Skocz do zawartości

Styropian na ocieplenie poddasza


Recommended Posts

Cytat

Efekt końcowy jednak mnie zaskoczył kompletnie.
Na plus oczywiście !


Oby Twoja radość nie była za wczesna.
A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości?
Link do komentarza
Cytat

Poniżej jakiego minimum że tak spytam?



Ogólnie przyjętego jako standardowe 30cm.
Tak mi powiedziano dwukrotnie przed ocieplaniem.

Cytat

Oby Twoja radość nie była za wczesna.
A z skąd takie stwierdzenie ,że na plus a nie na minus w rzeczywistości?



Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem? Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ze względu na dobre trzymanie wysokiej temperatury (21*C) przy przymrozkach a grzejąc samym kominkiem?


Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.
Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach.
Link do komentarza
Cytat

Ok, tylko przy powiedzmy lepszym ociepleniu miałbyś taką samą temperaturę przy mniejszym zużyciu opału.
Ja nie będę się wymądrzał bo sam dałem 20 cm ,tylko z tą różnicą że w dwóch warstwach 15 + 5 cm i na pewno lepsze to jest aniżeli w jednej bym dał bo chodzi tu o mostki termiczne na krokwiach.



W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.
Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

W mieszkalnym mam 20 + 10 i na pewno jest lepiej.
Tutaj przyoszczędziłem bo to tylko galeria/studio, które jak używane to i tak pali się dla samego klimatu icon_wink.gif


No i wszytko wiadomo icon_biggrin.gif Jak to mówią jesteśmy w domu icon_lol.gif
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
A jednak coś jest nie tak.
Wyłozyłem całe poddasze styropianem 10cm, ze szceliną wentylacyjną 4cm, a że mam trochę czasu to poczekałem z kolejnymi warstwami ocieplenia.
Wczoraj zaczęło Mi zalewac mieszkanie.
Po wejściu na poddasze zauważyłem że po styropianie cieknie mała strużka wody,zdjąłem styropian i zauważyłem że na deskah zebrało się dużo szronu.
Był od wysokości ściany do ok.1 m w stronę kalenicy.
Latem przebudowałem gąsior dodając taśmę kalenicową.
Gdzie popełniłem błąd???????
Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?
Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac?
Link do komentarza
Cytat

Zrobiłem wylot powietrza ze szczeliny ,a nie zrobiłem wlotu?
Gdzie mogę znaleźc zdjęcia ,bądź rysunki jak prawidłowo powinienem to wykonac?


Zęby była wentylacja (przewiew) musi być wejście i wyjście powietrza. Jak jednego nie ma, to jak to mówią na Śląsku - "luft w miejscu stoi"

3371_instalacje-zdjecia_1_gif_artykul-zdjecia-wentylacja-dachu-art1.jpg

Po za tym nic nie piszesz o folii paroszczelnej. Czyżbyś uważał że sam styropian zatrzyma wilgoć z powietrza?
Link do komentarza
Jak napisałem... nie ma wlotu/wylotu - nie ma wentylacji.
Z tym czasem też przesadzasz. Para wodna migruje nieprzerwanie... im dłużej będziesz zwlekał tym bardziej zawilgocisz całe drewno.
Styropian też w międzyczasie wchłonie trochę wilgoci, a z nim jest ten problem że bardzo wolno ją później oddaje.
Link do komentarza
No to mam dośc poważny problem.
Na części dachu takiej szczeliny nie ma, mało tego jest zabudowana już pomieszczeniami mieszkalnymi.
Tak się zastanawiam czy nie mogę w dolnej części poddasza wywierci kilka otworów, tak aby był otwor w deskowaniu ,a nie naruszając blachodachówki?
Link do komentarza
To całkowicie bez sensu.
Wiercić musiałbyś otwornicą kilka otworów na "sekcję" dla zachowania odpowiedniego pola przekroju.
Takie otwory zniszczą całkowicie szczelność papy.
Cała woda pochodząca z kondensacji spływająca z pod połaci będzie się wlewać do środka.
Dodatkowo ponieważ jest to w bezpośrednim sąsiedztwie murłaty, więc blisko okapu jest to strefa gdzie może występować zawiewanie śniegu - czyli znowu woda.
Nie wiem jak, ale musisz pokombinować jak z zewnątrz odciąć styropian przylegający do deskowania żeby otworzyć szczelinę.
Inaczej to działać nie będzie.
Link do komentarza
A gdyby jednak wywiercic otwory i zamontowac w nich rurki wentylacyjne w kształcie litery S?

Zadałem sobie trochę trudu i odkryłem jak jest zbudowany w tej części ten dach ,zaczynając od zewnątrz;
-blachodachówka
-papa
-deski
-folia paropszepuszczalna
-styropian 4cm
-wełna 14 cm
-folia paroizolacyjna
-deski
-płyta g-k

Żadnej szczeliny tam nie ma,a dach ma 15 lat w takiej konfiguracji.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
a czy jeżeli mam styro na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną to jest to istotny błąd ??? co w przypadku ocieplania natryskowego pianką pur i pir - przeciez ona totalnie juz przylega do membrany - jest wręć przyklejona do niej - nie ma tam szczeliny wentylacyjnej miedzy membraną a izolacją termo - tym tokiem myślenia uznałem że daję styro grubości krokwi czyli 18 cm i na to 2 warstwę około 10-15 cm - paroizolację i regipsy
Link do komentarza
Pod warunkiem że jest to piana zamknięto-komórkowa.
Przy otwarto-komórkowej (lamda taka jak dobrej wełny) nie występuje bariera dla dyfuzji pary wodnej.
Dalej plusem jest ciągłość izolacji i brak znaczącego pogorszenia parametrów izolacyjnych w przypadku zawilgocenia.
Do pełni szczęścia wymaga folii paroszczelnej,
Link do komentarza
głównie chodzi mi o to czy może być na styk z membraną wysokoparoprzepuszczalną ??

u mnie warstwy od zewnątrz bedą w następujący sposób zamontowane

dachówka ceramiczna
łaty i kontrłaty
membrana wysokoparoprzepuszczalna Tyvek Pro
styropian pierwsza warstwa 18 cm - na styk z membraną - cała grubośc krokwii - wciskany na styk po docięciu termicznie - uszczelniany pianką w sprayu
styropian 2 warstwa 15 cm w poprzek
folia paroizolacyjna aluminiowa
profile do regipsów
płyta g-k

ewentualnie zamiennie w kolejności folia paroizolacyjna a profile - chodzi mi o zjawisko odbicia ciepła na tej folii - zalecane jest aby płyta g-k a folia byłu oddalone od siebie na około 2-3 cm - nie może przylegać do płyty folia - mozliwe że zrobie profile z drugiej warstwy krzyżowo i wtedy dam międzi 1 a 2 warstwę profili paroizolację .

Mądre to czy nie za bardzo ???
Link do komentarza
Cytat

swoją drogą jakie obecnie wartości U można osiągnać używając pianki?


To trzeba by policzyć.
Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3
Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK.

"U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.
Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088

Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela.
Link do komentarza
Cytat

To trzeba by policzyć.
Zamknięto komórkowa piana to lambda 0,022-0,026W/mK przy gęstości powyżej 35kg/m3
Otwarto komórkowa ma lambdę 0,034W/mK.

"U" można wyciągnąć bardzo niskie... wszystko zależy od kasy.
Np. 25cm pianki PIR (lambda 0,022W/mK) da "U"= 0,088

Podobno gęste piany (>40kg/m3) osiągają lambdę poniżej 0,02mW/mK, więc wynik będzie jeszcze ciekawszy, choć taka zabawa wymaga grubego portfela.


pytanie zadałem w kontekscie, który usłyszałem kilka lat temu, że jest góra granica grubości izolacji z PUR i nie było można uzyskać współczynnika U, który akurat mnie interesował
jak jest na prawdę?
Link do komentarza
Aż tak dokładnej wiedzy nie posiadam.
Kiedyś brałem udział w dyskusji gdzie udzielał się jeden wykonawca.
Ale był tak zapatrzony w swój produkt, że kompletnie nie dostrzegał pewnych wad swojego produktu i był wstanie go kłaść wszędzie i zawsze, i w każdej okoliczności, więc jego wiarygodność szybko została nadszarpnięta.
Grubości natrysku w dwóch warstwach rzędu 20-28cm są na pewno osiągalne.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
gnusmas cz rzeczywiście wełna Knaufa jest przyjemniejsza w montażu? Jestem w trakcie ocieplania poddasza i szukam ekologicznej wełny, ale dobrej jakości. Ze względu na to, że sam będę ją kładł ciekaw jestem czy naprawdę jest mniej pyląca. Poza tym skłaniam się ku niej ponieważ mają obecnie promocję na nią
Link do komentarza
Dzięki za szybką odpowiedź. Chyba rzeczywiście nie ma co się zastanawiać skoro są dobre opinię na temat tej wełny. Zależy mi zarówno na montażu jak i jakości, ponieważ chce ocieplić poddasze raz a porządnie. Jakiej grubości użyłeś u siebie? Zastanawiam się pomiędzy 25 a 30 cm wełny
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Cytat

Witam jestem tu nowy.Mam zamiar ocieplić poddasze użytkowe styropianem.Szukam opinie osób które zastosowały takie rozwiązanie.Pozdrawiam


I co nie znalazłeś jeszcze icon_biggrin.gif
Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając).
Link do komentarza
Cytat

I co nie znalazłeś jeszcze icon_biggrin.gif
Jest tu kilka osób co opisywały jak i co przy ocieplaniu styropianem.Tylko wg mnie czy jest sens? Cenowo za dużej różnicy w porównaniu z wełną nie ma a bajzlu przy docinkach styropianu tyle ,że głowa boli (to tak uogólniając).




Poradźcie jestem tu nowy bla bla bla ...


Boją się ... bo ponoć wełna strasznie pyli i 'pika' ! ...olaboga.gif co robić , żeby wełną nie robić ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...