Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Porotherm czy Ytong ?


Gość

Recommended Posts

Stoję przed dylematem z czego budować. Mam nadzieję że znajdą się pomocne dłonie i pomogą mi rozwiązać ten problem. Projekt zakłada ścianę 2 warstwowąŁ porotherm + ocieplenie. A może jakieś inne rozwiązania. Cyekam na pomoc.
Link to postu
Ściana z betonu komórkowego odm. D (P+W zaprawa klejowa) jest tania i ma równą powierzchnię czyli zużyjemy mniej tynku (cieńszy) oraz możemy przykleić ocieplenie tak jak klei się płytki smarując całą powierzchnię płyty ocieplającej (styropian lub wełna), można też przyklejać płytki ceramiczne bezpośrednio na ścianę z takich bloczków (wystarczy tylko grunt). Taką ścianę wznosi się szybciej niż z pustaków ceramicznych (ok. 1 r-g/m2 muru). icon_mrgreen.gif
Link to postu
Cytat

Jeżeli sciana ma byc budowana w technologii 2W to dawanie PH jest moim zdaniem nie zasadne, lepiej zastosowac tańszego MAX-a, ewentualną różnicę U zniwelować nieco grubszą warstwa izolacji.



Jestem tego samego zdania, dodatkowo MAX nie kruszy się jak porotherm i ma większą wytzymałość, oraz łatwiej na takiej ścianie coś powiesić.

U mnie w domku stosuje właśnie takie rozwiązanie MAX (25cm) + styropian (12cm - może jeszcze zamienię na 15cm).
Link to postu
Ja zainwestowałem w ytonga i powiem szczerze byłem do niego ijestem przekonany. Budowanie jest dziecinnie łatwe, oczywiście, że nie należy powierzać wykonania ścian przez pierwszych lepszych fachowców.Proponuję zamówić bezpłatną wizytę konsultantafirmy Ytong.Pomoże wymurować pierwszą warstwę bloczków i nauczy majstrów jak do tego zagadnienia podejść. Sam murowałem kilka ładnych metrów kw ściany i jeżeli przestrzegamy kilku wskazówek to naprawdę nie mozna nic skopać. ściany mają odchyłki rzędu milimetra i praktycznie są gładki jak blat stołu. Kolega wymurował z winerbergera i tak my skopali ,że musiał tydzień czasu zalepiać nierównosci
Link to postu
Nie ma większego znaczenia z czego, tylko jak zaizolujesz. Obecnie ściana gorsza niż 0.1W/m2 xC podłoga to samo , dach 0.08 W/m2x C nie mają sensu, Domu nie budujesz na 3-5 lat.
Link to postu
Widzę, że to taka uniwesalna odpowiedz icon_lol.gif Dom zawyczaj buduje sie na wiele lat, ale czy poniesione nakłady na takie docieplenie zdążą sie zwrócić w pierwszym pokoleniu. Może jakieś konkretne wyliczenia, a nie suche hasła.
Link to postu
Oczywistym jest, że zwiększenie grubości izolacji o 10 cm (25 cm styropianu zamiast 15 cm) zwiększa nakłady o ok. 15 zł/m2 czyli przy powierzchni ścian 150 m2 wzrost nakładów to 2 250 zł więcej na ocieplenie, ale uważam, że warto! Przy całkowitych kosztach budowy to kwota niezauważalna.
Link to postu
Oczywistym jest,że aby zejść z wsp. przenikania ciepła dla scian ponizej 0,1 W/m2K grubośc izolacji styropianowej musi wynosic prawie 40 cm, (dla sciany z MAX-a na 29 cm trzeba zastosowac izolację o grubości 38 cm U=0,098 W/m2K, uwzgledniając tynk wewnetrzny i opory warstw przyściennych), a dla podlogi na gruncie 37cm styrpianu. Znajdzcie mi wykonawcę, który zrobi taką podłoge i da gwarancję, że to nie popęka, nie siądzie itp. Dachu o U ponizej 0,08 W/m2K juz nie chciało mi sie liczyć. icon_lol.gif

[ Dodano: 2006-03-10, 09:24 ]
Wentylek ażeby ponosic niższe koszty ogrzewania budynku, w fazie budowy trzeba ponieść wyższe koszty inwestycyjne, co tu jest do rozumienia icon_eek.gif
Link to postu
Faktycznie nie ma co oczywistości rozumieć, ale skoro Szanowny Pan nie łapie może ja wyjaśnię. W doma ch izolowanych nie stosuje się (koszty opłaty komfort nie do przyjęcia) centralnych systemów rozprowadzania ciepła. Przykladowo zwiększenie izolacji do norm skandynawskich (BBR 2006) niemieckich (R 2000) francuskich (RT 2000) na dom 200 m2 to niższy koszt niż różnica miedzy ogrzewaniem centralnym a niecentralnym. Proszę więc nie pisać o inwestycji a o przeniesieniu wydatków.
Izolacja budzi Pana wstręt i niechęć liczenia więc przetłumaczę tabelę ze starymi i nowymi dyrektywami www.isover.se/sw19203.asp (druga tabela)

stare dyrektywy obowiązujące
dach 0.13 W/m2xC 0.08 W/m2xC www.isover.se/sw5722.asp
ściana 0.18 W/m2xC 0.1 W/m2xC www.isover.se/sw6406.asp
podłoga 0.15 W/m2xC 0.1 W/m2xC www.isover.se/sw5669.asp
okna 1.3 W/m2xC 1.1 W/m2XC
drzwi 1.3 W/m2xC 1.1 W/m2 xC

Pozdrawiam .
Ps A swoją drogą doganiają mnie bo 0.1 W m2xC stosuję z powodzeniem od co najmniej 12 lat.
Link to postu
Gratulacje. Nasuwa mi sie kilka pytań, na które gdyby zechciał Pan odpowiedzieć to byłbym wdzieczny: 1. czy przytaczane wymagania dotyczą budownictwa jednorodzinnego, czy moze tzw. domów pasywnych. 2. czy stosowanie sie do tych wymagań jest w jakiejs formie promowane przez państwo. 3. mieszka Pan od 12 lat w takim budynku, interesuje mnie konstrukcja przegród takiego domu (ściany, dach, podłoga ) 4. w jaki sposób uzupełniane są straty ciepła w Pana domu.
Link to postu
Proszę nie mylić domu izolowanego z domem pasywnym. Domy pasywne są drogie w budowie przy niskim komforcie. A żadnej filozofi tu nie ma. poprostu robiąc tanie ogrzewanie elektryczne systemowe (150 m2 dom 3000-5000 brutto), wygospodarujemy środki na zwiękrzenie izolacji, skutecznę wentylację z odzyskiem ciepła i krany bezdotykowe. Wytworzenie ciepła gazem dzisiaj jest 2.5 raza tańsze niz prądem, ale gdy zmniejszymy potrzeby 4 razy to ogrzewanie prądem jest tańsze niż gazem. 40 kWh/m2 rocznie x 150 m2 dom x 0.4 zł = 2400 zł za rok wszystkie media.

A gaz i olej są elementami wojny ekonomicznej więc ich ceny mogą (uważam że napewno) bardzo szybko rosnąć.
Link to postu
Szkoda, że ograniczył się Pan do odpowiedzi tylko na 4 pytanie icon_sad.gif Jestem bardzo zainteresowany konstrukcja przegrów.

[ Dodano: 2006-03-11, 20:05 ]
Jeszcze jedno ogladając Pana strone www.nie-co.pl dochodzę do wniosku, że Pana opinie są formą promowania własnej firmy. Widac też pewne niekonsekwencje, twierdzi Pan, że U wieksze od 0,1 W/m2K nie ma sensu (dla dachu nawet 0,08 W/m2K) a zaleca pan izolackę 20 do 30 cm, co niestety w 99% nie zagwarantuje uzyskania tych wartości, Pisze Pan o eliminacji mostków, a na zdjęciu widać klasyczny mostek.
Link to postu
  • 4 tygodnie temu...
Wybudowalem dom z ytonga /sciana 36,5cm/sciana zewnetrzna bez otynkowania przetrwala dwie zimy i nie stwierdzilem aby sciana zamokla lub pojawil sie grzyb.Ale mam inny problem ze sciana . Kiedy wykonano strop i w pomieszczeniach zapadl zmrok okazalo sie ze miedzy bocznymi scianami bloczkow w wielu miejscach powstaly przeswity czyli mamy do czynienia tzw. postkami termicznymi.Innymi slowy firma ktura budowala a specjalizuje sie w tym spieprzyla sprawe.Wypelnienie tych szczelin odpada bo za duzo. Nie jestem budowlancem ale mysle ze nalezaloby sciany ocieplic ale jak i tu jest proble .Czy ktos z Panstwa mial podobny problem i jak poradzil sobie a moze fachowiec od Ytonga zabral by glos .Prosze o pomoc .
Link to postu
Wąskie szczeliny pionowe miedzy bloczkami to zjawisko normalne, gdyż nie są one lączone w tych miejscach spoiną a jedynie na pióro i wpust. Niejest to żadna wada gdyż po otynkowaniu zostana one zakryte, a zamknięte w nich powietrze jest doskonałym izolatorem nie wpływa to więc na ciepłochroność ściany
Link to postu
  • 1 miesiąc temu...
Szanowna Redakcjo prześwitujące szczeliny nie są normalne, są natomiast wynikiem błedów podczas murowania, Łączenie bloczka P+W pozostawia szczelinę nie prześwitującą, natomiast gdy wstwia ktoą bloczki bez pióra powstaje wtedy szczelina prześwitująca (np. bloczki docinane) i jest to błędne połączenie, takie łączenie należy wykonać na zaprawę, gdyż powsztająca szczelina jest za duża.
pozdrawiam
PS. Naprawa jest zależna od tego jaka jest to szczelina?
Link to postu
  • 8 miesiące temu...
  • 6 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem, jak inaczej mam to napisać... Mogę robić to etapami... Ok. Po pół ściany co 2 lata? Sam klej i styropan na mój prl'owski klocek, to ponad 15 koła. Mogę robić sam (jak doba będzie mieć z 48 godzin i będzie jasno w nocy), pomijając fakt, że nie mam kasy na ten nieszczęsny styropian i miał nie będę, bo przez kilka kolejnych lat, będę wykańczał dom (i siebie) w środku. Mam do zrobienia na gwałt ganek, drzwi wejściowe, podjazd, bo w taką pogodę jak dziś, jestem w stanie się na nim zakopać w błocie, przydały by się też takie luksusy jak na przykład meble, bo na ten moment mam 3 szafy z odzysku i stół w salonie.  O kredycie nawet nie wspominaj...  Na ten moment, Ty się zafiksowałeś żeby mi dom ocieplić, kiedy Ci tłumaczę że na prawdę nie mam na to kasy. Przerzucenie kasy z rachunków za gaz, na styropian fajnie brzmi, ale to nie zadziała tak, że teraz będę płacił połowę faktur i obiecam w gazowni, że jak ocieplę dom za 5 lat to zużycie będzie mniejsze i się wyrówna. Fajnie napisać "weź se ociepl, to będzie taniej", tylko trudno Ci zrozumieć że na prawdę są ludzie, którzy żyją prawie od wypłaty do wypłaty bo kredyt poszedł 2x w górę.
    • I znawca podczytywacz uważa, że wszystkie są do wymiany.
    • Tiaaaa... jedna maszyna... parę dni temu widziałem tę NOWINĘ!!!   NAWET 5 KM DZIENNIE Może jeszcze da się kupić i drugą... to będzie 10 km!!! DZIENNIE!!!  rocznie ze 3000 km... A co z sobotami i niedzielami?   Także, ten... tego... SPOKO LUZIK   Ciekawe ile takich maszyn dałoby się kupić za kasę otrzymaną za sprzedaż uprawnień do emisji CO2, na przykład za 1% za rok 2021 ( 5,6 mld euro ), czyli za 56 mln euro...     I będzie postępować... ocieplenie Ziemi następuje, bo cyklicznie od zawsze zmieniają się ery ciepłe i zlodowacenia... akurat teraz ociepla się, a za paręset lat znowu nastąpi oziębienie... Działania cywilizacyjne homosapiensów tylko przyśpieszają tempo ocieplenia... Zaraz walnie kryzys energetyczny, zabraknie internetu, żarcia, ciepła do przetrwania homosapiensów i Ziemia wróci do swoich NORMALNYCH działań... odetchnie jak po dinozaurach... coś tam przetrwa...
    • Przecież możesz termomodernizację robić etapami i właśnie jest szansa na ocieplenie ganku.    Chyba nie do końca.  Wolisz płacić ciągle za gaz znośnie, a możesz zmniejszyć na stałe  te rachunki przerzucając pieniądze w ocieplenie. Ocieplenie od wewnątrz nić nie da,  zafiksowałeś się i tyle.
    • A wiesz, że dotację w programie "czyste powietrze", można dostać tylko raz? Na przykład na wymianę pieca, okien i fotowoltaikę? I nie każdego stać, na to żeby do tego, jeszcze wpakować 40 klocków w ocieplenie domu?   Możemy tak sobie odbijać piłeczkę, ale naprawdę to przemyślałem i wiem że najlepiej by było wpakować 20 cm styropianu na cały dom, ocieplić fundament i dach, a potem wymienić piec gazowy na pompę ciepła, skoro mam fotowoltaikę... Ale jakoś nie mogę tych numerków lotka trafić, więc uznaję, że skoro zimno w domu nie mam,  rachunki za gaz są znośne, a ganek i tak będę wybebeszał z boazerii, to mogę przy tej okazji zainwestować parę groszy więcej, w ocieplenie, żeby mi buty nie zamarzały. I dlatego pytałem o ocieplenie ganka, a nie "ile dać styropianu od zewnątrz" Ale i tak, dziękuję za zainteresowanie  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...