Skocz do zawartości

Instalacja gazowa podłączenie kuchenki od piecyka


Recommended Posts

Proszę o pomoc w sprawie "wpięcia" kuchenki gazowej w instalację gazową w mieszkaniu. W mieszkaniu znajduje się piec gazowy który pełni funkcję ogrzewania mieszkania i wody. Chciałbym przerobić instalację gazową tak oby wpiąć w nią kuchenkę gazową. Piec znajduje się w pomieszczeniu tzw gospodarczym kuchnię i pom. gosp dzieli łazienka. Moje pytanie jest takie:
Jakie kroki muszę poczynić, aby dokonać takiej przeróbki.
Orientacyjny koszt.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Przepraszam jak już był taki temat - ale nie mogłem zaleź nigdzie na forum

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Są dwie drogi:

Formalna - uzyskać zgodę na rozbudowę instalacji w ZG, zlecić sporządzenie projektu, wystąpić o pozwolenie na budowę, zatrudnić kierownika budowy, znaleźć wykonawcę z uprawnieniami gazowymi, dokonać
odbioru instalacji.

Nieformalnie - znależć pana Kazia, który zrobi to fachowo bez zbędnych formalności.
Link do komentarza
Cytat

Są dwie drogi:

Formalna - uzyskać zgodę na rozbudowę instalacji w ZG, zlecić sporządzenie projektu, wystąpić o pozwolenie na budowę, zatrudnić kierownika budowy, znaleźć wykonawcę z uprawnieniami gazowymi, dokonać
odbioru instalacji.

Nieformalnie - znależć pana Kazia, który zrobi to fachowo bez zbędnych formalności.



Dziękuję za odpowiedz - ale naprawdę jest taka jazda z tym?
Myślałem żeby zabrać ze starego mieszkania nową kuchenkę, ale widzę że koszt zakupu płyty indukcyjnej będzie niższy icon_biggrin.gif
Co za dziwny kraj. To i czas takiej modernizacji będzie trwał dłużej od budowy Stadionu Narodowego .
Link do komentarza
Gość gawel
Nigdy w życiu ponownie kochenki gazowej, przez trudności w utrzymaniu czystosci i wszechobezny tłusty nalot (produkt spalania gazu) massakra jakas. Do kosztów kuchni indukcyjnej trzeba doliczyć komplet garnków bo zwykle sie nie nadają icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Nigdy w życiu ponownie kochenki gazowej, przez trudności w utrzymaniu czystosci i wszechobezny tłusty nalot (produkt spalania gazu) massakra jakas. Do kosztów kuchni indukcyjnej trzeba doliczyć komplet garnków bo zwykle sie nie nadają icon_wink.gif



hihi kolega mówi to z doświadczenia a ja z przeświadczenia ze chyba tak jest icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Pomijając wszystkie plusy przemawiające za płyta indukcyjną, w tym duża liczba dostępnych modeli na rynku,
rozwiązałeś już sprawę z instalacja elektryczną.
Płyta indukcyjna ma przeważnie 7,2kW mocy i standardowe przyłącze tego nie pociągnie (zabezpieczenie przedlicznikowe 25A)


moja kuchnia ma w sumie 9kw i jest podlączona do gniazda 400v, zabezpieczenie to ja mam przedlicznikowe 3x25 a i smialo można 30kw podlączyc bo poszczegolne fazy są równo obciażone na tym polega cały pic. (kuchnia jest podzielona na 2 fazy). Można rownież kuchnie podłaczyć do zasilania 2x230v trzeba jednak przeciąc 2 zworki na tabliczce przylączeniowej z tyłu kuchenki.

A może taka ja bym sobie allegro w tym przypadku pupy nie zawracał
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/30147618
lub cos wiecej
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/categori...mp;pageNumber=0
Link do komentarza
Wiem że można, choć nie wiedziałbym co przeciąć icon_wink.gif, ale zauważ że problem dotyczy mieszkania w jakimś tam bloku czy kamienicy.
A tu sprawa może nie być już taka prosta do wykonania, tym bardziej na etapie adaptacji, a nie remontu czy budowy.
Tam raczej do kuchni nie są pociągnięte dwie fazy.
Po za tym tablica przedlicznikowa jest w gestii ZE, i wymiana zabezpieczenia z 25A na 30A we własnym zakresie raczej nie wchodzi w rachubę.
Ale jeśli nie będzie miał z tym problemów, to jak najbardziej też polecam płytę indukcyjną. icon_wink.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...