Skocz do zawartości

przyłącza techniczne


Recommended Posts

dowiedziałem się że
gazownia robi przyłącz do ogrodzenia do 15m za około 1800
powyżej 15m za każdy metr dopłata około 50 zł
od ogrodzenia do domu to już jest niezła jazda
aby się dowiedzieć ile to mniej więcej kosztuje
dowiedziałem się tego chyba dopiero po dwudziestym tel
wszyscy muszą widzieć projekt
przekroje rur
czy są w osłonie
czy rury przechodzą pod drogą
nie wystarczy im że inst będę ciągnięte od ogrodzenia do domu
teren nie utwardzony
mały domek
przekroje standardowe
za gaz kazali mi przyjąć około 100 zł mb
woda 60-70 zł mb
może się komuś to przyda
to są tylko ceny średnie
Link do komentarza
Witam. Mam nadzieję, że nie szkodzi że w tym wątku sie zapytam.
Mam taki problem, że w warunkach mam, że przyłącze wodociągowe wykonuje gminny zakład.
Tyle tylko, że za przyłącze "po sąsiedzku" 80mb w/w zakład skasował 7500zł ( musieli się przebić ok 10m pod drogą)
Jak się dowiadywałem z sąsiedniej gminy takie samo przyłącze facet zrobi mi za 2700zł( doprowadzenie do studzienki - od studzenki dalej robie ja sam). Tyle tylko, że odbiór robi i tak gminny zakład.
Dlatego mam pytanie - gdyby gminny zakład robił problemy z odbiorem lub zaśpiewał niezłą sumkę za odbiór, to gdzie należ się odwołać ?
Czy w ogóle dać sobie spokój i kopać studnię i robić hydrofornię ? - naj jaką głębokość należałoby kopać by mieć zapewniony mniej wiecej stałą jakość wody ? Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Draagon, podajesz za mało informacji. Mnie się chce śmiać na wspomnienie miny szefa gminnego zakładu (w ubiegłym roku) kiedy mu pokazywałem działkę, gdzie ma zrobić przyłącze kanalizy. Chwilę wcześniej podpisał umowę.
A to było ponad 80 m kopania i rur!!! Za standardowe 1200 PLN!!! Tyle brali od tych co mieli 3 m i ode mnie to samo.

Dlatego odbiór, odbiorem, jesli wykonawca zna się na rzeczy, to on Ci powinien wszystko powiedzieć. Albo pytaj swojego kierbuda. Oni wszyscy się znają i znają zasady na swoim terenie.
Link do komentarza
To ciut nie tak.
Ja miałem to zrobione w ramach kanalizowania wszystkich. I gosciu się wkopal. Bo robili hurtem za taką samą cenę. Było wielu, ktorzy klęli, że za 3 metry płacą kokosy. Mnie zrobili za grosze. Tak wyszło.

Ale umowę gdzieś mam i mogę poszukać. Rano jadę na wieś, to pozaględam w papiery, bo to tam wszystko jest. Jesli ja tu piszę, to znaczy, że jestem w mieście, gdzie mam wszystko tylko nie mam papierów. One są tam, ale tam nie mam net-u. Wrocę chyba po niedzieli.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...