Skocz do zawartości

Ocieplenie poddasza wełną mineralną oraz elektryka


Recommended Posts

Po wykonaniu przejści dla doprowadzeń mediów, możesz wykonać warstwę izolacji cieplnej pomiędzy elementami konstrukcyjnymi dachu (krokwiami, jętkami, kleszczami itp.).
Kolejny etap to wykonanie instalacji wodnych następnie instalacji elektrycznych.
Podałem zakresy uproszczone gdyż w/w izolację cieplną można wykonać łącznie z np. stelażami dla suchej zabudowy.
Jednak kolejność dla twojego obiektu np. z konieczności wykonania tynków i posadzek mokrych. To może całkowicie zmienić tę kolejność lub pozostawić ją z dodatkowym zakresem polegającym na czasowym zabezpieczeniu izolacji cieplnej na czas wykonywania prac mokrych.
Link do komentarza

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg

Link do komentarza
Cytat

wilgoci to juz nie mam,tydzień temu zakonczono prace dekarskie,pytam gdyz, tak powiada daggulka zeby praca nie poszła na marne ,czyli przeciąganie kabli pod wełną z tego co pytałem jednego elektryka to powiedział ze daje kable bokiem krokwi czyli nie mogę sznurkowac wełny icon_confused.gif: no, ze chyba coś zmysla byłem przekonany ze pierwsza warsta wełny nie będzie przeszkadzała.

mam jeszcze jedno pytanie czym mam uzupełnic wnęki pomiędzy dachiem a mórbelką jest tam spora przerwa, wieniec ma jeszcze 5cm luzu od wewn zewnątrz

foto 1
5961973259d48950med.jpg


Co do fotki to nie widzę abyś dał izolację pod murłatę. U mnie murarze obmurowali murłatę od zewnątrz i od środka , mam ścianę jednowarstwową. A o elektrykę nie musisz się obawiać jeżeli masz dobrego fachowca. U mnie jak kładł kable na poddaszu puścił po krokwi i zostawił większy zapas aby starczyło jak położę rg i wełnę a w łazience nie wstawiał puszek aby ułatwić pracę kafelkarzowi. Przykładów można by wiele mnożyć ,zresztą jeden fachowiec ułatwia pracę drugiemu o ile zna się na fachu.
Link do komentarza
Cytat

myslałem dać na wienec ze strony wewnętrznej YTONG, gr 5 cm lecz czy to dobre rozwiązanie ,chodzi o to ze nie bardzo jest to mozliwe aby miał trzymać się belki z drewna czy tez wienca na którym jest papa.


Sorki nie zauważyłem izolacji. Izolacja u mnie wystaje jakieś 3-4 cm po obu stronach murłaty a obmurowana jest ytongiem 5 cm i od zewnątrz docieplona styropianem 5 cm (między murłatą a obmurówkę). Nie ma obawy ,że się nie będzie trzymać przecież nie muruje się do drewna wystarczy jak dasz klej na spoinę pionową i poziomą. I jeszcze jedna uwaga jak obmurujesz murłatę od zewnątrz do ja dociąłem górna powierzchnię pod skosem do krokwi w ten sposób nie mam prześwitu pomiędzy obmurówką zewnętrzną a membraną.
Link do komentarza
Cytat

mhtyl dzięki za wskazówki a jakiego kleju uzywałeś no i czy YTONG ma dolegac do deski dachowej,zapewne tak skoro piszesz o cięciu pod kątem,jednak czy nie będzie przemarzać od desek. icon_confused.gif:


Ja kupiłem oryginalny klej Ytonga coś około 20 zł za worek. Powinien czy raczej dobrze aby dolegał i tak zapewne dasz podbitkę od zewnątrz na krokwie. Jeśli chodzi o przemarzanie to nie powinno przemarzać bo zapewne dasz wełnę od środka między krokwiami od murłaty aż po jętki (lub po samą kalenicę). A jaki masz gruby mur?
Link do komentarza
Cytat

porotherm 25

belkie mam dokładnie 14cm,pomyliłem się od zewnątrz jest 4,5cm a od wewnątrz 6,5cm,jednak nie wystarczy mi jeden Ytong na wysokosc musiałbym dac dwa jesli chce pod same deski.


Uważam ,że nie musisz obmurowywać bo zapewne dasz ocieplenie. Ociepleniem zakryjesz murłatę i dociśniesz ocieplenie (zapewne styropian) pod same deski. Jedynie od środka daj obmurówkę równo z murłatą abyś jeszcze tam mógł włożyć wełnę i nie musisz ich docinać pod skosem bo płyta gk je zakryjesz.
Link do komentarza
Cytat

mhtyl słuchaj a czy nie lepiej dać np styropian 5cm od strony wewnętrznej.


Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.
Link do komentarza
Cytat

Też można tak zrobić ale musisz go zaciągnąć klejem i siatką a jak dasz ytonga to rzucisz tynk i masz gotową ścianę.



sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.
Link do komentarza
Cytat

sam nie wiem,widziałem własnie dzisiaj na innej budowie jak był wklejony steropian i był klejony pianką montarzową,dałbym steropian 5cm i zostanie jeszcze 1,5cm na siatkie i klej.


1,5 cm to trochę za dużo na klej i siatkę ale można i tak najwyżej nadrobisz to tynkiem jak będziesz tynkował ściany. Od środka nie możesz dać styropianu czy ytonga pod same deski wystarczy jak zrówna się z murłatą bo musisz tam wcisnąć jeszcze wełnę między krokwie od samej murłaty po jętki.
Link do komentarza
Cytat

9aa769551dc9e30c.jpg

czyli steropian do wysokosci belki nr.1
czyli i nie dawac np steropianu pod same deski ? a dokąd ma sięgac wata u dołu,a mozesz zapodasz jakies inne foto jak jest to robione.


Tak bo nr 2 to krokwia. Dlatego że za murłatą musisz ułożyć wełnę a jak dasz po same deski to będziesz miał mostek termiczny. Zresztą jak masz porządnych fachowców to oni już dadzą radę a sądzę że takich masz icon_biggrin.gif więc bez obaw.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

witam
czy macie jakis inne pomysły jak zaslepic te luki w dachu,myslałem aby przybic takie klepki do murbelki,lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie,jest tam spora przerwa 17cm,oraz zostawic 2cm luzu od desek na dylatacje.

d96579415e6377ecmed.jpg


Przecież będziesz ocieplał od zewnątrz to dasz (zakładam że będziesz ocieplał od zew styropianem) styro pod same deskowanie a od środka jak będziesz ocieplał poddasze to dopchniesz tam wełnę,aby stykała się ze styro i powinno być OK.
Link do komentarza
Cytat

no tak racja, skoro dam styropian 12cm od zewnątrz to wypełni tą luke blink.gif czasowo mam przerwe finansową mam juz wszystko zamknięte tylko wieje mi z tych luk a na zime chciałbym zabezpieczyc te luki aby nie wiało.


Możesz poupychać jakieś worki, folię albo kawałki styropianu ewentualnie przybić deski wzdłuż bo wtedy mniej roboty i szybciej Ci to przybijanie pójdzie,a na wiosnę je oderwiesz i po kłopocie.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...