Skocz do zawartości

Na czym polega jednorurowy system prowadzenia rur?


Recommended Posts

W instalacji jednorurowej nie ma nic skomplikowanego.I nieprawdą jest że potrzebne sa specjalne zawory regulacyjne.Można zastosować zwykłe zawory termostatyczne,oraz niewielkie zdławienie na pętli pod grzejnikiem.Dodam że takie rozwiązanie doskonale nadaje się dla kotłów z dolnym ograniczeniem temperatury..
Link do komentarza
Gość Użytkownik
Witam.Co autor ma na celu robiąc rysunek w taki sposób ,aby laik go nie zrozumiał?Grzejniki w tej instalacji nie są połączone tylko szeregowo,bo już drugi za nim grzałby słabo.Raczej polączone są szeregowo-bocznikowo.Mowa tutaj o rurze dławiącej pod grzejnikiem,nie koniecznie z zaworem.No i ten "zawór odprowadzający"na rysunku..
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Gość Piter
W Rosji funkcjonuje system jednorurowy, który polega na tym że w pionie jest tylko jedna większa rura z której odchodzą rurki zasilania i powrotu poszczególnych grzejników. Cyrkulacja odbywa się w tej pionowej rurze grawitacyjnie, samoczynnie. Ot taka rosyjska myśl techniczna..
Link do komentarza
Cytat

W Rosji funkcjonuje system jednorurowy, który polega na tym że w pionie jest tylko jedna większa rura z której odchodzą rurki zasilania i powrotu poszczególnych grzejników. Cyrkulacja odbywa się w tej pionowej rurze grawitacyjnie, samoczynnie. Ot taka rosyjska myśl techniczna..



Potwierdzam.
I bez zaworów działa całkiem sensownie.
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Gość J.Witkowski
Bez sensu jest takie zasilanie grzejników.
To jest błędne połączenie grzejników. Bez sensu, nieskutecznie i nie potrzebne. Grzejniki łączymy szeregowo lub równolegle. Nie ma potrzeby w ten sposób je łączyć. z rysunku nie wynika, że system jedno rurowy.
Link do komentarza
Gość Adrian Keys
Szkic kompletna porażka . Ale en system na zaworach niemieckiej pewnej firmy zdaje egzamin wyśmienicie./pod warunkiem że jest to mieszkanie nawet duże bez nagłych różnic temperatury w pomieszczeniach /ale wykonanie polecił bym doświadczonemu wykonawcy który już to kiedyś wykonywał.System szeroko stosowany w ZSRR odstrasza ale Niemcy robili to na zaworach które mogą być do systemu dwórurowego i jednorurowego bez gerania w nich czyli bez regulacji regulacji. Rolę regulacji podejmują tylko zawory mieszkowe .
System działania przypomina ruszające wagoniki -każdy po kolei. I tak wygląda ogrzewanie .W dogrzanym mieszkaniu wyrównuje się temperatura.
80-90 m2 mieszkanie spokojnie na jednym rurociągu będzie działało .Jeśli większe trzeba zrobić dwa ringi po jednej rurze.
Osoby z charakterem dusigroszy i niewynajdujący będą zadowoleni.
Działa to tak że pierwszy i drugi pokój się nagrzewają pierwsze ,częściowo trzeci .Jak się nagrzeje pokój 1 i 2 przymykają się zawory i następne pokoje są ogrzewane .Powinno to pracować na 4 ,5 grzejnikach w obiegu bez problemów / 80 m2 łącznie od północnej strony budynku o wys 3,5 m bez problemu ogrzewa do dziś/
-----------------------
To trzeba powierzyć fachowcowi potrafiącemu myśleć. Przy dużej różnicy temperatur miedzy zasilaniem a powrotem trzeba zastosować tzw proste sprzęgło cieplne w celu wyeliminowania punktu rosy na obojętnie jakim kotle .
-----------------------
Chcecie spytać ale bez wymyślania i bez cudowania odpowiem na fajsie.
-----------------------
Nie wykonuje usług ,nie polecam producentów ani marek .
Link do komentarza
Gość Adrian Keys
Przy grzejnikach bocznozasilanych stanowczo doradzam .Bo zawory w systemie jednorurowym bocznozasilanych są bardzo drogie .W systemie grzejników dolnozasilanych sprawdza się wyśmienicie.
Pierwszy drugi i trzeci grzejnik powinny być dopasowane z bardzo niewielkim zapasem mocy ale im dalej tym z większym zapasem mocy .Czyli ostatni grzejnik nieco większy ale bez przesady ,bo zawory mieszkowe zrobią swoje./u siebie dodałem 10% mocy/
----------------------
Polecam zawory typu Herz ,do dolnozasilanych grzejników./nic nie gmerać nie kryzować w zaworze/ u góry grzejnika zawór mieszkowy zrobi swoje.

================
na węglówce nie wolno zakładać zaworów mieszkowych/sprzęgło cieplne tak nawet z termostatem/i zgodnie z przepisami bezpieczeństwa dla kotłów węglowych./
Link do komentarza
Gość Adrian Keys
Powrót z pierwszego grzejnika jest zasileniem drugiego ,drugi trzeci zasila ,3 zasila 4 itd .Zawory mieszkowe wspaniale tego pilnują !!!
Z serwisową regulacją uruchomieniową kotła nie ma problemu/ i tak większość instalatorów robi za małe średnice przy kotle co bywa czasami przyczyną szumów w instalacjach./
100 m2 domu w nowej technologii ocieplonego nie bał bym się zastosować.
Życzę powodzenia.
Link do komentarza
Gość Janek
Mam ogrzewanie jednorurowe, cos jest nie tak, bo jakos slabo grzeja grzejniki.
Fachowiec robil remont i pewnie cos zawalil.Odlaczyl nam grzejnik w kuchni, bo byl za szafkami,i nigdy nie byl wlaczany
teraz mamy klopot.
Masz moze jakas idee co to moze byc,
ja o grzejnikach nie mam pojecia, wiec prosze o pomoc.
ogrzewanie jest z lat 70, niemieckie.
Dziekuje za rade
KrSlo@web.de
Janek
Link do komentarza
Czy ktoś tu zagląda i kontroluje te bzdury? Chyba sam autor tematu tego nie robi. Janek: załóż grzejnik w kuchni, przepchaj instalację i wszystko będzie dobrze.
Adrianie: Jakiej średnicy masz rury w instalacji 1-r ?
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
  • 3 miesiące temu...
Gość adrian_keys
Zawór odcinający HERZ-3000 o figurze prostej, do instalacji jednorurowej
.Taki zawór jest w kształcie litery H ale ten środnik w zaworze do instalacji jednorurowych jest drożny. I to przez niego idzie około 3/4 impetu wody .
Pomyślcie wpierw mocno a potem komentujcie .Ja ten suystemopanowalem ,sprawdzalem i to działa / Woda hula jedną rura wkoło mieszkania ,domku ale od zaworu H do zaworu H .Część wody idzie do grzejnika i jak ogrzeje pokój to u góry grzejnika zawór mieszkowy przymyka się i ciepła woda nie wchodzi już tak mocno albo prawie wcale i dogrzewa następny pokój i następny ,Układ działa jak ruszające wagoniki na stacji .Każdy po kolei ale ie wszystkie razem . Do dziś chodzi i sprawdza się wyśmienicie.
Nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby jeden czy dwa grzejniki przymknąć na zaworze mieszkowym całkowicie to pozostałe pomieszczenia pokoje ogrzewać będzie .
Schematy oba są błędne bezmózgie są te układy pokazane na rysunku. Śmiało można puścić niejako jedną obwodową rurę ciut większą średnicę .
Dziś bym to robił w pex-ie a wtedy była modna miedź Cu.
Ciekawe jak wygląda dostępność zaworów do jednorurówki dolnozasilanych grzejników .
To jest tylko zwykłą matematyka cieplna .Ludzie trochę końskich bobków i się gubicie a ziarnka te same.
Ja zawory do jednorurówki Herz 3000 kupowałem w Gliwicach ale czy ta firma jest jeszcze to nie wiem.
W typowej jednorurówce pierwszy grzejnik jest mały a im dalej od kotła tym bardziej większy .Przy tych zaworach nie jest to takie istotne bo jak napisałem jak w pierwszym pokoju nagrzeje się to zawór mieszkowy przymknie i woda idzie dalej .Można ciut powiększyć grzejniki ale bez szaleństwa mieszki zrobią swoje.
Ale przeliczywszy na ceny metra bieżącego rury PEX to wasza wola .W dwururówce czasami trzeba wyregulować skryzować zaworek żeby wodę kopnać do najdalszego grzejnika a w jednorurowej samo funkcjonuje .
Zadanie dla pasjonatów budownictwa .
A !! i przy kotle absolutnie nie polecam małych średnic !!!! jak to robią mądrale hydrauliki bo instalacja wtedy gwiżdże ,szumi i nie ma rozbiegu czynnika grzewczego . Uruchomcie wyobraźnie to tylko rozkład sił.
Link do komentarza
Gość adrian_keys
Tym poziomym środnikiem H nadmiar ciepłej wody przechodzi sobie poziomo do następnego zaworu H i tam podobnie środnikiem poziomo a do grzejnika pionowo tylko niejako 1/3 .
A mocy grzewczej nie ubywa w pokoju czy mieszkaniu czy domku.
Rolę sprzęgła cieplnego może po trosze spełniać grzejnik łazienkowy /dbałość o braku punktu rosy/
;-)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...