Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Koszt użycia nagrzewnicy wstępnej


Recommended Posts

Sensowne układy antyzamrożeniowe w przypadku braku gwc.
1- grzałka wstępna - sterowana czujnikiem lodu w wymienniku (Boże broń termostatem)
2-presostat przełącza na bypass - lód powoduje spadek ciśnienia - powietrze zimne idzie bypasem a ciepłe rozpuszcza lód
3- odprowadzanie kondensatu na ciepłą stronę wymiennika
4-wymiennik typu rotor

Na r.... . pl tego w ogóle NIE MA! Oni się naprawdę nie znają na tej robocie!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cytat

T.B chyba ogólnie nie lubisz rekuperatorów.pl albo ich filozofii, jak zwał tak zwał, mylę się?


Nie lubię partactwa - nie lubię instalacji na trójnikach, na sztywnych kanałach, na przewymierowanych kanałach ( projektować wentylację trzeba umieć! Optymalne prędkości w kanałach to OD 2 DO 5 M/SEK!) , Nie dopuszczam central ( bez gwc ) z wyłączaniem nawiewu!!! to skandal nie centrala!
Przewymiarowane kanały to:
-Większy koszt
-większe straty ciepła
-problemy z zamaskowaniem
-turbulentne przepływy mogące generować szumy
Trójniki –Nie ma możliwości sterować anemostatami i kryzami przepływów w zakresie 10-50m3/h-
Dlatego instalacja na trójnikach jest zła.
Niemiecki właściciel rek… .pl --- zehnder w Niemczech wykonuje na kanałach miękkich 50 / 60/ 70mm i na skrzynkach rozdzielczych!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Błagam Panowie!!

Czy ktoś używa nagrzewnicę? Z jakimi kosztami się to wiąże?

Moja centrala ComfoAir ERV przy -3 przestaje nawiewać.
Sprzedawca proponuje mi nagrzewnicę za 600zł.

Wydałem 20tys na instalację.

Czuję się nabity w butelkę.

Sprzedawca twierdzi, że nie wydam więcej na nagrzewnicę niż 100zł rocznie w co mi się NIE CHCE WIERZYĆ.


Założyłem ten wątek aby uzyskać odpowiedź na 2 proste pytania:

- jaki jest średni koszt użycia nagrzewnicy przy temperaturze -5 -10 stopni

Proszę o odpowiedź ludzi którzy mają nagrzewnicę.

Proszę żadnych teorii, rad, dyskusji. Interesuje mnie tylko odpowiedź na powyższe pytanie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zanim zdecydujesz się na ta nagrzewnicę, spróbuj wyłączać (czasowo) „automat” rozmrożeniowy.
Opcja ta powinna być dostępna ze sterownika – opis powinien być w instrukcji obsługi.
Najprawdopodobniej będzie to Menu P9 i Podmenu 95
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zalety:
- konstrukcja i zasada działania zbliżona jak wymiennika przeciwprądowego,
- o sprawności 95,9% stosowanego w innych rekuperatorach Storkair, uzupełniona o działanie entalpiczne,
- kontrola wilgotności w mieszkaniu,
- brak kondensatu - zminimalizowane ryzyko oszronienia czy zamrożenia wymiennika,
- brak konieczności stosowania nagrzewnic wstępnych nawet w ekstremalnie niskich temperaturach


To nie powinno zamarzać???
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie skończyłem rozmowę z poniższym panem:

Inżynier ds. techniczno-handlowych
mgr inż. Sebastian Skamarski
tel. 609 422 626
s.skamarski@rekuperatory.pl

Uzyskałem następującą odpowiedź:

do temperatury -15 nagrzewnica włącza się maksymalnie 10min w ciągu godziny na mocy 800W.

Wg powyższego otrzymujemy 24*10min = 4kWh dziennie, czyli 120kWh miesięcznie co daje koszt 61,8zł.

Jak dla mnie jest to do zaakceptowania.

Wasze komentarze?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, żeś bardzo ugodowy (aby nie powiedzieć - naiwny) człowiek.
Zapłaciłeś kupę szmalu za urządzenie i instalację, które działają gorzej ( a właściwie nie działają) niż te „gówniane” za 1/10 tego co Ty zapłaciłeś.
Twoją sprawą jest, czy godzisz się na dodatkowe koszty inwestycyjne jak i eksploatacyjne, bez gwarancji, że problem ustąpi.

Poniżej zapis z instrukcji technicznej – pogrubienia moje:

Cytat

Ryzyko zamarzania występuje zimą podczas długotrwałych, silnych mrozów……
……. wyposażony jest standardowo w automatycznie regulowany układ antyzamrożeniowy, który w przypadku długotrwałych mrozów na krótko redukuje obroty wentylatora nawiewnego, dzięki czemu kondensat wykraplający sie wewnątrz wymiennika nie ulega zamarzaniu.



Jeśli technicy twierdza, że -3 stopnie, to jest silny mróz, to trzeba ich wysłać na powtórna naukę do szkoły podstawowej.

Jeśli technicy twierdzą, że zatrzymanie pracy wentylatora lub stała redukcja jego prędkości = krótka redukcja, to świadczy, że ich edukacja zakończyła się przed przedszkolem.

Moim zdaniem wydany „towar” nie jest zgodny z umową i na tej podstawie możesz dochodzić swoich roszczeń.

Nie dzwoń, nie rozmawiaj, tylko „wystosuj” pismo „reklamacyjne”.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak sobie czytam i dochodzę do wniosku, żeś bardzo ugodowy (aby nie powiedzieć - naiwny) człowiek.
Zapłaciłeś kupę szmalu za urządzenie i instalację, które działają gorzej ( a właściwie nie działają) niż te „gówniane” za 1/10 tego co Ty zapłaciłeś.
Twoją sprawą jest, czy godzisz się na dodatkowe koszty inwestycyjne jak i eksploatacyjne, bez gwarancji, że problem ustąpi.

Poniżej zapis z instrukcji technicznej – pogrubienia moje:



Jeśli technicy twierdza, że -3 stopnie, to jest silny mróz, to trzeba ich wysłać na powtórna naukę do szkoły podstawowej.

Jeśli technicy twierdzą, że zatrzymanie pracy wentylatora lub stała redukcja jego prędkości = krótka redukcja, to świadczy, że ich edukacja zakończyła się przed przedszkolem.

Moim zdaniem wydany „towar” nie jest zgodny z umową i na tej podstawie możesz dochodzić swoich roszczeń.

Nie dzwoń, nie rozmawiaj, tylko „wystosuj” pismo „reklamacyjne”.



Człowieku wystraszyłeś mnie!!

Dokładnie to samo dzisiaj rano o 6 (nie mogę spać przez to - mam niemowlaka w domu i panikuję) wyczytałem w instrukcji rekuperatora i to samo pomyślałem...


Mogę się sądzić, pozwy zbiorowe składać tylko co mi z tego skoro DZISIAJ jest -10... a to potrwa...
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dokładnie to samo dzisiaj rano o 6 (nie mogę spać przez to - mam niemowlaka w domu i panikuję) wyczytałem w instrukcji rekuperatora i to samo pomyślałem...




To wyłącz ten automat (czasowo np. w dzień, sprawdzaj co sie "dzieje").
W warunkach gwarancji nic na ten temat nie ma. To menu jest dostępne dla użytkownika – czyli możesz wyłączyć. Nie ingerujesz w urządzenie.


dopisałem:
Tu nie chodzi o sądy i pozwy (na tym etapie), tylko najzwyklejszą reklamację złożoną na piśmie. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w domu mam duze przeszklenia. instalacja WM tak jest zaprojektowana ,aby cieple powietrze skierowane bylo na okna.

jest przewidziana nagrzewnica wodna 2,6 lub 3,6 kw (nie pamietam dokladnie)

reku zamontowany w ogrzewanym garazu. nagrzewnica przed reku.

czyli moze byc?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nie wiem

to Pan jest specjalista :>

nagrzewnica ma rowniez posluzyc do lekkiego podgrzania pomieszczen w okresach przejsciowych lub np. w zimniejsze wiosenne wieczory


w sumie jak sie zastanawiam to wystarczy mi WM z nagrzewnica w zimie. odzysk ciepla bede mial wiosna/jesien
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego Pan zakłada odzysk ciepła i likwiduje go nagrzewnicą?
Cytat

obieg bedzie szedl od kondensatu.

cala zime grzeje wiec chyba nie bedzie problemu z ciepla ciecza


Rekuperację się robi by jak najmniej grzać - a tak to po co ? Co się "odzyska" z powietrza wychodzącego, jak będzie cieplejsze wchodzące? Jeszcze cieplejsze wyrzucimy.
Mam jeszcze pytanie : skąd Panu, w takim układzie, się wziął kondensat!?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kondensta?

skrot myslowy

chodzilo mi oczywiscie o piec kondensacyjny

nagrzewnica bedfzie zasilana w cieplo przez kociol kondensacyjny



"Jeśli w budynku jest wodna instalacja c.o., to można zastosować nagrzewnicę wodną sterowaną zaworem z głowicą termostatyczną. Koszt zakupu i instalacji urządzenia tego typu jest wysoki, jednak eksploatacja jest bardzo tania."

aby osiagnac to :

"Nagrzewnica o wiele szybciej niż grzejniki, a tym bardziej ogrzewanie podłogowe, reaguje na zmiany temperatury w pomieszczeniu. Dzięki temu doskonale uzupełnia ogrzewanie podłogowe, które z natury ma dużą bezwładność cieplną" Edytowano przez kianek (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z punktu technicznego – skomplikowane, zapewnienie ciągłego obiegu wody (dodatkowa pompa obiegowa). Konieczność nieprzerwanej pracy kotła, lub w najlepszym razie, jego częstsze uruchomianie. W przypadku awarii np. braku zasilania – możliwość zamarznięcia.
W okresach przejściowych „grzanie”? Czyli musi być wykonany dodatkowy (osobny) obieg dla tego układu – a kocioł raczej dużej mocy.
Cieplnie też raczej bez sensu – gro tego podgrzanego powietrza, ogrzeje powietrze wyrzucane z budynku – czyli zamiast zysków, rekuperacja generować będzie straty (jak zauważył wcześniej Pan TB).

Ogólnie, chyba bez sensu – moim zdaniem, oczywiście.


Zupełnie inaczej gdyby wymiennik był za rekuperatorem - przy czym pozostaje problem techniczny, związany z układem grzewczym (w okresie przejsciowym) dla tego wymiennika (osobnym) z „mocnym” kotłem (nawet jak ma regulowaną moc). Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Z punktu technicznego – skomplikowane, zapewnienie ciągłego obiegu wody (dodatkowa pompa obiegowa). Konieczność nieprzerwanej pracy kotła, lub w najlepszym razie, jego częstsze uruchomianie. W przypadku awarii np. braku zasilania – możliwość zamarznięcia.
W okresach przejściowych „grzanie”? Czyli musi być wykonany dodatkowy (osobny) obieg dla tego układu – a kocioł raczej dużej mocy.
Cieplnie też raczej bez sensu – gro tego podgrzanego powietrza, ogrzeje powietrze wyrzucane z budynku – czyli zamiast zysków, rekuperacja generować będzie straty (jak zauważył wcześniej Pan TB).

Ogólnie, chyba bez sensu – moim zdaniem, oczywiście.


Zupełnie inaczej gdyby wymiennik był za rekuperatorem - przy czym pozostaje problem techniczny, związany z układem grzewczym (w okresie przejsciowym) dla tego wymiennika (osobnym) z „mocnym” kotłem (nawet jak ma regulowaną moc).


Przy nagrzewnicy za reku, powietrze będzie cieplejsze od temperatury pokojowej, czyli zostanie pod sufitem. Tracimy wentylacje. Wentylacja powinna być wentylacją . łączenie jej z grzaniem ... jest bez sensu.
Jeszcze raz napiszę: to nie specjalista a naciągacz!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przy nagrzewnicy za reku, powietrze będzie cieplejsze od temperatury pokojowej, czyli zostanie pod sufitem. Tracimy wentylacje.



Moim zdaniem, przy typowych wysokościach pomieszczeń (2,5 do 2,7m) takie rozwiązanie, można uznać za dopuszczalne.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Co się "odzyska" z powietrza wychodzącego, jak będzie cieplejsze wchodzące? Jeszcze cieplejsze wyrzucimy.


Nie trzeba odzyskiwać,po prostu cieplejsze wchodzące puścimy przez bypass a zimniejsze wychodzące wyrzucimy na zewnątrz.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Nie trzeba odzyskiwać,po prostu cieplejsze wchodzące puścimy przez bypass a zimniejsze wychodzące wyrzucimy na zewnątrz.


Ale jeśli technicznie nawet możliwe to wg mnie jest to podwójna strata energii i kasy bo nie dość,że wypuszczamy na zewnątrz powietrze zagrzane ok.23st.C to jeszcze musimy nagrzewnicą podgrzać powietrze wchodzące do >23st.C.
Czyli nagrzewnica przed reku jest faktycznie bez sensu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jak sie dobrze wentylacje WM zaprojektuje a anemostaty zamontuje w odpowiedni sposob i miejscu to wymiana powietrz - także pod sufitem


Najmniej interesuje mnie wymiana powietrza pod sufitem, nie widziałem też dobrze zaprojektowanej WM przez kogoś z rek.... .pl . Wynika to z nieznajomości
1- Ile m3/h powinna zapewnić komfortowa i zdrowa wentylacja na osobę
2- Zupełna nieznajomość optymalnych prędkości w kanałach
3- Brak wyciągania wniosków z nieudanych instalacji
Mam pytanie - Czy wie Szanowny Pan, że anemostatem czy kryzą można sterować strumieniem powietrza z dokładnością 0-50 m3/h? Czy wie Pan, że zbyt silna wentylacja to zła wentylacja ? Czy wie Pan, ze firma Zehender wyklucza montaż na sztywnych kanałach? Czy wie Pan co to są optymalne prędkości w kanałach?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ad. 1) NIe odpowiedział Pan na moje pytanie: jak wobec tego zaprojektuje Pan wentyalcję w łazieńce lub kuchni z kuchenką gazową? To Pan w tym momencie nie ma pojęcia o czym pisze lub co gorsze, to mam wrażenie, że Pan to wie i dlatego unika Pan odpowiedzi. liczba osób w tych przykąłdach nie wystarcza - trzeba uwzględnić "kilka" drobnych inncyh szczegółów.
Ad. 2) Prędkość w kanałach to jedna sprawa- zbyt duża m.in. generuje hałas, ale jeżeli znamy parametry osiągane przez centrale DTR, to można "dostępne" powietrze nawiewane i wyciągowe podzielić wg. klucza m.in. innymi krotności wymiany vs. średnica rury tj. predkosci powietrza. Dopiero wtedy mozemy mówić o DOBRZE ZAPROJEKTOWANEJ INSTALACJI. Zehnder nie zaleca... już o tym pisałem. Tak działa handel niestety.
Ad. 3) nie na temat, bo nie wiem dlaczego jako użytkownik mam odpowidać na pytanie, które celowane jest w jakąś firmę.
Mocium Panie wiem, ze można, ale sterowanie kryzą lub anemostatem to nie wszystko trzeba jeszcze umiejętnie zasilić ten anemostat. Np. anemostat standardowy jakich pełno na rynku o średnicy 127mm moze nawiać/wyciągnąć bezgłośnie powietrze do 70m3/h. Trzeba tylko dobrze zaprojektować. Tyle


Ad. 1 Proszę podać PN na którą się Pan powołuje! ( krotność wymian ) tylko normę nie komentarz!
Ad. 2 pisałem od 2m/sek do 5... nie chodziło o zbyt dużą prędkość a zbyt małą... (poniżej optymalnej) może ona ( ta prędkość) generować dudnienie ( niskie częstotliwości) poza tym szerokie kanały to większy radiator i dłuższy czas przebywania tam powietrza, wyższy koszt i większe problemy - SAME MINUSY
Ad. 3 instalację "sztywną" robi się na trójnikach - i tak gdy mamy np. 120m3/h zimą na 5 anemostatów to regulacja anemostatami - by coś było na końcu jest praktycznie niemożliwa.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie później...
Cytat

Najmniej interesuje mnie wymiana powietrza pod sufitem, nie widziałem też dobrze zaprojektowanej WM przez kogoś z rek.... .pl . Wynika to z nieznajomości
1- Ile m3/h powinna zapewnić komfortowa i zdrowa wentylacja na osobę
2- Zupełna nieznajomość optymalnych prędkości w kanałach
3- Brak wyciągania wniosków z nieudanych instalacji
Mam pytanie - Czy wie Szanowny Pan, że anemostatem czy kryzą można sterować strumieniem powietrza z dokładnością 0-50 m3/h? Czy wie Pan, że zbyt silna wentylacja to zła wentylacja ? Czy wie Pan, ze firma Zehender wyklucza montaż na sztywnych kanałach? Czy wie Pan co to są optymalne prędkości w kanałach?


a Pan wie ze znowu bzdury pisze
jak 100metramipowietrza Pan hce dom zwentylować troszkę pojecia trzeba mieć aby pisac o wentylacji
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Czy można wykonać odpływ liniowy w łazience ale by cała powierzchnia podłogi była ze spadkiem? Bez załamań płytek, kopert i progów?  Czy ktoś kiedyś stosował takie rozwiązanie - rozumiem ze ustawienie sprzętów, mebli może być kłopotliwe na takiej spadkowej podłodze...
    • A to normalnie oprawione skory, zeszyte  raze w większe przykrycie, czy nie mogą być zszywane, a jakaś większa i tylko z nutrii czy inne zwierzę.
    • 1. Nigdy nie wiesz, czy wentylacja jest wystarczająca, a powietrze wewnątrz, żeby było zdatne do oddychania, musi mieć odpowiednią wilgoć. Stąd nawilżacze powietrza szczególnie w zimie  2. Wigoć ma to do siebie, że łatwiej wnika i zalega, niż odchodzi. Szpary za lustrem są idealne do zalegania - i jeśli ściana nie będzie odpowiednio ciepła - pozostanie tam. Poza tym może wnikać z obszarów obok lustra. 3. Dlatego np. jeśli sie wykładało płycinami drewnianymi ściany  (oczywiście te ściany były "zimniejsze", niż teraz), to tak je instalowano - by zostawiać możliwość wentylowania szczelin między płyciną i ścianą. Wtedy często to nie wystarczalo - teraz przy ocieplonych domach - i tak bym to zastosował  Przy okazji: 4. Już pisałem kiedyś, że były badania kilkanaście lat temu na Politechnice katowickiej które wykazaly, że ok. 3 % wilgoci wewnętrznej wnika w ściany zewnętrzne  - mimo wentylowania pomieszczeń - co rodzi pewne kłopoty jej samoistnego usuniecia w wypadku np długich okresów deszczowych wiosną i latem. W czasie suchych takich pór następuje całkowite wyschnięcie ściany.
    • Do oddawania wilgoci na zewnątrz służy wentylacja. Ściana nie będzie musiała niewiele oddawać, szczególnie kiedy nie będzie miała skąd i jak brać. Przedmiotowe lustra mogą być idealną barierą dla wnikania wilgoci w ścianę, bez obawy o wilgoć, grzyb itd, oby miała ona odpowiednią izolację termiczną. Takie lustra podobnie jak meble dostawione do ściany mogą się przyczynić do powstawania wilgoci ale tylko w sytuacji kiedy słabo działa wentylacja lub ściany są nieocieplone.
    • Przecież tak nie napisałem. Staram sie pisać precyzyjnie    Wilgoć i grzyb to następstwo wnikania wilgoci do ściany.  Tynku, jeśli to jest wilgoć wewnętrzna, albo całej ściany, jeśli to jest wilgoć zewnętrzna. Gdyby ściana nie miała zdolności przyjęcia tej "wody" (czyli była nieprzepuszczalna przynajmniej w części albo w całości) - nie byłoby grzyba ani wilgoci. Woda skroplona by spłynęła po powierzchni ściany, jak po szkle - i zgłowy.   Powodem roszenia ściany są oczywiście różnice temperatury (pomieszczenia i ściany). A powodem przenikania wilgoci do środka z zewnątrz jest zdolność nasiąkania ściany.  Gdyby ściana nie była nasiąkliwa - wilgoć z zewnątrz nie przeniknęłaby przez nią.   W ten sposób mamy co najmniej dwa powody wilgoci i grzyba na wewnętrznej stronie muru.   A "oddychanie" to jest wtedy kiedy ściana jest w stanie oddać to wilgoć w sprzyjających warunkach temperatur czy ruchu powietrza.   Czyli chyba się zgadzamy?        
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...