Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cytat

W tym pędzie nikt nie zauważył że Ewamariusz już zainstalował kocioł w kotłowni i wali gablami węgiel do zasobnika . icon_smile.gif



Witam. Jeszzce nie zainstalowałem, co prawda piec zapłacony i czeka na zabranie ze sklepu, ale po Waszych wypowiedziach postanowiłem jeszcze raz porozmawiać z instalatorami takich piecy, jeden nadal podtrzymuje swoje, że 25 jest jak najlepszy, twierdząc że im mniejszy na mój dom, to będzie wiecznie chodził i niekoniecznie będzie utrzymywął daną temperaturę, a kilka kw nadmiaru mocy nic nie szkodzi a wręcz może być przydatne. Dzisiaj lub jutro porozmawiam jeszcze z jednym.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Palniki są w tym przedziale zazwyczaj takie same ,zmienia się tylko wymiennik , czy to nie daje do myślenia ?.
Kiedyś nie robili mniejszych niż 24KW , ale klient nasz pan więc trzeba mu dać to co sobie wykombinuje .
Jestem bardzo ciekaw co Ci poradzi następny instalator .
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...
Jestem bardzo ciekaw co Ci poradzi następny instalator .


Poradzi tyle co i nic. Pewnie też nigdy nie zakładał mniejszego, dlatego to będzie norma. Do niedawna też nie było produkcji tak małych kotłów z podajnikiem i przez to nie każdy instalator je zna i nie wie co potrafią icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Palniki są w tym przedziale zazwyczaj takie same ,zmienia się tylko wymiennik , czy to nie daje do myślenia ?.
Kiedyś nie robili mniejszych niż 24KW , ale klient nasz pan więc trzeba mu dać to co sobie wykombinuje .
Jestem bardzo ciekaw co Ci poradzi następny instalator .



Palniki fajkowe:
Do kotłów od ok. 12 do 20kW może byź fajkowy PPS-17
a 20-30kW fajkowy PPS-25kW

Fakt, różnica jest w tym momencie w wymienniku, ale w przypadku komina z cegły zaczyna to mieć znaczenie, bo pracujący na niskiej mocy może komin zniszczyć, stąd lepszy wymiennik mniejszy, bo na tych niższych mocach temp. spalin będa wyższe. Wyższe powinny być też sprawności na tych nizszych mocach, ale tutaj to sporo do powiedzenia ma dobra konstrukcja palnika.

Byłoby fajnie, aby spaliny były wyższe od 70st.C na małej mocy.

Jak ktoś ma komin ceramiczny, to tematu nie ma.

Pisałem już wcześniej,że praca będzie głównie w zakresie 3-7kW, więc nie widze powodu do zakupu 25-ki...
Jak można wybrac 20-ke czy 15-kę, to skorzystać, jak nie, to chyba tez tragedii nie będzie przy palniku fajkowym.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem po rozmowach i teraz to mam namieszane.
W rozmowach z instalatorami 2 podtrzymuje 25 kw, 1 twierdzi że może być 20, ale i 25 będzie dobry.
Jeden z nich twierdzi, iż przy zbiorniku na ciepłą wodę o pojemności 300 l i metrazu mojego domu to 25 będzie najlepszy, facet zajmuje się piecami od wielu lat, jest na czasie żeby ktos nie mówił że myśli jak naście lat temu.
Ale to nic, za waszą namową podzwoniłem jeszcze do kilku firm /bardzo znane na naszym rynku/które robią kotły i zadałem konkretne pytania ich doradcy technicznemu dotyczące wyboru mocy kotła do mojego domu. Wyniki rozmów, odpowiedzi i poklecane kotły o mocy:
- przerzedział mocy kotłów na paliwo stałe z podajnikiem od 30 do 38 KW icon_question.gif
Co Wy na to?
Kto wprowadza mnie w błąd, a może kto ma rację?
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A Ty po prostu – sam sobie wylicz, OZC dla temperatury obliczeniowej, czyli delta t 40 stopni i będziesz wiedzieć o jakim przedziale mocy nominalnej kotła możesz „dyskutować”, pamiętając jednak, że średnia delta t dla sezonu grzewczego to mniej niż 20 stopni.

Czyli kocioł powinien mieć nie mniej mocy niż dla temperatury obliczeniowej nominalnej (dla delty t=40), i że większość sezonu grzewczego będzie pracował z mocą o połowę niższą niż wyliczona nominalna.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale to nic, za waszą namową podzwoniłem jeszcze do kilku firm /bardzo znane na naszym rynku/które robią kotły i zadałem konkretne pytania ich doradcy technicznemu dotyczące wyboru mocy kotła do mojego domu. Wyniki rozmów, odpowiedzi i poklecane kotły o mocy:
- przerzedział mocy kotłów na paliwo stałe z podajnikiem od 30 do 38 KW icon_question.gif
Co Wy na to?
Kto wprowadza mnie w błąd, a może kto ma rację?
Pozdrawiam


A który z tych "doradców" się zapytał jakie Twój dom ma zapotrzebowanie na ciepło?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A widząc rozrzut w dobieranej przez „fachowców” nominalnej mocy kotła, jasno wychodzi, że stosują pradawny sposób obliczania mocy kotła, czyli 100W x powierzchnia domu x długość własnego fiuta.

Wynik dzielą przez 10 i wychodzi, to co wyszło.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...
Kto wprowadza mnie w błąd, a może kto ma rację?
Pozdrawiam


Ja nie instaluje i nie sprzedaje ani nie produkuje. Napisałem ci że ja mam 320m2 domu do ogrzania, baniak 1000L wody z której korzysta 6 dorosłych osób i 3 małych dzieci. Jak to się teraz ma do twojego domu i twojego zbiornika, ile u ciebie będzie szło ciepłej wody a ile u mnie. Ja mam piec 17kW a ty jaki będziesz miał? Sam zdecyduj. Ja już powiedziałem w tym temacie swoje zdanie, wielu też ci doradzało.
A ty dalej słuchaj instalatorów .......
Ja bym ich i ich liczenie 0shoot.gif

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam. Jestem po rozmowach i teraz to mam namieszane.
W rozmowach z instalatorami 2 podtrzymuje 25 kw, 1 twierdzi że może być 20, ale i 25 będzie dobry.
Jeden z nich twierdzi, iż przy zbiorniku na ciepłą wodę o pojemności 300 l i metrazu mojego domu to 25 będzie najlepszy, facet zajmuje się piecami od wielu lat, jest na czasie żeby ktos nie mówił że myśli jak naście lat temu.
Ale to nic, za waszą namową podzwoniłem jeszcze do kilku firm /bardzo znane na naszym rynku/które robią kotły i zadałem konkretne pytania ich doradcy technicznemu dotyczące wyboru mocy kotła do mojego domu. Wyniki rozmów, odpowiedzi i poklecane kotły o mocy:
- przerzedział mocy kotłów na paliwo stałe z podajnikiem od 30 do 38 KW icon_question.gif
Co Wy na to?
Kto wprowadza mnie w błąd, a może kto ma rację?
Pozdrawiam




Zrób średnią ważona i bierz 20kW, nadal będzie za duży, ale będziesz miał spokój sumienia.

Co Ty mówiłeś tym producentom,że dobierali Ci 30-38kW?
Podawałeś pow. użytkową czy jakieś inne dane?

140m2 pow.użytkowej x 70W/m2 straty ciepła = zapotrzebowanie na 9,8kW w mroźną zimę plus 2-3kW na bojler daje 12-13kW mocy..... dla warunków ostrej zimy!
Więc nie rozumiem, po co brać 25kW

Jestem w stanie przełknąć przy danym palniku do 20kW, jeżeli dogrzewasz jeszcze jakieś piwnice, ale powyżej 20kW już wykracza poza moje pojmowanie. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A Ty po prostu – sam sobie wylicz, OZC dla temperatury obliczeniowej, czyli delta t 40 stopni i będziesz wiedzieć o jakim przedziale mocy nominalnej kotła możesz „dyskutować”, pamiętając jednak, że średnia delta t dla sezonu grzewczego to mniej niż 20 stopni.


Czyli kocioł powinien mieć nie mniej mocy niż dla temperatury obliczeniowej nominalnej (dla delty t=40), i że większość sezonu grzewczego będzie pracował z mocą o połowę niższą niż wyliczona nominalna.



Można i tak, ale ponoć od tego są doradcy techniczni z któymi rozmawiałem, oraz instalatorzy.


Cytat

Ja nie instaluje i nie sprzedaje ani nie produkuje. Napisałem ci że ja mam 320m2 domu do ogrzania, baniak 1000L wody z której korzysta 6 dorosłych osób i 3 małych dzieci. Jak to się teraz ma do twojego domu i twojego zbiornika, ile u ciebie będzie szło ciepłej wody a ile u mnie. Ja mam piec 17kW a ty jaki będziesz miał? Sam zdecyduj. Ja już powiedziałem w tym temacie swoje zdanie, wielu też ci doradzało.
A ty dalej słuchaj instalatorów .......
Ja bym ich i ich liczenie 0shoot.gif


Napisałem, że rozmawiiałem z doradcami technicznymi znanych i popularnych producentów kotłów w naszym kraju i oni mi doradzali dużo większe moce.
Instalatorów NIE słuchałem, ich pomijam, gdyż jak napisałem 2 pozostaje przy 25 kw, a 1 zaleca 20kw. Chodzi mi o to co doradzili mi doradcy.
Cytat

Zrób średnią ważona i bierz 20kW, nadal będzie za duży, ale będziesz miał spokój sumienia.

Co Ty mówiłeś tym producentom,że dobierali Ci 30-38kW?
Podawałeś pow. użytkową czy jakieś inne dane?

140m2 pow.użytkowej x 70W/m2 straty ciepła = zapotrzebowanie na 9,8kW w mroźną zimę plus 2-3kW na bojler daje 12-13kW mocy..... dla warunków ostrej zimy!
Więc nie rozumiem, po co brać 25kW

Jestem w stanie przełknąć przy danym palniku do 20kW, jeżeli dogrzewasz jeszcze jakieś piwnice, ale powyżej 20kW już wykracza poza moje pojmowanie.



Mówiłem im to co Wam, czyli powierzchnię domu, piwnicy, ocieplenie i baniak na wodę 300 l, rozmawiałem z nimi osobiście, każdego pytałem czy nie za duży i każdy tłumaczył, że na mój dom z takim baniakiem na wodę to będzie dobry. jak mówili"lepiej TROSZKĘ większy niż za mały który by pracował non stop".

Wasze rady są cenne i biorę je pod uwagę, ale zastosowałem się do nich i rozmawiałęm z doradcami, co powiedzieli pisałem.
Rozbieżnośći w mocy u doradców biorą sie pewnie z tego, iż każdy polecał swój produkt pod konkretne warunki.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ewamariusz,
Myślę, że koledzy mają rację z tym 25KW - jest przewymiarowany więcej niż trzeba.
Ale uzupełnij dane - może gdzieś podałeś ale pominąłem?)
- jaka kubatura
- jaka wentylacja



Kojarzę, że chodziło o 140 czy 145m2, ale była też wzmianka o 80m2 piwnicy.
Więc jestem w stanie zrozumieć dobór kotła 20kW, ale nie widze potrzeby zakupu większego.

Może konkretne osoby widząc dom na żywo i znając ten konkretny kocioł wiedza lepiej, nie wiem.
Ja bym powyżej 20kW nie wchodził.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak, widziałem te 140m2+80 ale chciałbym dokładniej znać kubaturę. Wysokość pomieszczeń może mieć 2,50m a może mieć i 5m (widziałem takie cuda).
Czy Piwnica też ogrzewana?

Jeszcze jedno:
cytuję:
"Napisałem, że rozmawiiałem z doradcami technicznymi znanych i popularnych producentów kotłów w naszym kraju i oni mi doradzali dużo większe moce"

Obawiam się, że rozmawiałeś nie z doradcami technicznymi tylko z handlowacami...

i drugie: (przepraszam, że tak na raty, ale telefon co rusz dzwoni)
czy jesteś pewny, że masz odpowiedni przekrój komina do kotła 25KW? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozbieżnośći w mocy u doradców biorą sie pewnie z tego, iż każdy polecał swój produkt pod konkretne warunki.
Pozdrawiam


Co to znaczy konkretne warunki, bo tego kompletnie nie chwytam.
bajbaga już wspominał że zapotrzebowanie na ciepło liczy się dla delty "t" = 40K (no może 42K) wynikającą w temperatur przypisanych dla danej strefy klimatycznej i temperatury wewnętrznej na poziomie komfortu cieplnego - 20-22 oC.
Innych warunków w Polsce się nie bierze pod uwagę.
Co innego jakby te kotły miały być sprzedawane np. do Szwecji, ale nie tym rozmawiamy. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tak, widziałem te 140m2+80 ale chciałbym dokładniej znać kubaturę. Wysokość pomieszczeń może mieć 2,50m a może mieć i 5m (widziałem takie cuda).
Czy Piwnica też ogrzewana?

Jeszcze jedno:
cytuję:
"Napisałem, że rozmawiiałem z doradcami technicznymi znanych i popularnych producentów kotłów w naszym kraju i oni mi doradzali dużo większe moce"

Obawiam się, że rozmawiałeś nie z doradcami technicznymi tylko z handlowacami...

i drugie: (przepraszam, że tak na raty, ale telefon co rusz dzwoni)
czy jesteś pewny, że masz odpowiedni przekrój komina do kotła 25KW?



Witam. Tak jak napisałeś 140 m do tego piwnica 80 m częściowo ogrzewana, baniak na wodę 300 l, wentylacja grawitacyjna. Pomieszczenia wysokość 255cm, piwnica 220 cm, poddasze liczone bez skosów.

Rzomawiałem z doradcami technicznymi, takie mieli wizytówki na stronach internetowych i tak się przedstawiali.


Cytat

Co to znaczy konkretne warunki, bo tego kompletnie nie chwytam.
bajbaga już wspominał że zapotrzebowanie na ciepło liczy się dla delty "t" = 40K (no może 42K) wynikającą w temperatur przypisanych dla danej strefy klimatycznej i temperatury wewnętrznej na poziomie komfortu cieplnego - 20-22 oC.
Innych warunków w Polsce się nie bierze pod uwagę.
Co innego jakby te kotły miały być sprzedawane np. do Szwecji, ale nie tym rozmawiamy.


Przepraszam chodziło o kotły.

Skłaniałem się ku Waszym radom, ale po rozmowach z tymi doradcami znowu się namieszało, ala tak to już jest.
Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakiś czas temu pewna osoba zamówiła 2szt. kotła 35kW, akurat dzisiaj byłem się przejechać z tym transportem.

Tak jak jestem w stanie zrozumieć dobór 35kW do pierwszego domu, bo to kawał wielkiej chaty z piwnicami jak labirynty
Tutaj zdziwiony nie byłem.

Tak w przypadku drugiego domu do tej pory drapię sie po głowie, kto im taką moc wyliczył. Mały domek, na oko ogrzany by został 12 max.17kW, po kiego czorta tam 35kW, to pojęcia nie mam. No ale widocznie nadbogatemu wolno.

Po tej dyskusji jakoś się dzisiaj czuje zmieszany tym, co sam zastałem na żywo.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

...
No ale widocznie nadbogatemu wolno.

Po tej dyskusji jakoś się dzisiaj czuje zmieszany tym, co sam zastałem na żywo.

Jarecki klient nasz pan icon_smile.gif Jak tłumaczysz a on swoje to co możesz zrobić? Jego podwójna strata, raz na cenie kotła a dwa na przepale opału icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Według mnie przy takim metrażu kocioł 25KW będzie jednak za duży.
Przyjmując dla uproszczenia 180m2 do ogrzania (bo piwnica nie będzie jakoś specjalnie dogrzewana) i 70W/m2 zapotrzebowania na ciepło.
180 x 70 = 12600 W
dodać 15% na cwu = 14490 W
i jakieś 10% zapasu to daje około 16000W
--
Minusem na pewno będzie wentylacja grawitacyjna, która "zeżre" ci jakieś od około 100MW/s do kilku razy więcej (w mroźne dni) energii na ogrzanie tego, co wyrzucisz kominem.
--
Myślę - ale to jest tylko moje zdanie - że kociołek 17-20KW byłby dla ciebie.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cóż,
kolega ma 140m2*2,55=357m3 powietrza w domu (bez piwnicy)
zakładając 1 (jedną) wymianę powietrza (zakładam 100m3 aby się łatwiej liczyło) na 1 godz (a to wcale nie tak dużo przy wentylacji grawitacyjnej)
i z uwzględnieniem całego dnia mamy 100x24=2400m3 w ciągu doby.
--
Ogrzanie takiego powietrza o 22stC to uwzględniając gęstość powietrza 1,2 kg/m3 i ciepło właściwe 1020 J/kgK mamy
2400 * 22* 1,2 * 1020 = 646 272 000 J (Ws) a to jest 64,6 MJ (Ws) na dobę.
--
Jeśli zdrowo przymrozi to wymiana nie będzie jednokrotna a kilkukrotna na godzinę.
-- Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cóż,
...
--
Jeśli zdrowo przymrozi to wymiana nie będzie jednokrotna a kilkukrotna na godzinę.
--


Ludzie budują, remontują i nawet nie wiedza jakie W tracą, ale z tego wyniku może trochę odlicz. Wymiana okien, drzwi, docieplane dachy, ocieplane ściany, Wszystko po to aby na zdjęciach termowizyjnych wyszedł wszędzie taki sam kolor icon_smile.gif
Toż to domy jak termosy, szczelne. Jedna dziura to poprzez komin a druga poprzez wentylację. Taki ogrom powietrza przeleci bez wspomagania?
Nie żebym się czepiał twoich wyliczeń ale pierwszy raz widzę takie wyliczenie i aż się dziwię że przez wentylację może tyle spierdzielić. Ja mam w swoim domu aż cztery takie kanały wentylacyjne, czyli będę musiał coś na temat ubytków pomyśleć. Jeżeli faktycznie tak jest to czas pomyśleć .....
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Napisałeś MW/s
2. Same wyliczenia poprawne, dają około 0,7 kWh/h na wentylację każdą nie tylko grawitacyjną, chyba, że WM z rekuperacją.
3. Wentylacja grawitacyjna (jej wydatek) też można opanować – zwłaszcza zimą, pod warunkiem, że jest poprawnie wykonana.
4. OZC uwzględnia rodzaj i wydatek wentylacji.


Wniosek - zawsze przed doborem mocy kotła wykonać obliczenia OZC
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak się ma dobrą wentylację to może - niestety.
Ale to nie o tym wątek - to tylko tak na marginesie, aby uzmysłowić, że do wyliczeń nie wystarczy znać metrażu, ale trzeba uwzględnić masę innych rzeczy.
My tutaj możemy co najwyżej z jakimś przybliżeniem starać się coś określić.
Czasem zupełnie tak wystarcza - a czasem nie.

Cytat

1. Napisałeś MW/s
2. Same wyliczenia poprawne, dają około 0,7 kWh/h na wentylację każdą nie tylko grawitacyjną, chyba, że WM z rekuperacją.
3. Wentylacja grawitacyjna (jej wydatek) też można opanować – zwłaszcza zimą, pod warunkiem, że jest poprawnie wykonana.
4. OZC uwzględnia rodzaj i wydatek wentylacji.


Wniosek - zawsze przed doborem mocy kotła wykonać obliczenia OZC



AD1 - rzeczywiście...
AD3 - trudne raczej
AD4 - otóż to!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogrzanie 100m3 powietrza o wilgotności ~85% o 22K tak jak liczysz wymaga włożenia około 750Wh.
Przy niekontrolowanej wymianie na poziomie kubatura/godzinę strata wentylacyjna wynosi 2,7kWh/h, co daje ucieczkę ciepła przez wentylację na poziomie 64,8kWh/dobę dla kubatury jaka wyliczyłeś.
Wszystkie wyniki zaokrąglam w górę.
Jak widzisz do MWh jeszcze dużo, dużo brakuje, bo domyślam się że chodziło Ci o jednostkę energii a nie mocy.

Albo prościej... dobrze policzyłeś tylko z zamianą jednostek coś poszło nie tak icon_lol.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

--
Minusem na pewno będzie wentylacja grawitacyjna, która "zeżre" ci jakieś od około 100MW/s do kilku razy więcej (w mroźne dni) energii na ogrzanie tego, co wyrzucisz kominem.


Matematykiem to za dobrym nie jestem ale 100 MW na sekundę to jakiś obłęd.
Czyżby przypadkiem kalkulator Ci się nie przestawił na Farenhajty icon_mrgreen.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

180 x 70 = 12600 W
dodać 15% na cwu = 14490 W
i jakieś 10% zapasu to daje około 16000W


No i proszę , MrTomo obliczył zapotrzebowanie na Waty i wyszło 16000 . Zakładając teraz że piec retortowy najlepiej pracuje z mocą tak na pół gwizdka to wychodzi że piec powinien mieć faktycznie 32 KW mocy znamionowej , no jest tak czy nie ? , he he .

Jarecki 79 słusznie zauważył wcześniej że jak jest ceramiczny komin to zbyt duży kocioł chodzący na niskich obrotach to żaden problem . Jednak komin z cegły i niska temperatura spalin , to prawie pewny problem z poceniem się komina , już po kilku latach .
Należy więc wziąć to pod uwagę i rozwagę . Lepiej więcej ciepła wywalać do nieba niż mieć zaświniony na amen komin .
Napisz więc jeszcze jaki masz komin , znaczy z jakiego materiału i jakiej średnicy , bo to jeszcze nie było (chyba) pedzane .
Już widzę tę wentylację grawitacyjną która daje kilka wymian na godzinę , ech co za głupoty i pewno zimą przy minus 20. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ano inaczej.
Jeszcze raz.
Ciepło właściwe powietrza po zamianie J/W to 0,34W/m3.
Aby podnieść jego temperaturę o 22K potrzeba 7,48Wh ~7,5Wh.
Dla 100m3 doje to ilość energii = 750Wh - 0,75kWh.
Kubatura jaka przyjąłeś do obliczeń to 357m3.
Strata wentylacyjna to w przybliżeniu 2,7kWh/h co daje 64,8kWh/dobę (dokładnie to 64,0886kWh), ale pisałem że na każdym etapie zaokrąglałem w górę.
Teraz wszystko jasne?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Producenci wolą sprzedać większe bo są droższe.
Proszę pamiętać że naprawdę mroźnych dni jest i mało i jeśli wtedy te 15kW by nie nagrzało pomieszczeń (w co nie wierzę) to zawsze można jedno na kilka dni wyłaczyć z ogrzewania i podnieść temp. w pozostałych.
A rentowność pieca mamy najlepszą.

Przewymiarowanie kotła to tylko strata paliwa dla kupujące, brak ryzyka i duży zarobek dla sprzedawcy. Ale taka ich rola.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

ewamariusz, na czym stanęło?

NOTO:,
12kW przez 24h = średnio 50kg ekogrochu
15kW przez 24h = średnio 60kg ekogrochu
17kW przez 24h = średnio 68kg ekogrochu
25kW przez 24h = średnio 100kg ekogrochu

Jarecki ale ty podajesz chyba przy 100% obciążeniu?
W lutym tego roku jak były mrozy rzędu -20 -25*C u mnie spadało w granicach 40kg max 45 na dobę, a wiesz jaką ja mam dużą chałupę i jakie zużycie ciepłej wody icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

NOTO:,
12kW przez 24h = średnio 50kg ekogrochu
15kW przez 24h = średnio 60kg ekogrochu
17kW przez 24h = średnio 68kg ekogrochu
25kW przez 24h = średnio 100kg ekogrochu


Cytat

Jarecki ale ty podajesz chyba przy 100% obciążeniu?


icon_biggrin.gif
No chyba nie inaczej.
Jak niezorientowany w temacie zobaczy ten wpis (25kW przez 24h = średnio 100kg ekogrochu = 3t/miesiąc),
to biegiem poleci kupować pompę ciepła z górnej półki cenowej bo mu się "zwróci" w ciągu 2,5-3 lat icon_lol.gif

Dla niezorientowanych icon_biggrin.gif
Ten wpis to oczywiście żart.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jarecki ale ty podajesz chyba przy 100% obciążeniu?
W lutym tego roku jak były mrozy rzędu -20 -25*C u mnie spadało w granicach 40kg max 45 na dobę, a wiesz jaką ja mam dużą chałupę i jakie zużycie ciepłej wody icon_smile.gif



Oczywiście,że tak.

Chodzi o uzmysłowienie tego, co oznacza stałe osiąganie danej mocy znamionowej.

Wielokrotnie już pisałem,że zadaniem kotła z podajnikiem jest uzupełnianie strat ciepła i głównie chodzi w dolnych okolicach mocy (ok. 20 do max.40%).

Sam widzisz,że w mrozy dobijałes do 50kg, co oznacza, że osiągałeś średniodobowe obciążenie 12kW mocy

Pewnie jest więcej osób posiadających kotły z podajnikiem i wiedzą jakie ilości spalają na dobę. Idzie wówczas oszacować z grubsza jakie to są średniodobowe moce.... Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Oczywiście,że tak.

Chodzi o uzmysłowienie tego, co oznacza stałe osiąganie danej mocy znamionowej.

Wielokrotnie już pisałem,że zadaniem kotła z podajnikiem jest uzupełnianie strat ciepła i głównie chodzi w dolnych okolicach mocy (ok. 20 do max.40%).

Sam widzisz,że w mrozy dobijałes do 50kg, co oznacza, że osiągałeś średniodobowe obciążenie 12kW mocy

Pewnie jest więcej osób posiadających kotły z podajnikiem i wiedzą jakie ilości spalają na dobę. Idzie wówczas oszacować z grubsza jakie to są średniodobowe moce....

Jako nowicjusz w paleniu mogę się mylić ale możesz mnie poprawić i nakierować icon_smile.gif
Jeżeli w mojej DTR-ce jest napisane że zużycie wynosi 0,8-3,5kg/h to dla mojego zużycia 45kg/dobę wychodzi jakieś 1,88kg/h Przyjmując 3,5kg/h jako 100% to ile to jest jak spala 1,88kg/h? Tak to można liczyć?
Czyli mniej jak 10kW? Źle liczę?
Lub inaczej. 3,5x24=84kg/doba czyli 100% czyli 17kW? A moje 45kg/doba ? 12kW? Jak to wyszło?
Jak to wyliczyć aby było "około" prawidłowe, bo wiadomo że dokładne wyliczenia potrzebują więcej danych.
Przepraszam Jarecki ale ja cały czas się uczę a to pomoże mi zrozumieć z jaką mocą w danym dniu (może godz?) pracuje kocioł icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety, taką jak większość akumulatorów. Z tym, że baterie w samochodach nie są tak głęboko rozładowywane.     Nie łudź się. Prognoza cen litu na rynkach światowych nie przewiduje spadku cen. Więc jakby nie liczyć, wybierasz wersję zasilania domu jedną z najdroższych. To dlatego trudno znaleźć taką instalację w realu, ludzie potrafią liczyć. 
    • Gość Gosc
      Artykuł ciekawy jednak przestrzegał bym przed namawianiem do stosowania tzw. źródeł energii z pięknie nazwanych z paliw odnawialnych takich jak kotły na pellet bo już niedługo również one będą zabronione. Również namawianie do stosowania gazu może nie być zbyt trafione bo przecież to paliwo kopalne, które będzie również objęte restrykcjami. UE wprowadza różne regulacje dla całej Europy jednak na terenie państw "trójki" jakoś nie kwapią się do wprowadzania restrykcji. Nasz kraj jakoś dziwnie jest piętnowany. Osobiście popieram stosowanie ekologicznych systemów grzewczych najlepiej niskotemperaturowych o b. niskim zużyciu energii (np. gruntowe pompy ciepła) lecz niestety nie wszystkich na nie stać (zaporowe ceny zakupu i instalacji) a możliwe dotacje są zbyt skromne. Przy okazji o kotłach 5 klasy należy całkowicie zapomnieć bo są bee i nie będą wspierane. Pewnie ich właściciele będą znowu zmuszeni do ich wymiany ale już bez wsparcia.
    • Po zakończeniu stanu surowego w budynku pojawiają się elektrycy, hydraulicy oraz inni instalatorzy. Rozprowadzają po murach i podłogach przewody, rury oraz montują rozmaite urządzenia. W kwestii instalacji elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej Warunki Techniczne 2021 niczego nie zmieniają, ale w ogrzewaniu i być może też w wentylacji czeka nas prawdziwa rewolucja. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/budowa-krok-po-kroku/a/8012-planowanie-kolejnosci-robot-instalacje
    • Gość Magdalena Ostrowska - zadowola Klientka :)
      Miejsce godne polecenia. Otrzymałam tu fachowe doradztwo i wszystkie materiały do wykonania izolacji tarasu. Zaangażowani, pomocni. POLECAM!!!!
    • Moim skromnym zdaniem, online można wziąć kredyt konsumpcyjny do w  miarę niskiej kwoty, kredyty hipoteczne to bardziej skomplikowana papierologia. Finalnie trzeba spotkać się z przedstawicielem banku lub pośrednikiem. Jeżeli jakimś cudem istnieje taka możliwość, jest ona ograniczona do oczywistych i prostych dla banku przypadków. Chętnie dowiem się, komu się udało tak uzyskać kredyt.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...