Skocz do zawartości

schemat elektryczny


Recommended Posts

Cytat

Witam mam zrobiony schemat elektryczny proszę o opinie co w nim należało by zmienić może jest za dużo albo za mało zabezpieczeń mozę inaczej podłączyć proszę o opinie
schemat



zamiast róznicówki na samym dole dać wyłącznik nadmiaro-prądowy B20
do siły dać wyłącznik nadmiaro-prądowy B16
i na wszystkie gniazdka daj B16
Link do komentarza
1
P304 (główny) będzie Ci wywalało razem z każdym kolejnym RCD. Wywal go w cholerę, skoro wszystkie obwody masz zabezpieczone różnicówkami. Albo zrób na 100mA lub 300mA. Ja bym go wywalił.
2.
Są dwie szkoły odnośnie oświetlenia - dawać przez zabezpieczenie różnicowo-prądowe albo nie dawać. Co elektryk, to inna opinia. Rozważ, bo puszczenie światła przez RCD owocuje częstymi wędrówkami do rozdzielnicy, tak twierdzą mistrzowie w tym fachu.
3.
Oświetlenie podziel na fazy - elementarna sprawa!!! A nie pod jeden S! Po ciemku chcesz siedzieć?
Tak pospinałes, że cały parter zgaśnie albo cała góra!
4.
Co z urządzeniami wrażliwymi?
5.
Co z symetrycznym obciążeniem faz?
Link do komentarza
Cytat

1
P304 (główny) będzie Ci wywalało razem z każdym kolejnym RCD. Wywal go w cholerę, skoro wszystkie obwody masz zabezpieczone różnicówkami. Albo zrób na 100mA lub 300mA. Ja bym go wywalił.
2.
Są dwie szkoły odnośnie oświetlenia - dawać przez zabezpieczenie różnicowo-prądowe albo nie dawać. Co elektryk, to inna opinia. Rozważ, bo puszczenie światła przez RCD owocuje częstymi wędrówkami do rozdzielnicy, tak twierdzą mistrzowie w tym fachu.
3.
Oświetlenie podziel na fazy - elementarna sprawa!!! A nie pod jeden S! Po ciemku chcesz siedzieć?
Tak pospinałes, że cały parter zgaśnie albo cała góra!
4.
Co z urządzeniami wrażliwymi?
5.
Co z symetrycznym obciążeniem faz?



ad1. Wywalam P304 główny
ad2.
ad3.jest to podzielone na trzy fazy każda strefa świetlna jest na innej fazie inaczej się nie da bo całe oświetlenie jest na trzech przewodach
ad4 tu muszę przemyśleć sprawę ogranicznika przepięć klasy D
ad5. Wydaje mi się że mam to rozłożone równomiernie jeśli nie to co byś zmienił

Dziękuję za odpowiedz
Link do komentarza
Cytat

Ad. 3. jak słyszę, że się nie da, to mi się kabaret socjalistyczny przypomina.
Ad. 4. D masz w każdej listwie zasilającej (normalnej). Nad czym się zastanawiać?
Ad. 5. Równomiernie? Pomyśl co i kiedy bedzie użytkowane.


Nie da się bo mam już zatynkowane kable - no chyba że jest jakiś inny sposób
A o zabezpieczeniu D myślałem że go ewentualnie dam w rozdzielni
Link do komentarza
Cytat

To słuchaj rad, a nie w kółko "już se położyłem tynki". I "że się nie da".
Postanowiłeś zrobić skansen elektryczny, w dodatku niebezpieczny. I uważasz, że wszystko będzie gites, bo wiesz jak się załącza światło.



Jak chcesz zrobić porządnie to kujesz. Jak nie to trudno ci będzie pomóc, wszyscy robimy porządnie :(
Link do komentarza
Naprawdę warto podzielić instalację na max ilość obwodów. Przerabiam temat na okrągło. Przepinam jakieś urządzenia budowlane pod różne gniazda. W rozdzielce wyłączam S i spokojnie dłubię. A lodówka, radio, komp chodzą! Z całą pewnością również po zakończeniu budowy takie sytuacje będą się zdarzały dość często. Warto, oj, warto nie oszczędzać na obwodach.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Nie katujcie, że odkopuje, ale padło tutaj stwierdzenie "A o zabezpieczeniu D myślałem że go ewentualnie dam w rozdzielni" . Retro, czy to nie jest błędne myślenie? Klasę D montuje się na końcu linii zasilającej przy wrażliwszych urządzeniach jako listwy lub w gniazdach. Do rozdzielni bardziej klasę C i wspomóc potem D.

P.S. Chociaż znowu gdzieś czytałem, że można montować klasę D w rozdzielni, jeżeli odległość przewodu od niej do urządzenia zabezpieczanego nie przekracza 5 m, to prawda?

Pozdrawiam! icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie katujcie, że odkopuje, ale padło tutaj stwierdzenie "A o zabezpieczeniu D myślałem że go ewentualnie dam w rozdzielni" . Retro, czy to nie jest błędne myślenie? Klasę D montuje się na końcu linii zasilającej przy wrażliwszych urządzeniach jako listwy lub w gniazdach. Do rozdzielni bardziej klasę C i wspomóc potem D.

P.S. Chociaż znowu gdzieś czytałem, że można montować klasę D w rozdzielni, jeżeli odległość przewodu od niej do urządzenia zabezpieczanego nie przekracza 5 m, to prawda?

Pozdrawiam! icon_smile.gif



Zależy o czym piszesz. Bo sama litera może oznaczać zarówno rodzaj zabezpieczenia nadmiarowego, jak i odgromnika.
Czyli uściślijmy o co chodzi.
Link do komentarza
Jesli tak, to oczywiście, że D dajemy jak najbliżej odbiornika.
A tak w ogóle, to dawanie tylko D jest najdelikatniej mówiąc nieporozumieniem, które służy najwyżej poprawie samopoczucia. Po to istnieją jasne i ścisłe zasady stopniowania ograniczników przepięć, że tylko przy ich kompletnym i prawidłowym technicznie zamontowaniu, mają one szanse zabezpieczać naszą instalację przed przepięciami.

Dla chetnych zawsze podaję linka:

http://www.ochrona.net.pl/

Kliknąć: OCHRONA PRZEPIĘCIOWA W INSTALACJACH ELEKTRYCZNYCH Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...