Skocz do zawartości

podlaczenie pradu z kontaktu do lampy i zrobienie wylacznika


Recommended Posts

[font="Comic Sans MS"]Prosze o pomoc w podlaczeniu lampek nad kuchnia-sama chce poprowadzic prad peszlem( gniazdka juz wiem jak zrobic) ale nie robilam wylacznika umiem czytac schemat. Czyli musze wziac prad z gniazdka poprowadzic kabel do puszki potem do lampek 220v i od tej puszki do wylacznika , ale nie mam kompletnie pojecia jak podlaczyc te kable w puszce, aha i wylacznik chcialabym ze sciamniaczem jak sobie poradze z Wasza pomoca?
Przepraszam, ale nie mam polskiej klawiatury...
Link do komentarza
Cytat

[font="Comic Sans MS"]Prosze o pomoc w podlaczeniu lampek nad kuchnia-sama chce poprowadzic prad peszlem( gniazdka juz wiem jak zrobic) ale nie robilam wylacznika umiem czytac schemat. Czyli musze wziac prad z gniazdka poprowadzic kabel do puszki potem do lampek 220v i od tej puszki do wylacznika , ale nie mam kompletnie pojecia jak podlaczyc te kable w puszce, aha i wylacznik chcialabym ze sciamniaczem jak sobie poradze z Wasza pomoca?
Przepraszam, ale nie mam polskiej klawiatury...




Najbezpieczniej byłoby zamówić elektryka, który posiada odpowiednie uprawnienia.
Poza tym każde urządzenie posiada instrukcję oraz schemat połączenia, dlatego nie bardzo rozumiem w czym jest problem.
Jeżeli chodzi o zwykły ściemniacz obrotowy - doprowadzamy do urządzenia przewód prądowy i dalej ze ściemniacza wychodzi nam, również przewód prądowy który doprowadzamy do oprawy. Przewód neutralny doprowadzamy jedynie do oprawy.
Proszę nie łączyć przewodów L,N bezpośrednio do lampy bo będzie nam cały czas świecić.
Przewód L powinien być podłączony do lampy na końcu - najpierw należy poprowadzić go do ściemniacza.
Proszę o jakieś dodatkowe informacje .


Spotline

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Schemat ideowy podłączenia lampek do ściemniacza jest bardzo prosty - przewody L i N doprowadza się do wejścia ściemniacza a następnie wyprowadza do żarówek. Jeśłi ściemniacz ma tylko 3 zaciski (dwa wejściowe i jeden wyjściowy) to do wyjścia należy podłączyć przewód L, a przewód N do zacisku przewodu N na wejściu.
Link do komentarza
Cytat

Schemat ideowy podłączenia lampek do ściemniacza jest bardzo prosty - przewody L i N doprowadza się do wejścia ściemniacza a następnie wyprowadza do żarówek. Jeśłi ściemniacz ma tylko 3 zaciski (dwa wejściowe i jeden wyjściowy) to do wyjścia należy podłączyć przewód L, a przewód N do zacisku przewodu N na wejściu.



Tyle, że nie należy oświetlenia podłączać do obwodu gniazd.
Link do komentarza
Cytat

Najbezpieczniej byłoby zamówić elektryka, który posiada odpowiednie uprawnienia.
Poza tym każde urządzenie posiada instrukcję oraz schemat połączenia, dlatego nie bardzo rozumiem w czym jest problem.

W każdej takiej instrukcji jest zapis, że podłączenie powinien wykonać elektryk posiadający odpowiednie uprawnienia, czyli ... patrz punkt 1.
Z tymi uprawnieniami można oczywiście dyskutować, ale wiedza i praktyka w tej dziedzinie jest nieodzowna.
Inaczej może dojść do nieszczęścia.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...