Skocz do zawartości

Jakie ogrzewanie wybrać do małego domku?


yoosti

Recommended Posts

Gość arturo72
Cytat

Dokładniej co masz na myśli - że 12 cm to stanowczo za mało ?


Zdecydowanie za mało,no chyba,ze budujesz na rok,dwa.
Ceny energii nie będą taniały w przyszłości,także pomyśl co będzie za 5,10,15 lat czy stać Cię będzie na płacenie rachunków za ogrzewanie w przyszłych cenach energii.
Modernizacja temoizolacji po kilku latach wyjdzie znacznie drożej niż na etapie budowy.
Ekogroszek w ciągu 5 lat podrożał ponad 100%... Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Zdecydowanie za mało,no chyba,ze budujesz na rok,dwa.
Ceny energii nie będą taniały w przyszłości,także pomyśl co będzie za 5,10,15 lat czy stać Cię będzie na płacenie rachunków za ogrzewanie w przyszłych cenach energii.
Modernizacja temoizolacji po kilku latach wyjdzie znacznie drożej niż na etapie budowy.
Ekogroszek w ciągu 5 lat podrożał ponad 100%...




To co proponujesz ?

Znajomy ma dom około 200m2 użytkowej. Pomieszczenia na dole są otwarte na siebie, w salonie jest kominek który ma wyprowadzone kanały do dogrzewania nawiewem. Ma zamontowany piec na węgiel czy drewno ale zdecydował się grzać gazem. W większości pomieszczeń jest ogrzewanie podłogowe, temp. w domu to około 20-21 stopni ( zima)

Ocieplenie domu styropian 12 cm. Jest zadowolony.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

To jaką grubość sugerujesz, tak aby podwyżki cen za energię nie bolały ?


To zalezy od indywidualnego podejścia do przyszłosci i dokładnych wyliczeń zużycia energii przez dom.
Ja dałem 20cm grafitowego,40cm styro w strop i 20cm pod płytę.
Żałuję,że nie dałem grubiej o 2-5cm na ścianę bo mogłem ale bałem się "małych okienek" ale wysunięcie okien bez kotew o 3cm poza lico ściany zniwelowało ten efekt i mogło być grubiej,20cm pod płytą wystarczy,bo do gruntu nie ma dużych strat ciepła,w stropie mam narazie optymalnie ale zostawione ok.20cm miejsca na ewentualny granulat icon_smile.gif
Z tym,że ja chcę także na emeryturze płacić mało za ogrzewanie bo nie chcę być zmuszony do przeprowadzki ;)
Cytat

Ocieplenie domu styropian 12 cm. Jest zadowolony.


Jeśli zdecydował się na takie zużycie energii i rachunki przed budową no i w przyszłości to ok.
Pytanie czy faktycznie się zdecydował czy nie ma pojęcia. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie,ale tylko dla tych co nie mają pojęcia co i jak budują icon_smile.gif



Czyli projektant który przypisuje ocieplenie 12 centymetrowym styropianem nie ma pojęcia o tym co robi ? Jemu chyba bez różnicy czy jest 12 cm czy 15 cm bo to nie on będzie wykładał pieniądze na materiał.


Aby nie rozwijać jałowej dyskusji wróćmy do tematu.

Inwestycja w ogrzewanie zaczyna się już przy przyłączach, zakupie urządzeń itd. Jeżeli ma się coś zwrócić po 10 latach to odpada. Osobiście interesują mnie obecne ceny sprzętu, montażu, miesięcznych opłat itd.






Link do komentarza
Wtrącę swoje trzy grosze.
Też uważam że 12cm to mało, a świadome ocieplenie/izolowanie domu na etapie budowy to:
15cm podłoga
20cm ściany zewnętrzne
30cm strop/dach.
Wszystko co powyżej to już zależy od indywidualnego podejścia do problemu izolacji i efektu jaki się chce osiągnąć na przyszłość.
No i oczywiście od przewidywanego nośnika energii.

Dopisałem.

Projektant projektuje tak aby dom spełniał obecne norny. Nota bene mówi się o ich zaostrzeniu.
Nie interesuje go jaką będziesz miał w przyszłości emeryturę i czy będziesz miał siły i zdrowie szuflować węgiel do pieca.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Czyli projektant który przypisuje ocieplenie 12 centymetrowym styropianem nie ma pojęcia o tym co robi ? Jemu chyba bez różnicy czy jest 12 cm czy 15 cm bo to nie on będzie wykładał pieniądze na materiał


Dokładnie,projektantowi nie zależy na Twoich rachunkach za ogrzewanie,on ma tylko zaprojektować lub zrobić adaptację projektu gotowego,żeby spełniał normy na przenikalność cieplną ścian <0,3 W/m2K a na przyszłych rachunkach za ogrzewanie powinno chyba Tobie zależeć,chyba,że nie zalezy to ok.

Cytat

Aby nie rozwijać jałowej dyskusji wróćmy do tematu.
Inwestycja w ogrzewanie zaczyna się już przy przyłączach, zakupie urządzeń itd. Jeżeli ma się coś zwrócić po 10 latach to odpada. Osobiście interesują mnie obecne ceny sprzętu, montażu, miesięcznych opłat itd.


Wszystko masz wyżej podane jeśli chodzi o zużycie energii:
Jeśli chodzi o koszt systemów grzewczych to opiszę jak to wyglądało u mnie na podstawie mojego domu 118m2 o zapotrzebowaniu 40kWh/m2/rok,już pisałem ale powtórzę :

Prąd:-
przyłącze-0zł
-piecyk elektryczny Kospel 12kW-2,7tys.zł
-bojler Nordic elektronic 140l-0,8tys.zł
-podłączenie piecyka do wtyczki i do rozdzielacza-0,5tys.zł
Suma=4tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh w systemie dwutaryfowym ok.0,4zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,4zł=1920zł

Gaz ziemny,ok.20m od działki:
-projekt przyłącza-1tys.zł
-przyłącze-5tys.zł
-kocioł kondensacyjny(Wolf,Vailant itd)-6tys.zł
-zasobnik cwu-2tys.zł
-kotlownia+odprowadzenie spalin-4tys.zł
-ewentualny komin spalinowy z wykończeniem-5tys.zł
Suma=18-23tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh z gazu ziemnego ok.0,27zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,27zł=1296zł

Pompa ciepła powietrze-woda:
-przyłącze-0zł
-pompa ciepła 8kW(Atlantic Extensa )-17tys.zł
-zasobnik cwu 300l-2,2tys.zł
-montaż i uruchomienie-3,5tys.zł
Suma=22,7tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh w systemie dwutaryfowym ok.0,46zł przy średniorocznym COP2,5=0,17zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,18zł=864zł

Pompa ciepła glikol-woda:
-przyłącze-0zł
-pompa ciepła 6kW made in Poland-14tys.zł(Ecopol,Ekopower),made in firma zagraniczna(Vissemann,Danfos,Nibe itd)-25tys.zł
-DZ poziome,wykonane własnoręcznie 6tys.zł,przez firmę 10tys.zł,odwierty ok.15-20tys.zł
-zasobnik cwu 300l-2,2tys.zł
-montaż i uruchomienie-3,5tys.zł
Suma=25,7-50tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh w systemie dwutaryfowym ok.0,42zł przy średniorocznym COP3,5=0,12zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,12zł=576zł

Ekogroszek:
-kocioł na ekogroszek ze sterownikiem (dla mojego domu 3,5kW nie ma takiego ale przyjmuję najmniejszy 7kW)-8tys.zł
-zasobnik cwu-2tys.zł
-komin-5tys.zł
-pomieszczenie na opał-??
-montaż i kotłownia-3tys.zł
Suma=18-??tys.zl
Rachunki-koszt średniej kWh zależnie od sprawności to 0,12-0,18zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,13-0,18zł=624-864zł Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Wszystko masz wyżej podane jeśli chodzi o zużycie energii:
Jeśli chodzi o koszt systemów grzewczych to opiszę jak to wyglądało u mnie na podstawie mojego domu 118m2 o zapotrzebowaniu 40kWh/m2/rok,już pisałem ale powtórzę :

Prąd:-
przyłącze-0zł
-piecyk elektryczny Kospel 12kW-2,7tys.zł
-bojler Nordic elektronic 140l-0,8tys.zł
-podłączenie piecyka do wtyczki i do rozdzielacza-0,5tys.zł
Suma=4tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh w systemie dwutaryfowym ok.0,4zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,4zł=1920zł

Gaz ziemny,ok.20m od działki:
-projekt przyłącza-1tys.zł
-przyłącze-5tys.zł
-kocioł kondensacyjny(Wolf,Vailant itd)-6tys.zł
-zasobnik cwu-2tys.zł
-kotlownia+odprowadzenie spalin-4tys.zł
-ewentualny komin spalinowy z wykończeniem-5tys.zł
Suma=18-23tys.zł
Rachunki-koszt średniej kWh z gazu ziemnego ok.0,27zł,zużycie na ogrzewanie za sezon grzewczy wg OZC=4800kWh*0,27zł=1296zł




Mogę wiedzieć ile osób korzysta z Twojego domu ?

Odnośnie gazu. Projekt przyłącza już mam, koszt przyłącza to 1.5 zł - tyle zapłacił znajomy kilka domów dalej. Piec kosztował go 3,5 tyś. Ma jeszcze baniaczek 300 l ale nie pamiętam ceny. Dalsze koszta według uznania.

Jesteś pierwszą osobą od której słyszę zachętę odnoście grzania prądem , nie spotkałem też nikogo kto dawał na ścianę 20 cm - więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Mogę wiedzieć ile osób korzysta z Twojego domu ?

Odnośnie gazu. Projekt przyłącza już mam, koszt przyłącza to 1.5 zł - tyle zapłacił znajomy kilka domów dalej. Piec kosztował go 3,5 tyś. Ma jeszcze baniaczek 300 l ale nie pamiętam ceny. Dalsze koszta według uznania.

Jesteś pierwszą osobą od której słyszę zachętę odnoście grzania prądem , nie spotkałem też nikogo kto dawał na ścianę 20 cm - więc proszę o wyrozumiałość icon_smile.gif


Spoko,nie ma problemu icon_smile.gif
Zapewne też nie widziałeś,nie spotkałeś i nie słyszałeś,zeby ktoś budował dom na styropianie a nie na ławach...
Ale się nie przejmuj,nie raz miałem tłumne wycieczki na budowę bo nikt nie wierzył,że stawiam dom tylko i wyłącznie na styropianie a jak do tego usłyszeli,że ogrzewanie będzie na prąd to...nie powiem co było dalej ;)
Ale wybaczam im,bo to wszystko ekogroszkowcy a z nimi to normalne ;)

Dom będzie zamieszkiwany przez 3 dorosłe osoby,no może jedna dopiero za parę miesięcy będzie dorosła ale wody zużyje za dwóch ;)
Podane zużycie tyczy się tylko c.o,cwu to inna historia,bo będę miał je spore i dlatego zdecydowałem się na pompę ciepła.
Piec za taką kasę to zwykły,nie kondensat i musi być komin dodatkowo.
Zanim wbiłem pierwszą łopatę dwa lata się uczyłem i tobie też radzę dobrze przygotować się do budowy,bo widzę,że narazie pływasz a dom to nie zmiana auta i nie można go opchnąć komuś za chwilę...
Link do komentarza
Cytat

Zanim wbiłem pierwszą łopatę dwa lata się uczyłem i tobie też radzę dobrze przygotować się do budowy,bo widzę,że narazie pływasz a dom to nie zmiana auta i nie można go opchnąć komuś za chwilę...




Powiem tak - Jak zrobię tak będzie icon_smile.gif Problem jest taki,ze dom ma kotłownie przystosowaną na piec gazowy czyli jest tam jakieś 3-4 m 2. Podobno da się tam wstawić piec na węgiel ale boje się, że będę szuflował z korytarza icon_smile.gif

Dopiero w praktyce zobaczyłem jak w dużym domu działa piec gazowy, mam realny przykład jaka jest odczuwalna temp, jakie są rachunki itp. Więc pomyślałem, że może ten gaz nie będzie aż taki drogi.

Na wiosnę zaczynam dach wiec jeszcze trochę mam czasu na badanie tematu.

Link do komentarza
Cytat

Witam,

Kupiłam mały domek o powierzchni 67 m2. Dom jest murowany, docieplony, z drewnianą elewacją. Posiada dwie kondygnacje.


Pozdrawiam,
yoosti



Faktycznie domek jest mały - to prawie tak jak mieszkanie. Skoro budynek jest ocieplony to i straty ciepła nie powinny być dużo. Ale dzięki temu, że jest mały i ocieplony koszty ogrzewanie nie będą drogie niezależnie jakie źródło ciepła zainstalujesz. No może wyjątek stanowić ogrzewanie elektryczne.
Powierzchnia domu, wyklucza pewnie oddzielne pomieszczenie na kotłownie, co za tym idzie kocioł na paliwo stałe odpada.
Jeśli tylko masz podłączony gaz. To energooszczędny dwufunkcyjny kociołek bardzo dobrze się spisze. Oprócz ogrzania domu zadba również o ciepłą wodę. Rozwiązanie na pewno bezobsługowe a do tego nie będzie generować zbyt dużych kosztów. PAMIĘTAJ ŻE GAZ OD NOWEGO ROKU POTANIAŁ icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ja wybrałem gazowe z firmy makroterm. I powiem, że mega zadowolony jestem. Żadnego problemu ani zmartwień, że trzeba dokładać do pieca i pilnować ognia. Tak komputer sam włącza i wyłącza piec kiedy spadnie do odpowiedniej temperatury icon_smile.gif



strasznie ci zazdroszczę!!
Link do komentarza
Cytat

Ja wybrałem gazowe z firmy makroterm. I powiem, że mega zadowolony jestem. Żadnego problemu ani zmartwień, że trzeba dokładać do pieca i pilnować ognia. Tak komputer sam włącza i wyłącza piec kiedy spadnie do odpowiedniej temperatury icon_smile.gif


A co będzie, jak nie będziesz miał prądu?
Link do komentarza
Cytat

Miałem na myśli 2000 zł na zasadzie różnicy icon_smile.gif czyli " taki sam dom z ociepleniem itd. jeden pali gazem drugi węglem. Ten od gazu płaci około 200 zł więcej na miesiąc - w skali roku różnica 2400 zł. Jest to tylko przykład icon_smile.gif

Ja wiem,że za wygodę się płaci ale dla mnie jest to duża różnica.


Kolego nie wiem jak to liczysz bo u mnie sezon grzewczy icon_eek.gif zazwyczaj trwa 6 miesięcy. I jakby patrzeć na Twoich znajomych to myślę że ta różnica nie jest większa niż 1000 zł.

Cytat

Powiem tak - Jak zrobię tak będzie icon_smile.gif Problem jest taki,ze dom ma kotłownie przystosowaną na piec gazowy czyli jest tam jakieś 3-4 m 2. Podobno da się tam wstawić piec na węgiel ale boje się, że będę szuflował z korytarza icon_smile.gif

Dopiero w praktyce zobaczyłem jak w dużym domu działa piec gazowy, mam realny przykład jaka jest odczuwalna temp, jakie są rachunki itp. Więc pomyślałem, że może ten gaz nie będzie aż taki drogi.

Na wiosnę zaczynam dach wiec jeszcze trochę mam czasu na badanie tematu.


Dodam jeszcze iż posiadam dom o powierzchni dwukrotnie większej niż Twój, na całości ogrzewanie podłogowe , trzy dorosłe osoby /to odnośnie zużycia cwu/ kocioł kondensacyjny z zintegrowanym zasobnikiem cwu ładowanym warstwowo : roczne koszty za gaz 2300 -2600 zł
Link do komentarza
Jak tylko masz możliwość podłączenia gazu to jest to dobry wybór. Mały domek, ocieplony - idealnie.
W razie gdyby co - awaryjnie - zainstaluj sobie w domu kominek. Zapalisz w nim od czasu do czasu, dla romantycznej atmosfery a gdyby był jakiś problem z gazem, nie zamarzniesz.
Na pewno nie przepłacisz a komfort gwarantowany.
Link do komentarza
Cytat

Kolego nie wiem jak to liczysz bo u mnie sezon grzewczy icon_eek.gif zazwyczaj trwa 6 miesięcy. I jakby patrzeć na Twoich znajomych to myślę że ta różnica nie jest większa niż 1000 zł.


Dodam jeszcze iż posiadam dom o powierzchni dwukrotnie większej niż Twój, na całości ogrzewanie podłogowe , trzy dorosłe osoby /to odnośnie zużycia cwu/ kocioł kondensacyjny z zintegrowanym zasobnikiem cwu ładowanym warstwowo : roczne koszty za gaz 2300 -2600 zł




To nie są moi znajomi - przykład był fikcyjny, chodziło tylko o...przykład. Różnica 1000 zł w skali roku jest dla mnie do przyjęcia.

Sezon grzewczy trwa 6 miesięcy ale ciepła woda w lato też jest potrzebna więc uwzględniam wszystko. Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To nie są moi znajomi - przykład był fikcyjny, chodziło tylko o...przykład. Różnica 1000 zł w skali roku jest dla mnie do przyjęcia.

Sezon grzewczy trwa 6 miesięcy ale ciepła woda w lato też jest potrzebna więc uwzględniam wszystko.


Nie wyobrażam sobie żebyś latem palił węglem żeby zagrzać ciepłą wodę. Pewnie zainstalował byś coś elektrycznego raz koszt zakupu dwa dużo droższe koszty eksploatacji. Po za tym kocioł kondensacyjny z zasobnikiem ładowanym warstwowo nawet latem korzysta z ciepła kondensacji tak że masz to za co zapłaciłeś
Link do komentarza
Cytat

Nie wyobrażam sobie żebyś latem palił węglem żeby zagrzać ciepłą wodę. Pewnie zainstalował byś coś elektrycznego raz koszt zakupu dwa dużo droższe koszty eksploatacji. Po za tym kocioł kondensacyjny z zasobnikiem ładowanym warstwowo nawet latem korzysta z ciepła kondensacji tak że masz to za co zapłaciłeś




W przypadku ogrzewania węgiel/drewno jestem poza obszarem Twojej wyobraźni icon_smile.gif Wyschnięte gałęzie z krzaków aronii potrafią dać ciepłą wodę na cały dzień. Bez opłat przesyłowych ale z wkładem własnego czasu icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Dodam jeszcze iż posiadam dom o powierzchni dwukrotnie większej niż Twój, na całości ogrzewanie podłogowe , trzy dorosłe osoby /to odnośnie zużycia cwu/ kocioł kondensacyjny z zintegrowanym zasobnikiem cwu ładowanym warstwowo : roczne koszty za gaz 2300 -2600 zł




Przepraszam,że zapytam ale jaka jest rzeczywista powierzchnia Twojego domu ? Bo w jednym zdaniu twierdzisz,ze masz dom o powierzchni dwukrotnie większej niż moja ( moja to 100 m2) a w temacie :

"Który kocioł ekonomiczniej podgrzewa cwu?"

Napisałeś:

"Mój dom ma ok 130 mkw i roczne rachunki za gaz nie przekraczają 2300-2600 zł."

Więc jaka jest ta rzeczywista powierzchnia Twojego domu ? Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przepraszam,że zapytam ale jaka jest rzeczywista powierzchnia Twojego domu ? Bo w jednym zdaniu twierdzisz,ze masz dom o powierzchni dwukrotnie większej niż moja ( moja to 100 m2) a w temacie :

"Który kocioł ekonomiczniej podgrzewa cwu?"

Napisałeś:

"Mój dom ma ok 130 mkw i roczne rachunki za gaz nie przekraczają 2300-2600 zł."

Więc jaka jest ta rzeczywista powierzchnia Twojego domu ?


Rzeczywista jest ta 130 mkw. Chcę sprostować zasugerowałem się powierzchnią /67 mkw/ założyciela tego potstu. Przepraszam za zamieszanie.
Link do komentarza
Coż jak już wyżej było nie raz powiedziane system solarny jest dobra sprawa aczkolwiek w aktualnym stanie technologicznym niewielkie doplaty sa dalej potrzebne a zwrot kosztow dopiero po paru latach bedzie zauwazalny to na dluzsza mete i tak sie oplaca.Problem w tym kontekscie jest jednak firma ktora by sie tego mogła podjąć a tych na polskim rynku jest niewiele ja znalazlem jedna ktora wydaje sie byc porzadna aczkolwiek moze ktos mi powie czy napewno mozna u niej zainwestowac Kolektor - Turbosolar Makroterm ???????
Link do komentarza
Cytat

Coż jak już wyżej było nie raz powiedziane system solarny jest dobra sprawa aczkolwiek w aktualnym stanie technologicznym niewielkie doplaty sa dalej potrzebne



icon_eek.gif Kup zestaw solarny za okolo 5.000zł, pan Kazik zamontuje go za 500zł. - w sumie masz o 1/3 mniejsze koszty niż za solary z dotacją.
I co ma do tego "obecny stan technologiczny" - nie bardzo pojmuję.
Link do komentarza
Cytat

icon_eek.gif Kup zestaw solarny za okolo 5.000zł, pan Kazik zamontuje go za 500zł. - w sumie masz o 1/3 mniejsze koszty niż za solary z dotacją.



Może i uda Ci się kupić zestaw dwóch kolektorów za 5000 ale zapomnij już o zasobniku na wodę. Na niego wydasz minimum 2000zł i jeszcze osprzęt. I nagle z "proponowanych" 5000 zrobi się kilkanaście tysięcy. A przy takiej kwocie może warto się pogimnastykować po dotację. (ale zapomnij o realnych 40% tak jak już wcześniej pisałem)

Dodatkowo pomysł z tym, żeby taki zestal montował "pan Kazik" zalatuje mi tym, że my Polacy potrafimy wszystko sami zrobić i dzięki temu zaoszczędzić - bez znaczenia jak to później będzie działać.
No i rzecz najważniejsza - GWARANCJA, raczej Pan Kazilk nie podbija karty gwarancyjnej icon_smile.gif

Zdecydowanie odradzam takie działanie, no chyba że kolektory mają służyć jedynie za ozdobę na dachu.
Link do komentarza
Cytat

Może i uda Ci się kupić zestaw dwóch kolektorów za 5000 ale zapomnij już o zasobniku na wodę. Na niego wydasz minimum 2000zł i jeszcze osprzęt. I nagle z "proponowanych" 5000 zrobi się kilkanaście tysięcy. A przy takiej kwocie może warto się pogimnastykować po dotację. (ale zapomnij o realnych 40% tak jak już wcześniej pisałem)

Dodatkowo pomysł z tym, żeby taki zestal montował "pan Kazik" zalatuje mi tym, że my Polacy potrafimy wszystko sami zrobić i dzięki temu zaoszczędzić - bez znaczenia jak to później będzie działać.
No i rzecz najważniejsza - GWARANCJA, raczej Pan Kazilk nie podbija karty gwarancyjnej icon_smile.gif

Zdecydowanie odradzam takie działanie, no chyba że kolektory mają służyć jedynie za ozdobę na dachu.



Jak znajdę to zamieszczę wycenę, którą dostałem latem.
Powiem tylko, ze zgadzam się z Bajbaga.
Wycena kolektorów z zasobnikiem 300L i robocizną oraz kredytem wychodzi dużo drożej niż to samo kupione z Alledrogo.
Gwarancja? Myślisz, ze zepsuje ci się coś w okresie gwarancyjnym? Watpie.. raczej tuż po.
A na każdy zakupiony element i tak masz gwarancję.
A tak na marginesie ja mam zamiar zrobić panele sam, bez żadnych cudów-niewidów.
(zostanie mi trochę grzejników panelowych, jak zrobię podłogówkę)
I włączę je w obieg grawitacyjnie. Na ogrzanie wody wystarczy.
--
Do polski jakoś dziwnym trafem technologie trafiają z duużym opóźnieniem.
Nie wierzę, żeby na zachodzie wciąż inwestowano w kolektory takie jak u nas.
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie,ale tylko dla tych co nie mają pojęcia co i jak budują icon_smile.gif




Wracając do naszej dyskusji odnośnie opłat, izolacji.

Przykład u rodziny, dom około 110 - 120 m2 ogrzewany paliwem stałym. Pustak max + 10 cm styropianu na ścianie. Koszty za ogrzewanie od października do połowy lutego to : 700 kg węgla ( 750 zł za tone) i 7 m3 drewna ( sosna , 90 zł m3) czyli około 1155 zł. Temperatura wewnątrz to 21-23 stopnie. Ostatnie dorzucanie do pieca jest wieczorem, rano nie ma odczuwalnego zimna, czyli spadek temperatury nie jest szybki.


Wiec w moim odczuciu te 20 cm na ścianę to raczej niepotrzebne koszta. Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
każdy buduje tak jak mu pasuje...dla mnie priorytetem było ogrzewanie bezobsługowe. I te 20cm to jest idealna grubość którą można dać, koszta w porównaniu z 10 nie były drastycznie wyższe, nie ma problemów z przymocowaniem jak przy grubszej izolacji a zostanie tak juz na zawsze. Wystarczy że ceny nosników pójdą do góry i wszelkie kalkulacje na tu i teraz wezmą w łeb

zuzycie u mnie: (CO+CWU)
Pazdziernik - 284kwh(39+245 droga+tania taryfa)=101zł (86% tania)
Listopad - 459kwh (40+419) = 158zł (91% tania)
Grudzień - 728kwh (187+541)=283zł (74% tania)
Styczeń - 861kwh (319+542)=361zł (63% tania)
Luty(do 20.02) - 492kwh(148+344)=197zł (70% tania)

od 1.10.2012 do 20.02.2013 - 2824kwh(733+2091)=1101zł (74% tania taryfa)
dom 150m2 po podłogach(22,5-23C)+75m2 piwnicy(17C)+garaż 50m2(dogrzewany)
Link do komentarza
Cytat

Może i uda Ci się kupić zestaw dwóch kolektorów za 5000 ale zapomnij już o zasobniku na wodę. Na niego wydasz minimum 2000zł i jeszcze osprzęt. I nagle z "proponowanych" 5000 zrobi się kilkanaście tysięcy. A przy takiej kwocie może warto się pogimnastykować po dotację.


A zapoznałeś się z ofertą ? Np.
http://www.instalator24.pl/index.php?p4346...m-200w-92-45-01, albo próżniowy: http://kolektory.co/super-cena-ekonomiczny...osob-p-327.html.
A wiesz jaka gwarancja i na co w zestawie ? Doczytaj, sprawdź .........

A na zupełnym marginesie. W takiej cenie (jak zestawy) kupisz powietrzna pompę ciepła do CWU. Kupujesz, przywozisz, podpinasz pod wlot i wylot, CWU, instalujesz wlot i wylot powietrza, wkładasz wtyczkę do gniazda 230V i masz w sezonie poza grzewczym i zawsze CWU + bonus w postaci możliwości schładzania np. spiżarni.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...