Krzysiek z Łodzi Napisano 26 czerwca 2011 Udostępnij #1 Napisano 26 czerwca 2011 Witam,Na działce posiadam drewniany domek - Orzechów 2 z około 1985 roku.Pierwsze 2-3 razy domek był pokrywany pokostem. Około 1998r. domek został pokrytą jakąś farbą do drewna.Obecnie uważam, że domek należało by dalej zakonserwować.Domek jest z drewnianych desek ułożonych w ten sposób jakby były 2 warstwy desek.Górna warstwa nachodzi w 25% na dolną, po czym dolna warstwa wystaje na ~50% swojej szerokości po czym na 25% zachodzi ponownie górna warstwa i tak do końca ściany.Zapewne przed malowaniem należy oczyścić powierzchnię.Stąd pytanie, którego narzędzia najlepiej użyć?Ręczne szlifowanie odpada.Musze sprawdzić, jaka jest szerokość wgłębienia czyli widocznej dolnej warstwy. Prócz tego należy pamiętać o kantach desek górnej warstwy, która również należy wyczyścić.Moim celem nie jest dostanie się do czystego drewna (chyba, że jest absolutnie koniecznie) lecz oczyszczenie powierzchni przed malowaniem.Chciałbym użyć jak najmniej czasu i siły na wykonanie zadania.Tu kolejne pytanie przy okazji, jakim rodzajem farby pomalować domek i czy i ten proces można onarzędziować?Z góry dziękuję za wszelkie radyKrzysiek Link do komentarza
retrofood Napisano 1 lipca 2011 Udostępnij #2 Napisano 1 lipca 2011 Czyszczenie: szpachla na duże odchodzące płaty, szczotka druciana na wiertarce, odpylenie, impregnat typu drewnochron, potem farba. Przygotuj się na ponowne impregnowanie i malowanie po 2 - 3 latach, bo od razu trudno zrobić idealnie, a po takim okresie wszystkie niedoróbki bedą widoczne. Dopiero wtedy możesz uznać, że drewno zabezpieczone. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 1 lipca 2011 Udostępnij #3 Napisano 1 lipca 2011 Spróbuj opalarką elektryczną (jeżeli były malowane farbą olejną czy nitro to na pewno zejdzie), mniej się narobisz ale to trochę będzie kosztowało. Link do komentarza
retrofood Napisano 1 lipca 2011 Udostępnij #4 Napisano 1 lipca 2011 Nie wiem, czy ten pokost wyparował... może nie być co malować potem... Link do komentarza
Krzysiek z Łodzi Napisano 18 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 18 sierpnia 2011 Sprawa wygląda następująco:1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, żea) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.Jedni radzą a inni odradzają użycia:a) tarczy lamelkowejb) tarczy ściernistej z włókninyco o tym sądzicieDziękuję za porady. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 sierpnia 2011 Udostępnij #6 Napisano 18 sierpnia 2011 Cytat Sprawa wygląda następująco:1. Szlifierka taśmowa nawet z papierem gr 24 nie daje rady. Papier nadal się zapycha a w dodatku deski nie są proste więc efekt mizerny. W dodatku bardzo szarpie drewno. - Odpada2. Najlepiej idzie opalarką. Efekt po opalarce jest taki, żea) mimo wszystko nie cała farba schodzi, tzn. część farby jakby się rozmazuje i zostaje na drewnie - może ja grzeje za mocno lub za słabo?b) po opaleniu drewno (a była to chyba sosna) wygląda w kolorze miodowym, jakby było mokre, albo coś w tym rodzaju. Jak zeszlifuje je szlifierką kątową z papierem ściernym gr40 to uzyskuje piękne prawie białe drewno. Pytanie czy znów nie przepalam drewna uzyskując efekt koloru miodowego?c) Dodatkowo resztki farby które zostały rozmazane na drewnie zatyka papier ścierny przy szlifowaniu szlifierką kątową, szlifowanie szlifierką taśmową odpada.Jedni radzą a inni odradzają użycia:a) tarczy lamelkowejb) tarczy ściernistej z włókninyco o tym sądzicieDziękuję za porady. Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem.A po opalarce czym ściągasz farbę? Najlepiej szpachelką się to robi, a to że się rozmazuje to przyczyna może być że za długo grzejesz i farba się rozpływa.Natomiast co do koloru to tak drewno wygląda po opaleniu ja to nawet bym powiedział ,że wygląda jak świeże. Co do resztek farby która została to jak ostygnie po opalarce spróbuj raz jeszcze potraktować ją opalarką.Nie rozumiem jak piszesz w podpunkcie b) -czemu miałbyś przepalać drewno? Czy jeszcze raz opalasz je? Link do komentarza
retrofood Napisano 18 sierpnia 2011 Udostępnij #7 Napisano 18 sierpnia 2011 Cytat Po tarczy lamelkowej zostaną ślady (rysy dość wyraziste) trudno je potem usunąć, trzeba długo szlifować a co tarczy ściernistej z włókniny to nie wiem bo nie używałem. Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 sierpnia 2011 Udostępnij #8 Napisano 18 sierpnia 2011 Cytat Ja uzywałem, ale na metalu. Bardzo dobra. Ale na drewnie nie próbowałem.Mam nieodparte wrażenie, że to pokost sprawia Ci problemy z kolorem. Wg mnie - nie przepalasz drewna, a nawet jesli, to tę warstwę usuwasz, skoro po szlifierce jest białe drewno. Bo tarcza lamelkowa jest przeważnie do metalu, ale do drewna też się nada, stosowałem i sie sprawdza.Też uważam,że to może być pokost. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 18 sierpnia 2011 Udostępnij #9 Napisano 18 sierpnia 2011 Zapomniałem dodać,że dobrze a nawet powiedziałbym że bardzo dobrze sprawdza się papier ścierny krążek na szlifierkę kątową ,montuje się ten papier poprzez przykręcenie nakrętką do talerzyka (może on być z twardej gumy albo z plastyku) niestety nie wiem jak to się fachowo nazywa więc tak to opisałem. Link do komentarza
Krzysiek z Łodzi Napisano 18 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #10 Napisano 18 sierpnia 2011 1. Dziękuję za pomoc i porady2. Grzeje opalarką z końcówką do ściągania farb do momentu pojawienia się bąbelków. Gdy pojawią się bąbelki od razu zaczynam ściągać szpachelką a opalarka opala miejsce obok lub wyżej. Czasami jest tak, że pięknie schodzi farba jak na filmach, czyli płatami a czasami się rozmazuje. Może źle to robię? Może opalić kawałek i poczekać z tym ściąganiem? Muszę chyba jeszcze więcej poczytać jak to robić, co radzicie?3. Załóżmy, że na deskach zostaje pokost i czasami rozmazana farba, czy sugerujecie by szlifować do białego drewna, czy sobie darować i nałożyć jakąś lakiero-bejce czy coś w tym stylu na drewno z resztkami farby? (co do lakieru jeszcze nie drążyłem tematu). Z jednej strony chciałem odkryć fakturę drewna i to mi się udaje a z drugie strony chciałem jaśniejszy kolor drewna (ciemna słoma coś takiego), ale jak będzie miodowy z fakturą drewna to też będę szczęśliwy, byle drewno było zakonserwowane.Pozdrawiam Krzysiek Link do komentarza
Moose Napisano 18 sierpnia 2011 Udostępnij #11 Napisano 18 sierpnia 2011 Zastanów się przede wszystkim co się Tobie podoba...U mnie były ściany szlifowane z ciemnego koloru... Jak zobaczyłm taki stan pośredni, z resztkami farby, to i tak zastanawiałam się czy na tym nie poprzestać... Jednak poszlifowaliśmy je jeszcze raz i efekt jest super, tylko wymagał kupy roboty i syfu niestety... Link do komentarza
Krzysiek z Łodzi Napisano 20 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #12 Napisano 20 sierpnia 2011 (edytowany) Efekt dzisiejszej pracy:https://picasaweb.google.com/10449271269075...zialka_20110820Pół dnia szlifowałem szlifierką kątową. Efekt zadowalający. Dzięki za podpowiedźCzekam na dysk szlifierski 50mm wtedy wyczyszczę wewnętrzne deski.Zostaną jeszcze boczki.Duże zużycie krążków 1 krążek na 3 deski maksymalnie, choć po pierwszej już czuć dużą różnicę.W poniedziałek będę szukał jeszcze porady u firm produkujących materiały ścierne. Edytowano 20 sierpnia 2011 przez Krzysiek z Łodzi (zobacz historię edycji) Link do komentarza
retrofood Napisano 20 sierpnia 2011 Udostępnij #13 Napisano 20 sierpnia 2011 Cytat W poniedziałek będę szukał jeszcze porady u firm produkujących materiały ścierne. jeszcze parę miesięcy temu mój kuzyn zarządzał tą firmą...http://www.armes.com.pl/Ale wybył. Link do komentarza
Krzysiek z Łodzi Napisano 21 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #14 Napisano 21 sierpnia 2011 a dzięki napisałem do nich co by mi coś zaproponowali Link do komentarza
Krzysiek z Łodzi Napisano 22 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #15 Napisano 22 sierpnia 2011 Cytat jeszcze parę miesięcy temu mój kuzyn zarządzał tą firmą...http://www.armes.com.pl/Ale wybył. Nie ma i nie będzie tych co mają w katalogu, a które mnie interesująa przy innych to błąd w druku i tak dalej..zostaje to co jest na allegro, tylko że drożej :( Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się