Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
autorushd

Dom pasywny, kopuła Autorus

Recommended Posts

To prawda. Jednostka ma 5kw mocy chłodniczej. Ma też ciekawą funkcje pokazywania chwilowego poboru prądu. Szukałem czegoś z ustawieniami tygodniowymi. Co prawda ten model na pilocie nie ma takiej funkcji ale już aplikacja internetowa a i owszem. Jest tez możliwość podpięcia klimy do domowego IB i tam nią sterowania. Ale nie wszystko na raz.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, autorushd napisał:

Zarys projektu sadu.

Gdy działka jest mała,  mamy zwykle skłonność do gęstego nasadzenia, trudno sobie wyobrazić sadząc, iż z czasem drzewa bardzo się  rozrosną.
     "Jabłonie silnie rosnące niskopienne powinny być na działce sadzone w odległościach 7x7 m w kwadrat, to znaczy jedna od drugiej w obie strony co 7 m. Dopiero po 20 czy 25 latach ta odległość będzie zbyt mała. Jabłonie karłowe można sadzić 4x4 m, a nawet 3x3 m. Korzystne jest wspólne zasadzenie jabłoni silnie rosnących i karłowych. W takim przypadku silnie rosnące sadzimy 7x7 m, a między każde dwa drzewa silnie rosnące sadzimy jeszcze jedno karłowe. Całe nasadzenie będzie wobec tego gęste — 3,5x3,5, ale to nie szkodzi. Drzewa karłowe żyją krótko, najczęściej do 15 lat, po upływie tego czasu zostają usunięte, a duże już drzewa silnie rosnące będą się dalej rozrastać.
     Grusze możemy sadzić trochę gęściej niż jabłonie, np. silnie rosnące — 6x6 m, a karłowe 4x4 lub 3x3 m. Czereśnie wyrastają w duże drzewa, należy więc dać im tyle miejsca, co jabłoniom, sadząc je 7x7 m, a czereśnie szczepione sadzimy 6x6 m. Wiśnie sadzimy 6x6 m lub 5x5 m, śliwy, morele i brzoskwinie również 6x6 m, 5X5 m. Jeżeli sadzimy parę rzędów drzew, to niekoniecznie musimy sadzić je w kwadrat. Można również dawać większe odstępy między rzędami, a zacieśniać drzewa w rzędzie, sadząc np. jabłonie i czereśnie 8x6 m, a grusze, wiśnie, śliwy, morele i brzoskwinie 6x5 m lub nawet 5x4 m.
Krzewy owocowe zajmują mniej miejsca, dlatego sadzimy je gęściej: porzeczki 3x2 lub 2x2 m, agrest 2x2 lub 2x1,5 m, maliny 2x0,5 m, truskawki 50x30 cm, winorośl 2x2 m lub 2x1,5 m.
     Sadząc krzewy owocowe równocześnie z drzewami owocowymi rozmieszczamy je najczęściej między drzewami. Przez pierwsze parę lat mogą one rosnąć razem. Dopiero później drzewa się tak rozrosną, że będą zacieniać krzewy, a swoimi korzeniami zabierać im wodę i związki mineralne. Dlatego po kilku latach wykopujemy krzewy spośród drzew i zakładamy ich plantację w innej części działki".

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tego płotu w paski, wzdłuż chodnika, idealnie będą pasować miniaturowe iglaki obsypane dwukolorowym żwirkiem w paski. Ale co ja tu Ci będę podpowiadał jak zapewne taki plan od dawna już jest w Twojej głowie.:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie nawodnienia, to myślę nad takim zbiornikiem, lub podobnym. Pojemność 8tys litrów. Woda do pojemnika będzie spływała z dachu płaskiego po każdym deszczu. Jak nie będzie deszczu to będzie problem. Spływ wody grawitacyjny, ale tez można wrzucić pompkę.

https://www.olx.pl/oferta/8000l-zbiornik-silos-beczka-deszczowka-rsm-na-wode-beczka-CID628-IDuXI05.html

146.jpg

13 minut temu, demo napisał:

Do tego płotu w paski, wzdłuż chodnika, idealnie będą pasować miniaturowe iglaki obsypane dwukolorowym żwirkiem w paski. Ale co ja tu Ci będę podpowiadał jak zapewne taki plan od dawna już jest w Twojej głowie.:D

No nie jest ale przemyślę sprawę. Trochę się tych przemyśleń nazbierało.  A tu trzeba robić a z czasem pewnie wyglądam jak każdy. Dużo chęci tylko doba za krótka.

 

Jestem po rozmowie z rolnikiem który mi rozrzuci obornik i zaorze. Pewnie w tym tygodniu. A w następnym grodzenie, jakoś tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukam też tui szmaragdowej. W projekcie mam całkiem sporo egzemplarzy. Ale odmian tej tui jest całkiem sporo, trudno się połapać.

Thuja occidentalis Golden Smaragd PBR Janed Gold

Thuja occidentalis Smaragd

Thuja occidentalis Aureospicata

Thuja occidentalis Aurescens

Thuja occidentalis Brabant

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I zaczynamy przygodę z tujami :)
 

Thuja occidentalis 'Smaragd'


Do skody wchodzi 25szt kopanych tuj, sprawdzone  :)

149.jpg

150.jpg

151.jpg

152.jpg

153.jpg

154.jpg

155.jpg

156.jpg

157.jpg

Sadzenie zrobiłem co 70cm, a przynajmniej się starałem. Dodałem trochę ziemi do iglaków z castoramy. Tak z 1/3 worka na tuję. Jutro CD. spokojnie wejdzie jeszcze drugie tyle. Tuje kopane z gruntu, ze szkółki Green Park Osuchów. Całkiem spora szkółka, 40ha, w pyte szklarni. Koszt 10zł/szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.08.2018 o 10:54, autorushd napisał:

Rurowe ale nieszczelne. Bo w najniższym punkcie zbierałaby się woda, potem gniła i by cuchnęło. Słyszałem już o takich przypadkach. Mogłem zrobić zawór który by przepuszczał tylko w jedna stronę ale nie pomyślałem  o tym.

 

Pozdrawiam

Autorus

No i pewne rzeczy się wyjaśniły.  Testy zrobię wieczorem po wypucowaniu kratek.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

 

litości...to powinna być pierwsza rzecz od której powinieneś zacząć...od jak dawna użytkujesz WM? ;)

Z własnego doświadczenia ci powiem, że ta siateczka co ją masz to zimą może zarastać lodem. Ja ją wywaliłem, wiosną wrzucam na czerpnię siatkę moskitierową,(trzeba wymienić w trakcie sezonu, bo szybko "zarasta") a zimą to ściągam.

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×