2/rok Ciekaw jestem czy uda mi się takie wyniki uzyskać w praktyce. Koszta samej wentylacji można porównać do postawienia kominów wentylacyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W „sprzyjających” okolicznościach, okna mogą „zużyć” więcej energii na ogrzanie, niż pozostałe przegrody razem.
Druga sprawa. W takich domach, raczej niezbędna jest klimatyzacja - (możliwość schładzania) – co też trzeba mieć na uwadze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klimatyzacji nie chciałem i dlatego zdecydowałem się na GGWC. Mam dobry grunt do GWC bo gliniasty. Geolog robiąc badania gruntu podał że z metra będzie około 30 Watów, wiec nie tak mało. Pod ławami zostały rozłożone rury do GGWC około 200 metrów. To powinno załatwić sprawę zimy i lata, według obliczeń fachowców icon_smile.gif

Acha zapomniałem odpowiedzieć na pytanie o cenie podpór. To 2 zł za podporę na jeden dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czekamy czekamy i nic,...
wstaw jakieś foteczki i pochwal się postępami

namiary na ekipe też by się przydały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam po dłuższej przerwie. Mam taką teorię, że kto ciężko pracuje powinien ciężko odpoczywać icon_smile.gif więc pojechałem na żagle i ciężko odpoczywałem icon_smile.gif
Tym czasem domek rósł i rósł. Poniżej kilka fotek z budowy:

DSC01446.jpg



przeloty do rekuperacji po porostu wycięto w styropianie zamiast późniejszego kucia w 15 cm betonowej ścianie. Fachowcy bardzo sobie to chwalili.

DSC01446.jpg




podpory mają za zadanie stabilizację ściany przy zalewaniu oraz utrzymanie jej pionu.

DSC01446.jpg



zalewanie ścian

DSC01446.jpg



Po ścianach przyszedł czas na strop.

Podpory stropowe jako pierwsze poszły do roboty. Teraz zastanawiam się że chyba lepiej było kupić belki z jakiegoś iglaka i dopasować na kliny. Później je ładnie pociąć i ogrzać się przy kominku. Wynajem to cholernie droga zabawa.

DSC01446.jpg



Zbrojenie układa się między styropianowymi elementami. Układanie idzie w niesamowitym tempie. Około 1/2 godziny i ułożone było prawie 70 m2 stropu. Chłopakom aż się gęba śmiała jak układali bo przypominali sobie jak układali elementy z keramzytu i jak im ręce wydłużyły się do kolan.

DSC01446.jpg



klasyczny system teriva

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 30 tys. za ciepłą wodę. Atrakcyjne - rzeczywiście. Teraz ciepła woda mnie kosztuje jakieś 16oo - 1800 zł na rok (na gaz - kocioł gazowy jednofunkc. do CO + zbiornik 120l). Przekonaj mnie, że PC jest bardziej ekonomiczna! 
    • Nieruchomości w tej chwili lepiej trzymają wartość niż lokata bankowa. Możesz zrobić sondaż i wystawic działke na sprzedaż zobaczysz jaki bedzie odzew. W negocjacjach zawsze wygrywa ten kto ma mniej do stracenia a ty nie masz nic do stracenia. Jezeli ewentualna kwota w znaczącym stopniu przybliży cię do planowanego domu to podejmiesz decyzję i sprzedasz. Jeżeli nie to taka działka nie generuje żadnych kosztów oprócz podatku gruntowego co jest symboliczną kwotą. Wdzierżaw działkę sąsiadowi i podatek będzies zmiał z głowy . To jest bezobsługowa i bezczynszowa nieruchomośc to nie mieszkanie w bloku nie rozumiem w czym masz problem
    • Niestety, nikt Ci na to nie odpowie. Tylko Ty wiesz gdzie to jest i tylko Ty jesteś w stanie zorientować się na miejscu jaki popyt jest na ziemię w tej okolicy. Bo to zależy jaka klasa gleby. Jeśli kiepska, to tylko "przeróbka na działki budowlane może coś dać. Ale bez inwestycji to będzie nadaremne. Jeśli chciałbyś podzielić całość na działki budowlane, to: 1. Winny mieć wielkość 10 - 15 arów co najmniej. Mniejsze są bez sensu daleko od miasta. 2. Musi istnieć do nich droga, żadnej służebności przejazdu! Droga o szerokości minimum 5 metrów. 3. Muszą zostać doprowadzone media, czyli energia, woda, kanaliza, gaz, inne jakie we wsi są. Nikt nie kupi działki, do której sąsiad nie pozwoli przeciągnąć kabla czy rury!   Teraz zastanów się. Jeśli klasa ziemi jest nie niższa niz III, to działek budowlanych z niej nie zrobisz, musisz sprzedać rolną. Jeśli klasa ziemi gorsza - żeby zarobić musisz wcześniej zainwestować. Nie tylko w geodetę.
    • Dzięki, oczywiście cieszę się - lepiej mieć niż nie mieć   Właśnie moim głównym dylematem jest czy nie lepiej byłoby mi to sprzedać. Ja na 99% się tam nie wprowadzę, a trzymać dla ew. przyszłych dzieci (których też z żoną nie planujemy w tej chwili a nawet jeśli będą to nie wiadomo czy za 25-30 lat też będą tam chciały zamieszkać).    Tylko szczerze mówiąc nie wiem, czy takie działki na wsiach się sprzedają a jeśli tak to za ile. Odkładamy teraz na swój dom więc każda złotówka jest ważna, ale jeśli miałyby to być jakieś śmieszne pieniądze i więcej zabawy niż zysku to sam nie wiem, może lepiej nic z tym na razie nie robić.
    • Witam,   W mojej baterii termostatycznej jest problem z zakamienianiem. Woda jest miejska. Po około 3-4 miesiącach od nowości bateria nie osiągała pełnej temperatury wody. Termostat obniżał temperaturę tak na około 30°C. Czyli chłodną. Przyjechał Pan serwisant i na gwarancji wymienił na nowy termostat. Pocieszył mnie, że owszem, wymieni na gwarancji, bo firma Invena przewidziała takie sytuacje, jest to ukłon w stronę klienta, ale raczej to jest pierwszy i ostatni raz. Pan w sklepie w którym kupiłem baterie doradził mi, żebym moczył raz w miesiącu termostat w occie. Dziś termostat wykręciłem, śladów kamienia nie było widać. Ale zapobiegawczo wrzuciłem do octu na około 10 minut. Śmiszna ogólnie sytuacja, ale pytanie co o tym myślicie?   Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...