Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Płyta indukcyjna czy gazowa? Co wybrać do kuchni?


Recommended Posts

Cytat

Wyliczenia kosztów gaz a prąd nie sa miarodajne ponieważ nie znam osoby, która gotując wodę na herbatę odmierza idealnie ilość wody skracając czas zagotowania. To wszystko pięknie ale gaz z butli jest droższy.

Podstawą oszczędności jest przemyślane zużycie, cena paliwa oczywiście ma też znaczenie, ale drugorzędne moim zdaniem.



przy gotowaniu na gazie sporo energii uchodzi w powietrze ...

róznice w kosztach między prądem a gazem nie mają większego znaczenia jeśli nie prowadzi się restauracji na kilkadziesiąt osób. Ile w "normalnym" domu można zaoszczędzić na wyborze nośnika energii do gotowania: 5-10 zł miesięcznie?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

przy gotowaniu na gazie sporo energii uchodzi w powietrze ...

róznice w kosztach między prądem a gazem nie mają większego znaczenia jeśli nie prowadzi się restauracji na kilkadziesiąt osób. Ile w "normalnym" domu można zaoszczędzić na wyborze nośnika energii do gotowania: 5-10 zł miesięcznie?




OK, tak też uważam, krąży jednak opinia, że czajnik na prąd zamiast czajnika tradycyjnego zwiększa rachunki za prąd. Nie pytajcie mnie o źródło icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

I w końcu do mnie dotarło. I tak miała być indukcja, ale gdzieś czytałem ze właśnie gazowa wychodzi taniej. Widocznie kiepskie źródło.



Skoro masz przyłącze gazowe, a nie lubisz odpalać kuchenki dla jednej herbaty, to kup mały czajnik elektryczny i po sprawie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie, to kuchenka (płyta) indukcyjna ma jedną, tylko jedną ale istotną, wadę.
W zasadzie wyklucza prawidłowe smażenie na (w) woku – kuchenka gazowa ma też w tym zakresie ograniczenia (moc palnika).
Ale mam małą butlę i takie ustrojstwo:

DSC01446.jpg



Co załatwia problem, nawet podczas "plenerów kulinarnych" (kilka lat temu zapłaciłem coś około 300zł)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

....Inaczej sprawa wygląda przy żywieniu zbiorowym, gdzie pobór gazu/prądu jest dłuższy, ale obiadu drugi raz w ciągu dnia nikt nie będzie gotował. Chyba, ze będzie mowa o odgrzewaniu posiłku. Tak czy inaczej - planowanie to podstawa oszczędności.



Tu własnie jest przewaga starych kuchni kaflowych z trzonem grzewczym(podkową). Nie dość że ugotujesz obiad, to woda gorąca i obiad na dluższy czas podgrzewany. icon_lol.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a co w tych czasach nie jest szkodliwe
na jedno pomaga na inne szkodzi


Jak nazwa wskazuje"........indukcyjna". Producenci zapewniają wszak o słabym polu elektromagnetycznym, ale na miejscu osób z rozrusznikiem serca bym uważał. Oczywiście podczas pracy płyty.

Co do położenia karty kredytowej na tej płycie - tu nie mam zdania - muszę sprawdzić.

Ale najlepsze jest to, że trzeba uzywać naczyń ferrytowych - koszt kompletu naczyń...no cóż - telewizor LCD bym za to kupił icon_smile.gif.

Koszt samej płyty - drugi telewizor.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale najlepsze jest to, że trzeba uzywać naczyń ferrytowych - koszt kompletu naczyń...no cóż - telewizor LCD bym za to kupił icon_smile.gif.

Koszt samej płyty - drugi telewizor.



ale to chyba malutki ten telewizorek icon_razz.gif ja nabylam wlasnie komplet nowych garnkow; rosenthal Thomas i zaplacilam za nie okolo 300 zl (z przeceny: obnizka 70% icon_biggrin.gif). gary z ikeii tez dzialaja.

co do kosztu plyty... hmm... jak sie buduje dom i kupuje meble i sprzet AGD to roznica miedzy plyta elektryczna, a indukcyjna jest niewielka.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ale to chyba malutki ten telewizorek icon_razz.gif ja nabylam wlasnie komplet nowych garnkow; rosenthal Thomas i zaplacilam za nie okolo 300 zl (z przeceny: obnizka 70% icon_biggrin.gif). gary z ikeii tez dzialaja.

co do kosztu plyty... hmm... jak sie buduje dom i kupuje meble i sprzet AGD to roznica miedzy plyta elektryczna, a indukcyjna jest niewielka.




O to znaczy, że nie ma sensu przepłacać za "gary" - oby tylko były żelazne icon_smile.gif A płyta - fakt, że to kropla kosztów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tymi tanimi garami to jest tak, jak z założeniem opon Fulda do Ferrari – też można jeździć. icon_biggrin.gif

Podstawowy zestaw garów, czyli taki który jest w ciągłym użyciu (z reguły 3szt.), powinien być dedykowany do indukcji i wykonany ze stali lub żeliwa. Żadne tam emaliowane lub co gorsza, aluminiowe środki garnków.

Różnica między garem na wszystkie kuchenki, a takim dedykowanym do indukcji jest kolosalna.
Dość powiedzieć, że te „popularne” powodują (mogą powodować) nawet 30% straty w wykorzystaniu energii.

Ale to, moim zdaniem, oczywiście.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z tymi tanimi garami to jest tak, jak z założeniem opon Fulda do Ferrari – też można jeździć. icon_biggrin.gif

Podstawowy zestaw garów, czyli taki który jest w ciągłym użyciu (z reguły 3szt.), powinien być dedykowany do indukcji i wykonany ze stali lub żeliwa.



A może jakiś przykład? bo garnków do samej tylko indukcji nie znalazłem.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Natomiast jego średnica dokładnie taka jak pole kuchenki (zgodnie z instrukcją).


Te (takie) garnki mają idealnie płaskie dno.



w mojej instrukcji mam napisane, ze nie moga byc mniejsze, niz pole kuchenki. chociaz posprawdzalam i wymiary sa idealnie takie, jak pola na kuchence. te garnki sa chyba produkowane w kilku najpopularniejszych srednicach i juz.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

w mojej instrukcji mam napisane, ze nie moga byc mniejsze, niz pole kuchenki. chociaz posprawdzalam i wymiary sa idealnie takie, jak pola na kuchence. te garnki sa chyba produkowane w kilku najpopularniejszych srednicach i juz.




Trochę w tym za dużo precyzji icon_smile.gif Garnek się przesunie i nie grzeje???????
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na garnku powinien być "wybity" taki znaczek (oznaczenie) :

[attachment=14810:induction.jpg]

Natomiast jego średnica dokładnie taka jak pole kuchenki (zgodnie z instrukcją).


Te (takie) garnki mają idealnie płaskie dno.



ten znaczek ma być na garnku, na opakowaniu czy w opisie? i w jakimś konkretnym miejscu?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Trochę w tym za dużo precyzji icon_smile.gif Garnek się przesunie i nie grzeje???????



a co w tym dziwnego? garnek, ktorego nie postawimy na srodku nad palnikiem gazowym, tez bedzie sie nierownomiernie nagrzewal. ta sama zasada jest z plyta elektryczna.

Cytat

ten znaczek ma być na garnku, na opakowaniu czy w opisie? i w jakimś konkretnym miejscu?



ja mam na opakowaniu i w instrukcji. na garnku nie jest wybity.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...
Odświeże terochę temat. Ja dalej zastanawiam się nad gazową lub indukcyjną płytą. Nie mam gazu ziemnego i pozostaje gaz z butli. Według Was taniej wychodzi niby prą który, zreszta podobnie, jak gaz pewnie będzie drożał. Jednak za gazem przemaiwa to, iż w razie braku prądu zawsze coś się da ugotować.
A może kupić płytę gazowo- indukcyjną. Dwa palniki na gaz i dwa na prąd ma ktoś coś takiego. Jak by to sie sprawdzało na codzień.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ja miałam i indukcję i gazową kuchenkę i jak dla mnie gaz wygrywa w kwestii szybkości gotowania. Może miałam kiepską moc indukcyjnej, woda gotowała się ok. 10 minut.. jak dla mnie oszczędność czasu dzięki gotowaniu na gazie no i płyty gazowe są o wiele tańsze
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
A jeszcze znalazłem na necie firmę która produkuje płyty ceramiczne na gaz. Alternatywa dla prądu i indukcji, nie jestem pewny. Firma twierdzi, żę zużycie gazu do 50% mniejsze niż w tradycyjnych kuchniach gazowych, łatwa w utrzymaniu czystości itp. Jednak cena jest dość duża, ale może jednak warto.
Nie chcę podawać nazwy firmy, zaraz będzie że reklama, ale wszytsko jest na necie.
Piszę jako ciekawostkę, gdyż po poradach na forum i ogólnym przerobieniem materiału zona zostala przy indukcji.
/chociaż, jeszcze nie kupiona icon_biggrin.gif /
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
gazonowa? hehehe czyli nowa na gaz?

Najważniejsza zaleta kuchenki gazowej to praca bez prądu. Jak Ci wyłączą prąd to zagrzejesz wodę na herbatę i zrobisz sobie ciepły obiad, a jeśli masz indukcję to wtedy czarna d...a i w domu i na stole.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Raczej nie mieszania systemów "grzewczych" kuchni.

Kuchnia indukcyjna ma swoje atuty - choćby bezpiecznego gotowania "na odległość".



No ja też polecam w 100% płytę indukcyjną, choćby ze względu na dzieci, ale nie mówcie, że jest w 100% bezpieczna. Zerknijcie sobie na filmik: http://www.youtube.com/watch?v=dF8-GdPMHpg

A co do porównania płyt to tabela "Pi razy oko" jest tutaj: http://plyta-indukcyjna.pl/plyta-indukcyjna-czy-ceramiczna. Ja sam posiadam płytę ceramiczną z piekarnikiem z tzw. zimną szybą i jestem bardzo zadowolony. A kluczem do oszczędności jest (jak napisał ktoś wcześniej) planowanie oszczędności. Polecam spróbowanie gotowania tylko 1 kubka wody na herbatę zamiast całego czajnika- już oszczędność jakieś 70%
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A to tumanek nie wiedział że oleje mają temperaturę (różną w zależności z czego pozyskany) samozapłonu?



No tumanek nie wiedział, więc skąd ma wiedzieć dziecko? Jak słucham opowieści o tym, "jakie to nasze dziecko jest teraz bezpieczne" to śmiech mnie ogarnia.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuchnia jest najbardziej niebezpiecznym miejscem na ziemi - najwięcej wypadków jest w kuchni.

Jak coś ma gotować, to jak sama nazwa wskazuje musi mieć wysoką temperaturę - bez względu na "medium".

Jak debil nauczył dziecko obsługi kuchenki, to jest debilem z założenia, równie dobrze dziecko mogło poparzyć się wodą.

Ale kto debilowi zabroni pozwalać dziecku bawić się np. zapalniczką ?

Niezaprzeczalnym faktem jest jednak to, że kuchnia indukcyjna jest bezpieczniejsza (także dla dziecka) od każdej innej - z zastrzeżeniem, ze nie dotyczy debili.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dziecko trzeba chronić, ale przede wszystkim uczyć... bo co z tego że zaślepimy wszystkie wolne gniazda jak dziecko wyrwie przewód od telewizora...

z kuchenka jest podobnie: indukcyjna bezpieczniejsza bo płyta jest chłodna ale na niej stoi gorący garnek, który może narobić więcej szkód niż oparzenie palca/dłoni/nosa
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zagęszczarka jednokierunkowa vs rewersyjna   Zagęszczarki różnią się między sobą wieloma parametrami. Jednym z nich są możliwości poru szania się urządzeń. Zagęszczarka jednokierunkowa wykonuje swoją pracę tylko w jednym kierunku - do przodu, na wprost. Jeśli chcemy zawrócić urządzenie, wymagana jest odpowiednia ilość miejsca do wykonania tego manewru. Podczas prac na dużej przestrzeni nie stanowi to żadnego utrudnienia, ponieważ mamy sporo miejsca na zmianę kierunku jazdy zagęszczarki. Urządzenia rewersyjne z kolei dają możliwość pracy w obu kierunkach tzn. do przodu i do tyłu. Z tego właśnie względu będą dobrym wyborem do pracy w wąskich korytarzach czy alejkach.  Zagęszczarki jednokierunkowe    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 130 LT To urządzenie o ciężarze 142 kilogramów, które świetnie sprawdzi się do ubijania cienkich i średnich warstw przy glebach ziarnistych. Urządzenie pracuje bardzo szybko, a do tego zostało wyposażone w dedykowaną płytę, która pracuje wydajnie nawet przy dużej prędkości. Zagęszczenie przebiega sprawnie i pozwala utrzymać odpowiednie tempo pracy na budowie. Dodatkowym udogodnieniem jest opatentowany przez markę uchwyt tłumiący drgania. Operator jest dzięki temu w pełni chroniony przed szkodliwymi poziomami wibracji maszyny i może pracować przez długi czas. Ponadto, uchwyt jest składany, co ułatwia transport, a także przechowywanie. Zagęszczarka Husqvarna LF 130 może być wyposażona w kółka transportowe, płytę elastomerową 500 mm oraz zestaw pasków umożliwiających podniesienie. Silnik benzynowy Honda pracuje tutaj wydajnie i bez zarzutu! Pas napędowy jest bardzo trwały za sprawą wentylatora chłodzącego oraz wentylowanej osłony. Kolejnym atutem zagęszczarki Husqvarna są płyty dolne o zaokrąglonych krawędziach, dzięki czemu efekty są jednorodne, a na podłożu nie powstają zbędne ślady.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 100 L   To kolejna zagęszczarka jednokierunkowa, która jest bardzo popularnym wyborem wśród specjalistów. Podobnie jak poprzednia zagęszczarka posiada ona zoptymalizowany kształt płyty i prędkość. Dzięki tym czynnikom otrzymujemy sprzęt, który zagęszcza szybko, łatwo i bezproblemowo. Znajduje on swoje zastosowanie podczas zagęszczania cienkich i średnich warstw gleb ziarnistych. Nie musimy obawiać się o zbyt duże przeciążania i dyskomfort podczas pracy, ponieważ dzięki innowacyjnemu uchwytowi praca operatora będzie wydajna i długotrwała bez narażenia go na jakiekolwiek szkodliwe dla zdrowia czynniki. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna posiada opatentowane amortyzowane uchwyty, które obniżają poziom drgań poniżej 2m/s2. Ciężar tego urządzenia jest mniejszy niż w przypadku wcześniej omawianej zagęszczarki i wynosi tutaj 97 kilogramów. Szerokość robocza to z kolei 500 mm. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna zapewnia oszczędność miejsca, ponieważ uchwyt jest składany. Dodatkowo urządzenie może pracować dłużej przy zużyciu mniejszej ilości wody dzięki dużemu zbiornikowi. Został on zabezpieczony przed korozją, a cały układ dystrybucji płynu pozwala na długą pracę bez konieczności robienia przestojów w celu uzupełnienia wody.   Zagęszczarki rewersyjne   ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 504    Jeśli potrzebujesz sprzętu do skutecznego zagęszczania gleby ziarnistej o średniej lub nawet dużej głębokości, to urządzenie może być dla Ciebie! Zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest bardzo wydajna, niezawodna i umożliwia komfortową pracę w obu kierunkach. Została wyposażona w silnik z rozruchem elektrycznym i wskaźnikiem zagęszczenia. Ponadto, może stanowić alternatywę dla walców, jeśli chcemy popracować na wąskich przestrzeniach. Waga tej zagęszczarki wynosi 470 kilogramów, a powierzchnia robocza 700 mm. Dwukierunkowa zagęszczarka płytowa ma wysoką częstotliwość oraz charakteryzuje się wysoką przyczepnością na mokrej powierzchni! Nierówne podłoże także nie stanowi tutaj problemu - zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest odpowiednio wyważona i komfortowa w obsłudze oraz konserwacji. Uchwyt jest amortyzowany, więc praca przez długie godziny staje się możliwa. Dzięki wskaźnikowi zagęszczenia operator jest informowany kiedy podłoże zostało odpowiednio zagęszczone. Zagęszczarka Husqvarna to niezawodność i bezpieczeństwo! Mocna rama ochronna osłania silnik oraz przekładnię. Płyta dolna wykonana została z bardzo wytrzymałej stali.      LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA  Jeśli szukasz zagęszczarki dwukierunkowej o kompaktowych gabarytach przy zachowaniu dobrej wydajności, to zagęszczarka Husqvarna LG 164 będzie dobrym wyborem! Jest stosunkowo lekka (148 kilogramów) i posiada silnik benzynowy ze zmniejszonym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji spalin. Kolejnym argumentem “za” są wysokiej jakości podzespoły, dzięki którym drgania są ograniczone, a praca bezpieczna i komfortowa. Płyta dolna została wykonana ze stali Hardox 400, która jest odporna na ścieranie. Konstrukcja płyty jest tak zaprojektowana, że kamienie nie dostają się między płytę, a ramę. LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA została opracowana z myślą o pracy na podjazdach, parkingach, przy domach i wąskich rowach. Dobrze pracuje na cienkim podłożu z makadamu. Praca z tą zagęszczarką jest płynna i wyjątkowo sprawna! Rama doskonale zabezpiecza silnik oraz przekładnię, a także jest wyposażona w ucho do podnoszenia. Ułatwia to transport maszyny.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 204    Kolejny produkt warty polecenia! Bardzo zwrotna zagęszczarka Husqvarna LG 204 idealnie nadaje się do pracy na cienkich warstwach nawierzchni makadamowej. Podobnie jak poprzednie urządzenie, dedykowana jest do działania przy domach jednorodzinnych, na parkingach, wykopach oraz podjazdach. Jej waga wynosi 211 kilogramów, a prędkość robocza sięga 23 metrów na minutę. Dzięki mniejszej masie roboczej i węższej płycie urządzenie jest wyjątkowo dynamiczne oraz zwrotne. Silnik od Hondy wytwarza niezbyt odczuwalne drgania na poziomie 3,5 m/s2. Jazda w przód i w tył jest bardzo wygodna, a uchwyt może być blokowany w danej pozycji, co ułatwia wykonywanie manewrów. Dzięki temu, że uchwyt można unieść, łatwo jest wykręcać zagęszczarką na wąskiej przestrzeni. Podnoszenie jest proste, dzięki mocnej ramie wyposażonej w specjalny, składany zaczep transportowy. Wspomniana rama świetnie chroni silnik i przekładnię!    
    • Szczególnie wtedy, gdy ma już pięknie wyrównaną ścianę po ułożeniu rur i elektryki i ta ściana ma wymiary 2x2 metry... albo na pięknie wypoziomowanej podłodze w hali, czy salonie o powierzchni 50 metrów... Bo już tyle nie wyjdzie, jak ma obrobić komin, albo ścianę z drzwiami i oknem...
    • Jaka pojemność betoniarki będzie odpowiednia?   Jednym z głównych parametrów, na który powinniśmy zwrócić uwagę kupując betoniarki na budowę jest ich pojemność. Od pojemności zależy ile mieszanki betonowej możemy uzyskać w trakcie jednego procesu mieszania. Na stronach produktowych w naszym sklepie znajdziesz takie informacje jak pojemność robocza betoniarki, zwana inaczej zasypową oraz pojemność całkowita. Co to oznacza? Wartość robocza oznacza maksymalną ilość zaprawy, którą uzyskamy w trakcie jednego cyklu pracy betoniarki, natomiast pojemność całkowita określa pojemność bębna betoniarki. Dzięki wiedzy o tym jaka jest pojemność robocza betoniarki, możemy dowiedzieć się także ile taczek z betonem uzyskamy po jednym cyklu mieszania. Betoniarki o małej pojemności tzn. 80 litrów mogą dać nam około jedną tarczę zaprawy. Tym samym, w przypadku korzystania z betoniarki 150l otrzymujemy około 2 taczki. Betoniarki o stosunkowo małej pojemności sprawdzą się podczas pracy najmniejszych ekip budowlanych. Jeśli natomiast potrzebujesz urządzenia na większy, zorganizowany plac budowy, dobrym wyborem może okazać się betoniarka 250l i więcej. Bardzo istotną kwestią jest fakt, że nie warto wybierać zbyt dużej betoniarki, ponieważ gotowa zaprawa musi zostać szybko wykorzystana. Za mała pojemność betoniarki z kolei, może znacznie opóźnić prace remontowe czy budowlane. Jeśli masz wątpliwości, który sprzęt będzie odpowiedni i spełni Twoje indywidualne potrzeby, zapraszamy do kontaktu.  Do pracy na budowie w średniej wielkości ekipie budowlanej możemy polecić Ci to urządzenie od renomowanej marki Altrad Belle:   BETONIARKA ALTRAD BELLE BWE-250KJ (230V)   Betoniarka o pojemności roboczej 250l spełni oczekiwania wielu inwestorów. Oprócz solidnych porcji mieszanki, które możemy uzyskać przy jednym cyklu pracy, to urządzenie posiada także kilka innych, ważnym atutów. Zbiornik mieszający jest tutaj bardzo stabilny i posiada wzmocnioną krawędź. Marka Altrad Belle zadbała także o wyjątkową konstrukcję mieszadła, która poprawia wydajność mieszania. Zastosowano tu także przekładnię ślimakową, która pozwala zwiększyć szybkość wyładunku oraz załadunku. Wyładunek może przebiegać bardzo komfortowo na wysokości taczki.  Kształt mieszalnika betoniarki   Kolejną ważną kwestią podczas wyboru betoniarki jest kształt mieszalnika. W pracy niedużej ekipy robotników bez problemu sprawdzi się betoniarka z mieszalnikiem bębnowym. Tego rodzaju urządzenie jest kompaktowe, a tym samym mobilne i wygodne dla małego zespołu pracowników. Mieszalnik betoniarki bębnowej może zapewnić także mniejsze zużycie energii elektrycznej, co jest rozwiązaniem ekonomicznym. Drugim rodzajem betoniarek są urządzenia posiadające mieszalnik kielichowy i z reguły mają zdecydowanie większe pojemności. Idealnie sprawdzają się na dużych i profesjonalnych placach budów. Można je spotkać wszędzie tam, gdzie trzeba wykonywać bardzo duże ilości zaprawy na przykład podczas budowy bloków i innych obiektów o większej powierzchni.  Pochylenie mieszalnika   Kolejnym elementem, na który chcemy zwrócić Twoja uwagę jest mechanizm przechylania. Możemy spotkać się z tym, że o wychyleniu bębna decyduje korba lub koło. Co to oznacza? Przechył mieszalnika betoniarki na korbę posiada przekładnię ślimakową, co powoduje z kolei, że do wyładunku zaprawy nie trzeba używać zbyt dużo siły. Wybierając opcję koła, konieczne będzie użycie hamulca ręcznego podczas wyrzucania zaprawy, co może być pewnym utrudnieniem jeśli zdecydujemy się na zakup betoniarki o dużej pojemności roboczej. Jedną z bardzo wygodnych i wydajnych betoniarek na korbę jest Altrad Belle BWE-190. Pojemność robocza wynosi tutaj 145 litrów, a wygodna korba umożliwia przechylenie bębna do dogodnego położenia bez wysiłku. Ponadto, urządzenie zostało wyposażone w wodoszczelny wyłącznik, duży otwór zasypowy czy też kryte łożysko bębna, co zapewnia nie tylko zwiększony komfort pracy, jak i trwałość.  Idealna betoniarka - na co jeszcze zwrócić uwagę? Jeśli planujesz zakup betoniarki, sprawdź także moc jej silnika. Odpowiednio duża moc zdecydowanie ułatwia pracę, ponieważ możemy wówczas najpierw napełniać bęben mieszanką, a dopiero w kolejnym kroku uruchomić betoniarkę. Jeśli z kolei moc jest nieduża, może zajść konieczność uruchomienia sprzętu przy jego niskim obciążeniu, a następnie dodawanie kolejnych składników mieszanki. Ponadto, zwróć uwagę na zasilanie - może być ono jednofazowe (230 V) i wówczas betoniarka będzie zużywała mniej prądu. Takie urządzenie można bez problemu podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Drugą dostępną opcją jest zasilanie trójfazowe (380 V), które występuje w dużych pojemnościowo urządzeniach.   Zakup odpowiedniej betoniarki to inwestycja na lata. Dlatego warto korzystać z ofert renomowanych producentów, którzy poza udoskonalaniem parametrów swoich urządzeń, wprowadzają innowacyjne rozwiązania. Dzięki temu prace całej ekipy mogą być bardziej owocne. Betoniarka, która jest łatwa w obsłudze, nie wymaga użycia dużej siły i pozwala na uzyskanie dokładnie takich ilości materiału, których będziemy potrzebować, zapewni ciągłość prac na budowie oraz brak strat. Mamy nadzieję, że ten artykuł odpowiedział na pytanie jaką betoniarkę wybrać. Jeśli potrzebujesz konsultacji i profesjonalnego doradztwa, specjaliści z Norwit czekają na Twój telefon lub wiadomość! https://norwit.pl/197-oferty-specjalne-betoniarki  
    • Uwaga dotyczyła miejsca przed wjazdem OD STRONY DZIAŁKI, bo tak jak napisałam... brama nie może otwierać się na zewnątrz. Wydawało mi się to oczywiste. Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.  
    • Głęboko ta glina zalega? Niezła wanna się z tego robi po opadach. Tutaj mam poradę n/t odwodnienia działki gliniastej: źródło: https://building-companion.pl/blog/artykuly/po-budowie/drenaz-dzialki-gliniastej-jak-to-zrobic/ " Jak prawidłowo wykonać drenaż działki gliniastej? 1) Pierwszą czynnością jest wykopanie rowków, w których będą biegły rury drenażowe. Ich głębokość powinna sięgać warstwy nieprzemarzalnej, aby instalacja nie zamarzła w okresie zimowym. Zazwyczaj jest to około 80 – 90 cm. 2) Na dno wykopu wysypujemy warstwę piasku, na który kładziemy geowłókninę. Jest ona niezwykle ważnym elementem drenażu, ponieważ odpowiada za filtrację wody i zabezpiecza całą instalację przed zapychaniem się. 3) Na tak przygotowane podłoże wysypujemy obsypkę żwirowo-kamienną, kładziemy na nią rurę drenażową i przysypujemy z góry resztą obsypki. 4) Ostatnim krokiem jest staranne owinięcie kamienia pozostałą geowłókniną, a następnie zasypanie całego wykopu ziemią."   Mam nadzieję, ze Ci się przyda.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...