gomesz Napisano 7 kwietnia 2011 Udostępnij #1 Napisano 7 kwietnia 2011 witammam pytanie odnosnie docieplenia poddasza jednak zastanawiam się nad tym czy mogę je ocieplac,gdyz nie posiadam jescze elektryki. Link do komentarza
inspektor-budowlany Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #2 Napisano 8 kwietnia 2011 Ocieplać możesz elektryka Ci do tego nie potrzebna ale czy nie masz tam wilgoci? jeśli tak to uważaj bo wełna + wilgoć to niezła zabawa pod tytułem brak izolacji cieplnej ; ))Pozdrawiam 1 Link do komentarza
daggulka Napisano 8 kwietnia 2011 Udostępnij #3 Napisano 8 kwietnia 2011 Cytat witammam pytanie odnosnie docieplenia poddasza jednak zastanawiam się nad tym czy mogę je ocieplac,gdyz nie posiadam jescze elektryki. Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego .... 1 Link do komentarza
GipsKartonITD Napisano 9 kwietnia 2011 Udostępnij #4 Napisano 9 kwietnia 2011 Po wykonaniu przejści dla doprowadzeń mediów, możesz wykonać warstwę izolacji cieplnej pomiędzy elementami konstrukcyjnymi dachu (krokwiami, jętkami, kleszczami itp.).Kolejny etap to wykonanie instalacji wodnych następnie instalacji elektrycznych.Podałem zakresy uproszczone gdyż w/w izolację cieplną można wykonać łącznie z np. stelażami dla suchej zabudowy.Jednak kolejność dla twojego obiektu np. z konieczności wykonania tynków i posadzek mokrych. To może całkowicie zmienić tę kolejność lub pozostawić ją z dodatkowym zakresem polegającym na czasowym zabezpieczeniu izolacji cieplnej na czas wykonywania prac mokrych. 1 Link do komentarza
gomesz Napisano 9 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #5 Napisano 9 kwietnia 2011 wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny : no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz foto 1 Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 kwietnia 2011 Udostępnij #6 Napisano 9 kwietnia 2011 Cytat wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny : no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz foto 1 Co do fotki to nie widzę abyś dał izolację pod murłatę. U mnie murarze obmurowali murłatę od zewnątrz i od środka , mam ścianę jednowarstwową. A o elektrykę nie musisz się obawiać jeżeli masz dobrego fachowca. U mnie jak kładł kable na poddaszu puścił po krokwi i zostawił większy zapas aby starczyło jak położę rg i wełnę a w łazience nie wstawiał puszek aby ułatwić pracę kafelkarzowi. Przykładów można by wiele mnożyć ,zresztą jeden fachowiec ułatwia pracę drugiemu o ile zna się na fachu. Link do komentarza
gomesz Napisano 10 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #7 Napisano 10 kwietnia 2011 myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 10 kwietnia 2011 Udostępnij #8 Napisano 10 kwietnia 2011 Cytat myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa. Sorki nie zauważyłem izolacji. Izolacja u mnie wystaje jakieś 3-4 cm po obu stronach murłaty a obmurowana jest ytongiem 5 cm i od zewnątrz docieplona styropianem 5 cm (między murłatą a obmurówkę). Nie ma obawy ,że się nie będzie trzymać przecież nie muruje się do drewna wystarczy jak dasz klej na spoinę pionową i poziomą. I jeszcze jedna uwaga jak obmurujesz murłatę od zewnątrz do ja dociąłem górna powierzchnię pod skosem do krokwi w ten sposób nie mam prześwitu pomiędzy obmurówką zewnętrzną a membraną. Link do komentarza
gomesz Napisano 10 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #9 Napisano 10 kwietnia 2011 mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. : Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 10 kwietnia 2011 Udostępnij #10 Napisano 10 kwietnia 2011 Cytat mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. : Ja kupiłem oryginalny klej Ytonga coś około 20 zł za worek. Powinien czy raczej dobrze aby dolegał i tak zapewne dasz podbitkę od zewnątrz na krokwie. Jeśli chodzi o przemarzanie to nie powinno przemarzać bo zapewne dasz wełnę od środka między krokwiami od murłaty aż po jętki (lub po samą kalenicę). A jaki masz gruby mur? Link do komentarza
retrofood Napisano 11 kwietnia 2011 Udostępnij #11 Napisano 11 kwietnia 2011 Cytat Ocieplać tak - ale z kartongipsami się wstrzymaj z prozaicznego powodu: trzeba będzie przeciągnąć kable nad kartongipsami do oświetlenia górnego .... Zgoda. Tak właśnie można robić i ja w takiej fazie wykonuję instalację elektryczną. 1 Link do komentarza
gomesz Napisano 12 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #12 Napisano 12 kwietnia 2011 Cytat A jaki masz gruby mur? porotherm 25belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 kwietnia 2011 Udostępnij #13 Napisano 12 kwietnia 2011 Cytat porotherm 25belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski. Uważam ,że nie musisz obmurowywać bo zapewne dasz ocieplenie. Ociepleniem zakryjesz murłatę i dociśniesz ocieplenie (zapewne styropian) pod same deski. Jedynie od środka daj obmurówkę równo z murłatą abyś jeszcze tam mógł włożyć wełnę i nie musisz ich docinać pod skosem bo płyta gk je zakryjesz. Link do komentarza
gomesz Napisano 13 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #14 Napisano 13 kwietnia 2011 mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 13 kwietnia 2011 Udostępnij #15 Napisano 13 kwietnia 2011 Cytat mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej. Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę. Link do komentarza
gomesz Napisano 13 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #16 Napisano 13 kwietnia 2011 Cytat Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę. sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 13 kwietnia 2011 Udostępnij #17 Napisano 13 kwietnia 2011 Cytat sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej. 1,5 cm to trochę za dużo na klej i siatkę ale można i tak najwyżej nadrobisz to tynkiem jak będziesz tynkował ściany. Od środka nie możesz dać styropianu czy ytonga pod same deski wystarczy jak zrówna się z murłatą bo musisz tam wcisnąć jeszcze wełnę między krokwie od samej murłaty po jętki. Link do komentarza
gomesz Napisano 13 kwietnia 2011 Autor Udostępnij #18 Napisano 13 kwietnia 2011 (edytowany) czyli steropian do wysokosci belki nr.1 czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione. Edytowano 13 kwietnia 2011 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 14 kwietnia 2011 Udostępnij #19 Napisano 14 kwietnia 2011 Cytat czyli steropian do wysokosci belki nr.1 czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione. Tak bo nr 2 to krokwia. Dlatego że za murłatą musisz ułożyć wełnę a jak dasz po same deski to będziesz miał mostek termiczny. Zresztą jak masz porządnych fachowców to oni już dadzą radę a sądzę że takich masz więc bez obaw. Link do komentarza
gomesz Napisano 11 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #20 Napisano 11 sierpnia 2011 (edytowany) witamczy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje. Edytowano 11 sierpnia 2011 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 11 sierpnia 2011 Udostępnij #21 Napisano 11 sierpnia 2011 Cytat witamczy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje. Przecież będziesz ocieplał od zewnątrz to dasz (zakładam że będziesz ocieplał od zew styropianem) styro pod same deskowanie a od środka jak będziesz ocieplał poddasze to dopchniesz tam wełnę,aby stykała się ze styro i powinno być OK. Link do komentarza
gomesz Napisano 11 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #22 Napisano 11 sierpnia 2011 no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 12 sierpnia 2011 Udostępnij #23 Napisano 12 sierpnia 2011 Cytat no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało. Możesz poupychać jakieś worki, folię albo kawałki styropianu ewentualnie przybić deski wzdłuż bo wtedy mniej roboty i szybciej Ci to przybijanie pójdzie,a na wiosnę je oderwiesz i po kłopocie. Link do komentarza
gomesz Napisano 12 sierpnia 2011 Autor Udostępnij #24 Napisano 12 sierpnia 2011 (edytowany) pytałem dekarza i powiedział ze jest taki materiał który mogę na spinacz zamocować tylko nie do konca wiem jak z ceną tego materiału. Edytowano 12 sierpnia 2011 przez gomesz (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się