Skocz do zawartości

Wkład kominkowy - dylematy


Recommended Posts

Witam,

Jesteśmy przed wyborek kominka do naszego domu. Mam kilka pytań które nas mocno nurtują przed wyborem wkładu.

Na początek kilka parametrów:
Komin Shiedel Rondo fi 180 (wysokości nie pamiętam ale bodaj prawie 9m)
Kominek będzie również dogrzewał pokoje (DGP) grawitacyjnie (jedno pomieszczenie na dole sąsiadujące z kominkiem, 4 pomieszczenia na górze, dł. kanałów w poziomie do 2m)
Cały dom o powierzchni użytkowej ok. 130 m2

I teraz nasze pytania które nie dają nam spać:
1. Czy komin fi 180 determinuje wybór wkładu o identycznym wyjściu ?? Czy są jakieś przejściówki albo coś albo czy kominy mimo że w katalogu mają fi 200 są też zawsze (prawie) w wersji np.. 180. Przyznam że podczas poszukiwań już kilka nam się podobało (np. Uniflam 700 SELENIC) ale wszędzie fi 200

2. Czy fi 180 to jakaś niszowa wielkość ?? Większość w ogóle ma albo 160 albo 200 (albo my tak trafiamy)

3. Czy obudowa kupowana w sklepie/markecie to klocki do składania czy materiały do dalszej obróbki cięcia itp. ??

Wiem że można by w sklepie pytać ale raz że boję się że moje pytania są głupie i wstyd pytać tak w żywe oczy icon_razz.gif a dwa że na razie szukamy w internecie i się takie wątpliwości nasuwają.


I dwa pytania dodatkowe:
- Jak szybko po zrobieniu wylewek mogę postawić wkład (mixokretem gr wylewki 6-7 cm, pod samymkominkiem ok. 14-15cm bez styropianu)
- Czy po podłączeniu kominka trzeba odczekać przed pierwszym odpaleniem (tak słyszałem)


Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

2. Czy fi 180 to jakaś niszowa wielkość ?? Większość w ogóle ma albo 160 albo 200 (albo my tak trafiamy)



To popularny przekrój komina.

Cytat

3. Czy obudowa kupowana w sklepie/markecie to klocki do składania czy materiały do dalszej obróbki cięcia itp. ??



Właściwie wszystkie te obudowy to kamień drugiego gatunku, który płowieje. Nawet jeśli napisane co innego. To klocki docięte pod konkretny wkład. Do tego dochodzi jeszcze koszt izolacji, fachowej robocizny, oraz płyty konstrukcyjne i materiały montażowe. Mizerny efekt uzyskasz praktycznie takim samym kosztem, jeśli nie większym, bo może się okazać że elementy z marketu trzeba będzie przerabiać. Taka obudowa nadaje się na działkę, nie do domu.

Cytat

- Jak szybko po zrobieniu wylewek mogę postawić wkład (mixokretem gr wylewki 6-7 cm, pod samymkominkiem ok. 14-15cm bez styropianu)
- Czy po podłączeniu kominka trzeba odczekać przed pierwszym odpaleniem (tak słyszałem)



Po ok 7 dniach można rozpocząć prace.
Po podłączeniu wkładu trzeba w nim palić nawet i ze dwa tygodnie. Jest malowany farbą, która śmierdzi przy pierwszych rozpaleniach, zabudowa zatrzymuje ten zapach.
Link do komentarza
Najczęściej stosowane kominy do kominków mają średnicę 20 cm. Z uwagi na to, że ma Pan zastosowany komin fi 18 cm sugerowałbym poszukiwanie wkładu który będzie miał średnicę wylotu 160 lub 180 mm. Wkład z wylotem spalin 200 mm (takich jest zdecydowana większość) posiada najprawdopodobniej takie parametry spalinowe (moc grzewcza, temperatura spalin, wymagany ciąg kominowy), które determinują zastosowanie komina o nie mniejszej średnicy niż 20 cm.

Komin fi 18 cm jest być może popularny, ale raczej nie w odniesieniu do kominków, raczej do niektórych kotłów na ekogroszek czy pellety.
Link do komentarza
Śmieszna sprawa. Jak pojechałem ostatnio na budowę postanowiłem jeszcze raz zmierzyć otwór. Mierzę w lewo i w prawo od góry i od dołu i kurde jak w morde strzelił (za przeproszeniem) średnica wewnętrzna otworu 200 cm icon_razz.gif. Nie wiem skąd moje ciągłe przekonanie że kupowałem fi 180 - a może taki kupiłem a dowiezli mi inny (w sumie nie sprawdzałem). Muszę jeszcze sprawdzić na papierach (może na faktruce zapisali).

W każdym razie dzięki za wszelką pomoc (może przyda się komuś innemu przegladającemu forum)

Pozwolę sobie jednak dopisać kolejne pytanie. Czy każdy kominek można podłączyć do czerpni powietrza z zewnątrz ? Mam doprowadzoną rurę o średnicy 100 (to już na sto procent jest setka) i czy są wkłady pod takie rury czy może każdy wkład kominkowy da się podłączyć do czerpni.

Obecnie interesuje mnie wkład Selenic 700, dokładnie taki. Ale kurcze nic tam nie ma na temat wlotu powietrza.

A może przy okazji ktoś ma taki wkład i jakieś opinie poznam :>


Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Trudno ocenić taki produkt, którego nie da się ocenić bo mało kto poważny to montuje.



W sensie że co w nim złego? Czy po prostu cena za niska (firma nie ta) ? Na co zwrócić uwagę przy szukaniu wkładu. Sama nazwa firmy i cena to mało bo i renomowani producenci mogą mieć bubel.

Wobec powyższej odpowiedzi to o co pytać, co sprawdzać (jeśli się da samemu).


Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Poszukaj żeliwnej kasety wśród takich producentów jak Supra, Chazelles, BeF, Dovre, Tarnava. Tanie kasety nadają się na działkę. rozszczelniaja się, mają zupełnie kiepską autonomię, palą dużo drewna, nie są tak wydajne.




zgadzam się z przedmówcą w 100 a nawet 200 procentach jeszcze są dobre wkłady marki TQD lub KFD OSOBIŚCIE MONTUJE I POLECAM W SZCZEGÓLNOŚCI PANORAMA (półokrągła szyba) pzdrawiam
Link do komentarza
Cytat

chłopak szuka czegos za 1000zł...



Szanowny Panie, a gdzie ja coś takiego napisałem ??

Szukam jakości w przystępnej cenie (jak każdy) co nie znaczy że najtańszego. Zaczynam się rozglądać więc zapytałem o konkretny model. A że bardzo nie lubię wymądrzałych odpowiedzi: "to się nie nadaje bo nie" albo "to nie bo to za tanie" więc dopytałem o co konkretnie chodzi.

Przyjąłem wyjaśnienie czego się spodziewać po kominku który podałem i zastanawiam się dalej, więc zupełnie nie rozumiem po co ta wycieczka.



Pozdrawiam
Link do komentarza
Wiekszosc tanich wkladow ma jedna podstawowa wade: szyba brudzi sie w zastraszajacym tempie. Po 3 dniach nie widac juz ognia. Czyszczenie szyby jest upierdliwe i szybko znudzi sie nawet najwiekszemu pasjonatowi kominka.
Poza tym takie wklady maja niska sprawnosc ale powiedzmy, ze jak ktos ma dostep do taniego drewna to to mozna przebolec.
W skrocie mowiac - jezeli wklad ma doprowadzenie powietrza do spalania jedynie pod rusztem to nie warto go kupowac.
Chyba, ze do przerobki we wlasnym zakresie.
An-bud sam robi wklady, jak go poprosicie to pewnie opisze co i jak.
Link do komentarza
Cytat

Wiekszosc tanich wkladow ma jedna podstawowa wade: szyba brudzi sie w zastraszajacym tempie. Po 3 dniach nie widac juz ognia. Czyszczenie szyby jest upierdliwe i szybko znudzi sie nawet najwiekszemu pasjonatowi kominka.
Poza tym takie wklady maja niska sprawnosc ale powiedzmy, ze jak ktos ma dostep do taniego drewna to to mozna przebolec.
W skrocie mowiac - jezeli wklad ma doprowadzenie powietrza do spalania jedynie pod rusztem to nie warto go kupowac.
Chyba, ze do przerobki we wlasnym zakresie.
An-bud sam robi wklady, jak go poprosicie to pewnie opisze co i jak.


Poszalałeś icon_wink.gif W większości tych palenisk po 15 minutach palenia nic nie widać.

Łatwiej pisać o wadach. Tanie palenisko bez uszczelek (kurtyna powietrzna zabezpiecza przed smoleniem szyby) kradnie, pobiera i spala ciepłe powietrze z pomieszczenia udając kurtynę. W przerwach użytkowania kominka z powodu braku możliwości zamknięcia tej dziury nadal wyciąga ciepłe powietrze z domu. Paląc raz w tygodniu mamy niby korzyści i cieszymy się ciepłem, aleee przez resztę tygodnia takie palenisko wyciągnie kilka razy więcej ciepła niż wyprodukowało w tym jednym dniu użytkowania icon_wink.gif
Można też dodać mizerną sprawność itd. ale co można wymagać od prymitywnej "skrzynki" z szybą

Dobre palenisko też ma wadę - wysoką cena rozbudowanej konstrukcji Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

A co możesz powiedzieć o tym:
http://www.unico-kominki.pl/p/pl/201/unico_dragon_10.html
lub
http://www.unico-kominki.pl/p/pl/129/unico..._4z_modern.html

Stalowe jakoś mi bardziej podchodzą,są delikatniejsze w treści niż żeliwne icon_wink.gif




Sprawność mizerna (dobra to powyżej 80%), mały, przy stosowaniu wernikulitu w palenisku warto rozbudować palenisko o dodatkowy odbiornik ciepła (10 x bardziej izoluje w porównaniu do szamotu)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Sprawność mizerna (dobra to powyżej 80%), mały, przy stosowaniu wernikulitu w palenisku warto rozbudować palenisko o dodatkowy odbiornik ciepła (10 x bardziej izoluje w porównaniu do szamotu)



Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)

No ale podstawowa (chyba) różnica to taka że Arysto to wkład stalowy z szamotem, a Zuzia to wkład żeliwny. Jakie to ma konsekwencje ? Czy czymś się różni w późniejszej eksploatacji ? Jeśli da się to określić to które z tych rozwiązań jest lepsze ?
Link do komentarza
Cytat

Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)


a cóz to za zawężenie????
ja mam nasz polski - wkład - a An-bud niech powie że to zły wybór, nie ma uszczelki sznurkowej tylko dopasowany szlifem i ma "portki oryginalne" wpinane od dołu z powietrzem, i "samo oczyszczacz szyby" .................
No?
Monolit odlewany żeliwny polski.
Anbud!!!!!!!!
Zły?????????? wybór??????
Użytkuję od lat bezproblemowo........


a że monolit to jego plus - żadnego skręcania i martwienia się o skrętki kiedyś...
Dobrze gadam?????
Link do komentarza
Cytat

Po dalszych poszukiwaniach zawęziliśmy wybór do dwóch firm (obie wspomniane w wątku)

Arysto
(ARYSTO 10 P "DJ") (na plus szyba boczna bez szprosa - ładnie to wygląda icon_smile.gif, fabrycznie doprowadzenie pow. z zew, na minus mniejsza moc)
Kratki.pl
(Zuzia 16 kW prawy) (na plus trochę większa moc, na minus trzeba za 300 zł dorobić doprowadzenie pow. z zew)

No ale podstawowa (chyba) różnica to taka że Arysto to wkład stalowy z szamotem, a Zuzia to wkład żeliwny. Jakie to ma konsekwencje ? Czy czymś się różni w późniejszej eksploatacji ? Jeśli da się to określić to które z tych rozwiązań jest lepsze ?


Arysto warto rozbudować do lepszego grzania, podłączenie zew. w wersji podstawowej jest tylko pod ruszt i to tylko do rozpalania icon_wink.gif . Ale można podłączyć przód (to co leci na kurtynę, szybę przednią) pod profile stalowe podpiąć dwie rury z zew powietrzem.

Kratki -szkoda pisać, ogólnie masakryczny bubel.

Cytat

a cóz to za zawężenie????
ja mam nasz polski - wkład - a An-bud niech powie że to zły wybór, nie ma uszczelki sznurkowej tylko dopasowany szlifem i ma "portki oryginalne" wpinane od dołu z powietrzem, i "samo oczyszczacz szyby" .................
No?
Monolit odlewany żeliwny polski.
Anbud!!!!!!!!
Zły?????????? wybór??????
Użytkuję od lat bezproblemowo........


a że monolit to jego plus - żadnego skręcania i martwienia się o skrętki kiedyś...
Dobrze gadam?????


Powiem tak icon_wink.gif za te pieniądze i jego wielkość to ujdzie... "portki" ciężko uszczelnić z wkładem. Dodatkowe zamknięcie pow. zew. jak wszędzie warto dołożyć.

Cytat

znalazlem ten wklad u znajomego, brunner, poszukaj sobie. Sam sie do niego przymierzam. No chyba ze w ogole zrezygnuje z kominka.


Mercedes...
Link do komentarza
Cytat

a cóz to za zawężenie????



do dwóch modeli - myślałem że nieźle icon_rolleyes.gif

Cytat

ja mam nasz polski - wkład



a jaki dokładnie ?

Cytat

Arysto warto rozbudować do lepszego grzania, podłączenie zew. w wersji podstawowej jest tylko pod ruszt i to tylko do rozpalania icon_wink.gif . Ale można podłączyć przód (to co leci na kurtynę, szybę przednią) pod profile stalowe podpiąć dwie rury z zew powietrzem.



czy to mogę zlecić firmie arysto w chwili zakupu czy muszę znaleźć magika który zrobi mi to podczas montażu ? czy to skomplikowana sprawa czy może każdy sensowny fachman od kominków sobie poradzi ?

Cytat

Kratki -szkoda pisać, ogólnie masakryczny bubel.



no to wybór może jeszcze bardziej się zawęzi

Cytat

Mercedes...



Może i Mercedes... ale kurcze drogo (pomyślę)
Link do komentarza
Cytat

a jaki dokładnie ?



Tarnawa icon_wink.gif


czy to mogę zlecić firmie arysto w chwili zakupu czy muszę znaleźć magika który zrobi mi to podczas montażu ? czy to skomplikowana sprawa czy może każdy sensowny fachman od kominków sobie poradzi ?

można fimowo - dopłata chyba 500zł, ale we własnym zakresie bez problemów się da
no to wybór może jeszcze bardziej się zawęzi

Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mercedes...



Fakt ale ma ciekawa koncepcję grzania, czyli grzeje wkład akumulacyjny ktory jest poza nim.
Plusy takiego rozwiązania
+ do rozprowadzenia ciepła nie potrzeba w ogóle energii elektrycznej.

Natomiast minusy
+ usytuowanie kominka musi byc w centrum domu. No do kopuły to sie nadaje.

W moim domciu mam rozprowadzenie rurami spiro, i powiem tak, jakoś mi to nie leży. Wkład Tarnawa waga 250kg, chciałbym sprawdzić jakies inne rozwiązanie.
Link do komentarza
Cytat

sterowanie! Jak ustawić temperature w domu o małych potrzebach ciepła?



Zgadzam się, sterowanie polegać może na ręcznym przełożeniu przepustnicy i tyle icon_smile.gif

jednak to nie ma byc główne źródło ciepła w domu a raczej dogrzanie na jesieni aby było milej. No w końcu czasami trzeba zrobić cos dla zwykłej przyjemności. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Zgadzam się, sterowanie polegać może na ręcznym przełożeniu przepustnicy i tyle icon_smile.gif

jednak to nie ma byc główne źródło ciepła w domu a raczej dogrzanie na jesieni aby było milej. No w końcu czasami trzeba zrobić cos dla zwykłej przyjemności. icon_smile.gif


Masakra jeżeli "dodatkowe źródło ciepła" daje bez automatyki sporo więcej niż potrzeba... Ale jeżeli chodzi o przyjemność - to zupełnie co innego - W/g mnie przyjemność to kominek otwarty. Dogrzewanie z takiego również jest proste i PRECYZYJNE. Używam do tego żeliwnego rusztu w kanałem w środku- odporny na temperaturę wentylatorek zamaskowany w przedniej części pobiera powietrze z salonu, przepuszcza przez kanał w ruszcie i bokami ciepłe wyrzuca.
Nie wiem czy to dobrze widać - do wentylatorka można założyć termostat. Można też do wylotów podłączyć kanał czy kanały odprowadzające ciepło – np. do zimowego ogrodu, gdzie nadmiar nam nie grozi.

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...