Skocz do zawartości

Usczelnienie okna plastikowego od zew. - styk ze starym parapetem blaszanym


Recommended Posts

Nowe okna plastikowe zostały osadzone na stare parapety zew. /blaszane-b.solidne/. Parapety zostały wcześniej obcięte - usunięto część pionową zachodzącą wcześniej na ramę okna. Tak więc, okno teraz spoczywa na parapecie. Styk uszczelniono jakimś silikonem, który popękał. Później zastąpiono go produktem firmy Sika - jeszcze gorzej. Pytanie, czym uszczelnić ten styk? Na jak długo wystarczy ten zabieg? Może jest jakaś listwa, którą przykręcimy do ramy?
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Z pewnością listwa z wygiętego paska blachy lub z tworzywa przykręcona do ramy i uszczelniona silikonem rozwiąże problem.



Obawiam się, że nie na długo... najrozsądniej byłoby chyba jednak zdemontować parapet, wygiąć odpowiednio bok od strony okna i dopiero próbować uszczelnić styk z oknem (oczywiście przykręcić!). Listwa tworzywowa naklejona nad tym stykiem też jest ciekawą propozycją i pewnie wskazane byłoby takie dodatkowe zabezpieczenie. pzdr
Link do komentarza
Cytat

Nowe okna plastikowe zostały osadzone na stare parapety zew. /blaszane-b.solidne/. Parapety zostały wcześniej obcięte - usunięto część pionową zachodzącą wcześniej na ramę okna. Tak więc, okno teraz spoczywa na parapecie. Styk uszczelniono jakimś silikonem, który popękał. Później zastąpiono go produktem firmy Sika - jeszcze gorzej. Pytanie, czym uszczelnić ten styk? Na jak długo wystarczy ten zabieg? Może jest jakaś listwa, którą przykręcimy do ramy?



Widzę dwa rozwiązania, w obu przypadkach z wykorzystaniem taśm rozprężnych.

Pierwsza możliwość, to bezpośrednia aplikacja odpowiedniej taśmy rozprężnej bezpośrednio w szczelinie pomiędzy dolną krawędzią ramy ościeżnicy, a płaszczyzną parapetu zewnętrznego. Wszystko zależy od szerokości szczeliny.

Jeśli szczelina jest za wąska i nie można wkleić taśmy bezpośrednio, pozostaje listwa maskująca przyklejana do ramy ościeżnicy (w różnych systemach bywa to różnie rozwiązane) wyposażona w taśmę rozprężną lub umożliwiająca aplikację takiej taśmy rozprężnej.

Jeśli to nie są okna z jakiegoś "ubogiego" systemu kształtowników wystarczy pogrzebać w katalogu systemowym w części z profilami dodatkowymi (uzupełniającymi), a rozwiązanie na pewno się znajdzie. Jeśli to jednak jest system "ubogi", można spróbować ożenić z Twoimi oknami rozwiązanie pochodzące z innego systemu kształtowników.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...