Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Sim248

Wełna czy styropian na pustaki keramzytowe

Recommended Posts

Witam
Mam zamiar zacząć na wiosnę budować dom (powierzchnia ok 75 m2). Zastanawiałem się nad porothermem, a pustakami keramzytowymi (wybrałem keramzyt, gdyż ma lepszy współczynnik przenikania ciepła, a nie jest wcale dużo droższy). Teraz zastanawiam się nad tym czy stosować wełnę mineralną czy styropian do ocieplenie? Mam też pytanie gdzie umieszcza się folie paroprzepuszczalną (między ścianą, a izolacją cieplną czy miedzy izolacją, a tynkiem)?
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I to sporo... lepiej keramzyt przewodzi ciepło. W/g Mszczonowa to nawet kilka razy lepiej. Ale doskonale przepuszcza wilgoć ( dlatego jest tak popularny w ... budynkach gospodarskich. Przy ociepleniu od zewnątrz magazynem dla wilgoci z domu będzie styropian lub wełna - do wyboru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Chyba jednak zdecyduję się na wełnę, gdyż lepiej "oddycha" i będzie wydalać wilgoć na zewnątrz. Jaki tynki należy stosować , by ściana oddychała?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam
Chyba jednak zdecyduję się na wełnę, gdyż lepiej "oddycha" i będzie wydalać wilgoć na zewnątrz. Jaki tynki należy stosować , by ściana oddychała?


Dlaczego Pan tak uważa? Wełna czy styropian mogą ( ale nie muszą) oddawać wilgoć na zewnątrz - ale tylko latem . Zimą jest wyłącznie "wdech"! A sucha izolacja najważniejsza jest zimą. A co do suszenia wełny... Proszę sobie wyprać puchową kurtkę i położyć ją w rogu szafy! Prędzej zgnije niż wyschnie . Jak wietrzyć i przekładać wełnę pod tynkiem??? Konieczna jest paroizolacja od wewnątrz JAK W DACHU! Tam jest ta sama wełna!
Po drugie... dlaczego chce Pan ogrzewać mur... dalej fundament i grunt pod domem? Jaki to ma sens?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam
Chyba jednak zdecyduję się na wełnę, gdyż lepiej "oddycha" i będzie wydalać wilgoć na zewnątrz. Jaki tynki należy stosować , by ściana oddychała?


Z badań prowadzonych w polskich warunkach przez Instytut Techniki Budowlanej wynika, że w ścianach murowanych, nawet ocieplonych wełną, przez ściany przenika poniżej 3% pary wodnej zawartej w powietrzu w pomieszczeniach. Reszta jest usuwana przez wentylację. Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.

To jest cytat z artykułu pt. "Czy ściana oddycha?"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.




Szanowny Ekspercie – Pan TB doskonale wie co i dlaczego pisze.
Biorąc pod uwagę jego „praktyki”, że dom potrzebuje do wentylacji tylko i wyłącznie 20m3/h na 1 osobę – to ten rodzaj „porad” i twierdzeń jest nad wyraz logiczny. icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam
Niestety w artykule nie jest nic powiedziane o materiale z jakiego zostały wykonane ściany, a z tego co mi wiadomo (co wyczytałem) to keramzyt ma wiele większą paroprzepuszczalność niż inne materiały. Jak więc jest z tym "oddychaniem" ścian? A może wełna a na nią jeszcze folia paroprzepuszczalna pod tynk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak więc jest z tym "oddychaniem" ścian?




Współczesne materiały do wykończenia (malowania, kafelkowania, itp.) ścian powodują ich nagminna zadyszkę – chyba, że w świadomy sposób, będziesz kupował materiały też „oddychające” (paro przepuszczalne).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Współczesne materiały do wykończenia (malowania, kafelkowania, itp.) ścian powodują ich nagminna zadyszkę – chyba, że w świadomy sposób, będziesz kupował materiały też „oddychające” (paro przepuszczalne).



Właśnie mam taki zamiar, ale nie wiem czy jest sens? Czy to oddychanie jest, aż tak istotne? Czy może lepiej zrobić termos i zainwestować w dobrą instalację wentylacyjną z odzyskiem ciepła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie no .... padłam kiedy poczytałam stronkę szanownego producenta .... bełkot marketingowy , a to rozwaliło mnie na łopaty:

Charakterystyczną wizualną cechą Optiroc Blok jest wrzosowy kolor budowanych domów - uzyskuje się go barwiąc dodatkowo elementy ścienne. Ma nawiązać do ceramiki i wyróżniać domy z keramzytu spośród budowanych w innych technologiach.

och boszsszszzz.... ależ się powyróżniają te domy ... aż kilka miesięcy , zanim tynku się na to nie położy ... naprawdę warte zachodu postępowanie i właściwie wyrzucona kasa .... i oczywiście to najważniejsze .... tuż za oddychającymi ścianami .... icon_twisted.gif

do autora ... przestań czytać ten bełkot marketingowy tylko zacznij zbierać rzetelne informacje i ludzi słuchaj ....
jak Ci piszą , że oddychanie ścian to chłyt małketingowy - to tak jest .... sama temat przerabiałam budując z BK - zaprawdę po wybudowaniu nie zauważyłam żeby w tym domu coś oddychało oprócz domowników , zwierzyńca i pomieszkujących owadów...
Co do ocieplenia od wewnątrz .... za dużo sie naczytałam .... w życiu bym nie rozważała....

co do coraz to nowych jeden od drugiego - najlepszych systemów budowy ścian .... jeśli cena jest w granicach normy - to dlaczego nie .... natomiast jeśli takie cudo kosztuje dwa razy więcej niż pustak max , a ściana i tak ma być docieplona - to nie rozumiem tego marnotrawstwa kasy na starcie - zapewniam Cię, że będziesz miał ją jeszcze na co wydać ....
ale to moje zdanie , nie każdy musi się z nim zgadzać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z badań prowadzonych w polskich warunkach przez Instytut Techniki Budowlanej wynika, że w ścianach murowanych, nawet ocieplonych wełną, przez ściany przenika poniżej 3% pary wodnej zawartej w powietrzu w pomieszczeniach. Reszta jest usuwana przez wentylację. Tylko sprawna wentylacja jest w stanie zapobiec nadmiernemu zawilgoceniu pomieszczeń mieszkalnych.

To jest cytat z artykułu pt. "Czy ściana oddycha?"


Instytut techniki Budowlanej …
Po pierwsze - im grubsza izolacja termiczna tym większy problem - a 3% wilgoci przez ścianę - dotyczy normatywnych przegród termicznych czyli 0.3W/m2xK czyli domów izolowanych najgorzej jak można!
Po drugie - nie przenika , a zimą zostaje w izolacji termicznej a wyjść może ( lecz nie musi ) dopiero latem
Po trzecie - w/g dr Nawrota z WAT nawet 4 % zawilgocenia zimą może spowodować spadek oporu cieplnego o 50%


Na Budmie 2011 nareszcie więcej było izolacji od wewnątrz jak idiotycznych ociepleń za odbiornikiem ciepła bez paroizolacji. Pojawiły się też fundamenty izolowane dokładnie dookoła. Tylko naprawdę nie rozumiejący termodynamiki człowiek może wierzyć w skuteczność przyklejania styropianu na fundamencie od zewnątrz!!!! Ubrałbym takiego projektanta tylko z przodu i gołą dupą na mróz wygonił!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a Dr Nawrot to to kto?
i jego twierdzenia dotycząjakiego układu, bo dop... się pan, że
Cytat

Po pierwsze - im grubsza izolacja termiczna tym większy problem - a 3% wilgoci przez ścianę - dotyczy normatywnych



a potem piszesz pan
Cytat

Po trzecie - w/g dr Nawrota z WAT nawet 4 % zawilgocenia zimą może spowodować spadek oporu cieplnego o 50%


czego? kamienia betonu, ściany 0.3W/m2xK, z czego ta ściana?
a skoro - może, to równie dobrze nie musi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam
Mam zamiar zacząć na wiosnę budować dom (powierzchnia ok 75 m2). Zastanawiałem się nad porothermem, a pustakami keramzytowymi (wybrałem keramzyt, gdyż ma lepszy współczynnik przenikania ciepła, a nie jest wcale dużo droższy). Teraz zastanawiam się nad tym czy stosować wełnę mineralną czy styropian do ocieplenie? Mam też pytanie gdzie umieszcza się folie paroprzepuszczalną (między ścianą, a izolacją cieplną czy miedzy izolacją, a tynkiem)?
Pozdrawiam


Sorry, ale z taka wiedzą techniczną to daleko nie zajedziesz. Czytanie tekstów informacyjnych wymaga jednak przynajmniej podstawowej znajomości tematyki, a jak widać z pytania takiej nie masz. Żadnej folii przy ociepleniu pod tynk się nie stosuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
folia paroizolacyjna zapobiega zawilgoceniu materiału izolacyjnego - daje się ją w dachach i ścianach od wewnątrz.
W przeciwnym wypadku izolacja termiczna zimą ulegnie zawilgoceniu ( no chyba, że jest jej niewiele - do 10 cm)

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

folia paroizolacyjna zapobiega zawilgoceniu materiału izolacyjnego - daje się ją w dachach i ścianach od wewnątrz.
W przeciwnym wypadku izolacja termiczna zimą ulegnie zawilgoceniu ( no chyba, że jest jej niewiele - do 10 cm)



Dlatego, moim zdaniem, broni się teza, ze najlepsza formą budowania, jest ściana z „ciepłych” bloczków i ewentualne jej docieplenie cienką warstwą (od zewnątrz tak 5cm wełny) w celu likwidacji ewentualnych (nieuniknionych) mostków termicznych.
Niestety jest to rozwiązanie droższe od „tradycyjnych”.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dlatego, moim zdaniem, broni się teza, ze najlepsza formą budowania, jest ściana z „ciepłych” bloczków i ewentualne jej docieplenie cienką warstwą (od zewnątrz tak 5cm wełny) w celu likwidacji ewentualnych (nieuniknionych) mostków termicznych.
Niestety jest to rozwiązanie droższe od „tradycyjnych”.


Czy ciepły bloczek, czy ocieplenie od zewnątrz i zimny bloczek , czy izolacja od wewnątrz i bardzo zimny bloczek - ścina o parametrach lepszych niż kretyńska norma 0.3W/m2 xK musi mieć paroizolację. Bez paroizolacji spada opór cieplny!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gwoli wyjaśnienia – ta „kretyńska” norma zabrania budowania ścian o U wyższym niż podane, dokładnie tak jak w całej cywilizowanej europie.

Dane na które się Pan powołuje (szwedzkie) dotyczą tylko i wyłącznie domów do 100m2, ogrzewanych elektrycznością.

Dopisałem:

Co nie oznacza wcale, ze nie należy budować domów o takim właśnie bardzo niskim „wskaźniku U ”.
Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Gwoli wyjaśnienia – ta „kretyńska” norma zabrania budowania ścian o U wyższym niż podane, dokładnie tak jak w całej cywilizowanej europie.

Dane na które się Pan powołuje (szwedzkie) dotyczą tylko i wyłącznie domów do 100m2, ogrzewanych elektrycznością.


Niestety nie wszyscy tak to odbierają - ludzie powinni mieć zaufanie do Państwa

- Przychodzi człowiek do architekta w sprawie kupna projektu i architekt pyta: czy dom ma być zbudowany zgodnie z obowiązującymi normami? Klient odpowiada: Tak
- A teraz dokładnie to co pan napisał tylko w innej formie
Architekt pyta klienta: Czy życzy pan sobie do najgorszy jaki tylko można postawić?

Szanowny Panie bajbaga... które pytanie architekt zadaje częściej? Szanowny Panie bajbaga - 0.3W/m2xK to bk z 10 cm styropianem - Ile jest takich najgorszych możliwych projektów na rynku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.
W zasadzie, to dbają o „szczegóły” w zakresie energochłonności domu, tylko Ci co chcą ogrzewać prądem lub , wbrew pozorom, Ci od PCi


powieliło wpis icon_evil.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.
W zasadzie, to dbają o „szczegóły” w zakresie energochłonności domu, tylko Ci co chcą ogrzewać prądem lub , wbrew pozorom, Ci od PCi


powieliło wpis icon_evil.gif


Szanowny Panie - nagminnie buduje się domy zużywające ponad 70kWh/m2 rocznie. A demagogią jest, że utrzyma Pan z emerytury ogrzewanie z PCi której stuknęło już 20 lat. dobrze zrobiona izolacja termiczna po 20 latach jest jak nowa. Niech Pan naprawi dziś LEONRDA z 96’ – a wełna z tego okresu jest super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zrozumienie tekstu nie jest Pana najmocniejszym atutem – niestety.


To raczej sprawa piszącego...
Cytat

To jest demagogia, bo gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.


Proszę to przeczytać jeszcze raz... i zrozumieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaki kuń jest każdy widzi, ale co mi tam – sprowadzę się do poziomu odczytującego i rozbiję na czynniki pierwsze, dość prostą i oczywistą w przekazie myśl, związaną z zamieszczoną, Pana odpowiedzią, na mój wpis.
A więc po kolei napisałem:
Cytat

..gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.



Na co Pan odpisał:

Cytat

Szanowny Panie - nagminnie buduje się domy zużywające ponad 70kWh/m2 rocznie.



Czyli 50% z tych 70kWh/m2 to 35kWh/m2 – prawie ideał i to prawie zgodny z minimalną normą ustawową.
Sam oceniam, że „nagminnie” buduje się domy o trochę wyższym zużyciu.

Dalej Pan pisze:
Cytat

A demagogią jest, że utrzyma Pan z emerytury ogrzewanie z PCi której stuknęło już 20 lat.



Demagogia? A nie przypominam sobie, abym Pana zatrudniał jako swojego księgowego.
Akurat dla moich „zasobów emeryturalnych” nie będzie to jakimś nadzwyczajnym wyzwaniem finansowym – ale ja o tym myślałem od mojego pierwszego dnia pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

gdyby budowano domy tylko i wyłącznie w zgodzie z obowiązującą normą i zgodnie ze „sztuką” budowlaną, to współcześnie budowane domy, realnie, zużywały by na cele grzewcze o 50% energii mniej niż te oddawane i teoretycznie normowe.


... i wszystko w temacie rozumienia co się pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Buduję dom podpiwniczony. Jakiś czas temu przykleiłem 10 cm styropianu XPS na ściany piwnicy i dokleiłem dodatkowe 5 cm poniżej okien jako docieplenie warstwy przy gruncie (styropian wysokosci 60 cm wchodzić będzie w ziemię jakieś 40 cm a 20 co wystawać ponad grunt), czyli w strefie przemarzania. Wygląda to tak:       Sfazowałem dół doklejonego styro żeby folia kubełkowa się lepiej ułożyła. No i właśnie chciałem sobie ułożyć teraz folię kubełkową, ale mam dylemat jak ułożyć na tych fasetkach tymbardziej że mam lukarnę czyli narożniki wewnętrzene i zewnętrzne. Zna ktoś jakiś sprytny sposób bez ewentualnego cięcia folii?
    • a możesz jakiś przekroj tego pokazać?
    • Jasne, A w jakim mieście - budujecie ten dom? Karolina    
    • A co ma na celu wywalenie kupy kasy i skomplikowanie układu grzewczego, trzeba sie też liczyć z niedługim zakazem palenia w kominku tak jak np w Krakowie.
    • To mój pierwszy post na forum, zacznę więc od przywitania się. Witam wszystkich. Zastanwaiam się nad kupnem działki 6,800m2 w bliskim sąsiedztwie wału wiślanego. Działka o powierzchni 6800m2 która w ~1/3 jest oznaczona w MPZP jako teren RM-rolno-mieszkalny (RM), a w ~2/3 rolna (R), ~400m stanowi droga na terenie MN, która prowadzi do drogi gminnej(KDD). Od północnej strony działki (od strony wału wiślanego) również znajduje się droga (KDD). W MPZP teren RM jest przeznaczony pod zabudowę zagrodową, R tereny rolnicze. Planuje po zakupie ogrodzić działkę (obszar RM, R, Rwp), wkopać szambo (na obszarze RM), wykopać studnię doprowadzić prąd (linia energetyczna przechodzi w granicy działki oraz przez nią) i wybudować domek letniskowy 35m2, z poddaszem nieużytkowym (na zgłoszenie). Po około 3 latach planuję wybudować dom o powierzchni zabudowy ~200m2. W związku z powyższym mam pytania: 1. Czy jako nie rolnik mogę zakupić wyżej omawianą działkę? 2. Czy mogę ogrodzić cały teren (RM,R,Rwp)? 3. Czy jako nie rolnik mogę na części obszaru RM postawić domek letniskowy 35m2 na zgłoszenie? a. Jeśli nie mógłbym go zgłosić jako letniskowego, to czy możliwe jest zgłoszenie go jako np. budynku gospodarczego 35m2. 4. Czy jako osoba nie będąca rolnikiem mogę się budować na części działki odznaczonej jako RM czy muszę być rolnikiem? Jeśli konieczne będzie założenie siedliska i stanie się rolnikiem: 5. Ile ziemi trzeba mieć żeby założyć siedlisko? Wg. Starostwa jeśli w MPZP nie jest podana taka informacja, nie ma wymogu posiadania powyżej, np. 1ha. Ja takiej informacji w MPZP nie dostrzegam 6. Jeśli zmuszony byłbym do posiadania większej powierzchni ziemi, to czy w celu spełnienia tego wymogu, mógłbym dokupić nieużytki rolne (tania ziemia) za wałem w brakującej ilości? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, bodaj na jedno pytanie. Niestety, ale uzyskanie informacji od gminy i starostwa graniczy z cudem. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...