Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dolne zasilanie kaloryfera, jaki rodzaj zaworów?


Recommended Posts

Witam! icon_biggrin.gif
Zamierzam zastosować w moim domku oddolne zasilanie kaloryferów, ze względu na to, iż dom jest parterowy, a kotłownia w piwnicy. Dlatego najlepiej pod wględem estetycznym będzie, gdy rury pozostana w piwnicy. Nie jestem jednak pewien, czy mogę do grzejników PurmoV zabudować zawory proste z termostartem na dopływie i odcinajacy prosty na odpływie. Układ zasilania ma być otwarty z pompką, gdyż używam kotla na paliwo stałe. Bardzo prosze o poradę fachowca, bo nikt ze znajomych, nie ma akurat dolnego zasilania.
pozdrawiam forumowiczów icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Proponuję zastosować grzejniki typu V - są to grzejniki zasilane od dołu z wbudowaną wkładką zaworową termostatyczną z boku grzejnika u góry. Standardowo we wszystkich grzejnikach typu V króćce podłączeniowe oraz wkładka zaworowa znajdują się po prawej stronie grzejnika. Rozstaw dolnych króćców podłączeniowych wynosi 50 mm, zasilanie po wewnętrznej stronie grzejnkia (standardowo po lewej), powrót to króciec zewnętrzny. Możliwe jest zamówienie grzejnika z króćcami podłączeniowymi po lewej stronie. Niektóre firmy produkują grzejniki uniwersalne, które można zamontować z podłączeniem z lewej strony, grzejniki te nie mają zgrzanych wieszaków, do ich montażu używa się specjalnych uchwytów. Podejście pod yaki grzejnik wykonuje się rurą z PP lub PE o średnicy 16x2 mm lub rurą miedzianą o średnicy 15x1 mm (najczęściej). Na podejściach montowane są podwójne bloki zaworowe umożliwiające odcięcie zasilania i powrotu oraz demontaż grzejnika bez spuszczania wody z instalacji. Blok zaworowy (zwany przez niektórych hydraulików "portkami") mocowany jest do rur złączkami zaciskowymi a do grzejnika za pomocą nakrętek 3/4". Są bloki zaworowe proste - dla rur wychodzących z podłogi lub kątowe w przypadku kiedy podejście wychodzi ze ściany. Polecam podejście ze ściany - jest niewidoczne pod grzejnikiem i nie utrudnia sprzątania podłogi pod grzejnikiem. icon_mrgreen.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kończąc te dywagacje nt. poradnika nie zapominajmy o najważniejszym.   1. Wymiana stropu może nastąpić po ekspertyzie budowlanej  i projekcie nowej konstrukcji z obliczeniami  w wykonaniu uprawnionego fachowca. A ten musi się podpisać pod tymi dokumentami z pełną odpowiedzialnością za prawidłowość treści w dokumentach, która gwarantuje bezpieczne użytkowanie obiektu wybudowanego zgodnie z dokumentacją. Nie ma takiej procedury w budownictwie - że buduje się konstrukcji na podstawie rozkazów majstra wg podręcznika. Konstrukcję buduje sę tylko na podstawie dokumentacji (nie licząc samorobek na zgłoszenie i na odpowiedzialność inwestora może).   Tym się różnią treści podręcznika od dokumentacji - że dokumentacja budowlana odnosi się do danego obiektu i może być powodem dochodzeń  i roszczeń - natomiast autor podręcznika odnosi się do ogółu problemu, teorii, a za błędy praktycznie nie odpowiada. Nie znam przypadku sprawy sądowej, żeby ktoś się powołał na podręcznik - i w ten sposób obronił się przed odpowiedzialnością za katastrofę. Zawsze podstawą jest dokumentacja budowlana i dokumentacje użytych materiałów, błędy wykonawcze, oraz ekspertyzy biegłych.   I na koniec: Mieliśmy na forum multum pokazanych dokumentacji - czy możesz pokazać przykłady -  @aru - gdzie strop żelbetowy o rozpiętości paru metrów jest oparty na ściankach murowanych z cegły 12 cm?  Bo ja sobie nie przypominam. Jeśli takich nie ma - to chyba daje to do myślenia?  
    • Można powiedzieć że nie ma jest jeden słupek żelbet i kawałek ściany 95cm
    • Ja kupowałem w firmie maglo, dobra jakość  ceny nie są wygórowane  maglo.pl 
    • Ciężka sytuacja, skoro rozpiętość pomiędzy podporami wynosi ok. 10 m. Pewnie z tego względu wyszła im tak marna nośność. Nawet na nieużytkowy strych powinna być zaś ok. 150 kG/m2. Przy takiej rozpiętości drewniany strop jest niemal nie do zrobienia. Czy na dole są jakieś wewnętrzne ściany nośne? Wtedy można myśleć o oparciu nad nimi słupów na stropie i na nich oparciu belek nowego stropu.
    • wieniec ma rozłożyć ciężar stropu na ścianie nośnej równomiernie - czyli na jak największej jej szerokości (pomniejszonej o ewentualne ocieplenie wieńca) - to jest wieniec pełny. A nie 7,czy 8 cm. chyba podobnie  - strop się ugina jak fala - jeśli ścianka jest na sztywno związana ze stropem, to jk się z jednej strony bardziej ugnie, to ścianka też może się "ugiąć", a dokładnie załamać leciutko - i powstanie pęknięcie w spoinie albo w cegle - zależy, co słabsze. I siła naporu na ściankę już nie jest pionowa, tylko lekko ukośna.  -a to już zagraża stateczności. Tak to sobie wyobrażam. Nie - bo dach to też obciążenie - i to całkiem spore.  Zależy z czego zbudowany. A trzeba liczyć tez obciążenie śniegiem.   Strych czy poddasze mają czasem większy gabaryt, niż kondygnacje wyżej.  Bardzo nieścisły i niekonkretny jest ten cytat. Poza tym mogą mieć tam większe obciążenia, niż zwykła kondygnacja. Nie rozmydlam - raz pisze o warstwach, raz o scianach. To albo obie są to sciany, albo nie. A jeżeli te warstwy nie są ścianą - to czym?  A jeżeli ściana nie jest warstwami - to o jakiej on ścianie pisze - która ma przejmować część obciążeń? Nie jest to jasny opis! Da się - strop się ugina - ale niewiele. Więc można zostawić szparę między górą ścianki a stropem powiedzmy 10 cm czy nawet 5 ( bo przy twojej szerokości strop nie powinien sie ugiąć więcej niż 3 cm docelowo, a całkiem możliwe, że będzie to tylko 1.5 cm - nikt tego idealnie nie obliczy) - tam daje się szalunek pod betonowanie, potem wyciąga - i szparę uzupełnia. Nawet jak dociśnie - to lekko - i nic nie powinno się stać.   Jak zbyt mocno dociśnie - to może strop pęknąć, jeśli nie wytrzyma górne zbrojenie - ale to chyba rzadko. Może też scianka się skruszyć, lub pęknąć - jeśli z cegły kratówki , a nie pełnej - albo dociśnie tą  ścianką to co pod nią. I tam zadziałać.  Miększe ścianki albo jakoś to zamortyzują, albo się odkształcą. To akurat jest mniej niebezpieczne.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...