Skocz do zawartości

układania płytek na dzwiach do piwnicy odwieranej od dolu


pakito

Recommended Posts

Witam.
czeka mnie remont na korytarzu, niestety w starym budownictwie budowano zejścia do piwnicy wbudowane w podłogę.
mam betonową posadzkę a zbijane z desek. czy mogę na to nakleić płytki?
czy może nowe drzwi z płyty OSB muszę zrobić?
wydaje mi się, że przypadkowe trzaśniecie tymi drzwiami spowodowało by zdziesiątkowanie liczby płytek na tych właśnie drzwiach.
z góry dziękuje za wszelkie rady.
Link do komentarza
Cytat

na osb tak, na dechy - nie ryzykowałbym
a może osb lub płyta pilśn twarda na dechy i na to płytki?


niestety te dzwi są na równo z wylewką, więc przykręcenie OSB spowodowałoby podniesienie tych drzwi, a tego chciałbym uniknąć, chyba że poprostu zrobię nową ramę, albo zastrugam ją o te kilka mm.

jeśli już to jakiego kleju i fug do tego użyć?
czy aby napewno się to sprawdzi?
wieko jest używane m/w raz dziennie, wiec nie za często, wiadomo że płytki to bedzie kolejnych pare kg, wiec jeśli by to spadło.... to pewnie układanie od nowa, jak myślicie?
Link do komentarza
Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3
Link do komentarza
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
[...]


Czy koszt żywicy nie będzie niższy, niż struganie, zakup płyty OSB i te inne czynności?
A właściwie to dlaczego masz zamiar schować te drzwi icon_rolleyes.gif przecież można je w ciekawy sposób wykorzystać w aranżacji podłogi i zostawić drewniane - jeśli są równo z wylewką, to wyłóż je (przyklej na drzwi) chociażby panelami, czy jakimiś egzotycznymi deskami podłogowymi na równi z przyklejoną resztą podłogi z płytek:)
Jak będziesz drzwi wyklejał płytkami, to i tak nie "schowasz" tych drzwi bez śladu - musisz zostawić większą szczelinę wokół drzwi, zrobić uchwyt, nie przeszkadzający w chodzeniu i na tyle mocny, abyś swobodnie mógł te drzwi otwierać... Zawiasów otwieranych do góry też całkowicie nie schowasz...
Ciekawe jak ma to rozwiązane autorushd - może jego "patent" zastosujesz?
Link do komentarza


jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

jeśli chodzi o koszt żywicy, to rzeczywiście płyta OSB go przewyższy, struganie jak dla mnie to groszowe sprawy.
płyte OSB chciałem kupić dlatego żeby zrobić nowe drzwi (tym razem ocieplone) bo z piwnicy trochę zimno idzie, ale ocieple sobie w inny sposób, w dodatku panel to kolejna warstwa izolacji.
Dziękuję za sugestię, prawdopodobnie z niej skorzystam.
Pozdrawiam!



To ja jeszcze odnośnie tej żywicy, kładzie się to cieniutko, bardzo cieniutko na specjalna matę. Dodatkowo skubana jest płynna, wiec się rozlewa. Trzeba zrobić ograniczniki po obwodzie. Natomiast na drugi dzień jeszcze spokojnie można oczyszczać płytki jak się wyleje. A jak już złapie to mur beton nie puści.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

czy warto cudować z tymi klejami a gdybyś zamówił nowy właz drewniany i polakierował dal uchwyt do podnoszenia / taki w głębny/ żeby nie przeszkadzał czy nie taniej i nie ładniej


Czytając wszystkie posty uważam, iz powyższe rozwiązanie jest bardzo praktyczne i niedrogie.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Niestety na żywicę raczej mnie nie stać.
zastanawiam się nad zastruganiem 4 mm ramy i przykręceniem na to OSB 4mm.

czyli tak jak Krzysiek29 mówi?

na początku grunt szczepny a później na to jakiś klej elastyczny ?

co byście Panowie polecili?
jaki marki ?
na zwykłej podłodze prawdopodobnie będzie sopro 372 - płytki o wym 33.3x33.3


Ja na Twoim miejscu bym zestrugał, potem OSB, a nie bawił sie w jakies udziwnienia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...