Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...

Jakiego używacie bio aktywatora do szamba ? trochę sprawę zaniedbałem ale już nasypałem. Tyle, że teraz wypadałoby uzupełnić zapasy.
Zona twierdzi, że na forach proponują wrzucać zwykłe drożdże, co prawda potem pachnie piwem ale to leprze niż standardowy zapach szamba ;)

Mój obecny aktywator.

87.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Coś ewidentnie nie jest tak z moją wentylacją. Niby działa ale jakoś bardzo słabo Moc reku 500m3/h Objętość jednej kopuły 500m3. Sprawdzę jeszcze, czy przypadkiem kanału jakiegoś nie mam zapchanego, tj czerpni.  Alternatywa jest wymiana reku na większy. I tutaj bym chciał pożyczyć do testów np 850.
Ogólnie zaduch w domu jest mało fajny.

Mam jeszcze propozycje zrobić wentylacje przeponową, czyli wkuć rurę do salonu fi 250. A reszta kanałów by wyciągała powietrze. Ale gwarancji ze zadziała nie ma. Na dodatek może być nieprzyjemny pęd powietrza. A może nawet będzie to słyszalne. Obecnie jest praktycznie idealnie cicho na anemostatach . Sam reku trochę hałasuje, ale to na 100% mocy. Ale jest daleko.

Przyznam się, że nie wiem co robić.

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. Nie wyszło. Teoria poległa w spotkaniu z rzeczywistością.

Link do komentarza

Takie coś wpadło mi do głowy

93.jpg

DANE TECHNICZNE:

Wydatek powietrza (wysoki bieg/ niski bieg) [m3/h]: 1040 / 860

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [Pa]: 310 / 270

Ciśnienie statyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [mmH2O]: 32 / 28

Ciśnienie akustyczne (wysoki bieg/ niski bieg) [db/A [1m]]: 46 / 44

Napięcie zasilania [V/Hz]: 230/50

Obroty silnika (wysoki bieg/ niski bieg) [obr./min.]: 2750 / 2500

Moc (wysoki bieg/ niski bieg) [W]: 125 / 115

Pobór prądu (wysoki bieg/ niski bieg) [A]: 0,55 /0,53

Maksymalna temperatura pracy [ºC]: +40

Waga [kg]: 8,4

Stopień ochrony silnika [IP]: X4

Typ łożyska: kulkowe

Materiał: stal ocynkowana

Link do komentarza
3 godziny temu, autorushd napisał:

GWC odpadło, różnica poziomu wody jest tak zmienna , że regularnie zalewa rury. 

A zrobiłeś gwc rurowe, czy żwirowe?

Nie znam się na tym, ale rurowe powinno być szczelne, tak jak szczelna jest instalacja kanalizacyjna, więc skąd bierze się woda w rurach?

A w Twojej okolicy żwirowy w ogóle nie powinien być brany pod uwagę...

 

 

 

A kitek to jakiś trochę żbikowaty... po tatusiu?

może rysiowaty...

Link do komentarza

Rurowe ale nieszczelne. Bo w najniższym punkcie zbierałaby się woda, potem gniła i by cuchnęło. Słyszałem już o takich przypadkach. Mogłem zrobić zawór który by przepuszczał tylko w jedna stronę ale nie pomyślałem  o tym.

 

Pozdrawiam

Autorus

No i pewne rzeczy się wyjaśniły.  Testy zrobię wieczorem po wypucowaniu kratek.

94.jpg

95.jpg

96.jpg

97.jpg

 

Link do komentarza

Myślę, że wyczyszczenie czerpni rozwiąże problem - ale:

 

Kombinowanie z większą intensywnością wentylacji, w upały, spowoduje tylko podgrzanie powietrza wewnątrz kopuły, a co za tym idzie podgrzanie ścian, a co za tym idzie wyższą temperaturę powietrza w nocy (w kopule).

 

Wentylacja nie jest klimatyzacją i trzeba pamiętać, że zimą może schładzać a latem ogrzewać pomieszczenia.

 

Zimę masz załatwioną - rekuperacja "stabilizuje" temperaturę powietrza.

Przy bardzo dużej delcie t, latem rekuperator coś tam może zdziałać - odbierze kilka stopni z nawiewu - raczej mało. GWC być może poprawiłoby wynik, też o kilka stopni. 

Razem efekt niewielki - pozostaje schładzanie powietrza nawiewnego np. za pośrednictwem klimatyzatora kanałowego (ceny za komplet od kilku tysięcy zł) - plusem jest to, że w okresach przejściowych działają/ mogą działać jako ogrzewanie.

 

Link do komentarza

Jest też w miarę proste rozwiązanie, temperatura zewnętrzna nocą latem mocno się obniża, montujesz elektryczny napęd uchylająco-ryglujący w kilku oknach, sterowany sterownikiem, który monitoruje czy temperatura zewnętrzna jest niższa, od temperatury wewnętrznej, jeżeli tak, to uchyla okna i wyłącza WM, oszczędzając prąd.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...