Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Cytat

Odnośnie stropów to wstępnie zrobię je drewniane, wypadałoby być konsekwentnym i dać sonie spokój z żelbetonem.
Jednak zastanawiam się nad kablami grzejnymi, mianowicie , będą one szły na foli aluminiowej która będzie położona na płyty OSB. Potem zatopię je w kleju, a następnie założę wykładzinę. Czy dobrze myślę?


Niestety - źle. Kable grzejne przynajmniej te standardowe wymagają dość „grubego” odbiornika, mają 17 W/mb czyli 4 cm wylewki - przy cienkim kleju to maty - 6-7W/mb - lub ogrzewanie podpanelowe - 3-5/mb . No i ta folia alu... PO CO?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niestety - źle. Kable grzejne przynajmniej te standardowe wymagają dość „grubego” odbiornika, mają 17 W/mb czyli 4 cm wylewki - przy cienkim kleju to maty - 6-7W/mb - lub ogrzewanie podpanelowe - 3-5/mb . No i ta folia alu... PO CO?



Ale przy 4-5cm to już by wypadało zrobić zbrojenie żeby nam wylewka nie popękała. Zastanawiam się też czy taki drewniany strop docieplać w środku np wełną?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ale przy 4-5cm to już by wypadało zrobić zbrojenie żeby nam wylewka nie popękała. Zastanawiam się też czy taki drewniany strop docieplać w środku np wełną?


Wylewka zawsze jest zbrojona. Tylko słabi fachowcy leją ją grubszą bez zbrojenia, ale złym budowaniem się nie zajmujmy w tym temacie. Przy kablach zbrojeniem jest siatka na której się je rozkłada. Ale wylewka na piętrze to duże problemy ze sterowaniem i większy koszt sumaryczny. Radziłbym pod płytki maty a pod panele http://elektra.pl/pdf/content/maty_grzejne...ec_broszura.pdf Ważna jest sprawa programowania - przy Pana izolacji domu programowanie 4-ro cm wylewki to iluzja.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wylewka zawsze jest zbrojona. Tylko słabi fachowcy leją ją grubszą bez zbrojenia, ale złym budowaniem się nie zajmujmy w tym temacie. Przy kablach zbrojeniem jest siatka na której się je rozkłada. Ale wylewka na piętrze to duże problemy ze sterowaniem i większy koszt sumaryczny. Radziłbym pod płytki maty a pod panele http://elektra.pl/pdf/content/maty_grzejne...ec_broszura.pdf Ważna jest sprawa programowania - przy Pana izolacji domu programowanie 4-ro cm wylewki to iluzja.



Faktycznie na piętrze szkoda władowywać się w bezsensowne koszta. Wiec bym dał maty. Zatopiłbym je w kleju i na to dał wykładzinę dywanową. Tylko czy klejem można zrobić w miarę prostą podłogę. Przez dywan wszystkie nierówności będzie widać.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Faktycznie na piętrze szkoda władowywać się w bezsensowne koszta. Wiec bym dał maty. Zatopiłbym je w kleju i na to dał wykładzinę dywanową. Tylko czy klejem można zrobić w miarę prostą podłogę. Przez dywan wszystkie nierówności będzie widać.


Jak wykładzina dywanowa to ogrzewanie sufitowe! Sam mam takie i nie ma lepszego!
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tu może być kłopot bo na piętrze będzie sfera. Inna sprawa to o takim ogrzewaniu jeszcze nie słyszałem.


Rewelacja... tylko, że u na fizyka szwankuje, dlatego nie jest popularne… ( e tam to grzeje w głowę) Ale co się dziwić, sam Pan widzi ilu jest nawet tu „fizyków” co potrafią zachwalać układanie izolacji termicznej za stałym odbiornikiem ciepła, czy znają wentylację grawitacyjna.
Jam mam ponad 15 lat folie ESWA ale są i inne – gdy ustawię 23 st w pokoju to sufit ma około 30 – czyli nie grzeje podczerwień w głowę – bo głowa jest cieplejsza! Sufit nie grzeje powietrza a przez podczerwień powierzchnię podłogi ( tu do 25 st). Powietrze nagrzewa się od podłogi i konwekcyjnie idzie do góry stygnąc. Przy ogrzewaniu sufitowym rozkład temperatur powietrza jest jak przy podłogowym – tylko reakcja błyskawiczna – sterowanie lepsze i wykładzina wspomaga izolacyjnie a nie odcina źródło.
Na priva wyślę Panu telefon do moich wykonawców i poproszę by podali Panu tych co całe domy mają w sufitowym już po ładnych parę lat.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
zastanawiam się jak będzie się zachowywała ściana ocieplona od dwóch stron?

Mam dwie kopuły, między nimi jest hol i kilka pomieszczeń. Kopuły są ocieplone 30cm wełny od środka. Ale zewnętrzna strona kopuły jest ścianą wewnętrzna holu. I teraz wypadałoby ocieplić hol od środka aby nie powstały mostki ciepła. Ile dać wełny itd.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Dziś na działce pojawili sie geolodzy, zrobili 3 otwory na głębokość ok 4 metrów.
Wychodzi wstępnie na to , bo czekam na opracowanie, że mam warstwę humusu ok 30-40cm a potem piach.

Dodatkowo pomierzyłem z sąsiadem geodetą działkę i wynika że od drogi asfaltowej mam spadek ok 2% w kierunku działki. Czyli na środku działki ok 40cm poniżej poziomu drogi, a na samym końcu nawet 1m.

Teraz czekam co zaproponuje architekt, ale wstępnie była mowa o podniesieniu budynku o 50cm nad wysokość drogi, czyli fundamenty byłyby do wysokości ok 90cm nad poziom obecnego gruntu icon_eek.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Teraz czekam co zaproponuje architekt, ale wstępnie była mowa o podniesieniu budynku o 50cm nad wysokość drogi, czyli fundamenty byłyby do wysokości ok 90cm nad poziom obecnego gruntu icon_eek.gif



masakra jakaś .... Ty wiesz , ile będziesz musiał zwieźć ziemi do nadsypania? icon_eek.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

masakra jakaś .... Ty wiesz , ile będziesz musiał zwieźć ziemi do nadsypania? icon_eek.gif



raczej całej działki nie będzie podnosił
a na podsypanie wokół domu to już nie pójdzie tak dużo ziemi
część weźmie z wykopów
resztę na pewno ktoś inny budujący się odda mu z radością
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

masakra jakaś .... Ty wiesz , ile będziesz musiał zwieźć ziemi do nadsypania? icon_eek.gif



Daga to ma mi sie woda do chałupy wlewać? Czekam, niech architekci myślą.

Jednak od strony drogi jest rów melioracyjny, zastanawiałem się czy nie obniżyć mu jednej strony.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

raczej całej działki nie będzie podnosił
a na podsypanie wokół domu to już nie pójdzie tak dużo ziemi
część weźmie z wykopów
resztę na pewno ktoś inny budujący się odda mu z radością



Tez tak myślę ze nie będzie takiej masakry. Choć wykopy to raczej będą niegłębokie delikatnie mówiąc. Wykonawca stwierdził ze wykopie to ręcznie.


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Daga to ma mi sie woda do chałupy wlewać? Czekam, niech architekci myślą.

Jednak od strony drogi jest rów melioracyjny, zastanawiałem się czy nie obniżyć mu jednej strony.



jak masz od strony drogi rów to czym się martwisz?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jednak od strony drogi jest rów melioracyjny, zastanawiałem się czy nie obniżyć mu jednej strony.



Raczej sprawdzić jego głębokość w stosunku do posadowienia budynku.
Ewentualnie pogłębić (wyczyścić).
Na pewno dobrze zaplanowany drenaż wokół budynku i właściwe odprowadzenie z niego.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Otrzymałem raport od geologów.

Kolejne warstwy:

humus 0,2m
piasek drobny -1,5m
piasek drobny + średni do 4m

Zwierciadło wody podziemnej na głębokości 1,7m

Zalecenia:
- grunt określony jako prosty do budowy
- nie zaleca się budowy piwnic
- konieczność zastosowania izolacji anty wilgociowej fundamentu
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Wieczorem przeczytam z ciekawością Twój temat. Może już ktoś napisał, że podobny projekt od kilkudziesięciu lat stoi we Wrocławiu przy ul Ks. Szramka (na zumi widać dobrze) Znam właścicielkę osobiście a jej mąż architekt i twórca projektu niestety nie żyje. Byłem w tym domku Igloo kilka razy. Pomagałem właścicielce rozebrać murek oporowy od tarasu a za płotem rozbierałem szklarnię icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chłopie, Ty pisz do TPSA, że akurat w ty miejscu miałeś posadzone 4 szt Traminer winorośl A19-1/SO4 100 (szt. kosztuje około 1.000zł) – i zapytaj ich jakie mają propozycje, bo sadzonki zostały całkowicie zniszczone. icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z nowych rzeczy to jednak nie buduję oczyszczalni, w miejscowym planie jest informacja ze będzie tam szła kanalizacja. Po rozmowach z architektem na teraz robię szambo a potem bezpośrednio z niego podłącze się do kanalizacji.

Odnośnie grubości muru tez już jest ustalone, grubość będzie 24cm do pierwszej kondygnacji, a potem 12cm. Przyznam ze byłem pewien ze te wartości będą podwojone ale tak nie jest. Zresztą jest to widoczne na fotce:

dom_kopula_marki_inzynier_sergiel_01.jpg

Autorus

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Właśnie dostałem techniczne warunki podłączenia do wody icon_smile.gif W Mszczonowie spotkałem się z dyrektorem i załatwił to w jakieś 3 minuty. Ważność dokumentu 12mies , ale ponieważ w moim wypadku woda idzie po mojej działce to ważność jest bezterminowa icon_smile.gif

28 kwietnia uprawomocnia się zawiadomienie o budowie ogrodzenia. I liczę ze w końcu zrobię te ogrodzenie do końca.
Takie rozgrzebywanie i nie dokończenie działa na mnie dołując.

Wysokość posadowienia budynku została obniżona o 30cm. Czyli będzie dokładnie na wysokości drogi asfaltowej, i zmniejszą się spadki na działce.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 4 tygodnie temu...

Dziś wierciliśmy studnię. Zaczęło się o 7.30.
Jednak pomimo zaangażowania wykonawcy i mojego wsparcia nie udało się znaleźć na głębokości do 30m wody. Głębsze wiercenie byłoby dość kosztowne wiec sobie daliśmy spokój.

Była jeszcze próba zrobienia płytkiej studni 3m z wodą powierzchniową, jednak ona tez się nie udała z uwagi ma stosunkowo wąską warstwę wodonośną i związane z tym możliwe uszkodzenie pompy.

Jedyną możliwością jest płytka studnia kręgowa, na np 4m.

A to kilka fotek.


studnia1.JPG

studnia2.JPG

studnia3.JPG

studnia4.JPG

studnia6.JPG

studnia7.JPG

A tutaj próba zrobienia płytkiej studni .

studnia8.JPG

studnia9.JPG

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

szkoda .... kasa w błoto, na pewno za darmo nie przyjechali ... icon_rolleyes.gif


aż ciarki mnie przeszły. W sobotę będą wiercić u mnie. Jeśli nie znajdą wody to biorą "tylko" 100 zł za metr wiercenia.

U Ciebie ile wzięli?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość gawel
Co do studni to na naszym terenie najskuteczniejszy jest P. Paluchowski, w wierceniu studni liczy sie tylko i wyłącznie doświadczenie, chodzi miedzy innymi o rozpoznanie warstw wodonosnych. U mnie studnia jest dodatkowym źródłem wody ma 12 m jestem zadowolony kosztowała 6 lat temu 550 zl ale sąsiedzi maja 30-40 m rownież na plastikowej rurze poniżej koszt jest wiekszy bo trzeba juz z grubej rury robić i mieć pompe głębinowa,
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Grzegorz
      zaufany inżynier powiadasz...? to dlaczego nie zrobił odpowietrznika w instalacji żeby nie zasysało wody z syfonu?
    • Nie znam się na tych elektrycznych, ale też wziąłbym to pod uwagę. Pompę ciepła trzeba liczyć że pewnie z 10 lat będzie się zwracać. Tradycyjne z kotłem gazowym na 130m2 liczę jakieś 25-30tys za całość. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Moim zdaniem za drogo, pc są dobre do przestarzałych budynków z wodnym centralnym, zamiast tego można mieć klimę+maty+konwektory elektryczne +PV (4-5 kwp) i masz ogrzewanie za darmo. Sama PC i wodne co to co najmniej 35 k za drogo i nic nie daje. 
    • Jak nie masz czasu to zapomnij o pojedynczych firmach. Chyba że z polecenia. Widziałem co się działo u jednego i drugiego sąsiada jak zostawił ich samopas, potem sumienie mnie gryzło czy mówić czy nie mówić. To co się działo to nawet "Usterka" wysiada. Nowy sąsiad ma zaufaną ekipę która robi mu wszystko, ale facet zarobiony także ile powiedzą tyle zapłaci, o reszcie tych których tu widziałem książkę bym napisał. Miałem Ci pisać jakie u mnie są stawki bo mieszkam 25km od Krakowa, ale nie będę pisał bo i tak nie będziesz w stanie zapanować nad tym. Prawda jest taka że przynajmniej trzeba mieć minimalne podstawy wiedzy, bo jak nie to w Twoim przypadku to co Ci zaproponowali jest uczciwe i jak ma być zrobione tip top, a napisane jest sensownie, to nawet bym nie szukał bo szkoda czasu i zawracania sobie głowy. Jedyną kwestią do rozważenia do źródło ciepła. Na 130m2 zastanowił bym się nad pompą ciepła. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • @joks może jeszcze sie tu wypowie z polecenia kolegi ;D  @gawel spróbuje ale jak mowie kompletnie nie moja branża  a boje sie ze jak sie zorientuja to beda wszystko wciskac jak sie da i nie znajac sie w tematyce bede sie zgadzał
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...