Skocz do zawartości

Ściany działowe i sufit


Recommended Posts

Witam,

Na piętrze w swoim domu chciałbym wydzielić jedno z pomieszczeń w ten sposób, że jego ścianki działowe nie będą dochodzić do wysokości dachu, tylko będą kończyć się na wysokości 2,8 m. W ten sposób sufit tego pomieszczenia pozostaje otwarty. Zastanawiam się w jaki sposób zabudować to pomieszczenie od góry. Nie chciałbym robić sufitu podwieszanego, bo wtedy wieszaki będą widoczne z korytarza. Myślałem o zrobieniu stelaża drewnianego, ale nie wiem, czy mogę go oprzeć tylko na ściankach działowych, tzn. czy nie są one zbyt wiotkie, żeby to zrobić. Może ktoś z forumowiczów ma jakieś sugestie. Dziękuję z góry.
Link do komentarza
Pomieszczenie wygląda tak jak na załączonych rysunkach. Na przekroju widać mniej więcej o co mi chodzi, ma to być coś w rodzaju zamkniętego boksu, ale strop nad tym pomieszczeniem nie ma przenosić żadnych obciążeń, służy jedynie izolacji akustycznej.

Wszystkie ściany konstrukcyjne są z Silki, ścianki działowe też mają być z Silki, ale jeżeli uważacie, że w przypadku tego pomieszczenia inny materiał będzie bardziej odpowiedni, to mogę zmienić. Tak samo jak szerokość ścianek. Nie są one jeszcze wymurowane. Strop nad parterem jest monolityczny.

Jętek nie ma, dach jest dość nietypowy. Dlatego jedyna możliwość to oprzeć tą "atrapę stropu" z jednej strony na ścianie konstrukcyjnej, a z drugiej na działowych.

Dzięki za pomoc.

DSC01446.jpg

Edytowano przez legoludek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
skoro silka
w ostatniej warstwie silki dałbym dookoła bednarkę (z zakładem), do rozważenia w niższych warstwach (tak co 3),
wtedy może jakiś profil w ościeżu drzwi w stylu sztywnej ramki i zamocowana do tego ta bednarka (opcja)
na wierzchu ściany coś w stylu wieńca (może być drewniany, zespolony z silką, np kołek rozporowy i zwykły łącznik kątowy/płaskownik co 0,5m), do tego konstrukcję-stelaż pod GK
jendkże górą (w płaszczyźnie sufitu nad stelażem GK) bym stężył czymś po przekątnej, dwa ściągi lub profile,
i gniotsa nie łamiotsa

chodzi o to, aby przykrywająca konstrukcja była sztywna i nie mogła zmienić swej geometrii, wtedy ściany będą obciążone w miarę osiowo i nie będzie jakiś szpasów z wyboczeniem

można zaprzeć o ścianę konstrukcyjną (zakotwić do niej)
Link do komentarza
stelaż może być i metalowy, tylko trza wiedzieć jak ruszt wykonać, bo pewnie musi być lekko wzmocniony
sorry, ale specem od zabudowy GK nie jestem, niemniej 3x4m to nie ekstremalne rozpiętości
przy drewnie to by musiałby być już profile pewnie typu 2x4" ze względu na ugięcie
może ktoś dopowie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...