Skocz do zawartości

Tynk tradycyjny czy gipsowy ??


Recommended Posts

Witam

Mam mały problem do przetrawienia. Posiadam mieszkanie w kamiennicy w Toruniu. Wysokość mieszkania bagatela 310 cm. Musiałem skuć tynki w 3 pokojach, gdyż były one wykonane z zaprawy wapienno piaskowej i generalnie w większości miejsc odchodziły od ściany. Okazało się, że ściany po zrzuceniu tynków są w dramatycznym stanie. Różnice w pionie nawet do 4-5 cm. Decyzja zapadła, robimy tynki maszynowo. Ręcznie zajęło by mi to za dużo czasu - 150 mkw to strasznie dużo czasu by zajęło.
Pytanie : Które tynki są lepsze? Tradycyjne + gładź ? Czy gipsowe? Chciałbym także nadmienić, że cegły w ścianach w niektórych miejscach po prostu tańczą .... ( są luźne).

pomóżcie! Edytowano przez syzmon81 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam

Mam mały problem do przetrawienia. Posiadam mieszkanie w kamiennicy w Toruniu. Wysokość mieszkania bagatela 310 cm. Musiałem skuć tynki w 3 pokojach, gdyż były one wykonane z zaprawy wapienno piaskowej i generalnie w większości miejsc odchodziły od ściany. Okazało się, że ściany po zrzuceniu tynków są w dramatycznym stanie. Różnice w pionie nawet do 4-5 cm. Decyzja zapadła, robimy tynki maszynowo. Ręcznie zajęło by mi to za dużo czasu - 150 mkw to strasznie dużo czasu by zajęło.
Pytanie : Które tynki są lepsze? Tradycyjne + gładź ? Czy gipsowe? Chciałbym także nadmienić, że cegły w ścianach w niektórych miejscach po prostu tańczą .... ( są luźne).

pomóżcie!



Jest podobny wątek na tym forum (poszukaj). Większość z tych co się wypowiadali ma cementowo-wapienne. Ja osobiście mam gipsowe i nie narzekam (jeszcze nie mieszkamy). Tynki gipsowe napewno zrobisz szybciej, a doliczając gładź po cemenowych to i taniej.

Które lepsze - oba rozwiązania mają wady i zalety kwestia czego chcesz.

Ważna rzecz - tynk gipsowy musi być jednowarstwowy. Na ścianę (a najlepiej na pomieszczenie) narzuca się go za jednym razem. Inaczej jest przy cementowych, tam warstw jest więcej (a napewno dwie conajmiej). W związku z tym popytaj fachmanów czy przy tej grubości tynku (jeśli różnica poziomu 4-5 to tynk pewnie koło 6) gipsowy zda role.

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

ja bede robil cementowo wapienne, robione na budowie, nazucane agregatem, umowilem sie juz z wykonawca cena 10zł/m2 robocizny, material jakies 6 zł na m2. Dlaczego tradycyjne bo są trwalsze (bardziej odporne na uszkodzenia mechaniczne, nie chłoną tak wilgoci.


A jak pod taki tynk dać paroizolacje? Przy ścianach lepszych niż 0.3W/m2 xK to konieczne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...