Skocz do zawartości

Dylatacja podłogi przed tynkami


Recommended Posts

Witam,
Chciałbym Was prosić o radę.
Z góry zaznaczę, że jestem totalnym laikiem dlatego też proszę o odpowiedzi jasnym językiem icon_smile.gif - może jakieś rysunki.
Jestem na etapie surowym zamkniętym.
Ukończone: elektryka, hydraulika: woda, CO (w tym podłogowe). Brak tynków i wylewek.
Początkowo plan był taki aby teraz wykonać tynki, następnie wylewki. Jednak hydraulik mocno nalegał aby zrobić wylewki przed tynkami. Pod naporem jego argumentów (tynkarz uszkodzi/ pobrudzi rury CO) zgodziłem się. Sprawa jest nie odwracalna – ekipa umówiona, materiał zamówiony. Wiem, że ważną sprawą jest dylatacja wokół wylewki. Ma ona chronić przed przenoszeniem się drgań/hałasu na ściany.
Teraz pytanie: jak poprawnie wykonać dylatację w sytuacji kiedy najpierw robi się wylewki, a potem tynki.
Czy istnieje jakiś ogólnie znany sposób?

Dzięki,
Seba


Link do komentarza
Gość mhtyl
Hydraulikę powinieneś robić po tynkach.Teraz musisz zrobić wylewkę żeby nie uszkodzić podłogówki. Dziwi mnie fakt,że hydraulik Ci nie doradził żeby najpierw zrobić tynki.Dylatacja nie chroni ścian od hałasu kto Ci to powiedział? Chroni wylewkę i podłogę. Teraz załóżmy że tynki będą grubości 1 cm to powinieneś dylatacje zrobić ze styropianu 2cm ,jeżeli jest 1,5 cm w handlu to powinien wystarczyć. Układasz ją wzdłuż ścian wszystkich (zewnętrznych,wewnętrznych nośnych i działowych i co tam jeszcze masz), po prostu oddzielasz ściany od wylewki.Styropian powinien wystawać nieznacznie powyżej poziomu wylewki.
Link do komentarza
Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać, ale zrób to Ty, bedziesz miał własne zdanie na ten (prosty) temat
Kol. mhtyl chce pomagać, ale nie zawsze mu to wychodzi jak trzeba

styro czy też inny eleastyczny materiał służy za izolację akustyczną (zarówno to co pod posadzką, jak i pomiędzy posadzką i ścianą) jak i pozwala na swobodne okształcanie się podłoża (a raczej jego ruch), tak aby nie powstawały naprężenia, które mogą powodować pękanięcia podłoża jak i właściwej posadzki,
są to tzw podłogi pływajace - poszukaj sobie w necie na ten temat, jak i na temat izolacji akustycznej podłóg
Link do komentarza
Gość mhtyl
Masz racje co do zastosowania styro, ale jak niby ma zrobić dylatację jak jeszcze nie ma tynków jak da piankę to będzie za mało nie będzie efektu pływającej podłogi bo tynk przykryje piankę zakładając że grubość tynku wyniesie 1 cm. Zakładając, że dom jest parterowy (bo seba nie określił jaki to dom) to po co wygłuszać podłogę (co innego gdyby to była podłoga na piętrze), zresztą on już ma położony styro pod podłogówkę.I jeszcze jedno, nie mów że dylatacja chroni od hałasu bo z Twojej odpowiedzi tak wynika. Dylatacja to dylatacja a izolacja to izolacja no nie icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Gość mhtyl
Wiem o tym, tylko odniosłem wrażenie że przyznałeś racje temu budowlańcowi w sprawie dylatacji chroniącej od hałasu. bo niby jak najwyżej kilkunasto centymetrowej wysokości styro ma chronić od hałasu (mam na myśli dylatację) co innego gdyby ten styro był położony na całej powierzchni ściany wtedy można mówić o wygłuszeniu czy inaczej o ochronie przed hałasem.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Kolego, nie wierz tak bezgranicznie we wszystko co piszą na forum, budowlaniec wcale nie musi się podszkalać,


Może się czepiam ,ale uważam że ten budowlaniec też powinien się podszkolić. A jeżeli nie to faktycznie nic nie rozumiem icon_sad.gif albo coś pokręciłem icon_confused.gif za co bardzo się icon_redface.gif
Link do komentarza
Budowlaniec nie jest tuzinkowy – można powiedzieć, że posiada ponad przeciętną wiedzę w swoim fachu.
To że inni budowlańcy o tym zapominają, lub tego nie wiedzą - świadczy tylko na jego korzyść.

Rzeczona dylatacja jest (może być) elementem ochrony przed hałasem i ewentualnymi (innymi) wibracjami.

Fala akustyczna, to nie tylko „ruch” powietrza.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...