Skocz do zawartości

Instalacja sieć - agregat


Gość mhtyl

Recommended Posts

Czy są jakieś przepisy dotyczące wykonania instalacji elektrycznej tak aby w przypadku braku prądu można podłączyć agregat (dokładnie chodzi mi o zamontowanie przełącznika w rozdzielni sieć-agregat-sieć). Chodzi mi czy ZE musi o tym przedsięwzięciu wiedzieć. Instalacja jest robiona w nowym domu.
Link do komentarza
Cytat

Przepisy? Podstawowym jest Twój wniosek o wydanie warunków zasilania, w którym określasz co chcesz od ZE a ZE wtedy określa swoje warunki. Jakiego masz dystrybutora? Bo np. Vattenfall wymaga tego:
http://www.vattenfall.pl/pl/file/DladomuDl...ra_13922618.pdf

Poczytaj sobie tą dyskusję: Współpraca agregat - sieć


Dzięki za odpowiedz.We wniosku nic nie wspominałem o instalacji sieć-agregat. Nawet nie przypominam sobie żeby we wniosku było takie zapytanie ( wniosek wypełniałem jakieś 1,5 roku temu) , zresztą warunki już mam i lada dzień podłączą mi licznik. Operator u mnie to ENEA.
Link do komentarza
Cytat

To widzę ,że walnąłem byka. A jakie byłyby konsekwencje jeżeli zrobię instalację (z włącznikiem sieć-0-agregat) a nie zgłoszę tego faktu operatorowi.



A to chyba wie tylko Pan Bóg i ENEA. Chociaż ENEA nie na pewno.
Bo tutaj chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo sieci i ludzi pracujących na sieci. Żaden operator nie ma nic do Twojego agregatu, ale będzie sobie życzył, żeby napięcie z Twojego agregatu nie przedostało się na sieć. Poczytaj druk zgłoszenia Vattenfalla. Tam i elektryk, i właściciel instalacji (agregatu) muszą złożyć oświadczenie. I się podpisać. A taki podpis skutkuje odpowiedzialnością cywilną w razie wypadku.
Najlepsza rada jest taka: Jak Ci już podłączą zasilanie, to udajesz się do operatora i uzgadniasz podłączenie agregatu. Z doświadczenia wiem, że nie robią większych przeszkód i wyjaśniają wszystko czego sobie życzą. I nie ma problemów.


Cytat

To widzę ,że walnąłem byka. A jakie byłyby konsekwencje jeżeli zrobię instalację (z włącznikiem sieć-0-agregat) a nie zgłoszę tego faktu operatorowi.



Jeszcze się odniosę do Twojego przełącznika. Czy wiesz czym on się powinien charakteryzować? Jaki masz agregat? Czy twój elektryk jest kumaty?
Link do komentarza
[quote name='retrofood' date='2.04.2011, 22:48 ' post='19658



Jeszcze się odniosę do Twojego przełącznika. Czy wiesz czym on się powinien charakteryzować? Jaki masz agregat? Czy twój elektryk jest kumaty?
[/quote]
Jak narazie nie mogę narzekać na niego. A przełącznik jest 63 A produkcja Spamel Twardogóra 3-stopniowy sieć-0-agregat podłączany w rozdzielni. Agregatu narazie nie posiadam. Zastanawiam się nad zakupem i mam dylemat czy kupić na 220 V czy na silę. Potrzebny mi będzie tylko do zasilenia instalacji w domu ( tylko urządzenia niezbędne do funkcjonowania domu w razie braku zasilania - oświetlenie, instalacja c.o. ,Tv, żadnych podrzewaczych, płyt indukcyjnych i innych prądożrących urządzeń) i jak sądzę bardzo rzadko ,bo u mnie zaniki napięcia są a raczej nie występują.
Link do komentarza
Cytat

a nie myślałeś o automacie?


Nie wchodzi w rachubę. Po pierwsze koszt, po drugie nie za często brak prądu w mojej okolicy (ostatni poważny zanik był w tamtym roku latem trwał około 7 dni) ,a po trzecie nie mam zaufania do automatu icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze się odniosę do Twojego przełącznika. Czy wiesz czym on się powinien charakteryzować? Jaki masz agregat? Czy twój elektryk jest kumaty?


Jeszcze raz odnośnie tego przełącznika dziś spisałem dane PRZK 4063 W 02 przełącznik zródła zasilania 4 biegunowy (z pokrętłem na przełączniku) 63 A Ui 690 V Uimp 8 kV Ith 63 A 50-60 Hz produkcja Spamel. To wszystko , chyba o to chodził.o
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze raz odnośnie tego przełącznika dziś spisałem dane PRZK 4063 W 02 przełącznik zródła zasilania 4 biegunowy (z pokrętłem na przełączniku) 63 A Ui 690 V Uimp 8 kV Ith 63 A 50-60 Hz produkcja Spamel. To wszystko , chyba o to chodził.o



63A to jak na domowe warunki to chyba wtyka za duża. Moim zdaniem 32A wystarczy
Link do komentarza
Cytat

63A to jak na domowe warunki to chyba wtyka za duża. Moim zdaniem 32A wystarczy


To nie jest przełącznik o jakim myślisz, jego wpina się w tablice rozdzielczą i zajmuje tak na oko z 7 pól.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...