Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Rury miedziane + grzejniki Aluminiowe czy można?


Recommended Posts

Miedź i aluminium razem!
http://e-grzejniki.com/kategorie/Grzejniki_miedz-alum

A tu autor zonka strzelił
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/6101-czy-mozna-laczyc-rury-miedziane-z-aluminiowymi

"...uszczelnia warstwą taśmy teflonowej połączenia gwintowane na styku miedź – aluminium."

Przecież teflon jest tylko uszczelnieniem, także miedź i aluminium styka się na powierzchni linii śrubowej.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Grzejniki aluminiowe to tak naprawdę nie czyste aluminium tylko jakiś stop. Ja już 3 lata mam instalacje w miedzi w układzie otwartym i grzejniki aluminiowe zalane wszytko zwykłą wodą i nie mam żadnych problemów. Na grzejnikach KFA co prawda pisze że przystosowane do współpracy z miedzią. Znajomy zaś ma instalacje w miedzi i grzejniki aluminiowe już 10 lat również nic się u niego nie dzieje. Producent jego grzejników nic nie pisze czy mogą współpracować z miedzią czy nie wiec jak widać nie ma z tym żadnych problemów.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...
Przy tradycyjnych instalacjach c.o. z grzejnikami należy zwrócić uwagę na miedź. Przede wszystkim , co jest bardzo ważne we współpracy z grzejnikami, miedź posiada właściwość antydyfuzyjności, która nie pozwala na przedostawanie sie tlenu do układu, dzięki czemu w odróżnieniu od rur z tworzyw sztucznych, nie powoduje korozji grzejników.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Tak jak napisał bladyy78 jest to stop. Aluminium to łacińska nazwa glinu. Potocznie tak się przyjęło, że nazywamy wszystko wykonane ze stopów zawierające glin- aluminium.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/6101-czy-mozna-laczyc-rury-miedziane-z-aluminiowymi

autor ww opisu ma racje. Połączenia należy uszczelniać taśmą teflonową, a układ napełnić specjalnym płynem z inhibitorami korozji.



Rozwijając myśl Eksperta Viessmann - tu bardzo obszernie na ten temat.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dopuszczane są rozmaite połączenia i konfiguracje.
Jedne mają rzetelne uzasadnienie, inne są bardzo mocno naciągane - jak np. ta o produkowaniu specjalnych żeberek Alu pod instalacje z miedzi....
Wszystko zależy od pochodzenia wsadu...

Zapraszam do przeczytania tego artykułu.
http://www.regulus.com.pl/jednorodna-insta...i%C4%99ciolecia

Pozdrawiam
Bogusław
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Jeżeli chodzi o tradycyjny system ogrzewania centralnego to na pewno miedź jest najodpowiedniejszym materiałem. Przede wszystkim jej wielkim plusem w porównaniu z tworzywami sztucznymi jest cecha anty dyfuzyjności, która zapobiega przedostawaniu się do obiegu tlenu, który jest bezpośrednią przyczyną korozji grzejników. Ponadto miedź wykazuję wysoką odporność na podwyższoną temperaturę i ciśnienie, które wpływa na długowieczność tego materiału.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dopuszczane są rozmaite połączenia i konfiguracje.
Jedne mają rzetelne uzasadnienie, inne są bardzo mocno naciągane - jak np. ta o produkowaniu specjalnych żeberek Alu pod instalacje z miedzi....
Wszystko zależy od pochodzenia wsadu...

Zapraszam do przeczytania tego artykułu.
http://www.regulus.com.pl/jednorodna-insta...i%C4%99ciolecia

Pozdrawiam
Bogusław




Nawiązując do tematu, mnie osobiście zaciekawił ten fragment.
"Proszę zatem zastanowić się jak powyższe uwagi mają się do gazowych kotłów c.o. – w których wymiennik zbudowany jest przeważnie z miedzi – zabudowanych w połączeniu z członowymi grzejnikami aluminiowymi? Czy uprzedza się inwestorów o występującym w takim przypadku zagrożeniu dla żywotności instalacji?"

Powiem uczciwie, często się nad tym zastanawiałem, a jeszcze częściej nad prędkością postępowania korozji.
Mówiąc krótko - po jakim czasie użytkownik zauwazy, że aluminiowe grzejniki i miedziany wymiennik kotła nie są "dobrana parą"? Czy wogóle zauważy?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Mieć ma jeszcze więcej...




OK OK, pomijając aspekty zdrowotne/czy ich brak (jak kto woli), w moim prywatnym odczuciu jest tak - małe przekroje, mniej wody w instalacji, materiał idealny do nowoczesnych instalacji na małych przekrojach. Czasy calówek i 3/4 juz się kończą.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • wieniec ma rozłożyć ciężar stropu na ścianie nośnej równomiernie - czyli na jak największej jej szerokości (pomniejszonej o ewentualne ocieplenie wieńca) - to jest wieniec pełny. A nie 7,czy 8 cm. chyba podobnie  - strop się ugina jak fala - jeśli ścianka jest na sztywno związana ze stropem, to jk się z jednej strony bardziej ugnie, to ścianka też może się "ugiąć", a dokładnie załamać leciutko - i powstanie pęknięcie w spoinie albo w cegle - zależy, co słabsze. I siła naporu na ściankę już nie jest pionowa, tylko lekko ukośna.  -a to już zagraża stateczności. Tak to sobie wyobrażam. Nie - bo dach to też obciążenie - i to całkiem spore.  Zależy z czego zbudowany. A trzeba liczyć tez obciążenie śniegiem.   Strych czy poddasze mają czasem większy gabaryt, niż kondygnacje wyżej.  Bardzo nieścisły i niekonkretny jest ten cytat. Poza tym mogą mieć tam większe obciążenia, niż zwykła kondygnacja. Nie rozmydlam - raz pisze o warstwach, raz o scianach. To albo obie są to sciany, albo nie. A jeżeli te warstwy nie są ścianą - to czym?  A jeżeli ściana nie jest warstwami - to o jakiej on ścianie pisze - która ma przejmować część obciążeń? Nie jest to jasny opis! Da się - strop się ugina - ale niewiele. Więc można zostawić szparę między górą ścianki a stropem powiedzmy 10 cm czy nawet 5 ( bo przy twojej szerokości strop nie powinien sie ugiąć więcej niż 3 cm docelowo, a całkiem możliwe, że będzie to tylko 1.5 cm - nikt tego idealnie nie obliczy) - tam daje się szalunek pod betonowanie, potem wyciąga - i szparę uzupełnia. Nawet jak dociśnie - to lekko - i nic nie powinno się stać.   Jak zbyt mocno dociśnie - to może strop pęknąć, jeśli nie wytrzyma górne zbrojenie - ale to chyba rzadko. Może też scianka się skruszyć, lub pęknąć - jeśli z cegły kratówki , a nie pełnej - albo dociśnie tą  ścianką to co pod nią. I tam zadziałać.  Miększe ścianki albo jakoś to zamortyzują, albo się odkształcą. To akurat jest mniej niebezpieczne.
    • a może jest....  dziś już nic z tego nie będzie, wytrzymaj do jutra, może ktoś też coś sensownego doradzi....  
    • Piaskowanie... Kompresor + niezbyt drogi pistolet (na allegro) + ścierniwo (allegro) + sito do odzyskiwania/regeneracj części ścierniwa...
    • no to coś nie halo, albo już nic nie rozumiem na których ścianach opierają  te wiązary? wklej rzut konstrukcji dachu pierwszy post drugie zdjęcie, czyli wygląda, że wiązary leżą wzdłuż dłuższego boku?   aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zasprzęgliłem, odszczekuję co wcześniej napisałem nie wiem co mi się uwaliło we łbie, że wiązar ma 800cm, a ma przeca 1000cm, chałupa ma w świetle coś koło 900 wzdłuż to jakiś skrajny segment szeregówki, tak?   no tak, bo jakby miało powstać to co zaznaczyłeś jako ta "górka" gdyby było inaczej czyli może tamten mój pierwszy pomysł nie jest taki głupi
    • Nie wiem czy dobrze rozumiem słowo okap, ten dach nie wystaje poza mury             a ta belka 22 cm nie opiera się na murach nośnych ani dzialowych, zdjęcie w pierwszym punkcie 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...