Skocz do zawartości

maksymalne odstępy czasowe pomiędzy etapami robót


Recommended Posts

Witam.

Zanim budowa ruszy to jeszcze minie nieco czasu. Póki co chciałem się dopytać o odstępy czasowe pomiędzy etapami robót. Ze względu na ograniczenia finansowe, planuję robić wszystkow w etapach. Oczywiście pierwszym etapem będą fundamenty i ławy. Jak długo mogą takie fundamenty być nie ruszane do dalszego etapu budowy, i czym je zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi aby nie straciły swoich właściwości. Następny etap to stan surowy otwarty, i kolejne pytanie jak zapezpieczyc taki stan surowy przed niszczeniem od warunków atmosferycznych i jak długo taki stan surowy otwary może stać, aby nie stacił swoich właściwości? Pozdrawiam
Link do komentarza
nie mam zamiaru podważać twojej analizy finansowej ale :
czy nie lepiej dopasować projekt do swoich możliwości i machnąć go raz dwa oszczędności szukając w niepłaceniu np. czynszu ?
z doświadczenia wiem że takie "ratalne" budowanie wiąże się z większymi kosztami .
choćby koszty tych czasowych zabezpieczeń jak i koszty odtworzenia tego co nie zostało zabezpieczone a jak się potem okazuje powinno .
podaję tak pod rozwagę.
a do rozwałki co jak zabezpieczać najpierw określ materiały z których ten budynek ma być wykonany
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam.

Zanim budowa ruszy to jeszcze minie nieco czasu. Póki co chciałem się dopytać o odstępy czasowe pomiędzy etapami robót. Ze względu na ograniczenia finansowe, planuję robić wszystkow w etapach. Oczywiście pierwszym etapem będą fundamenty i ławy. Jak długo mogą takie fundamenty być nie ruszane do dalszego etapu budowy, i czym je zabezpieczyć przed warunkami atmosferycznymi aby nie straciły swoich właściwości. Następny etap to stan surowy otwarty, i kolejne pytanie jak zapezpieczyc taki stan surowy przed niszczeniem od warunków atmosferycznych i jak długo taki stan surowy otwary może stać, aby nie stacił swoich właściwości? Pozdrawiam



Są trzy etapy
z niezłym wydatkiem i zastojem czasowym żeby materiały nie straciły znacząco na właściwościach przez kilka lat .


1.Zakup działki i gromadzenie materiałów do budowy pod zadaszeniem .

2.Zrobienie wykopu , fundamentów ,ścian przyziemia izolacji ,prowadzenie mediów itd... wyprowadzenie wszystkiego z ziemi .Zasypanie wewnątrz i na zewnątrz wyrównanie terenu .Pozostaje tylko obrys budynku można go przykryć paskami foli przyciśniętych cegłami

3.Budowa od "zera " aż po dach i zadaszenie dachem prowizorycznym przynajmniej papą lub już konkretne pokrycie zabicie otworów na zimę dechami .


Resztę robót już możesz dzielić do woli uwzględniając okresy zimowe .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...