Skocz do zawartości

Co dokładnie oznacza określenie "wysoki standard"?


Recommended Posts

Witam
Przy wykańczaniu domu często słyszy się okreslenia: "normalny standard lub wysoki standard". Czy jest jakaś granica finansowa która odożni te dwie opcje wykończenia?
Np. płytki moge kupić za 15zł ale też za 100zł. Czy te za 15zł to niski standard, te za 40 to nomalny standard a te za 100 to wysoki? W jaki sposób sie to ustala?
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...
Cytat

Widzisz punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
Znam tez takich dla których 15zł/m2 to bardzo wysoki standard, ale i też takich, dla których 150zł/m2 to badziewie.

Sumując – są to określenia bez realnego pokrycia i słowo wytrych dla wykonawców.


Dla mnie wysoki standard oznacza uzycie naturalnych materiałów wykonczeniowych - naturalny kamień (granit, marmur), zamiast płytek gresowych, naturalne drewno na podłodze zamiast sztucznych paneli, naturalne fronty kuchenne (LIte drewno lub fornir) zamist mdf itd. Choć można na temat standardów się spierać (są np. płytki droższe od granitu), to jednak naturalny materiał wykończeniowy dobrej jakości nigdy nie będzie się mieścił w niskim standardzie.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Według mnie wysoki standard to dobrej jakości materiały (np. płytki równe, trzymające wymiar i kolor, podłogi drewniane a nie laminowane, drzwi i parapety drewniane lub fornirowane itp.) + koniecznie staranne wykonanie. Tak więc z najtańszych materiałów nie uzyskamy wysokiego standardu, ale z kolei wysoka cena wcale go nie gwarantuje. Przy odrobinie rozeznania i pomysłowości można osiągnąć naprawdę fajny standard, nie wydając na to fortuny.

W ogóle dobierając materiały wykończeniowe, warto zwrócić uwagę, żeby były "z jednej półki". Często zdarza się, że w coś przeinwestujemy, np. w egzotyczny parkiet, a potem oszczędzamy np. dokupując okleinowane drzwi. I te drzwi psują cały efekt, bo przy takiej podłodze wyglądają tanio. A przy laminowanych panelach wyglądałyby ok.

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Niski, wysoki standard to są ... tylko słowa. Ważne jest czy standard, który jest Ci oferowany odpowiada Twoim oczekiwaniom i czy jet wart swojej ceny. Można traktować różnice w standardach, jako punkt odniesienia. Widzimy wtedy jak na dłoni ile kosztuje ta odrobina luksusu i czy warto nam tyle, a tyle dopłacić.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...