Skocz do zawartości

Dom pasywny, kopuła Autorus


Recommended Posts

Cytat

Pur jest od Pigeona z forum muratora, poszukaj na forum.

Czy zmiana o której myślę jest tzw nieistotna i załatwi ją wpis w dzienniku budowy przez kierbuda?

1.jpg

Chciałbym zrezygnować z murku na dachu, i normalnie przedłużyć dach.




imho nie da rady ...ten okap musi się kończyć więcej niż 1,5m od granicy (WT) . Właśnie dlatego Masz w projekcie ogniomur.

Brak obrazka
Link do komentarza

Hm, faktycznie coś w tym jest. Chyba z murem bedę musiał żyć. Nie jest to jakaś tragedia, myślę, nad wykończeniem tego dachu.

skos po długości 5%, oraz skosy do środka 5%. Sam dach zapewne będzie przykryty płytami OSB, wiec będzie płaściutki. Jednak co na to?

Myślałem nad zwykła blachą płaską ocynkowaną.

DSC01769_13122011_880.jpg

Nie ma co fantazjować, dach płaski wiec trzeba będzie co jakiś czas szuflować śnieg. Akurat blacha jest odporna na takie szuflowanie icon_smile.gif Inna sprawa, że te murki mogą przeszkadzać.

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

ponad 4 metry, ok 4,5 może nawet 5.



Łeee ...to loozik icon_biggrin.gif

Cytat

Hm, faktycznie coś w tym jest. Chyba z murem bedę musiał żyć. Nie jest to jakaś tragedia, myślę, nad wykończeniem tego dachu.

skos po długości 5%, oraz skosy do środka 5%. Sam dach zapewne będzie przykryty płytami OSB, wiec będzie płaściutki. Jednak co na to?

Myślałem nad zwykła blachą płaską ocynkowaną.

DSC01769_13122011_880.jpg

Nie ma co fantazjować, dach płaski wiec trzeba będzie co jakiś czas szuflować śnieg. Akurat blacha jest odporna na takie szuflowanie icon_smile.gif Inna sprawa, że te murki mogą przeszkadzać.



...raczej nie , Zdrapiesz ocynk i zacznie rdzewieć .Dobra papa termozgrzwalna - jeśli już koniecznie się Upierasz żeby nań włazić z łopatą .
Link do komentarza
Cytat

Hm, faktycznie coś w tym jest. Chyba z murem bedę musiał żyć. Nie jest to jakaś tragedia, myślę, nad wykończeniem tego dachu.
skos po długości 5%, oraz skosy do środka 5%. Sam dach zapewne będzie przykryty płytami OSB, wiec będzie płaściutki. Jednak co na to?
Myślałem nad zwykła blachą płaską ocynkowaną.
Nie ma co fantazjować, dach płaski wiec trzeba będzie co jakiś czas szuflować śnieg. Akurat blacha jest odporna na takie szuflowanie Inna sprawa, że te murki mogą przeszkadzać.


Blacha ocynk się uszkodzi , tytan-cynk jest odporniejsze ,pomyśl jeszcze nad tym murkiem ogniowym odpływ taki jak na rysunku to porażka, jedną rurą ,zamarznie i zrobi się soczewka wodna (basen na dachu) trzeba się pozbyć murka od granicy ,lub ostatecznie od wjazdu od garażu zrobić spadek w tę stronę. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Blacha ocynk się uszkodzi , tytan-cynk jest odporniejsze ,pomyśl jeszcze nad tym murkiem ogniowym odpływ taki jak na rysunku to porażka, jedną rurą ,zamarznie i zrobi się soczewka wodna (basen na dachu) trzeba się pozbyć murka od granicy ,lub ostatecznie od wjazdu od garażu zrobić spadek w tę stronę.



Właśnie o TO mi chodziło icon_smile.gif Jak zamykałem oczy to widziałem sadzawkę i potem, jak mi to wszystko leje się do garażu.
A czy może zrobić tak, ze z jednej i drugiej strony zrobić ten murek ( tu raczej chodzi o architektoniczne piękno, ja to rozumiem), ale od sąsiada przyszłego zrobić np barierkę z kwasówki?


Cytat

Czyli to tylko wizja architekta, nawiązująca do kopuł (brak okapów).



Dokładnie, i powiem ze to nawet ładnie wygląda, ale jak to zrobić aby nie ciekło it to już nie wiadomo.
Link do komentarza
Cytat

Właśnie o TO mi chodziło Jak zamykałem oczy to widziałem sadzawkę i potem, jak mi to wszystko leje się do garażu.
A czy może zrobić tak, ze z jednej i drugiej strony zrobić ten murek ( tu raczej chodzi o architektoniczne piękno, ja to rozumiem), ale od sąsiada przyszłego zrobić np barierkę z kwasówki?



a co ze śniegiem ma zalegać aż stopnieje (odpowiednia nośność dachu) czy będzie zrzucany i gdzie ,po przekroczeniu pewnej grubości ? jeszcze patrząc na bryłę budynku , będzie dodatkowo zsuwać się z kopuł na ten dach blokując zawężając odpływ z przedniej części . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Albo takie rozwiązanie, podwójna rynna wewnętrzna:

DSC01446.jpg



http://www.rheinzink.pl/produkty/dachy-z-b...netrzna-ukryta/

Ps. Można zlikwidować murek i zastosować rynnę wewnętrzną.
Wizualnie bedzie to samo, ale praktyczniejsze.

Cytat

Ogólnie to problemotwórcze rozwiązanie jak na nasz klimat .



U mnie stoi kilka budynków tzw. ślizgów, które posiadają takie "wklęsłe" dachy z odbiorem centralnym (w środku dachu) wody. Pokrycie dachu z papy. Od ponad 30 lat nic się nie dzieje.
Link do komentarza
To tylko odpowiedź na Twoje pytania (wątpliwości?).

Cytat

Jak zamykałem oczy to widziałem sadzawkę i potem, jak mi to wszystko leje się do garażu.


Dokładnie, i powiem ze to nawet ładnie wygląda, ale jak to zrobić aby nie ciekło it to już nie wiadomo.



Bo można inaczej.
To oryginalne (projektowe) rozwiązanie też jest OK.
Link do komentarza
Cytat

a można bez tej rynny? Fajnie to wygląda ale czy samo ukształtowanie dachu nie wystarczy? W końcu spadki są.



podwójna rynna wewnętrzna bez kabli grzejnych to nie pójdzie .Dochodzi czyszczenie 2 razy w roku.

ponawiam pytanie.

a co ze śniegiem ma zalegać aż stopnieje (odpowiednia nośność dachu) czy będzie zrzucany i gdzie ,po przekroczeniu pewnej grubości ? jeszcze patrząc na bryłę budynku , będzie dodatkowo zsuwać się z kopuł na ten dach blokując zawężając odpływ z przedniej części . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

moim zdaniem powinno to załatwić odpowiednia nośność dachu. Rozmawiałem z wykonawcą wiązarów i tłumaczył, że jest to już uwzględnione w konstrukcji. .


Kopuły będą miały dobrą nośność na zaleganie śniegu tam można zamontować bariery dookoła kopuł na kilku poziomach.

Załóżmy że trzeba by wywozić śnieg poza posesję to była by najlepsza możliwość podstawić samochód od wjazdu do garażu ,przy odpowiednio utwardzonym wjeździe i wtedy murek od strony garażu jest barierą lepsza była by tu rynna . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Czy bezpośrednio na wieńcu fundamentowym (b25, W8) mogę dać klej i płytki?

Chodzi o kilka miejsc w których są drzwi. Na reszcie wieńca wiadomo, będą stały ściany. Wtedy mógłbym obniżyć poziom podłogi o 7-10cm. Na dodatek wykonawca się pomylił i wstawił mi 2 nadproża do drzwi licząc od wieńca. Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
W kolejności od góry, zdjęcia:
- deptak uzdrowiskowy Szczawno Zdrój,
- Wieża Anny Szczawno Zdrój,
- ? Ale mi wygląda na wjazd od Strugi, może Bacówka,
- droga na (z)Chełmiec,
- droga na (z) Chełmiec,
- droga na (z) Chełmiec,
- krzyż na Chełmcu,
- szczyt Chełmca x 3 (szkoda, że wieża widokowa zamknięta)
- ? ale najprawdopodobniej zjazd z Chełmca w kierunku Białego Kamienia (Andrzejówki)
- ? x 3 bardzo typowe "krajobrazy" i nie zlokalizuję, nawet stoku bo w okolicy jest kilka podobnych, ten to być może Andrzejówka,
- kościół w Rybnicy Leśnej,
- Zamek Książ,
- Tablica "bytności" Andrzejówka (albo Bacówka - mniej prawdopodobne).
Link do komentarza

Bo zazwyczaj nikt nie robi wieńca fundamentowego.

Wygląda to tak:
- ława fundamentowa ( z dodatkiem w8)
- specjalna papa
- ścianka fundamentowa
- bloczek isomur
- wieniec fundamentowy. ( z dodatkiem w8)

Wieniec jest zrobiony z dodatkiem wodoszczelnym wiec nie będzie podciągał wody w górę. Ale zapewne dam jeszcze specjalna papę na wieniec, przynajmniej tam gdzie na wieńcu będą stały ściany. Postaram się znaleźć fotkę z przekrojem.

171.jpg

Płytki maja być przyklejone na wieniec TYLKO w miejscach gdzie będą drzwi z jednego pomieszczenia do drugiego.

105.jpg

Tutaj jest widoczny przekrój, ława fundamentowa jest zasypana piaskiem icon_smile.gif

Edytowano przez autorushd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Może się czepiam słówek... ale rozumiem, że masz na ławie wylany beton o stopniu wodoszczelności w8 zgodnie z PN, a nie z dodatkiem w8? W zasadzie, mając na uwadze normalne warunki, ciśnienie 16-20 Mpa raczej nie ma szansy wystąpić ;) więc ogólnie kleić można... ale zaznaczam, nie jestem aż takim znawcą... choć za 2 tygodnie zapytam się gościa co na betonach zęby zjadł... to wtedy napiszę Ci jego zdanie, co do konieczności stosowania izolacji poziomej...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...