Skocz do zawartości

ściana 3 warstwowa - docieplenie. Pytanie do wachowców


Recommended Posts

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.

Link do komentarza
Cytat

Witam,


1.Chciałbym ocieplić podpiwniczony szeregowiec (ostatni w szeregu) budowany na poczatku lat 90'.

Sciana wygląda następująco (pisząc od zewnątrz):


12cm pustak żużlowy | 5cm wełna | 24cm pustak żużlowy. Czytałem opinie że takie cos ocieplić lepiej wełną. Czy to prawda? ile cm dać izolacji?


2. Dom ma piwnice jakies 1,5 poniżej grunt. Czy wystarczy odkopać powiedzmy na 1m głebokości i ocieplić styropianem, czy też zalecacie jakąś inna technologie?

Będę bardzo wdzięczny za porady.


Ciepło z domu doskonale odprowadzi piwnica i mur do gruntu. Ocieplenie za takim odbiornikiem ciepła tylko zatrzyma wilgoć w ścianie. Im więcej izolacji tym więcej wilgoci.
Link do komentarza
Cytat

Czyli co? nie opłaca się ocieplać?


Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.
Link do komentarza
Cytat

Opłaca się zmniejszać potrzeby cieplne domu.
- izolacja termiczna musi oddzielać to co chcemy ogrzewać od tego czego ogrzewanie mija się z celem.
Ogrzewanie murów, piwnic, gruntu - i tak zapewni spory rachunek. A po kilku sezonach po ociepleniu na zewnątrz wilgoć w izolacji termicznej - obniży opór cieplny ściany.
Bez odizolowania się od gruntu - pozostałe działania nie mają sensu. Więcej korzyści niż przyklejanie izolacji termicznej tam gdzie i tak niewiele ciepła dotrze da zrobienie skutecznej wentylacji z odzyskiem ciepła.




Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.
Link do komentarza
A praktycznie, należy to zrobić, dla tego przypadku ……. – no właśnie jak ?

Bo teoria została wygłoszona, to może czas na praktyczny sposób rozwiązania tego problemu – co dla praktyka nie powinno stanowić problemu.

Człowiek ma problem, a teoria mu nie pomoże – a Pan zawsze i wszędzie powtarza, że jest praktykiem.
Link do komentarza
Cytat

Mechaniczna wentylacja to inna sprawa, której na razie nie chce poruszać. Chodzi mi IZOLACJE termiczną tego budynku - zarówno scian jak i piwnic i właśnie w tym temacie pragnąłbym uzyskać konkretną odpowiedz.


Chodzi właśnie o kolejność. Więcej krzywdy niż pożytku zrobi przyklejanie izolacji za ścianą przed zrobieniem wentylacji.
Od wentylacji należy zacząć!
Link do komentarza
Cytat

Nic... jak zrobi wentylację, poczuje różnicę, zawierzy praktykom. Jak nie zrobi wentylacji i dołoży ocieplenie zamiast izolacji będzie - delikatnie pisząc - kiepsko.




OK juz zrobilem super extra hiper fajna wentylacje mechaniczną. A teraz mam pytanie jak to ocieplic ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...