Skocz do zawartości

Nawiewniki. Opinie użytkowników


Recommended Posts

Cytat

Dwa miesiące i po sprawie... gratuluję icon_wink.gif




Trwało to trochę dłużej, gdyż producent wciskał mi coraz to "lepsze" w jego mniemaniu rozwiązania, aby tylko nie wymienić całej ramy wraze ze skrzydłem okiennym icon_neutral.gif .

Cytat

normalnie express icon_lol.gif najważniejsze że Nowy Rok z nowymi problemami będzie można zacząć, a nie dźwigać jeszcze stare ;)



No express icon_biggrin.gif , czy Nowy Rok rozpocznę bez starych problemów to się zobaczy, jeszcze mają wymienić kilka porysowanych szyb, a się nie spieszą, twierdzą, że szyby wysłali - jak zawsze zresztą.
Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 3 lata temu...
Nie wiem jak Wam, ale ja mam higro EXR i przy -10 zimą to po prostu zamarza pomimo wilgoci na poziomie 40-45% w mieszkaniu. Nawet jak jest automatycznie zamknięty(poniżej 40%wilgotność) to potrafi w nocy się otworzyć i zamarznąć, normlanie skrapla się na nim woda która spływa w dół i zamarza blokująć klapkę.

Nawiewniki są super, ale zimą nie mam pojęcia jak je obsługiwać, na mrozy chyba trzeba je zamykać bo bezsens, że skraplajaca się wilgoć na obudowie w środku moczy również taśmę poliamidową, która wtedy otwiera klapkę, napływa zimne powietrze, które powoduje całkowite zamarznięcie mechanizmu klapki i nawiewnik pozostaje całkowicie otwarty i mamy w domu grzejące grzejniki 30% wilgotność a nawiewnik dalej dmucha mrozem.....

Jak się to u Was spisuje zimą? Na stronie AERECO piszą, że przy niesprzyjających warunkach klimatycznych trzeba je zamknąć, ale nie piszą wprost jak obsługiwać je w zimie, wydaje mi się, że celowo bo sami wiedzą, że to szwankuje zimą czyli wtedy kiedy są najbardziej potrzebne. Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Stosuję, polecam, w zimie jest faktycznie wrażenie, że tracimy ciepło ale to tylko pozór. Wymiana powietrza i tak musi zachodzić.

Nawiewniki nie zamarzają  - przynajmniej u mnie. Mam Aereco higrosterowane.

Oczywiscie oknami nawiewa ale musimy zapewnić drożne kanały wentylacyjne i nie można robić śluz w pomieszczeniach czyli musi być cyrkulacja na parterze, piętrze między pomieszczeniami.

Link do komentarza
  • 8 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...