vip42 Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #1 Napisano 21 grudnia 2010 (edytowany) W związku z tym że rekuperator nigdy nie będzie miał 100 % sprawnośći i wywiewane powietrze zimą będzie cieplejsze niż to zewnętrzne (zwłaszcza przy poborze przez GWC) pomyślałem aby wywiew zrobić w garażu (zamiast na ścianie zewnętrznej).1. Jedną z korzyści będzie wymuszona wymiana powietrza w garażu (jako instalacja nawiewna) ważna zwłaszcza latem2. Drugą z korzyści będzie plusowa temperatura zimą za darmo.Czy są jakieś wady tego pomysłu? Edytowano 21 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #2 Napisano 21 grudnia 2010 Cytat Czy są jakieś wady tego pomysłu? Wigotność powietrza Link do komentarza
vip42 Napisano 21 grudnia 2010 Autor Udostępnij #4 Napisano 21 grudnia 2010 Cytat Wigotność powietrza a możesz jaśniej? bo nie mam pojęcia o ile jest bardziej wilgotne powietrze wywiewane od zewnętrznego (4 osobowa rodzina + pies)a przecież cały czas będzie następowała wymiana powietrza w garażu więc wilgoć też będzie wyrzucana na zewnatrz Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #5 Napisano 21 grudnia 2010 https://forum.budujemydom.pl/o-wentylacji-c...tml#entry165614 Link do komentarza
vip42 Napisano 21 grudnia 2010 Autor Udostępnij #6 Napisano 21 grudnia 2010 (edytowany) Cytat https://forum.budujemydom.pl/o-wentylacji-c...tml#entry165614 Czy mam rozumieć że wywiewane powietrze będzie miało 40-60% wilgotności a zewnętrzne (przy minusowej temperaturze) 0% wilgotności? To źle? Cytat smród może po porannym "posiedzeniu" , ale tylko przez chwilę ponieważ wymiana powietrza w garażu powinna wg moich obliczeń następować dużo szybciej niż w domu (kubatura domu jest większa niż garażu) i jeszcze odnośnie wilgotności i smrodu: przecież powietrze będzie wymieszane - wywiewane z całego domu, a więc również z pomieszczeń czystych i suchych - a zalety są duże (wg mnie) bo rano wsiadasz do nie zimnego autka i to bez dodatkowych kosztów poniesionych na ogrzewanie oraz nie masz smrodu spalin w garażu Edytowano 21 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #7 Napisano 21 grudnia 2010 Cytat bo rano wsiadasz do nie zimnego autka i i z dużym prawdopodobieństwem zaparowanego. Adam podał w tym linku, tabelkę - sprawdź w jakich temeraturach, może się wykraplać woda. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #8 Napisano 21 grudnia 2010 na mój gust wywiewane powietrze będzie miało wilgotność bliską stanowi nasycenia, może być mokroczyli nie te 40-60% które skasowałeś Link do komentarza
vip42 Napisano 21 grudnia 2010 Autor Udostępnij #9 Napisano 21 grudnia 2010 (edytowany) Cytat i z dużym prawdopodobieństwem zaparowanego. Adam podał w tym linku, tabelkę - sprawdź w jakich temeraturach, może się wykraplać woda. nie umiem tego czytać, w garażu powinna być temperatura min 5-10 stopni Cytat na mój gust wywiewane powietrze będzie miało wilgotność bliską stanowi nasycenia, może być mokroczyli nie te 40-60% które skasowałeś jakim cudem? W domu mam 40-60 % i to powietrze wywiewam więc skąd dochodzi twoje brakujące 40%?czy przy wylocie z rekuperatora macie kałużę wody? Edytowano 21 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
autorushd Napisano 21 grudnia 2010 Udostępnij #10 Napisano 21 grudnia 2010 Pomysł sam w sobie bardzo ciekawy. Sam jestem zainteresowany . Jakby odpadło grzanie 50m byłoby fajnie. Chętnie poczytam posty specjalistów Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #11 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat Pomysł sam w sobie bardzo ciekawy. Sam jestem zainteresowany . Jakby odpadło grzanie 50m byłoby fajnie. Chętnie poczytam posty specjalistów Poczytałem, poszukałem i znalazłem. Przepraszam wszystkich, których wiedzę podważałem. Po prostu nie znam się na tym i te wszystkie wasze tabelki to dla mnie czarna magia, a odpowiedzi jednym słowem - bez krótkiego wyjaśnienia - są bardziej deprymujące niż pomocne. Problemem faktycznie jest wilgotność, która w domu ma 40-60% - w temp. pokojowej, ale po schłodzeniu powietrza wywiewanego jego wilgotność wzrasta (a czy rekuperator i kanały wywiewne za nim nie są zawilgocone?). Tylko problemem nie jest zaparowane auto, choć niektórzy tak twierdzą, ale (wg mnie) największym problem jest wilgoć w garażu i w związku z tym wchodzący wszędzie grzyb. Jeśli znalazłby się sposób taniego i prostego osuszenia wywiewanego powietrza, to można do tego tematu wrócić. Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #12 Napisano 22 grudnia 2010 www.webac.pl/informacja/td2.pdfw tej tabelce masz na dole krótki komentarz, jest przystępnyco do osuszenia, to raczej nie znajdziesz opłacalnego sposobu, może coś TB wymyśli jaką temperaturę ma zużyte powietrze na wyjściu z rekuperatora? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #13 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat nie umiem tego czytać, w garażu powinna być temperatura min 5-10 stopnijakim cudem? W domu mam 40-60 % i to powietrze wywiewam więc skąd dochodzi twoje brakujące 40%?czy przy wylocie z rekuperatora macie kałużę wody? -zimą wywiewane powietrze ma 100% wilgotności względnej - jeżeli piszemy o "ogrzewaniu" to opisywane powietrze musi jeszcze być schłodzone, odda niestety jeszcze trochę wody i smrodu. Wywiew to nie tylko łazienka ale i kuchnia.-inna kwestia to moc grzewcza: przy 80-90% wymiennikach powietrze rzadko będzie miało + 5 st. 100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW -na koniec – garaż nieszczelny taaaaką mocą nie ogrzejemy a zasmrodzimy – garaż szczelny zwiększy znacznie opory na wyrzutni – to jak zapchana wyrzutnia – było o tym w innym temacie. Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #14 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat www.webac.pl/informacja/td2.pdfw tej tabelce masz na dole krótki komentarz, jest przystępnyco do osuszenia, to raczej nie znajdziesz opłacalnego sposobu, może coś TB wymyśli jaką temperaturę ma zużyte powietrze na wyjściu z rekuperatora? Myślę, że temp. wywiewanego powietrza (przy mrozach na zewnątrz) powinna oscylować w okolicach +10 st (przy zastosowaniu GWC lub nagrzewnicy), ale niech lepiej powie ktoś kto to ma lub się bardziej zna. Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #15 Napisano 22 grudnia 2010 policz ze wzoru na sprawnośća i TB coś z sensem napisał Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #16 Napisano 22 grudnia 2010 (edytowany) Cytat policz ze wzoru na sprawność tylko czy ta sprawność (podawana przez producentów) jest obliczeniowa, doświadczalna czy rzeczywista? i dla jakich temperatur? bo wg mnie dla 0st będzie niższa niż dla -10st na zewnątrz. Cytat inna kwestia to moc grzewcza: przy 80-90% wymiennikach powietrze rzadko będzie miało + 5 st. 100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW -na koniec ? garaż nieszczelny taaaaką mocą nie ogrzejemy a zasmrodzimy ? garaż szczelny zwiększy znacznie opory na wyrzutni ? to jak zapchana wyrzutnia ? było o tym w innym temacie. Poza tym przy mrozach stosuje się nagrzewnice lub GWC (chyba) aby nie zamarzał rekuperator, a więc nawiewane powietrze będzie miało wyższą temperaturę niż zewnętrzne. Dlatego myślę, że wywiewane będzie miało koło 8-10 st.Czy temperatura w garażu (chociażby w związku z ilością wywiewanego powietrza z domu, bo 100m^3 to chyba mało) nie powinna być zbliżona do temperatury pompowanego powietrza ?Ale nadal problemem jest wilgoć w garażu. Edytowano 22 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #17 Napisano 22 grudnia 2010 to przyjmij, że sprawność teoretyczna zawyżona jest o te 10 punktów procentowych i policz Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #18 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat Poza tym przy mrozach stosuje się nagrzewnice lub GWC To po co Pan szuka "kwadratowych jaj" ? Podgrzewanie powietrza przed wymiennikiem powoduje , że na wyrzutni mamy wyższą temperaturę, czyli obniżamy sprawność systemu!!! A potem odzyskać to w garażu...?Rada: Pan puści sobie powietrze do garażu z GWC! Będzie bardzo suche i +4...5 st.C Nie będzie też przesączone zapachami. Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #19 Napisano 22 grudnia 2010 (edytowany) Cytat To po co Pan szuka "kwadratowych jaj" ? Podgrzewanie powietrza przed wymiennikiem powoduje , że na wyrzutni mamy wyższą temperaturę, czyli obniżamy sprawność systemu!!! A potem odzyskać to w garażu...?Rada: Pan puści sobie powietrze do garażu z GWC! Będzie bardzo suche i +4...5 st.C Nie będzie też przesączone zapachami. W końcu jest jakaś konstruktywna rada, dziękuję.Ale czy to ma być osobny GWC czy ten sam co do rekuperatora? A jeśli ten sam to czy go nadmiernie nie wyziębię przepuszczając przez niego zwiększoną ilość powietrza? I czy nadal będzie to ekonomiczne, ponieważ dochodzi m.in. koszt energii zużytej do nadmuchu? Edytowano 22 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #20 Napisano 22 grudnia 2010 najbardziej konstruktywna w temacie szukaniato jak jest w końcu? rekuperator zamarza, czy nie?a jeżeli tak to w jakich temperaturach?i jak się temu zapobiega Link do komentarza
autorushd Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #21 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat W końcu jest jakaś konstruktywna rada, dziękuję.Ale czy to ma być osobny GWC czy ten sam co do rekuperatora? A jeśli ten sam to czy go nadmiernie nie wyziębię przepuszczając przez niego zwiększoną ilość powietrza? I czy nadal będzie to ekonomiczne, ponieważ dochodzi m.in. koszt energii zużytej do nadmuchu? No właśnie. Jeśli miałaby to byc rura dajmy na to 10m zakopana w ziemi to ok. Ale jakoś trzeba wymusić przepływ powietrza. I tu się zaczyna kłopot, żeby cały plan miał sens ekonomiczny. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #22 Napisano 22 grudnia 2010 Zimą do domu nie puszczamy wiecej jak 20-m3/h na osobę - czyli w praktyce do 100m3/h - GWC jest wielkością przystosowane do letnich wydajności ( maksimum centrali) czyli chłodzenia. Nie ma więc sensu dawać oddzielne gwc.Zawór, taki wentylator kanałowy ( szumy nie mają znaczenia) i gotowe. Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #23 Napisano 22 grudnia 2010 (edytowany) Cytat No właśnie. Jeśli miałaby to byc rura dajmy na to 10m zakopana w ziemi to ok. Ale jakoś trzeba wymusić przepływ powietrza. I tu się zaczyna kłopot, żeby cały plan miał sens ekonomiczny. Kiedyś potraktowałem to jako żart ale teraz zastanawiam się czy jednak nie będzie w tym ziarnka prawdy: Cytat W garażu nie należy ocieplać podłogi, a wtedy zimą ta podłoga będzie garaż "ogrzewała" a latem "chłodziła" Uzasadnieniem była informacja, że ziemia ma temperaturę około 5-8 stopni. I ta temperatura będzie wykorzystywana w mroźne dni do ogrzania a w upalne do schłodzenia garażu. Ocieplenie ścian i bramy nie pozwoli do zmrożenia podłogi. i jakie jest wasze zdanie? Czy dlatego nie należy ocieplać podłogi w garażu? Czy po prostu jest to nieuzasadnione ekonomiczne i kłopot z naciskiem samochodu? Edytowano 22 grudnia 2010 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Barbossa Napisano 22 grudnia 2010 Udostępnij #24 Napisano 22 grudnia 2010 gdyby ziemia miała tak 5-8 stC to by śnieg na niej nie leżałona ma pewną stałą temperaturę na określonej głębokościczy poradzi sobie z ogrzaniem garażu - osobiście wątpię Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #25 Napisano 22 grudnia 2010 Cytat gdyby ziemia miała tak 5-8 stC to by śnieg na niej nie leżałona ma pewną stałą temperaturę na określonej głębokościczy poradzi sobie z ogrzaniem garażu - osobiście wątpię Chodzi o to że garaż jest osłoniętym i ocieplonym pomieszczeniem, więc temperatura powietrza nie wychładza ziemi tak jak na zewnątrz. I usłyszałem jeszcze taki pomysł: wilgotne powietrze z rekuperatora wpuścić w kanały pod garażem aby ogrzać podłogę. Powietrze będzie się skraplać podnosząc temperaturę Link do komentarza
vip42 Napisano 22 grudnia 2010 Autor Udostępnij #26 Napisano 22 grudnia 2010 A w jaki sposób mogę ciepło kotłowni skierować do garażu aby nie wychładzać pieca (ekogroszek) i zachować wentylację?mój przyszły domCzy wystarczy miedzy kotłownią, a garażem wstawić kratkę wentylacyjną, którą ciepło będzie przepływać do garażu? A może będzie tędy "wpływać zimno" do kotłowni w wyniku poboru powietrza przez piec? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #27 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Chodzi o to że garaż jest osłoniętym i ocieplonym pomieszczeniem, więc temperatura powietrza nie wychładza ziemi tak jak na zewnątrz. Niestety to nie prawda. Tak jak + kilka stopni pod domem - to my grzejemy - nie izolujemy. Budując dom do badań zostawiłem czujniki NTC na różnych głębokościach pod domem i w fundamencie. Zimą temperatury ,idąc od podłogi (20cm styro) w dół najpierw spadały, do około 3,5m potem rosły. Link do komentarza
HenoK Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #28 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Niestety to nie prawda. Tak jak + kilka stopni pod domem - to my grzejemy - nie izolujemy. Budując dom do badań zostawiłem czujniki NTC na różnych głębokościach pod domem i w fundamencie. Zimą temperatury ,idąc od podłogi (20cm styro) w dół najpierw spadały, do około 3,5m potem rosły. Tak będzie w budynku ogrzewanym z zaizolowaną posadzką.W nieogrzewanym garażu bez izolacji pod posadzką w zimie temperatura wraz z głębokością będzie rosła.Taka posadzka będzie ogrzewała garaż, chociaż nie należy się w nim spodziewać temperatur wyższych niż kilka stopni powyżej zera. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #29 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Tak będzie w budynku ogrzewanym z zaizolowaną posadzką.W nieogrzewanym garażu bez izolacji pod posadzką w zimie temperatura wraz z głębokością będzie rosła.Taka posadzka będzie ogrzewała garaż, chociaż nie należy się w nim spodziewać temperatur wyższych niż kilka stopni powyżej zera. Dokładnie o to chodzi, z tym, ze w/g mnie poprawniej byłoby napisać "w budynku ogrzewanym" . Zaizolowanie posadzki ( było 20 cm styro) obniża temperaturę gruntu pod domem, ale nie zmienia faktu, że temperatura od góry spada a od 3-4 m rośnie. Link do komentarza
HenoK Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #30 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Dokładnie o to chodzi, z tym, ze w/g mnie poprawniej byłoby napisać "w budynku ogrzewanym" . Zaizolowanie posadzki ( było 20 cm styro) obniża temperaturę gruntu pod domem, ale nie zmienia faktu, że temperatura od góry spada a od 3-4 m rośnie. Nawet przez najlepiej zaizolowaną posadzkę przechodzi pewna ilość ciepła, która ogrzewa grunt pod budynkiem.Np. dla posadzki o przewodności cieplnej 0,1W/(m2K) przy założeniu początkowej temperatury gruntu 10 st. C i temperaturze w pomieszczeniu 20 st. C będzie przechodziło ciepło z mocą 1W/m2. To wydaje się wartością niewielką, ale taki strumień ciepła będzie generowany przez cały czas, niezależnie od pory roku (latem nawet więcej, bo wtedy w pomieszczeniach jest zazwyczaj cieplej). To właśnie to ciepło powoduje taki rozkład temperatur, o którym Pan pisze.Strumień ciepła docierającego z wnętrza ziemi jest znacznie słabszy (na większości obszaru Polski nie przekracza 0,1W/m2). Link do komentarza
Barbossa Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #31 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat ....I usłyszałem jeszcze taki pomysł: wilgotne powietrze z rekuperatora wpuścić w kanały pod garażem aby ogrzać podłogę. Powietrze będzie się skraplać podnosząc temperaturę Cytat 100m3 ostudzone w garażu z 5 na 4 st. odda niecałe 0.05kW o ile to prawda, więc co Ci to da, nawet jeżeli jest to liniowa zależność to o 2 stC będzie to 100W, da radę? Cytat A w jaki sposób mogę ciepło kotłowni skierować do garażu aby nie wychładzać pieca (ekogroszek) i zachować wentylację?mój przyszły domCzy wystarczy miedzy kotłownią, a garażem wstawić kratkę wentylacyjną, którą ciepło będzie przepływać do garażu? A może będzie tędy "wpływać zimno" do kotłowni w wyniku poboru powietrza przez piec? kotłownię muisz mieć wentylowanągaraż musisz mieć wentylowanyzorganizowanie wentylacji garażu poprzez kotłownię, kratką w ścianie, nie wchodzi w rachubę (raczej)po prostu powietrze nie będzie tak chciało sobie "płynąć"mógłbyś się pokusić, aby kanał wentylacji kotłowni przechodził przez garaż (jakaścześć pozioma do pionu - ale to też pod pewnymi warunkamico z potencjalnymi skroplinami?a druga sprawa - jeżeli kocioł produkuje tyle ciepła do pomieszczenia, w którym się znajduje, to coś nie halo, ale i tak lepiej wykorzystać je w inny sposób, jaki? hmmm...psciekawe, TB sam wylazł z tej kawiarni, czy pogoniła ochrona?swoją drogą umieszczenie czujników pod własną chałupą daje pogląd tylko o tym, co się dzieje pod tą chałupą, implikacja tego do prawdy uniwersalnej jest zdecdowanym nadużyciem panie TB,większość pana tez na takim podejściu się opiera Link do komentarza
vip42 Napisano 23 grudnia 2010 Autor Udostępnij #32 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat a druga sprawa - jeżeli kocioł produkuje tyle ciepła do pomieszczenia, w którym się znajduje, to coś nie halo, ale i tak lepiej wykorzystać je w inny sposób, jaki? hmmm... W kotłowni będzie zawsze cieplej niż zimą na dworze więc myślałem czy to ciepło (np. wentylatorem) można skierować do garażu aby tam zamiast - 5 st było +5 st Link do komentarza
Barbossa Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #33 Napisano 23 grudnia 2010 skoro pchasz wentylatorem powietrze do garażu, to może go zabraknąć dla samego kotłajaki kocioł ma być/jest? Link do komentarza
vip42 Napisano 23 grudnia 2010 Autor Udostępnij #34 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Taka posadzka będzie ogrzewała garaż, chociaż nie należy się w nim spodziewać temperatur wyższych niż kilka stopni powyżej zera. Idealna temperatura - zimą nic nie zamarznie, a latem się nie zagotuje Link do komentarza
bajbaga Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #35 Napisano 23 grudnia 2010 „Mieszanie”, w wentylacji w kotłowni lub (i) w garażu, jest złym pomysłem – nawet pomijając obowiązujące w tym zakresie przepisy. Link do komentarza
racer Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #36 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Wigotność powietrza A czy byleś w domu gdzie takie rozwiązanie zostało zastosowane? Link do komentarza
vip42 Napisano 23 grudnia 2010 Autor Udostępnij #37 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat „Mieszanie”, w wentylacji w kotłowni lub (i) w garażu, jest złym pomysłem – nawet pomijając obowiązujące w tym zakresie przepisy. Jaka zimą panuje temperatura w nieogrzewanym, ocieplonym garażu? Czy w ogóle jest sens go "dogrzewać"? A jeśli tak to jakie macie rozwiązania u siebie Link do komentarza
autorushd Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #38 Napisano 23 grudnia 2010 Ja bym poszedł jednak w gwc , zakopał z 10m rury i bym te 5+ miał. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #39 Napisano 23 grudnia 2010 Cytat Ja bym poszedł jednak w gwc , zakopał z 10m rury i bym te 5+ miał. w rurze! Niestety by temperatura w garażu podniosła się, trzeba wiecej dostarczyć ciepła niż wynoszą straty, a garaż to nie dom, ale nawet przy izolacji jak w domu, pewien jestem, że +5 taniej utrzyma grzejnik elektryczny niż wentylator z gwc. Link do komentarza
vip42 Napisano 23 grudnia 2010 Autor Udostępnij #40 Napisano 23 grudnia 2010 z innego forum: Cytat W tej chwili mam wyrzut powietrza schłodzonego przez powietrzną PC do garażu. Grzeje mi ono wraz z quasi GWC dla ubogich (brak izolacji cieplnej posadzki) garaż. Przy -19 st. C na zewn. wewnątrz mam 3,5 st. C.Temp. oscyluje wokół od tych 3,5 st. C do 6 st. C problem wilgoci istnieje ale nie leje się po ścianach Link do komentarza
adam_mk Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #41 Napisano 23 grudnia 2010 Widzę, ze upierdliwie drążysz ten temat...O ziemiance kiedyś słyszałeś?MOŻNA sobie wyobrazić, że garaż, gdzie nie wsadzono styropianu pod podłogę, to taka ziemianka, w której podłogę podniesiono do poziomu "0".Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.Wychodzi około5-7stC.Jak garaż przewiewny to nieco mniej.ALE...PONAD zerem!A autka to lubią!Położyłbym wzdłuż ścian ZEWNĘTRZNYCH pas styropianu pod wylewką....Nie ocieplałbym mocno ściany między domem a garażem (ogrzewanie ścienne małej mocy).Z tą stratą ciepła (do garażu) bym się pogodził...Garaż od zewnątrz ociepliłbym tak samo starannie jak cały dom!A wentylacja garażu?Grawitacyjnie a kratka wywiewna z zamykanym szybrem.A wentylacja domu?Klasycznie - jak w domu!Adam M. Link do komentarza
Barbossa Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #42 Napisano 23 grudnia 2010 AdasiuKolega wyważa wyważonerozwiązuje rozwiązanedaj pokójto co się Jemu wydaje,nie musi innym, ot cały sekretdaj mu dotrzeć do wiedzyinaczej będzie dalej pytał, ile jest 2+2 i odkrywał amerykę, że 4 Link do komentarza
adam_mk Napisano 23 grudnia 2010 Udostępnij #43 Napisano 23 grudnia 2010 Wziąłem sobie do serduszka, jak mnie tu spier..., no, upomnieli....Że sztywniak jestem, że mamut... że gadam jakowymś niezrozumiałym slangiem....To czasem tłumaczę prostymi słowami prostym ludziom proste sprawy...Chyba masz rację...Adam M. Link do komentarza
autorushd Napisano 24 grudnia 2010 Udostępnij #44 Napisano 24 grudnia 2010 Cytat w rurze! Niestety by temperatura w garażu podniosła się, trzeba wiecej dostarczyć ciepła niż wynoszą straty, a garaż to nie dom, ale nawet przy izolacji jak w domu, pewien jestem, że +5 taniej utrzyma grzejnik elektryczny niż wentylator z gwc. Nie jestem pewny Czyli jednak nie kombinować i założyć grzejnik. Zakładam żę garaż będzie izolowany tak jak reszta chałupy czyli 30cm. A przy okazji pojawiła sie informacja w elektrze ze system ocs4 już maja. Niestety brak jakichkolwiek dokumentacji na ich stronie. A chętnie bym sob ie poczytał. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 24 grudnia 2010 Udostępnij #45 Napisano 24 grudnia 2010 może ja powiem kilka słów o swoim garażu - dostawiony do domu, pod garażem 10cm styro, ściany ocieplone 15cm, pod wylewką na tarasie nad garażem 8cm o u=0,036. Miedzy garażem a domem, od strony garażu mam dodatkowo 5cm styro, ma wiekszosci sciany,ale nieskonczone to mam. Brama garażowa ocieplona, ale nieszczelna jeszcze, drzwi do domu ocieplone, ale tez troche nieszczelne. W garażu mam 2 grzejniki 180cm na petlach z podlogowki w piwnicy - tam mam ustawione 15,5-16 wiec wlaczaja sie sporadycznie i szczerze mowiac, był to chyba niepotrzebny wydatek. W garażu mam zawsze dodatnia temperature, jedynie troche lodu mialem przy mrozach -18 przy nieszczelnosci przy bramie, tak kilka cm2 tego lodu Woda która powstaje w garażu z rostopionego sniegu i lodu zawsze była wodą, nic nawet nie próbowało zamarznac...tak na oko to tam bedzie 5 stopni...a zreszta, zaraz tam wstawie termometr.... Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 grudnia 2010 Udostępnij #46 Napisano 24 grudnia 2010 Cytat Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.Wychodzi około5-7stC.Jak garaż przewiewny to nieco mniej.ALE...PONAD zerem! Cytat Woda która powstaje w garażu z rostopionego sniegu i lodu zawsze była wodą, nic nawet nie próbowało zamarznac...tak na oko to tam bedzie 5 stopni...a zreszta, zaraz tam wstawie termometr.... Tytułem uzupełnienia.Takie temperatury do osiągnięcia na terenach Górnego Śląska (obaj z tego terenu ) oraz w niektórych rejonach zachodnich i południowo zachodnich (np. Cieplice).W pozostałych będą niższe o około 2 stopnie. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 24 grudnia 2010 Udostępnij #47 Napisano 24 grudnia 2010 termometr mi właśnie pokazał 7stopni(garaż 6x8, termometr dałem mniej więcej w środku), na dworze jest aktualnie 2-3stopnie Link do komentarza
adam_mk Napisano 24 grudnia 2010 Udostępnij #48 Napisano 24 grudnia 2010 A napędem przepływu ciepła jest RÓŻNICA TEMPERATUR....Adam M. Link do komentarza
vip42 Napisano 25 grudnia 2010 Autor Udostępnij #49 Napisano 25 grudnia 2010 Cytat Jaka zimą panuje temperatura w nieogrzewanym, ocieplonym garażu? Czy w ogóle jest sens go "dogrzewać"? A jeśli tak to jakie macie rozwiązania u siebie Cytat Widzę, ze upierdliwie drążysz ten temat...O ziemiance kiedyś słyszałeś?MOŻNA sobie wyobrazić, że garaż, gdzie nie wsadzono styropianu pod podłogę, to taka ziemianka, w której podłogę podniesiono do poziomu "0".Wtedy cała podłoga garażu staje się grzejnikiem niskotemperaturowym.Coś jak płyta podłogówki, ale o temperaturze około 7-8stC.Wewnątrz, jak ściany nie pozwalają na dynamiczną utratę ciepła, ustala się temperatura ze 2 stC niższa.Wychodzi około5-7stC.Jak garaż przewiewny to nieco mniej.ALE...PONAD zerem!A autka to lubią!Położyłbym wzdłuż ścian ZEWNĘTRZNYCH pas styropianu pod wylewką....Nie ocieplałbym mocno ściany między domem a garażem (ogrzewanie ścienne małej mocy).Z tą stratą ciepła (do garażu) bym się pogodził...Garaż od zewnątrz ociepliłbym tak samo starannie jak cały dom!A wentylacja garażu?Grawitacyjnie a kratka wywiewna z zamykanym szybrem.A wentylacja domu?Klasycznie - jak w domu!Adam M. Cytat AdasiuKolega wyważa wyważonerozwiązuje rozwiązanedaj pokójto co się Jemu wydaje,nie musi innym, ot cały sekretdaj mu dotrzeć do wiedzyinaczej będzie dalej pytał, ile jest 2+2 i odkrywał amerykę, że 4 Upierdliwie zadaję pytania i czekam odpowiedzi, bo nie dysponuję wiedzą szanownych Pań i Panów. Mea maxima culpa.Może gdyby ktoś łaskawie odpowiedział, że w garażu i tak będzie panowała temperatura + 5 st. to nie próbowałbym wymyślać taniego dogrzewania, bo jako chłopak z bloku mam dosyć rannego skrobania i odszraniania auta. Tym bardziej, że nie wszyscy podzielają poglądy Szanownego Towarzystwa Wzajemnej Adoracji o bezsensowności mojego pomysłu. A jeżeli Wam nie pasuje ten temat to nikt nie zmusza Was abyście tu zaglądali i wysilali się na wymyślanie sensownych odpowiedzi. A za nie sensowne to dziękuję i wolałbym aby ich w ogóle nie było. Jestem totalnym laikiem i chciałbym tu się czegoś dowiedzieć i nauczyć, czasem trzeba mi wskazać konkretnie co i dlaczego. Czasem nie widzę lasu póki nie wejdę w jakieś drzewo, ale to nie znaczy, że nie mogę zadawać pytań jak czegoś nie wiem lub gdy wydaje mi się , że wiem.Wesołych Świąt. Link do komentarza
autorushd Napisano 25 grudnia 2010 Udostępnij #50 Napisano 25 grudnia 2010 no tak, wiec z wątku wynika1. Grzanie rekuperatorem odpadaAle czy w garażu zawsze będzie +5 ?Mam garaż murowany, muszę zmierzyć ale ogólnie jest tam zimno. I w ogóle mi się to nie kojarzy z jakimkolwiek komfortem. Jedyne ze nie muszę odśnieżać. A to jak dla mnie stanowczo za mało. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się