Skocz do zawartości

Jaka moc przylaczeniowa


Gość mhtyl

Recommended Posts

Mam pytanko. Jak to jest z moca przylaczeniowa, chodzi mi np. 16 kW moc przylaczeniowa w ukladzie 3 fazowym. Przy wielkosci mocy 16 kW zabezpieczenie przedlicznikowe wynosi 25 A, ale tyle samo wyniesie dla np. 13 kW, 14 kW, 15 kW. Z tego wnioskuje , ze np.majac moc 13 kW moglbym korzystac jak przy 16 kW a zarazem placic za moc 13 kW jezeli zabezpieczenie przedlicznikowe jest takie samo. Czy jest jeszcze jakis "ogranicznik" tak aby ktos kto zaplaci za 13 kW nie mogl przekroczyc tej wartosci. Od razu sie przyznam ze nie lapie zabardzo zagadnienia elektryki ( na razie a pozniej zobaczymy icon_biggrin.gif ) ,jeszcze nie praktykowalem instalacja przedemna icon_biggrin.gif .
Link do komentarza
Ale sie rozpisaliscie ze oczy bola od czytania. Moze porzednie pytanie jest niezrozumiale wiec zapytam raz jeszcze jaka jest roznica (oprocz wartosci liczbowej) w mocy przylaczenoiwej 13 Kw a 16 Kw jezeli zabezpieczenie przedlicznikowe w obu przypadkach wynosi 25 A.
Link do komentarza
Cytat

Ale sie rozpisaliscie ze oczy bola od czytania. Moze porzednie pytanie jest niezrozumiale wiec zapytam raz jeszcze jaka jest roznica (oprocz wartosci liczbowej) w mocy przylaczenoiwej 13 Kw a 16 Kw jezeli zabezpieczenie przedlicznikowe w obu przypadkach wynosi 25 A.


Większą opłatą za moc zamówioną(co miesiąc) a w przypadku firm przekroczenie mocy zamówionej równa sie sankcjami(bodajże przekroczona moc jest 70% droższa) dodatkowa każdy kW mocy przyłaczeniowej 3fazowej kosztuje ok 100zł Edytowano przez mariusz05 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Większą opłatą za moc zamówioną(co miesiąc) a w przypadku firm przekroczenie mocy zamówionej równa sie sankcjami(bodajże przekroczona moc jest 70% droższa) dodatkowa każdy kW mocy przyłaczeniowej 3fazowej kosztuje ok 100zł


Wiem o oplatach.Ja placilem okolo 150 zl za Kw no i co miesiac oplata za przesyl tez wieksza. Mocy nie przekroczysz bo masz zabezpieczenie przedlicznikowe. Ja chce rozgrys jak to jest ze placac za moc przyl. 13 Kw moge "pobierac" do 16 Kw bo zabezpieczenie mi na to pozwoli. Po przekroczeniu 16,1 Kw nastapi dopiero blokada ,tak mi sie wydaje bo zabezpieczenie przedlicznikowe przy mocy od 16,1Kw do 20,5 Kw wynosi 32 A .

Cytat

No to dla Twojej przyjemności napiszę Ci , że nie wiem .... tak, żeby Ci było raźniej że nie sam tu siedzisz ... icon_biggrin.gif icon_wink.gif


Dzieki za otuche. Jak widzisz po Twoim wpisie troszke ruszylo, taki maly zefirek ale zawsze to cos icon_lol.gif icon_biggrin.gif
Link do komentarza
[quote name='mhtyl' date='18.02.2011, 21:28 ' post='182857']
Wiem o oplatach.Ja placilem okolo 150 zl za Kw no i co miesiac oplata za przesyl tez wieksza. Mocy nie przekroczysz bo masz zabezpieczenie przedlicznikowe. Ja chce rozgrys jak to jest ze placac za moc przyl. 13 Kw moge "pobierac" do 16 Kw bo zabezpieczenie mi na to pozwoli. Po przekroczeniu 16,1 Kw nastapi dopiero blokada ,tak mi sie wydaje bo zabezpieczenie przedlicznikowe przy mocy od 16,1Kw do 20,5 Kw wynosi 32 A .


Po prostu jest zunifikowany raster bezpieczników np.są 6,10,16,20,25,32 itp. a energetyka niema prawa ci odmówić przyłącza o mocy 13kw pomimo tego że możesz pobierać do 16 Kw, niezorientowanym mówią że są przydziały mocy 12,16 itp a niema nic pomiędzy.Co prawda w umowach straszą że przy poborze większej mocy niż zamówiona będą nakładać kary ale to muszą udowodnić ,np wykażą ci ciągły pobór mocy powyżej 13 kW wg.licznika albo zainstalują elektroniczny licznik z taką funkcją.
Link do komentarza
Witam.
Cytat

Po prostu jest zunifikowany raster bezpieczników np.są 6,10,16,20,25,32 itp. a energetyka niema prawa ci odmówić przyłącza o mocy 13kw pomimo tego że możesz pobierać do 16 Kw, niezorientowanym mówią że są przydziały mocy 12,16 itp a niema nic pomiędzy.Co prawda w umowach straszą że przy poborze większej mocy niż zamówiona będą nakładać kary ale to muszą udowodnić ,np wykażą ci ciągły pobór mocy powyżej 13 kW wg.licznika albo zainstalują elektroniczny licznik z taką funkcją.


Czy możesz podać, jakie są granice mocy dla poszczególnych zabezpieczeń? W necie znalazłem info, że np. dla zabezpieczenia 25A te granice to od 13,800kW do 17,250 kW, co nie bardzo pasuje do tego, co napisałeś powyżej...
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam.

Czy możesz podać, jakie są granice mocy dla poszczególnych zabezpieczeń? W necie znalazłem info, że np. dla zabezpieczenia 25A te granice to od 13,800kW do 17,250 kW, co nie bardzo pasuje do tego, co napisałeś powyżej...
Pozdrawiam


Podam Ci dane jakie sa u mnie. Zabezpieczenie 16 A moc 6,5 do 10,03 kW , 20 A moc 10,4 do 12,9 kW, 25 A moc 13 do 16,1 kW, 32 A 16,2 do 20,6 kW, 35 A 20,7 do 22,5 kW , 40 A 22,6 do 25,8 kW. Wielkosc mocy podana jest w ukladzie 3-faz. Jezeli chcesz wiecej danych to moge napisac. Do domku raczej wiecej sie nie zamawia niz do 20 kW.
Link do komentarza
Cytat

Podam Ci dane jakie sa u mnie. Zabezpieczenie 16 A moc 6,5 do 10,03 kW , 20 A moc 10,4 do 12,9 kW, 25 A moc 13 do 16,1 kW, 32 A 16,2 do 20,6 kW, 35 A 20,7 do 22,5 kW , 40 A 22,6 do 25,8 kW. Wielkosc mocy podana jest w ukladzie 3-faz. Jezeli chcesz wiecej danych to moge napisac. Do domku raczej wiecej sie nie zamawia niz do 20 kW.


Nie dziękuje , ja już mieszkam od 8 lat i pomimo że mam wszystko w domu na prąd 15kw to jest z naddatkiem, gdyby nawet dom byl o 50 m 2 większy też by styknelo.
Link do komentarza
Cytat

Przekaźnik priorytetowy załatwia sprawę. Jednoczenie oba się nie uruchomia.


Jest to jakieś rozwiązanie, tylko czy najlepsze?
Jak widzę na siłę próbujesz udowodnić Twoje hasło przewodnie :
Cytat

Ogrzewaniu centralnemu mówię NIE. Pojemnościowe podgrzewacze wody to przeżytek.


Miałem kiedyś okazje korzystania z podgrzewacza przepływowego. Mogę powiedzieć jedno - zero komfortu.
Odkręcenie jakiegokolwiek zaworu z ciepła wodą podczas kąpieli, to najpierw zimny prysznic, potem gorący i dopiero po kilku sekundach stabilizacja temperatury.
Link do komentarza
Cytat

Jest to jakieś rozwiązanie, tylko czy najlepsze?
Jak widzę na siłę próbujesz udowodnić Twoje hasło przewodnie :

Miałem kiedyś okazje korzystania z podgrzewacza przepływowego. Mogę powiedzieć jedno - zero komfortu.
Odkręcenie jakiegokolwiek zaworu z ciepła wodą podczas kąpieli, to najpierw zimny prysznic, potem gorący i dopiero po kilku sekundach stabilizacja temperatury.



Proszę mnie nie rozśmieszać.

I nic na sile nie staram się udowodnić, to działa jak kocioł dwufunkcyjny na gaz. Jak włączamy ciepła wodę wyłącza nam sie ogrzewanie. Czyli rozwiązanie stare jak świat. I sprawdza się bardzo dobrze.



Cytat

Badanie porównawcze wykazało we wszystkich aspektach wyższość pojemnościówek w systemie niecentralnym. Choć na pierwszy rzut oka byłem za przepływowymi.
Testuję teraz termy z zamontowaną w środku pompą ciepła zamiast grzałki. Porównam – opiszę.



Tutaj mam inne zdanie. Jednak po co robić pojemnościowy? Żeby otrzymać ciepła wodę o 10s wcześniej?
A przecież podgrzewanie jest cały czas icon_sad.gif


Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
Ktoś tu bajki opowiada.
Jak to zobaczy Retro, to się posika ze smiechu icon_lol.gif



bajki?
a niby na jakiej podstawie?
nie podane jest przecież wielkość pomieszczenia.
Tak na pałę?
Link do komentarza
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
Ktoś tu bajki opowiada.
Jak to zobaczy Retro, to się posika ze smiechu icon_lol.gif


W domach energooszczędnych ( 15-20kWh/m2) nie ma mowy o innym ogrzewaniu niż elektryczne. Teraz z mocą nie ma problemów ale 20 lat temu - były przydziały mocy. Technologia ( wtedy schupa) pozwoliła na ogrzewanie i resztę przy małych przydziałach . Teraz można się śmiać ze starych technologii ale wtedy możliwość "zawieszenia” 12kW na 16A bardzo w życiu pomagała.
Link do komentarza
Cytat

Ja mam na jednej fazie ( 16A) 12 kW. Ogrzewanie, woda, kuchnia, reszta. Instalacja ma 20 lat - priorytety nie są nowością.


Troche dziwne bo na dzien dzisiejszy 12 kW przy zabezpieczeniu 16 A wystepuje w ukladzie 3 fazowym. Jako Jedno fazowym ukladzie moc przylaczeniowa jest od 1,3 kW do 7,5 kW z zabezpieczeniem od 6A do 35 A. Wiec u Pana powinny byc 3 fazy, moze kiedys tak bylo nie pamietam.
Link do komentarza
Cytat

Tutaj mam inne zdanie. Jednak po co robić pojemnościowy? Żeby otrzymać ciepła wodę o 10s wcześniej?
A przecież podgrzewanie jest cały czas


Dokładnie tak samo myślałem jak pan, ale...
Okazało się, że przy minimalnym strumieniu ( golenie , mycie zębów…) ciepła woda się nie załącza. Czyli terma przepływowa więcej zużywa. Czas nagrzania 15 l termy „do użytku” z 2 kW grzałką jest kilku minutowy.


Cytat

Troche dziwne bo na dzien dzisiejszy 12 kW przy zabezpieczeniu 16 A

Na tym właśnie polega technologia wyłączników priorytetowych - Na zabezpieczeniu jest 1 faza i 16A a wewnątrz 12kW. Wolno tak robić nawet dziś.
Link do komentarza
Cytat

Na tym właśnie polega technologia wyłączników priorytetowych - Na zabezpieczeniu jest 1 faza i 16A a wewnątrz 12kW.


Proste przeliczenie : 230V x 16 A = 3680W .
Odbiorników w domu mogę mieć o mocy nawet 10 krotnie wyższej. Co z tego, jak ich jednocześnie nie włączę?

Natomiast przy ogrzewaniu domu nie ma to większego znaczenia. Nawet jeżeli założymy moc 100W/m2 w domu 200m2, to przy energooszczędnym domu straty nie przekraczają 10kW, a nawet 5kW.
W takim wypadku wyłączniki priorytetowe załatwiają temat. Pomimo zainstalowanej mocy ogrzewania np. 20kW można to zasilać z przyłącza o mocy np. 10kW.
U siebie mam przyłącze 14kW i przez ostatni rok nie przekroczyłem mocy 8kW (licznik wskazuje maksymalna pobieraną moc).
Link do komentarza
Sadząc z opisu, zdecydowałeś się na „sterowanie” hydrauliczne (DH18400, DH18100).

Pomijając już ich moc, która może być niewystarczająca (moim zdaniem), to należy się spodziewać, że przy małym strumieniu (poborze) wody lub (i) przy spadku ciśnienia wody, ten podgrzewacz nie będzie grzał.

Może warto poszukać wśród elektronicznych - zwłaszcza z bezstopniową regulacją mocy.
Są droższe, ale oszczędniejsze w stosunku do hydraulicznych i mają więcej „możliwości”, co sprawia, że zapewniają wysoki komfort dla użytkowników.

Jak sądzę mowa tu o zasilaniu 3 fazowym.
Link do komentarza
Cytat

U siebie mam przyłącze 14kW i przez ostatni rok nie przekroczyłem mocy 8kW (licznik wskazuje maksymalna pobieraną moc).


Czyli sa jakies liczniki ktore wskazuja pobierana moc. Czy w kazdym przylaczu (skrzynce) jest montowany taki licznik?
Link do komentarza
Cytat

Ale sie rozpisaliscie ze oczy bola od czytania. Moze porzednie pytanie jest niezrozumiale wiec zapytam raz jeszcze jaka jest roznica (oprocz wartosci liczbowej) w mocy przylaczenoiwej 13 Kw a 16 Kw jezeli zabezpieczenie przedlicznikowe w obu przypadkach wynosi 25 A.


Żadna ! granicą jest przepustowość zabezpieczenia przedlicznikowego. 3 kW różnicy to jest kilka zl różnicy w abonamencie myslę ze z 6 zl ale zo zależy od dostawcy energii elektrycznej.
Link do komentarza
Cytat

Sadząc z opisu, zdecydowałeś się na „sterowanie” hydrauliczne (DH18400, DH18100).

Pomijając już ich moc, która może być niewystarczająca (moim zdaniem), to należy się spodziewać, że przy małym strumieniu (poborze) wody lub (i) przy spadku ciśnienia wody, ten podgrzewacz nie będzie grzał.

Może warto poszukać wśród elektronicznych - zwłaszcza z bezstopniową regulacją mocy.
Są droższe, ale oszczędniejsze w stosunku do hydraulicznych i mają więcej „możliwości”, co sprawia, że zapewniają wysoki komfort dla użytkowników.

Jak sądzę mowa tu o zasilaniu 3 fazowym.




Faktycznie , ma kolega rację. Poszukam z bezstopniową regulacją mocy. Choć nie wiem czy 18kW nie wystarczy do prysznica?
Link do komentarza
Cytat

Żadna ! granicą jest przepustowość zabezpieczenia przedlicznikowego. 3 kW różnicy to jest kilka zl różnicy w abonamencie myslę ze z 6 zl ale zo zależy od dostawcy energii elektrycznej.


Czyli nie ma sensu zamawiac 16 kW wystarczy 13 kW a moc przekraczac do 16 i nie bedzie zadnych sankcji czy kary z tego tytulu. Roznica w oplacie jest znaczna przy zamowieniu bo za 1 kW trza zaplacic okolo 150 zl potem przy abonamencie to juz nie sa wielkie sumy.
Link do komentarza
Cytat

Podam Ci dane jakie sa u mnie.
Zabezpieczenie 16 A moc 6,5 do 10,03 kW , 20 A moc 10,4 do 12,9 kW, 25 A moc 13 do 16,1 kW, 32 A 16,2 do 20,6 kW, 35 A 20,7 do 22,5 kW , 40 A 22,6 do 25,8 kW.


Czy to znaczy, że te moce są różne u poszczególnych operatorów?
Ja będę miał piec elektryczny do ogrzewania o mocy 12kW pracujący w 2 taryfie + standardowe urządzenia (bez zmywarki, ogrzewaczy przepływowych) i tak się zastanawiam, jaką moc zamówić..?

Link do komentarza
Cytat

Czy to znaczy, że te moce są różne u poszczególnych operatorów?
Ja będę miał piec elektryczny do ogrzewania o mocy 12kW pracujący w 2 taryfie + standardowe urządzenia (bez zmywarki, ogrzewaczy przepływowych) i tak się zastanawiam, jaką moc zamówić..?



Ja bym brał 13. DO 16 powinieneś się wyrobić.
Link do komentarza
pewno, najważniejsze jest równomierne obciążenie poszczegolnych faz i to jest cały szkopół . Wtedy nigdy nie będzie wywalało korków. Ja to już testowałem włączyłem jednocześnie 25kw i nic a to było bez pralki i zmywarki.
Link do komentarza
Cytat

Ja bym brał 13. DO 16 powinieneś się wyrobić.


Wiem ze nie do mnie byla ta odpowiedz, ale ja juz wziolem 16 kW i taraz widze ze prawie 5 stowek wyrzucilem w blotko. Mozna jeszcze odwolac tzn z 16 jakie mam w umowie zmniejszyc do 13 kW. Mam juz skrzynke (przylacze) na dzialce tylko nie podlaczyli mi do sieci jeszcze. Kable wisza na slupie zawiniete tylko je wpiac do sieci.
Link do komentarza
We wniosku o wydanie warunków przyłączenia moce są uszeregowane w zależności od wartosci zabezpieczenia przedlicznikowego. Typowy szereg to 10kW/16 A, 13 kW/20A, 16kW/25A, 21 kW/32A zatem w umowie przyłączeniowej
określona bedzie taka moc - nie można np. wnioskować o 14 kW - albo 13 kW albo 16 kW - i odpowiednio do tego naliczone będą koszty.
Link do komentarza
Cytat

We wniosku o wydanie warunków przyłączenia moce są uszeregowane w zależności od wartosci zabezpieczenia przedlicznikowego. Typowy szereg to 10kW/16 A, 13 kW/20A, 16kW/25A, 21 kW/32A zatem w umowie przyłączeniowej
określona bedzie taka moc - nie można np. wnioskować o 14 kW - albo 13 kW albo 16 kW - i odpowiednio do tego naliczone będą koszty.



Te wartości (bywa) jednak się trochę różnią u różnych dostawców energii. Trzeba sprawdzać na ich stronie. Przewaznie sa podane i jawne. Oczywiście, wybieramy z "widełek" wartość minimalną, bo najmniej zapłacimy przy danych wartościach zabezpieczeń.


Cytat

Widział już? Sikał?



Nie czytałem dokładnie, nie mam czasu dzisiaj. Ale, to mi pachnie czystą teorią.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...