Skocz do zawartości

koszty ogrzewania


Recommended Posts

Witam,

mam pytanie do Efir

jaki dom wybudowałeś? coś z gotowych domów?

bo ja zastanawiam się nad gotowcem ze strony Dom.pl nazwa chyba jakoś MS1-15

I tak się zastanawiam czy nie zjedzą mnie koszty ogrzewania... nie ukrywam ogrzewanie gazowe jest o wiele wygodniejsze ale czy dużo droższe?

 

Link do komentarza
2 godziny temu, radek80 napisał:

Witam,

mam pytanie do Efir

jaki dom wybudowałeś?

Indywidualny, z góry określonym zapotrzebowaniem na ciepło.

Nie masz szans z projektem, który pokazałeś, zmieścić się w takim wyniku.

Dom prawie pasywny to nie tylko gruby styropian na ścianach. To przede wszystkim zwarta bryła bez potencjalnych mostków i właściwe ustawienie względem stron świata.

Cytat

 

 

Edytowano przez Elfir (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

ja właśnie nie wiem jak to jest z tymi współczynnikami, moja piękna wybrała sobie dom RD2-08  też z tej strony Dom.pl, dzwoniłem do architekta i wg szacunkowej charakterystyki współczynnik EP=62, oczywiście aby wybudować z takim parametrem trzeba brać pod uwagę strony świata itd

wiadomo różnica jest duża między domem pasywnym, ale czy faktycznie te koszty się zwrócą? słyszałem że budowa domu pasywnego może być droższa nawet o 40% ???

Wydaje mi się zatem że dom z parametrem EP = 60 to i tak super biorąc pod uwagę stare budownictwo

Link do komentarza
Dnia 5.01.2017 o 15:45, krzysztof napisał:

Wydaje mi się zatem że dom z parametrem EP = 60 to i tak super biorąc pod uwagę stare budownictwo

Po pierwsze współczynnik Ep niewiele mówi o rzeczywistych kosztach grzania. 

Liczy się Eu - mój dom ma wyliczony Eu 28 kWh/(m2rok) dla ogrzewania. 

Nie da się ukryć, że zbudowany jest w ciepłej strefie Polski.  Pod Białymstokiem gazu poszłoby więcej. 

 

Mnie dom kosztował do stanu deweloperskiego ok. 280 tyś (budowany ekipami).

 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Znajomy wybudował sobie dom, szkieleciak. Jeżeli dobrze pamiętam to ma jakieś 110m powierzchni użytkowej. Parametrów energetycznych nie znam ale najciekawsze jest to, że ogrzewa go prądem oraz kominkiem w salonie. Nic innego nie ma. Kominek to właściwie taka wolnostojąca koza, trochę wyglądająca jak piec kaflowy (tylko taki o wysokości jakiś 80 cm), a na ścianach panele elektryczne Eco Partner (prawie ich nie widać). Sam byłem ciekawy jak to u niego wychodzi, bo ocieplał dom pianą PUR (albo PIR nie pamiętam) oraz od zewnętrznej ściany miał chyba układane właśnie płyty PIR (PUR). Jak ostatnio rozmawialiśmy to stwierdził że na ogrzewanie wyda coś koło 2 tysięcy (grudzień styczeń na rachunku miał trochę ponad 1000 za cały prąd, a u niego wszystko jest na prąd: CO, CWU, płyta indukcyjna itd.). Jestem ciekaw czy takie pełne wypełnienie pianką daje aż tak dobry współczynnik, że ogrzewanie może być tak tanie?

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Witam,

Porównanie rocznych kosztów ogrzewania w zależności od zastosowanego rozwiązania zależy od wielu czynników i nie ma możliwości, aby rozpatrywać je indywidualnie dla każdego budynku. Dodatkowo każdy budynek może różnić się architekturą, wykonaniem przegród zewnętrznych i wewnętrznych, stolarką okienną, orientacją według stron świata, warunków atmosferycznych w lokalizacji budynku oraz przynależności do danej strefy klimatycznej w Polsce.
Dlatego powinno się porównywać rozwiązania w oparciu o obliczeniowe zapotrzebowanie na energię budynku oraz przeliczać je na podstawie średniej ceny paliw na rynku oraz sprawności urządzeń grzewczych.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Link do komentarza
Gość domownik
12 godzin temu, Ekspert marki Junkers napisał:

Datego powinno się porównywać rozwiązania w oparciu o obliczeniowe zapotrzebowanie na energię budynku oraz przeliczać je na podstawie średniej ceny paliw na rynku oraz sprawności urządzeń grzewczych.

________________________________ 
Konsultant marki Junkers
 

Święte słowa i jak mantrę trzeba je cytować. Takie sformułowanie powinno być przyklejone na każdym forum budowlanym jako pierwszy post w dziale "Ogrzewanie" :)

Dnia 3.04.2017 o 21:14, gkeb napisał:

Znajomy wybudował sobie dom, szkieleciak. Jeżeli dobrze pamiętam to ma jakieś 110m powierzchni użytkowej. Parametrów energetycznych nie znam ale najciekawsze jest to, że ogrzewa go prądem oraz kominkiem w salonie. Nic innego nie ma. Kominek to właściwie taka wolnostojąca koza, trochę wyglądająca jak piec kaflowy (tylko taki o wysokości jakiś 80 cm), a na ścianach panele elektryczne Eco Partner (prawie ich nie widać). Sam byłem ciekawy jak to u niego wychodzi, bo ocieplał dom pianą PUR (albo PIR nie pamiętam) oraz od zewnętrznej ściany miał chyba układane właśnie płyty PIR (PUR). Jak ostatnio rozmawialiśmy to stwierdził że na ogrzewanie wyda coś koło 2 tysięcy (grudzień styczeń na rachunku miał trochę ponad 1000 za cały prąd, a u niego wszystko jest na prąd: CO, CWU, płyta indukcyjna itd.). Jestem ciekaw czy takie pełne wypełnienie pianką daje aż tak dobry współczynnik, że ogrzewanie może być tak tanie?

Jak wyżej,jeśli byś poznał zapotrzebowanie domu na energię do ogrzewania nie byłoby by pytania bo byś sobie obliczyl że 2000zl na ogrzewanie prądem to jest ok.6000kWh życia tego prądu czyli na dom 110m2 daje to zapotrzebowanie ok.55kWh/m2/rok czyli można powiedzieć że dom energooszczędny.

Nie ważne czym izoluje się dom,może to być pianka,wełna czy styro tylko ważne jest żeby dom posiadał jak najniższe straty energii. Jak widzisz u kolegi to nie magia tylko fizyka dała mu takie rachunki za ogrzewanie.

Elfir jak widzisz ma niższe rachunki bo też fizyka u niej zadzialala czyli ma niższe zapotrzebowanie domu na ciepło czyli dom znacznie lepiej izolowany i męża który ją w zimie rozgrzewa :D

 

Link do komentarza
Gość domownik
Dnia 7.04.2017 o 14:51, SkyWalker napisał:

Jak dla mnie dość średnio tanio. By taka forma ogrzewania była wystarczająco opłacalna, to trzeba mieć naprawdę dobrze ocieplony dom.

Ależ przecież nikt nikomu z budujących nie zabrania ograniczać przyszłych rachunków za ogrzewanie przez zmniejszenie strat energii domu ? To skąd ten wyrzut i do kogo ? 

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

 

Dnia 5/19/2017 o 00:09, Gość domownik napisał:

Ależ przecież nikt nikomu z budujących nie zabrania ograniczać przyszłych rachunków za ogrzewanie przez zmniejszenie strat energii domu ? To skąd ten wyrzut i do kogo ? 

Witam,

Dokładnie! W przypadku starszych budynków warto zainwestować w termoizolację, ponieważ w znaczącym stopniu wpłynie to na roczne koszty ogrzewania. Jest to inwestycja na długie lata, która potrafi zwrócić się już w ciągu kilku lat. Przy dociepleniu budynku warto od razu zastanowić się nad wymianą kotła. Ocieplenie budynku wpłynie na zmniejszenie wymaganej mocy cieplnej kotła, więc zastosowane grzejniki o wyższej mocy będą mogły pracować na niższych parametrach. Nie ma potrzeby wymieniać grzejników na nowe.
Chętnie odpowiem na ewentualne pytania. 
Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:        
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...