Skocz do zawartości

Faktyczna cena budowy


Recommended Posts

Ceny w nowym budownictwie mieszkaniowym kształtuja sie na
poziomie 2000/m2. Mieszkanko powiedzmy 50m2 kosztuje 100000 zł .Dojdzie remont i wyposarzenie mieszkania.Kwota ta może wzrosnąc nawet do 130000 zł .
Wydaje mi sie,że za taką kwote możnaby zbudować sobie domek - tylko ile taka
zabawa faktycznie kosztuje?
Czy ktoś z Was jest może akurat w fazie budowania lub dopiero co zakonczyl i
może mi orientacyjnie powiedzieć ile obecnie należy wydac, aby doprowadzić
budowe domku do stanu w którym będe mógł w nim zamieszkać?Z góry dziekuje za wszelkie informacje.
Link do komentarza
Trzeba po pierwsze wybrać właściwy projekt, bo tylko na tym etapie można osiągnąć największe oszczędności. Dom można wybudować przy sporym wkładzie własnej pracy i poniżej 1000zł/m2, ale w praktyce bywa tak, że apetyt rośnie w miarę jedzenia i wstępnie zakładane płytki ceramiczne do łazienki po 9,90 zł/m2 zastępujemy glazurą po 49 zł/m2 - a to tylko jeden przykład.
Link do komentarza
Szacunkowy koszt 1m2 można w przybliżeniu ocenić na 1800 zł (tak sugerował mi architekt) ale!!! - to tylko koszt materiałów i robocizny. Dochodzi całe mnóstwo innych opłat (działka??), przyłącza, projekt, załatwianie pozwoleń (same wydanie pozwolenia jest bepłatne, ale płaci się za mapki, uzgodnienia itp. - teoretycznie gorszowe sprawy, ale zbiera się tego trochę). Przy kiepskich warunkach geologicznych sam fundametnt może pochłonąć kilkadziesiąt tysięcy...
Tak więć ostrożnie z tym optymizmem, bo można się przejechać
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 11 miesiące temu...
Cytat

Domek parterowy o powierzchni użytkowej 100 m2 (Z8 z pracowni studio Z500) - koszt budowy do zamieszkania ok. 120 tyś. zł


Na dzień dzisiejszy to cena już chyba nieaktualna?.Z jakich materiałów budować żeby tyle kosztowało?

CZy wybudowałeś może ten domek?Jeśli tak to możesz podać jakieś ceny przykładowe .Z góry dzięki
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...