Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Płot z paneli betonowych


Recommended Posts

Jak weźmiesz taki słupek w ręce to będziesz wiedział.. icon_biggrin.gif

Musisz uwzględnić nie tylko wysokość samego płotu na przesła ( ok 50cm jedno.. ) ale i część podziemną - czyli kopiesz dół pod słup na ok 40-50cm taki kwadrat, na głębokość strefy przemarzania ( 80-120cm - żory 120cm), modlisz się by ci woda nie zaczęła bić z tego dołu , wstawiasz słup ( pod nim dobrze dać kawałek czegoś na czym może stać - kawałek płyty betonowej czy gruzu ) i zalewasz betonem klasy co najmniej 425 ( szybkowiążący ) potem sobie podlewasz konewką przez tydzień..
Jeżeli nie zalejesz betonem na tą głębokość lub w ogóle nie zalejesz to na efekty długo czekać nie będziesz.. a najpóźniej do wiosny przyszłego roku.. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam . Zadałem te pytanie bo jestem ciekaw opinij osób które stawiały taki płot znajomy który postawił płot z tych paneli ponad dwa lata temu kopał dół na około 70 cm betonował tylko słupki narożne przetrwało to dwie zimy i płot stoi równo. Pytałem w kilku firmach które się zajmują montażem tego typu ogrodzenia i opinie były różne jedni betonowali na mokro inni zasypywali suchą zaprawą inni wcale


Kolegowi BLECHERT.Hurtownia granitu dzięki za podpowiedź wydaje mi się że zadawanie pytań na rożnych forach jest dozwolone

Jeżeli go uraziłem to przepraszam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie ma za co przepraszać. Ja nie z tych obraźliwych:)

Dużo zależy od podłoża. Np. glina mocno pracuje, czarnoziem nie trzyma wcale a piasek dobrze stabilizuje. Tak obiektywnie można się wypowiedzieć dopiero po 5 latach czy się udało czy nie.

Poza tym, to co dla jednego jeszcze proste, to dla drugiego już krzywe:)

Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam .Mam zamiar postawić płot z paneli betonowych mam pytanie czy trzeba betonować słupki.
[attachment=9562:1.JPG]



Stawialiśmy takie ogrodzenie tak z 5 lat temu, tyle, że do tego celu wykorzystaliśmy stary fundamencik, w którym były zabetonowane słupki i naciągnieta siatka. Więcej roboty było z wykuwaniem "starego" - beton był az siwy i pewno czołgiem by można po nim jeździć. Ale tak to jest jak się naciąga siatke na słupki, fundament był zrobiony "na zapas". Przetrwał 30 lat i pewno by jeszcze stał gdyby nie koncepcja nowego ogrodzenia.

W nowym ogrodzeniu betonowalismy wszystkie słupki, poziomuujac i pionujac je wcześniej. Wysokość ogrodzenia - 3 segmenty. Uwierz mi na słowo, wsuwanie od góry paneli w bruzdy powoduje, że na górze czasem miały ochote się rozjechac. Nie wspomnę o tym, że w drugiej płaszczyznie tez lekko "chodziły" Jeżeli nie zabetonujesz to bedziesz musiał czyms innym ustabilizowac słupek w podłozu. A nie wiadomo jakie masz to podłoże.

Pomyśl o wyrównaniu pod pierwszy dolny panel - na zdjęciu nie widziałem chyba cokolika.

Proponuję nie oszczędzać i zabetonować. a będziesz dumny długie lata ze swojej pracy:)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja mogę pokazać płot z kamienia, który stał dziesięć lat, a teraz jest właściwie przewrócony. Ale musiałbym poprosić o zgodę właściciela - a pewnie takowej nie będzie.
Co do pytań - a pytaj sie gdzie chcesz icon_smile.gif
Ci co zrobili bez fundamentu - będą chwalic takie rozwiazania.
Ci co zrobili z fundamentem - będą tak też chwalić

A ja tak na zdrowy rozsądek - skoro do wsadzenia przęsła potrzeba minimum 2 rosłych ludzi a i wyżej to trzech to sobie odpowiedz na pytanie co bedzie stabilizować te słupy ? Szerokość wnęki w słupach masz ok 3cm musisz dać luz z 0,5cm bo nie wsuniesz płyty inaczej. I sokor wszystko takie lekkie to po co betonują słupki pod siatkę ogrodową ? Przecie to z 200 razy lżejsze od przęsła.. a jak naciągać to przecie można potrzymać icon_razz.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A ja tak na zdrowy rozsądek - skoro do wsadzenia przęsła potrzeba minimum 2 rosłych ludzi a i wyżej to trzech to sobie odpowiedz na pytanie co bedzie stabilizować te słupy ? Szerokość wnęki w słupach masz ok 3cm musisz dać luz z 0,5cm bo nie wsuniesz płyty inaczej. I sokor wszystko takie lekkie to po co betonują słupki pod siatkę ogrodową ? Przecie to z 200 razy lżejsze od przęsła.. a jak naciągać to przecie można potrzymać icon_razz.gif


Do mnie powyższe przemawia w stu procentach!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość DariuszP77
      Jak ma się dobry materiał, to jest bezpiecznie! Dach ceramiczny i komin z klinkieru według mnie daje spokój, polecam ofertę Robena.
    • Chciałbym zagospodarować poddasze, łącząc te prace z ułożeniem nowego pokrycia na dachu. W związku z tym zastanawiam się czy zamiast typowego ocieplenia pomiędzy krokwiami nie pozostawić ich odkrytych, a izolację ułożyć od góry. Taki efekt, z drewnem jako elementem dekoracyjnym, całkiem mi się podoba. Tylko czy w takim wariancie da się założyć na górze niewielki kominek lub piec? Czy musi mieć on osobny komin, czy można go podłączyć wspólnie z innym? I jakie odległości od więźby trzeba zachować? Bo ciężko mi się połapać w wymogach przepisów przeciwpożarowych. Podobno większość z nich i tak nie obowiązuje w domach jednorodzinnych. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/12409-o-czym-warto-wiedziec-planujac-adaptacje-poddasza
    • W międzyczasie pierdyknąć parę półek z podświetleniem ledowym szlifowanych na 45st , obmurować wannę z podświetlanym ledami kopnikiem ,wytyczyć miejsce na wklejane lustro , i obrobić wystający geberit ze ściany - oczywiście ze szlifem na 45st..........
    • No właśnie, przeszkadza drzewom, krzewom i kwiatom. I nawet łopaty nie można przy płocie pozostawić, bo zostanie połamana. Dlatego brama przesuwna najczęściej jest montowana na działkach przemysłowych i gospodarczych, bo tam krzewy są na bardzo dalekim miejscu, jeśli chodzi o ważność. Bramy te są ciężkie i nie nadają się do częstej zmiany stanu otwarte/zamknięte.  No i trudno je wyłamać, co w warunkach gospodarczych jest plusem. Natomiast bramy skrzydłowe otwierają się na przejazd, więc żadnym krzewom czy drzewom przeszkadzać nie będą, bo z przejazdu i tak wszystko usuwamy.  I kosztują trzecią część tego, co bramy przesuwne. A poza już na wygląd są lekkie i przyjazne ludziom. No i napędy mają już na 12 V, co pozwala montować zasilanie awaryjne ze zwykłego, popularnego i taniego akumulatora. Czyli nawet awaria sieci zasilającej nie pozbawia nas możliwości użytkowania jej.    Więc żeby zakończyć temat z mojej strony, ja nie widzę bramy przesuwanej na prywatnej posesji, która jest grodzona płotem, łatwym do przeskoczenia. Bo to nie ma żadnego sensu. Tylko tam, gdzie ktoś tworzy z podwórka i domu fortecę. Wtedy owszem,  trzeba się pogodzić z kiepskim wyglądem, gorszymi i bardziej upierdliwymi parametrami użytkowymi, dużo większymi kosztami, w zamian za większe bezpieczeństwo chronionego obszaru.
    • Zagęszczarka jednokierunkowa vs rewersyjna   Zagęszczarki różnią się między sobą wieloma parametrami. Jednym z nich są możliwości poru szania się urządzeń. Zagęszczarka jednokierunkowa wykonuje swoją pracę tylko w jednym kierunku - do przodu, na wprost. Jeśli chcemy zawrócić urządzenie, wymagana jest odpowiednia ilość miejsca do wykonania tego manewru. Podczas prac na dużej przestrzeni nie stanowi to żadnego utrudnienia, ponieważ mamy sporo miejsca na zmianę kierunku jazdy zagęszczarki. Urządzenia rewersyjne z kolei dają możliwość pracy w obu kierunkach tzn. do przodu i do tyłu. Z tego właśnie względu będą dobrym wyborem do pracy w wąskich korytarzach czy alejkach.  Zagęszczarki jednokierunkowe    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 130 LT To urządzenie o ciężarze 142 kilogramów, które świetnie sprawdzi się do ubijania cienkich i średnich warstw przy glebach ziarnistych. Urządzenie pracuje bardzo szybko, a do tego zostało wyposażone w dedykowaną płytę, która pracuje wydajnie nawet przy dużej prędkości. Zagęszczenie przebiega sprawnie i pozwala utrzymać odpowiednie tempo pracy na budowie. Dodatkowym udogodnieniem jest opatentowany przez markę uchwyt tłumiący drgania. Operator jest dzięki temu w pełni chroniony przed szkodliwymi poziomami wibracji maszyny i może pracować przez długi czas. Ponadto, uchwyt jest składany, co ułatwia transport, a także przechowywanie. Zagęszczarka Husqvarna LF 130 może być wyposażona w kółka transportowe, płytę elastomerową 500 mm oraz zestaw pasków umożliwiających podniesienie. Silnik benzynowy Honda pracuje tutaj wydajnie i bez zarzutu! Pas napędowy jest bardzo trwały za sprawą wentylatora chłodzącego oraz wentylowanej osłony. Kolejnym atutem zagęszczarki Husqvarna są płyty dolne o zaokrąglonych krawędziach, dzięki czemu efekty są jednorodne, a na podłożu nie powstają zbędne ślady.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 100 L   To kolejna zagęszczarka jednokierunkowa, która jest bardzo popularnym wyborem wśród specjalistów. Podobnie jak poprzednia zagęszczarka posiada ona zoptymalizowany kształt płyty i prędkość. Dzięki tym czynnikom otrzymujemy sprzęt, który zagęszcza szybko, łatwo i bezproblemowo. Znajduje on swoje zastosowanie podczas zagęszczania cienkich i średnich warstw gleb ziarnistych. Nie musimy obawiać się o zbyt duże przeciążania i dyskomfort podczas pracy, ponieważ dzięki innowacyjnemu uchwytowi praca operatora będzie wydajna i długotrwała bez narażenia go na jakiekolwiek szkodliwe dla zdrowia czynniki. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna posiada opatentowane amortyzowane uchwyty, które obniżają poziom drgań poniżej 2m/s2. Ciężar tego urządzenia jest mniejszy niż w przypadku wcześniej omawianej zagęszczarki i wynosi tutaj 97 kilogramów. Szerokość robocza to z kolei 500 mm. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna zapewnia oszczędność miejsca, ponieważ uchwyt jest składany. Dodatkowo urządzenie może pracować dłużej przy zużyciu mniejszej ilości wody dzięki dużemu zbiornikowi. Został on zabezpieczony przed korozją, a cały układ dystrybucji płynu pozwala na długą pracę bez konieczności robienia przestojów w celu uzupełnienia wody.   Zagęszczarki rewersyjne   ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 504    Jeśli potrzebujesz sprzętu do skutecznego zagęszczania gleby ziarnistej o średniej lub nawet dużej głębokości, to urządzenie może być dla Ciebie! Zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest bardzo wydajna, niezawodna i umożliwia komfortową pracę w obu kierunkach. Została wyposażona w silnik z rozruchem elektrycznym i wskaźnikiem zagęszczenia. Ponadto, może stanowić alternatywę dla walców, jeśli chcemy popracować na wąskich przestrzeniach. Waga tej zagęszczarki wynosi 470 kilogramów, a powierzchnia robocza 700 mm. Dwukierunkowa zagęszczarka płytowa ma wysoką częstotliwość oraz charakteryzuje się wysoką przyczepnością na mokrej powierzchni! Nierówne podłoże także nie stanowi tutaj problemu - zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest odpowiednio wyważona i komfortowa w obsłudze oraz konserwacji. Uchwyt jest amortyzowany, więc praca przez długie godziny staje się możliwa. Dzięki wskaźnikowi zagęszczenia operator jest informowany kiedy podłoże zostało odpowiednio zagęszczone. Zagęszczarka Husqvarna to niezawodność i bezpieczeństwo! Mocna rama ochronna osłania silnik oraz przekładnię. Płyta dolna wykonana została z bardzo wytrzymałej stali.      LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA  Jeśli szukasz zagęszczarki dwukierunkowej o kompaktowych gabarytach przy zachowaniu dobrej wydajności, to zagęszczarka Husqvarna LG 164 będzie dobrym wyborem! Jest stosunkowo lekka (148 kilogramów) i posiada silnik benzynowy ze zmniejszonym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji spalin. Kolejnym argumentem “za” są wysokiej jakości podzespoły, dzięki którym drgania są ograniczone, a praca bezpieczna i komfortowa. Płyta dolna została wykonana ze stali Hardox 400, która jest odporna na ścieranie. Konstrukcja płyty jest tak zaprojektowana, że kamienie nie dostają się między płytę, a ramę. LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA została opracowana z myślą o pracy na podjazdach, parkingach, przy domach i wąskich rowach. Dobrze pracuje na cienkim podłożu z makadamu. Praca z tą zagęszczarką jest płynna i wyjątkowo sprawna! Rama doskonale zabezpiecza silnik oraz przekładnię, a także jest wyposażona w ucho do podnoszenia. Ułatwia to transport maszyny.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 204    Kolejny produkt warty polecenia! Bardzo zwrotna zagęszczarka Husqvarna LG 204 idealnie nadaje się do pracy na cienkich warstwach nawierzchni makadamowej. Podobnie jak poprzednie urządzenie, dedykowana jest do działania przy domach jednorodzinnych, na parkingach, wykopach oraz podjazdach. Jej waga wynosi 211 kilogramów, a prędkość robocza sięga 23 metrów na minutę. Dzięki mniejszej masie roboczej i węższej płycie urządzenie jest wyjątkowo dynamiczne oraz zwrotne. Silnik od Hondy wytwarza niezbyt odczuwalne drgania na poziomie 3,5 m/s2. Jazda w przód i w tył jest bardzo wygodna, a uchwyt może być blokowany w danej pozycji, co ułatwia wykonywanie manewrów. Dzięki temu, że uchwyt można unieść, łatwo jest wykręcać zagęszczarką na wąskiej przestrzeni. Podnoszenie jest proste, dzięki mocnej ramie wyposażonej w specjalny, składany zaczep transportowy. Wspomniana rama świetnie chroni silnik i przekładnię!    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...