Skocz do zawartości

Styropian na zakładkę czy frezowany


Recommended Posts

Cytat

DOKŁDNIE!



Skoro przez szybę w poziomie „uchodzi” 4 razy więcej ciepła niż w tej w pionie – to zakładając słuszność tego eksperymentu i wniosków wyciagnietych przez Pana - dotyczy to, każdego materiału w każdej przegrody poziomej), w tym stropie (dachu).
Zachodzi zatem pytanie, dlaczego proponuje Pan tak słabą izolację stropu (tylko 50cm wełny, a w ścianach 30cm), bo to nie daje 4 razy mniejszej ucieczki ciepła przez tą przegrodę – przy założeniu (bzdurnym), że strop (dach) wykonano z takich samych materiałów jak ściany.

Skoro ściana pionowa z 30cm wełny ma U=0,1, to pozioma (ta sama) będzie miała U=0,4 (idąc tokiem Pańskiego wywodu dotyczącego okien).

A w takim przypadku „dołożenie” 20cm wełny nie spowoduje, że będzie miała U=0,8, tak jak sugerują wklejane przez Pana tabelki.

Co zatem z tym fantem?
Link do komentarza
a co transportuje wilgoć?
czyli czym jest transportowana?

Cytat

Ekonomia... logika... myślenie.

Straty przez konwekcję przy 30cm wełny w ścianie są znikome pomnożenie ich nie ma praktycznego znaczenie . Przy dużych stratach mnożenie - to zupełnie co innego. Właśnie z powodu większych strat przez konwekcję zwiększa się izolację w dachu.


Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Tylko i wyłącznie jedna warstwa, najlepiej z frezem lub pioro i wpust, uniknie sie wtedy mostkow termicznych przy drobnych błędach, nie nalezy uzupelniac brakow pomiedzy styropianem pianką montażowa, ma inne właściwości, inne przenikanie i wszystko bedzie widać na kamerze termowizyjnej, należy ubytki, braki uszczelniać kawałkami styropianu.
Link do komentarza
Cytat

Tylko i wyłącznie jedna warstwa, najlepiej z frezem lub pioro i wpust, uniknie sie wtedy mostkow termicznych przy drobnych błędach, nie nalezy uzupelniac brakow pomiedzy styropianem pianką montażowa, ma inne właściwości, inne przenikanie i wszystko bedzie widać na kamerze termowizyjnej, należy ubytki, braki uszczelniać kawałkami styropianu.


materiał powinien być jednorodny ale czasem- gdy nie można w szczelinę dać styro to lepiej dać piankę niż zostawić szparę
Link do komentarza
Cytat

Tylko i wyłącznie jedna warstwa, najlepiej z frezem lub pioro i wpust, uniknie sie wtedy mostkow termicznych przy drobnych błędach, nie nalezy uzupelniac brakow pomiedzy styropianem pianką montażowa, ma inne właściwości, inne przenikanie i wszystko bedzie widać na kamerze termowizyjnej, należy ubytki, braki uszczelniać kawałkami styropianu.


Mówisz o piance montażowej, czy o pianie do klejenia styropianu?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...