Skocz do zawartości

Mniejsza grubość wełny ale lepsze parametry


Recommended Posts


Witam,

Mam pytanie dotyczące grubości ocieplenia poddasza użytkowego. Na samym początku zakładałem użycie wełny grybości 30 cm (15 cm między krokwie i 15 cm w poprzecznie). Jednak jak przyszło co do czego to okazało się że wykonawcy proponują coś innego.

Ponieważ krokwie mam 17,5-18 cm to wykonawca z którym chciałbym podpisać umowę proponuje wełnę 18 cm (to nawet więcej niż zakładałem) ale na to proponuje płyty z wełny gr 5 cm i twierdzi że to w zupełności wystarczy. To jednak aż 7 cm mniej niż zakładałem (chociaż założenia były troche z kosmosu).

Postanowiłem w takim razie zastosować Super-Mata Isovera (zamiast zwykłej Uni-Maty). Dla wełny gr.18 Isover mam współczynnik 0,39 dla Uni-Maty i 0,33 dla Super-Maty.

Czy myślicie że 23 cm (18 między krowkie i 5 w poprzek - płyty) Super-Maty Isover będzie wystarczające dla poddasza użytkowego ? Wiem że liczy się też wykonanie ale zakładając brak poważnych błędów wykonawczych.



Pozdrawiam
Link do komentarza
moim zdaniem i Kolegów (pewnych, nie wszystkich) 30cm to socjalne minimum
zapewene czytałeś o tym tu na forum,
widżę, że często forowiczom wydaje się, że jak zapyta we własnej sprawie, choć ktoś miał takie same "problemy" i już o tym się dyskutowało, to uzyskają diametrialnie inną odpowiedź, a przynajmniej inną i bardziej satysfakcjonującą, przeca takie rzeczy to tylko w erze (taka dygresja)

a w temacie
ci, którzy walczą o każdy wacik w dół dają i 50cm, co jest dla Ciebie pewnie nie do przyjęcia
żonglowanie lambdą zapewne da jakieś efekty, kwestia czy wymierne, sądzę, że nie
możesz policzyć równoważne sobie grubości obu wełen, zobacz co wyjdzie
ale w dach nie żałuj, powrót do docieplenia skosów jest bardzo kłopotliwy, bo robisz to od wewnątrz
Link do komentarza
Cytat

moim zdaniem i Kolegów (pewnych, nie wszystkich) 30cm to socjalne minimum
...


Zwykle nikt nie pisze jaką wełnę ma na myśli - a można kupić i taką o lambdzie 0,044.

Wracając do tematu to łatwo policzyć jakie straty energii przyniesie taka zmiana - wystarczy znać powierzchnię skosów.
Zaręczam, że strata będzie symbliczna. Znacząca będzie za to zmiana powierzchni użytkowej poddasza.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
a czy współczynnik przenikania ciepła przez ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton komórkowy lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?
Link do komentarza
Cytat

a czy współczynnik przenikania ciepła przez ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?



a to już że tak powiem off-topic, trochę to utrudnia zdobycie informacji w konkretnym temacie


Cytat

Oczywiście ze min to te 30cm. I tylko się nie pytaj wykonawcy bo to od razu duży błąd.



No właśnie ... to jest dobry wątek tej sprawy. Skoro to ja płacę za materiał to jemu powinna być wsio ryba czy położy 5 cm czy 15 cm.

Ja rozumiem że kupuje gotowe płyty 5 / 15 cm, czy ich ułożenie czymś się różni (z punktu widzenia wykonastwa).

Nie rozumiem czemu akurat tutaj wykonawcy wprowadzają w błąd, co im zależy ??
Link do komentarza
Cytat

Mam za mało danych. Ale np dla domu o wymiarach 10mx10m, kącie pochylenia połaci 45 stopni, z dachem 4 - spadowym to będzie około 4 m2.


ta, tyle że praktycznie tych najmniej możliwych do wykorzystania

Cytat

a czy współczynnik przenikania ciepła przez ściany 0,2-0,21 W/m2*K jest wystarczający wg Was?

pytam przekornie bo "wszyscy" stosują systemy: grubsze mury (min. 24 cm) + cieńsze ocieplenie (10-15 cm), a ja chcę zastosować na ściany beton lub ceramikę 18 cm i docieplić styro ok. 15 cm. Efekt: cieńsza ściana = większy metraż.

Tylko czy to wg Was jest wystarczająco ciepło?


o ile dobrze kojarzę, to tylko silka dopuszcza 18cm na ściany konstrukcyjne
jaki beton masz na myśli?

no i walka o metraż ze względu grubość ściany to już hardcore
Link do komentarza
Cytat

ta, tyle że praktycznie tych najmniej możliwych do wykorzystania


o ile dobrze kojarzę, to tylko silka dopuszcza 18cm na ściany konstrukcyjne
jaki beton masz na myśli?

no i walka o metraż ze względu grubość ściany to już hardcore


beton (komórkowy) odmiana 600 lub 700

hardcore to wyrzucanie pieniędzy gdy ich ma się mało


I sorki za off topic - to pytanie zadałem tez w wątku o grubości sytropianu i tam będę czekał odpowiedzi
Link do komentarza
Cytat

beton (komórkowy) odmiana 600 lub 700


a skąd te dane, że odmiana 600 i 700 pozwala na 18cm ściany nośne?

Cytat

hardcore to wyrzucanie pieniędzy gdy ich ma się mało
...


z czapy odpowiedź, a szczerzej to uważam ją za głupią
dla chałupy 10x10 oszczędzasz jakieś 5kPLN (i to moooże)
lepiej poszukaj ich gdzie indziej

Cytat

Jest dokladnie odwrotnie. Powierzchnia "tych najmniej mozliwych do wykorzystania" (czyli pod skosami) sie zwieksza. Maleje powierzchnia o pelnej wysokosci.
W razie potrzeby sluze rysunkiem;-)


dawaj
Link do komentarza
Cytat

a skąd te dane, że odmiana 600 i 700 pozwala na 18cm ściany nośne?


a skąd wiadomo że nie pozwala - trzebaby policzyć ale nie znam się na tym (na obliczeniach w budownictwie i siłach działających na ściany)

Cytat

z czapy odpowiedź, a szczerzej to uważam ją za głupią
dla chałupy 10x10 oszczędzasz jakieś 5kPLN (i to moooże)
lepiej poszukaj ich gdzie indziej


za to żeś tutaj błysnął geniuszem - czemu, powiedz proszę, te oszczędności są złe a inne nie? Jeśli ściany będą spełniać normy (a z BK buduje się dużo wyższe budynki niż parter z poddaszem, więc mające większe naprężenia) to dlaczego nie mam zaoszczędzić na ich grubości? Krokwie też mam wstawić jak najgrubsze? Może jak znajdę gdzie indziej trochę kasy to też powiesz: nie tutaj też nie jest dobrze. To gdzie można szukać oszczęności i jak wielkiej kwoty mam poszukać aby było warto oszczędzać(bo 3 tys w innym wątku to też dla ciebie zbyt mało)?. Może masz dużo zbędnej kasy - ja muszę jej szukać.
Link do komentarza
Cytat

a skąd wiadomo że nie pozwala - trzebaby policzyć ale nie znam się na tym (na obliczeniach w budownictwie i siłach działających na ściany)


rzuciłeś hasło o ścianie konstrukcyjnej 18cm z betonu komórkowego odm.600 i 700 to się pytam, więc nie wiesz, ok
niech pozostanie, że Twoim zdaniem można

Cytat

za to żeś tutaj błysnął geniuszem - czemu, powiedz proszę, te oszczędności są złe a inne nie? Jeśli ściany będą spełniać normy (a z BK buduje się dużo wyższe budynki niż parter z poddaszem, więc mające większe naprężenia) to dlaczego nie mam zaoszczędzić na ich grubości? Krokwie też mam wstawić jak najgrubsze? Może jak znajdę gdzie indziej trochę kasy to też powiesz: nie tutaj też nie jest dobrze. To gdzie można szukać oszczęności i jak wielkiej kwoty mam poszukać aby było warto oszczędzać(bo 3 tys w innym wątku to też dla ciebie zbyt mało)?. Może masz dużo zbędnej kasy - ja muszę jej szukać.


po pierwsze - odnosiło się to do tematu bet.komórkowego (przede wszystkim)
napisałem "moooże" bo niekoniecznie zaoszczędzisz
i rób co chcesz, nie mój cyrk więc i małpy nie moje, tylko staraj się czytać ze zrozumieniem, bo coś ciężko Ci to idzie


przy okazji - wskaż te wyższe budynki
Link do komentarza
Cytat

....

dawaj


Proszę bardzo:

Jak widać odcinek "c" jest dłuższy od odcinka "a" (podobnie jak ich rzuty na podłogę) a odcinek "d" jest krótszy od odcinka "b". Gdyby odcinek "c" dociągnąć do poziomu sufitu "b" to różnica byłaby jeszcze większa.
Mam nadzieję, że powyższe zamyka dyskusję na tym polu.

Pozdrawiam.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

to se przeczytaj te naukowe opracowanie dokładnie
ja tam nie widzę tekstu, że to możliwe przy 18 centach grubości ściany
ale - może Ty widzisz tam coś więcej - swoje pobożne projekcje, ja niestety tylko fakt, że można


ty jesteś taki złośliwy z natury czy dla zasady?
gdzie napisałem że przy 18cm ma być wielopiętrowy?

Cytat

przy okazji - wskaż te wyższe budynki


udowodniłem że mogą być wyższe niż parter z poddaszem - nikt nie mówił przy jakich grubościach - ale Twoje wybujałe ego nie przyzna komuś innemu racji, tylko każdemu kto ci jej nie przyzna od razu dodajesz wypowiedzi i myśli których nie wyraził (a powinien aby po Twojej stronie była racja).

koniec dyskusji na ten temat z mojej strony



Cytat

Proszę bardzo:

Jak widać odcinek "c" jest dłuższy od odcinka "a" (podobnie jak ich rzuty na podłogę) a odcinek "d" jest krótszy od odcinka "b". Gdyby odcinek "c" dociągnąć do poziomu sufitu "b" to różnica byłaby jeszcze większa.
Mam nadzieję, że powyższe zamyka dyskusję na tym polu.

Pozdrawiam.


Przy grubszym ociepleniu mamy mniejszą powierzchnie sufitu (czyli o pełnej wysokości) oraz mniejszą powierzchnię podłogi (przy identycznej wysokości ścianki kolankowej)
Link do komentarza
Cytat

w takim razie będę się bardziej starał



Pozwolę sobie zauważyć że robicie troche śmietnik z tematów. Przy okazji utrudniacie tak przez Was lubianego "czytania forum zanim się zada pytanie bla bla bla ...."

Znajduje sobie ktoś temat o wełnie na ocieplenie. Ma tam 4-5 postów w temacie po czym jakaś dziwna jałowa dyskusja w innym temacie (lub bez konkretnego tematu).

Szukanie czegoś na forum czasem jest bardzo uciążliwe gdy w wątku ponad połowa postów nie dotyczy tematu.

ale to tak na marginesie.

Wracając do tematu: Stanęło na ociepleniu 18 cm w krokwie i dalej 10 cm (wszystko w Super-Macie). Więcej nie da rady bo przeszkadzają biegnące pod tynkiem przewody. Mam nadzieję że to wystarczy (chyba że macie jakiś pomysł jak jeszcze zwiększyć izolację nie uciekając w dół)

Pozdrawiam
Link do komentarza
trochę
a co to za istotny temat - pytanie czy dać mniej wełny, ale może lepszej?
matematyka na poziomie podstawówki rozwiązuje ten dylemat i wiesz jak zamienić
a temat ocieplenia jest prosty jak budowa cepa - zawsze jest lepiej dać więcej niż mniej, tym bardziej w dach

dobre ocieplenie, to takie, przy którym nieekonomiczne staje się centralne niezadaniowe, centralne zadaniowe, a w skrajnych przypadkach niecentralne zadaniowe

aha
jest taka cudowna folia bąbelkowa z powłoką alu
ja w to nie wierzę, ale może...
Link do komentarza
ja osobiście mam 15cm unimaty między krokwiami i na suficie z poddasza 15cm supermaty. mogę to zawsze ulepszyc - tzn albo odkręcić osb z podłogi ze stryszku i dołożyć wełny na sufit(ponad 20cm miejsca jest) lub dołożyć drugą warstwę w poprzek na krokwie...na razie to co mam mi wystarcza, ale mam zostawioną furtkę na przyszłość...
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...