toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #1 Napisano 6 lipca 2011 Nie jestem pewien czy dobry dział wybrałem ale może ktoś poratuje. Otóż wybudowałem sobie mały domek parterowy z gazobetonu i dociepliłem 20 cm styropianem okna szczelne plastikowe ogrzewanie podłogowe pompą ciepła i zamontowany rekuperator. Wydawało mi się że wszystko działa super bo świeże powietrze czuć w każdym pomieszczeniu i ogólnie jest fajnie ciepło. Jednak da się zauważyć w kuchni rdzawy nalot na metalowych przedmiotach i zbrylony cukier. Dlatego też kupiłem wilgotnościomierz i okazało się że w całym domy wilgotność przekracza 70%. Z tego co udało mi się znaleźć w internecie to przeczytałem że max to 65 %. I teraz szukam przyczyny; być może fakt że dom wybudowany na szybko w kilka miesięcy i zaraz się wprowadziłem i nie zdążyły wyschnąć ściany. Co robić ?? ściany z gazobetonu i boję się że dostaniesię grzyb. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #2 Napisano 6 lipca 2011 Latem wentylacja nie odprowadzi wilgoci... chyba, że schłodzimy powietrze w gwc na tyle by tam wykraplała się woda. Gazobeton bez paroizolacji ??? I 20 styropianu za GB... to musi być mokre ( przynajmniej zimą) taka jest fizyka . A teraz zapewne oddaje wilgoć . 2 Link do komentarza
toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Autor Udostępnij #3 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Latem wentylacja nie odprowadzi wilgoci... chyba, że schłodzimy powietrze w gwc na tyle by tam wykraplała się woda. Gazobeton bez paroizolacji ??? I 20 styropianu za GB... to musi być mokre ( przynajmniej zimą) taka jest fizyka . A teraz zapewne oddaje wilgoć . Jest tak, 36 cm gazobetonu, mała szczelina i 20 styropianu. Nie wiem czy to źle czy dobrze to robiła firma budowlana a dom miał być energooszczędny. Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #4 Napisano 6 lipca 2011 Styropian zamknął drogę wilgoci (technologicznej) na zewnątrz i cała jest oddawana do wewnątrz.Nie ma co rwać włosów z głowy... wentylować i jeszcze raz wentylować.Schnięcie to proces bardzo powolny, wiec higrometr od razu nie zareaguje, ale po miesiącu- dwóch może zacząć się już coś zmieniać. Wszystko zależy od tego kiedy budynek został ukończony.Całkowite pozbycie się wilgoci technologicznej może zająć od roku do dwóch. 6 Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #5 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić? Witajidąc tropem powyżej w/g TB to trzeba nowy postawić.wilgoć z nowego budynku wyprowadza się długo do 3 lat grzać i wietrzyć wietrzyć i grzaćpamiętaj ze tynki , posadzki , czy samo murowanie wszystko robione jest z użyciem wody , musi mieć czas odparować .co do dyfuzji to lepiej niech liczy to ktoś z uprawnieniami a nie wieszcz TB bo się okaże że budę trzeba zburzyć i postawić nową pozdrawiam Link do komentarza
toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Autor Udostępnij #6 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Styropian zamknął drogę wilgoci (technologicznej) na zewnątrz i cała jest oddawana do wewnątrz.Nie ma co rwać włosów z głowy... wentylować i jeszcze raz wentylować.Schnięcie to proces bardzo powolny, wiec higrometr od razu nie zareaguje, ale po miesiącu- dwóch może zacząć się już coś zmieniać. Wszystko zależy od tego kiedy budynek został ukończony.Całkowite pozbycie się wilgoci technologicznej może zająć od roku do dwóch. No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #7 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Jest tak, 36 cm gazobetonu, mała szczelina i 20 styropianu. Nie wiem czy to źle czy dobrze to robiła firma budowlana a dom miał być energooszczędny. Czy coś jest źle czy coś trzeba zmienić? Jak to szczelina? To ktoś to Panu po złości robił? Nie dość, że mur chłonący wilgoć nie zabezpieczył przed wilgocią to jeszcze szczelinę zrobił przed izolacją termiczną??? Jak ciepło z domu ma się "zatrzymać" na styropianie? Ono tam nie dotrze! Link do komentarza
toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Autor Udostępnij #8 Napisano 6 lipca 2011 A może być tak że to od tej pogody mam takie wskazania? Bo przecież od dwóch tygodni ciągle pada deszcz a ja higrometr kupiłem kilka dni temu. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #9 Napisano 6 lipca 2011 Kolejną przyczyną wzrostu zawilgocenia może być bark izolacji termicznej od gruntu, czasami widzę w projektach jakieś symboliczne 10 cm zamiast minimum 30. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #10 Napisano 6 lipca 2011 Częściowo tak. Przy takiej aurze za oknem wilgoć idzie do góry (w miarę ciepło i wilgotno). Cytat No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010. Jaka kubatura domu i jaki wydatek wentylacji?Reszta jak napisał MTW. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #11 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Witajidąc tropem powyżej w/g TB to trzeba nowy postawić.wilgoć z nowego budynku wyprowadza się długo do 3 lat grzać i wietrzyć wietrzyć i grzaćpamiętaj ze tynki , posadzki , czy samo murowanie wszystko robione jest z użyciem wody , musi mieć czas odparować .co do dyfuzji to lepiej niech liczy to ktoś z uprawnieniami a nie wieszcz TB bo się okaże że budę trzeba zburzyć i postawić nową pozdrawiam Szanowny Panie, małą konkluzjętylko szkodnik liczy dyfuzję... budowlaniec jej zapobiegaA grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #12 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Szanowny Panie, małą konkluzjętylko szkodnik liczy dyfuzję... budowlaniec jej zapobiegaA grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega panie TBmerytorycznie poproszę jak na razie nie zapobiegł pan niczemu nie tylko dyfuzji i pewnie jeszcze długo tak zostaniedorwał pan kolejnego chętnego słuchacza ?i mu wodę z mózgu chce pan zrobić ?pogoda ma znaczenie oczywiścieutrzymywanie wilgoci technologicznej równieżwietrzyć i obserwowaćpozdrawiam Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #13 Napisano 6 lipca 2011 Cytat No i teraz to mnie pan załamał ; wprowadziłem się grudzień 2009 , dociepliłem październik 2010 , rekuperacje założyłem z opóźnieniem bo grudzień 2010. KIedyś rodzice robili remont poddasza w tym samym okresie i oposżło masę gładzi gipsowej. Na parterze po szybie woda spływała.Moim zdaniem można posiłkowac się osuszaczami z wpożyczalni i zobaczy Pan, ile wiader bedzie do wylania z tygodnia.Panie TB - prosze poradzic jak usunac wilgoć najmniejszym kosztem. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #14 Napisano 6 lipca 2011 Przy takiej pogodzie jak teraz 70% wilgoci to jeszcze nie tragedia, ale jakby stan sie utrzymywał dłużej... mozna sie posiłkować oczywiście osuszaczem.No i się zaczęło. Cytat Kolejną przyczyną wzrostu zawilgocenia może być bark izolacji termicznej od gruntu, czasami widzę w projektach jakieś symboliczne 10 cm zamiast minimum 30. Cytat Szanowny Panie, małą konkluzjętylko szkodnik liczy dyfuzję... budowlaniec jej zapobiegaA grzać i wietrzyć, wietrzyć i grzać... to już tylko lebiega Kierunek działania TB Cytat dorwał pan kolejnego chętnego słuchacza ?i mu wodę z mózgu chce pan zrobić ? Link do komentarza
toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Autor Udostępnij #15 Napisano 6 lipca 2011 Jaka kubatura domu i jaki wydatek wentylacji?Reszta jak napisał MTW.[/quote]Dom ma 106 metrów kwadratowych wysoki na 2,5 metra to będzie około 270 m3. Rekuperator Brink 300. W nocy jest ustawiony na 120m a w dzień na 180. Czasami włączam na całe 300 żeby "przedmuchać" dom. Firma od wentylacji przeliczała i tak mi to ustawili Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #16 Napisano 6 lipca 2011 Cytat KIedyś rodzice robili remont poddasza w tym samym okresie i oposżło masę gładzi gipsowej. Na parterze po szybie woda spływała.Moim zdaniem można posiłkowac się osuszaczami z wpożyczalni i zobaczy Pan, ile wiader bedzie do wylania z tygodnia.Panie TB - prosze poradzic jak usunac wilgoć najmniejszym kosztem. Ponieważ dom projektował ktoś kto nie zna fizyki choć zapewne ma uprawnienia - ( jak widać jedno z drugim się nie wiąże) to jedynym ratunkiem jest osuczacz, jak Szanowna redakcja zauważyła, w lato, i zbyt sina wentylacja zimą. Z tym, ze nie wypożyczyć a kupić. Problem będzie się powtarzał.Ocieplanie ściany 20 cm styropianem zapewni wilgoć zimą - a szczelina między ciepłem a izolacją termiczną - wysokie rachunki. Tak się po prostu nie buduje. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #17 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Ponieważ dom projektował ktoś kto nie zna fizyki choć zapewne ma uprawnienia - ( jak widać jedno z drugim się nie wiąże) to jedynym ratunkiem jest osuczacz, jak Szanowna redakcja zauważyła, w lato, i zbyt sina wentylacja zimą. Z tym, ze nie wypożyczyć a kupić. Problem będzie się powtarzał.Ocieplanie ściany 20 cm styropianem zapewni wilgoć zimą - a szczelina między ciepłem a izolacją termiczną - wysokie rachunki. Tak się po prostu nie buduje. OK idzie ku lepszemu, jeszcz tylko kilka wskazówek jak ustawić wydajność reku by jak najwydajniej pozbyć się wilgoci. Niebawem będzie chyba ciepło i warunki diametralnie się zmienią. 1 Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #18 Napisano 6 lipca 2011 jak ciepło... to na gorsze.im większa wydajność reku - tym więcej wilgoci.im zimniejsze powietrze na czerpni tym większa skuteczność wentylacji w odprowadzaniu wilgoci Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #19 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Dom ma 106 metrów kwadratowych wysoki na 2,5 metra to będzie około 270 m3. Rekuperator Brink 300. W nocy jest ustawiony na 120m a w dzień na 180. Czasami włączam na całe 300 żeby "przedmuchać" dom. Firma od wentylacji przeliczała i tak mi to ustawili Przez ostatnie dni średnia wilgotność powietrza to 96-97% (w ciągu doby 88-100%) więc powietrze nie ma jak absorbować tej wilgoci.Jak się temperatura unormują na poziomie należnym porze roku - lipiec, pogoń ten rekuperator na 70-100% wydajności przez 12-16 godzin na dobę, a problem zacznie stopniowo zanikać.Jak pisałem wcześniej... 70% wilgotności przy tej aurze to jeszcze nie tragedia, ale problemowi trzeba się przyjrzeć.Napisz jeszcze jak jest wentylowana ta szczelina między murem nośnym, a ociepleniem. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #20 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Przez ostatnie dni średnia wilgotność powietrza to 96-97% (w ciągu doby 88-100%) więc powietrze nie ma jak absorbować tej wilgoci.Jak się temperatura unormują na poziomie należnym porze roku - lipiec, pogoń ten rekuperator na 70-100% wydajności przez 12-16 godzin na dobę, a problem zacznie stopniowo zanikać.Jak pisałem wcześniej... 70% wilgotności przy tej aurze to jeszcze nie tragedia, ale problemowi trzeba się przyjrzeć.Napisz jeszcze jak jest wentylowana ta szczelina między murem nośnym, a ociepleniem. Przydałoby się znać fizykę. Przy temperaturze 12-14 st. C i wilgotności względnej 80-90% gdy w domu jest 24-26 st.C i 70% wentylacja lepiej odprowadzi wilgoć , niż jak na zewnątrz będzie 30 st. C i 50%ww. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #21 Napisano 6 lipca 2011 obserwuj wskazania higrometru - u mnie teraz jest w domu 48%, wczoraj miałem dużo więcej. Wszystko zależy od pogody na dworze. Musisz trochę dłużej poobserwować a nie panikować... 1 Link do komentarza
Jani_63 Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #22 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Przydałoby się znać fizykę. Przy temperaturze 12-14 st. C i wilgotności względnej 80-90% gdy w domu jest 24-26 st.C i 70% wentylacja lepiej odprowadzi wilgoć , niż jak na zewnątrz będzie 30 st. C i 50%ww. Nooo... to napisz pan jeszcze jak obniżyć tą wilgotność względną powietrza na zewnątrz do 80-90% skoro ma obecnie średnio 97%, a czasami i 100% ... i będziemy w domu... wszyscy będą zadowoleni.A fizycy się wreszcie czegoś od szanownego TB nauczą. Link do komentarza
autorushd Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #23 Napisano 6 lipca 2011 Ja to bym po prostu rozpalił kominek Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Nooo... to napisz pan jeszcze jak obniżyć tą wilgotność względną powietrza na zewnątrz do 80-90% skoro ma obecnie średnio 97%, a czasami i 100% ... i będziemy w domu... wszyscy będą zadowoleni.A fizycy się wreszcie czegoś od szanownego TB nauczą. Fizycy wiedzą inaczej nie byliby fizykami, Szanowny Pan nie wie, co widać po postach. Po ucieczce w infantylny ton również, ale nie ma co się załamywać. Wystarczy popatrzeć na wykres Molliera by wiedzieć - że wilgoć łatwiej odprowadza z domu wentylacja z wymiennikiem ciepła, gdy na zewnątrz jest chłodniej niż wewnątrz a źle lub nawet wcale, gdy jest na zewnątrz cieplej niż w domu. Cytat Ja to bym po prostu rozpalił kominek kominek wysusza, ale zimą. Jak działa osuszacz? Schładza powietrze i odprowadza wodę... a więc dokładnie odwrotnie od kominka! Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 6 lipca 2011 Cytat jak ciepło... to na gorsze.im większa wydajność reku - tym więcej wilgoci.im zimniejsze powietrze na czerpni tym większa skuteczność wentylacji w odprowadzaniu wilgoci Jasne, zimniejsze powietrze jest suche, tylko jak zapewnić zimniejsze powietrze na czerpni cały rok? - gruntowy wymiennik albo????? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #26 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Jasne, zimniejsze powietrze jest suche Tak… choć, tak bym tego nie ujął. Bo w tym przypadku suche może i oznaczać 100% wilgotności względnej. Zimniejsze powietrze ma mniej wody w sobie ( niższą wilgotność bezwzględną) . Po ogrzaniu, wilgotność względna spada, czyli rosną możliwości obsorpcyjne powietrza. W tej chwili adsorberem są elementy domu a nie systemu wentylacyjnego.Co do gwc… musiałby być bardzo głęboko na 1.5 m jest tyle co dziś na zewnątrz 13-15 st.C co wyklucza odbiór wody z powietrza przez gwc Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 6 lipca 2011 (edytowany) Cytat Nie jestem pewien czy dobry dział wybrałem ale może ktoś poratuje. Napisz:- ile osób w domu,- ile: łazienek, kuchni (z jaką kuchenką), osobnych WC, (ile kratek wywiewnych),- jaka centrala wentylacyjna (jaka jest jej wydajność),- jak jest nastawiona centrala, czyli ile powietrza „przewietrza” ten dom - zimą i teraz, jeśli były zmieniane nastawy wydajności centrali.Bez tych danych, to nawet odpowiedź, że przyczyna tkwi w zbyt długich, Twoich paznokciach – będzie też tak samo miarodajna.poprawiłem: literówkę. Edytowano 6 lipca 2011 przez bajbaga (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #28 Napisano 6 lipca 2011 z tego co pisze autor, to jest to Brink HR Medium 300 - max wydajnośc to 300m3/h Link do komentarza
bajbaga Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 6 lipca 2011 Dzięki - faktycznie część tych danych podał .Ale jest następne dość istotne pytanie – czy przed zamontowaniem centrali, czyli jak była wentylacja „grawitacyjna”, też takie zjawisko jak w #1 występowało? Link do komentarza
acia Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #30 Napisano 6 lipca 2011 Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #31 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami. Tylko, że nie ma Pani 20 cm styropianu, umieszczonego tak ( przyklejony na zewnątrz ściany "dystansem" ), by zapobiegał latem wygrzaniu ściany przez słońce, a zimą nie zatrzymywał ciepła . Takie "ocieplanie" stosuje się tam gdzie są uapły i gdzie na okrągło chodzi klima. U nas to wilgoć i rachunki. Link do komentarza
toma7969 Napisano 6 lipca 2011 Autor Udostępnij #32 Napisano 6 lipca 2011 Kochani bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem, jednak moje pytanie tak naprawdę dalej pozostaje bez odpowiedzi, dom budowała firma , był kierownik budowy i inspektor itp... wszystko starałem się budować zgodnie ze sztuką budowlaną i projektem , i tak jesli chodzi o fundamenty są docieplone z zewnątrz 10 cm styropianem i od wewnątrz 7 cm. Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja. teren podniosłem prawie o 1 metr dlatego mój punk zero jest dosyć wysoko, posadzka to naprawdę kolos, na podłożu najpierw wylewka 15 cm potem styropian 20 cm następnie jastrycho 7cm i kafelki. Nie jestem znawcą sztuki budowlanej ale na chłopski rozum wydaje się wszystko ok. Kiedyś mieszkałem w starym budynku z samej cegły i było wszystko ok. O co chodzi??? Przedobrzyłem czy co?Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #33 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Kochani bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem, jednak moje pytanie tak naprawdę dalej pozostaje bez odpowiedzi, dom budowała firma , był kierownik budowy i inspektor itp... wszystko starałem się budować zgodnie ze sztuką budowlaną i projektem , i tak jesli chodzi o fundamenty są docieplone z zewnątrz 10 cm styropianem i od wewnątrz 7 cm. Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja. teren podniosłem prawie o 1 metr dlatego mój punk zero jest dosyć wysoko, posadzka to naprawdę kolos, na podłożu najpierw wylewka 15 cm potem styropian 20 cm następnie jastrycho 7cm i kafelki. Nie jestem znawcą sztuki budowlanej ale na chłopski rozum wydaje się wszystko ok. Kiedyś mieszkałem w starym budynku z samej cegły i było wszystko ok. O co chodzi??? Przedobrzyłem czy co?Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu ja mam podobnie, 20cm styro,piwnice ocieplone 15cm, punkt 0 wysoko, WM itd. Wychodzi mi na to że masz coś z wentylacją nie tak ...przed chwilą spojrzałem na higromentr - pokazał 54%. Wystawiłem go na dwór na kilkanaście minut, było 44% Link do komentarza
daggulka Napisano 6 lipca 2011 Udostępnij #34 Napisano 6 lipca 2011 Cytat Ja mam wilgotność na poziomie 51 % teraz przy tej wilgotnej pogodzie, ogrzewanie dawno wyłączone dom wybudowany rok temu wentylacja grawitacyjna (naturalna jak kto woli) to dobrze czy źle (że się podłącze pod temat) dodam, że nigdy nie miałam zbrylonego cukru i woda mi się nie lała, ani nie kropliła na oknach, okna szczelne 6 - cio komorowe z nawiewnikami. w temacie - wilgoć technologiczną miałam cały pierwszy sezon i była przeokrutna ... wietrzyłam na potęgę i dało radę - drugi sezon był już w miarę ok ... czyli aby pozbyć się wilgoci z wnętrza domu - pozostaje grzać i wietrzyć , ewentualnie wspomagać się osuszaczami ...miałam na myśli went. grawitacyjną ... o tym ak się postępuje z mechaniczną już widzę napisali chopaki ... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #36 Napisano 7 lipca 2011 Cytat Przed zamontowaniem rekuperatora nie było wentylacji prawie wcale , trzy takie małe lipne kominki które zamiast ciągnąć dmuchały do środka ale budynek jest niski dlatego nie było zadnego ciągu To zastanawiające. Musi być wentylacja i raczej ma wywiewać niz nawiewac - to znaczy kanałami ma wywiewać a nie odwrotnie.Drożność kanałów jest OK, nic tam nie wpadło?????? Nie ma takiego pojęcia jak - nie było wentylacji prawie wcale. Wentylacja to podstawa. Pierwszy z brzegu fachowiec od wentylacji zwraca uwagę na kratki w kuchni zastawione szafkami. Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #37 Napisano 7 lipca 2011 nie podejrzewam, że akurat na raz ze wszystkich wiałogeneralnie post #4 Kol. Jani_63 wszystko wyjaśniłmożna do tego tylko dodać intensywniejszą eksploatację, stąd przesunięcie wszystkiego złego na drugi sezon grzewczynatomiast to jest interesujące Cytat Jesli chodzi o docieplenie budynku to jest szczelne i zamknięte bo firma tłumaczyła że strefa przemarzana w naszej strefie kliamtycznej jest na 12/13 cm styropianu a ja mam 20 i nie potrzebna żadna wentylacja. czy Autor może to jaśniej wyłożyć? Link do komentarza
daggulka Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #38 Napisano 7 lipca 2011 ominęłam ten fragment jakimś cudem .... ale po prostu wymiata że co niby jest niepotrzebne? wentylacja w domu? Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #39 Napisano 7 lipca 2011 a redakcję poproszę jeszcze o usunięcie postu #11 jako uwłaczającego wielu porządnym ludziom Cytat ominęłam ten fragment jakimś cudem .... ale po prostu wymiata że co niby jest niepotrzebne? wentylacja w domu? to jest pewnie wypadkowa tej szczeliny pomiędzy styro a murem i wentylowania, stąd prośba o rozjaśnienie zawiłości Link do komentarza
daggulka Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #40 Napisano 7 lipca 2011 Cytat a redakcję poproszę jeszcze o usunięcie postu #11 jako uwłaczającego wielu porządnym ludziomto jest pewnie wypadkowa tej szczeliny pomiędzy styro a murem i wentylowania, stąd prośba o rozjaśnienie zawiłości aaachaaaa ... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #41 Napisano 7 lipca 2011 Miotła niestety wymiotła rozwinięcie (częściowe) tej myśli, z którego wynikało że ta szczelina jest naturalną jakoby koleją rzeczy przy przyklejaniu styro na placki kleju. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #42 Napisano 7 lipca 2011 Proszę nie kasować przed zrozumieniem.Przed zamontowaniem reku i przed ociepleniem nie było takich problemów - a teraz są DLACZEGO to proste.1- przed ociepleniem z dystansem latem mur miał przynajmniej kilka stopni wyższą temperaturę2- latem źle działająca wentylacja i wyższa temperatura murów powodowały, że wilgotność względna była niższa ( odwrotnie jak zimą) a mur miał temperaturę wyższą od punktu rosy3- 20 cm styropianu ze szczeliną znakomicie obniżyło temperaturę ścian i przedmiotów w ich okolicy. 4- Wentylacja mechaniczna wprowadziła bardzo wilgotne powietrze z zewnątrz, które schłodzone przy ścianie – oddało wodę na najlepszych przewodnikach ciepła.To prosta wyliczanka – punkt rosy dla powietrza 25 -26 st. C i wilgotności względnej powyżej 75 % jest zbliżony do 20 st. C . Mury są nagrzewane przez słońce a oddają ciepło przez fundament i grunt – przyklejenie styropianu z dystansem na zewnątrz, odcięło źródło ciepła a nie odcięło „odejścia” – dlatego temperatura muru spadła do temperatur punktu rosy dla powietrza wewnętrznego. Gdyby styropian był przyklejony bezpośrednio ( na kołki) więcej ciepła ze słońca dostałoby się do muru i zjawisko by nie wystąpiło. Cieplejszy mur nie schładzałby tak powietrze wentylacyjnego a więc i wilgotność względna byłaby w granicach 55-60%Lepiej chyba tego nie umiem wyjaśnić. Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #43 Napisano 7 lipca 2011 i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje postytu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie Link do komentarza
daggulka Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #44 Napisano 7 lipca 2011 Cytat i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje postytu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie bez tego jednego słowa to już nie jest to samo .... Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #45 Napisano 7 lipca 2011 Cytat Proszę nie kasować przed zrozumieniem. No i Redakcji się oberwało ! Link do komentarza
Barbossa Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #46 Napisano 7 lipca 2011 Cytat No i Redakcji się oberwało ! to to nic, ale (przychylając się do prośby) utrzymać serwer i ten tekst do końca świata, to będzie dziełomoże Owsiak by pomógł Link do komentarza
Jani_63 Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #47 Napisano 7 lipca 2011 Cytat Proszę nie kasować przed zrozumieniem.(...)To prosta wyliczanka ? punkt rosy dla powietrza 25 -26 st. C i wilgotności względnej powyżej 75 % jest zbliżony do 20 st. C . Mury są nagrzewane przez słońce a oddają ciepło przez fundament i grunt ? przyklejenie styropianu z dystansem na zewnątrz, odcięło źródło ciepła a nie odcięło ?odejścia? ? dlatego temperatura muru spadła do temperatur punktu rosy dla powietrza wewnętrznego. Gdyby styropian był przyklejony bezpośrednio ( na kołki) więcej ciepła ze słońca dostałoby się do muru i zjawisko by nie wystąpiło. Cieplejszy mur nie schładzałby tak powietrze wentylacyjnego a więc i wilgotność względna byłaby w granicach 55-60%Lepiej chyba tego nie umiem wyjaśnić. Wyliczyłem panu jaka jest temperatura styropianu po stronie wewnętrznej dla tej przegrody (usunięto).Zresztą dlaczego wszyscy mają wyliczeniami podważać pańskie racje... niech pan wyliczeniami potwierdzi że się pan nie myli.I proszę nie naciągać faktów dla wlanej wygody.toma7969 wyraźnie napisał że ma wilgotność 70% , a nie 75%Przy wilgotności 70% i temperaturze wewnętrznej 26oC punkt rosy to 20oC, ale przy temperaturze 25oC już tylko 19oC.W jaki sposób według pana ściany i przedmioty wewnątrz mają osiągnąć ta temperaturę żeby nastąpiła kondensacja pary wodnej? Cytat i proszę naprawić skrypt forum, bo .... panu tb blokada/filtr (czy jak on to zwie) na moje postytu kończy się pisanina, bo ostra polemika z impertynentem tb spotyka się z ostrą reakcją redakcji i wszystko idzie w p..., nie mówiąc już o misternym planie a argumenty (wyliczenia) podważające jego teorie są usuwane.Przykład - ostatni wpis daggulki (którego już nie ma) w wątku https://forum.budujemydom.pl/beton-komorkow...725#entry220725 z zapytaniem o ochronę treści pisanej przez TBEDITLiterówka --- wlanej= własnej Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #48 Napisano 7 lipca 2011 heh, widzę że coś straciłem/przeoczyłem... Link do komentarza
daggulka Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #49 Napisano 7 lipca 2011 Cytat Przykład - ostatni wpis daggulki (którego już nie ma) w wątku https://forum.budujemydom.pl/beton-komorkow...725#entry220725 z zapytaniem o ochronę treści pisanej przez TB tutaj , w zacytowanym wątku z ręką na sercu mogę rzec, że ja byłam winna .... chodzi o post , który nie został usunięty ... on po prostu nie dotarł wskutek chwilowych problemów z netem po mojej stronie...zamiast wpierw sprawdzić , czy dotarło i zapisało - jak to baba w gorącej wodzie kąpana - wydarłam twarz na bogu ducha winną Redakcję ... już to z Redakcją wyjaśniłam , zapomniałam przy wyjaśnieniach użyć słowa adekwatnego , czyli "przepraszam" - więc teraz to czynię ... przepraszam Redakcję za niewyparzoną twarz ... natomiast co do problemów z Panem TB .... głównym problemem jest Pan TB ... gdzieś wcześniej ktoś napisał, że to taki nasz forumowy TROLL - i tak sobie myślę, ze to bardzo trafne określenie .... z trollem nie wygrasz ... sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem ... więc - jedyne co nam zostaje , to traktować jak trolla - czyli zgłaszać spam .... non stop , notorycznie tak jak Pan TB notorycznie zasrywa co któryś wątek - tak od razu jak tylko zaczyna swoje tyrady - zgłaszać spam do usunięcia ...nie ma co się podniecać - to co ma nam do powiedzenia zostało przewałkowane już w te i wewte dziesiątki razy , nic nowego się nie dowiemy , próżne nadzieje ... każdy emocjonujący gorący wątek to reklama dla firmy pana TB ... już się przekonaliśmy , że jednak ma klientów z forum, daje namiary na forum swoim klientom - i w kontekście tego jak patrzę na ilość pomocnych postów Pana TB , to mi słabo ... do reklamy na tym forum są odpowiednie działy .... więc niech się tam właśnie reklamuje , a nie naszym kosztem , kosztem naszego czasu i naszych nerwów... zgłaszajmy spam ... zresztą zauważyłam, że kilku forumowiczów robi to od niedawna ... dajmy sobie chwilę z nowym systemem , zgłaszajmy spam i zobaczymy jak się to sprawdzi.... taka jest moja propozycja ....i tyle.... Link do komentarza
ewiq0 Napisano 7 lipca 2011 Udostępnij #50 Napisano 7 lipca 2011 to się człowiek może dowiedzieć.....brałam udział w olimpiadzie z fizyki....moją panią pewnie za to trzeb by przed Trybunałem postawić hihihihiihhiih Link do komentarza
Recommended Posts