Skocz do zawartości

Podłogówka i grzejniki


Janusznie

Recommended Posts

Witam, mam pytanie do osób, które mają takie rozwiązania: mam domek z poddaszem użytkowym całość 120 m powierzchni użytkowej. Na parterze chcę zrobić na części ogrzewanie podłogowe (kuchnia, korytarz i łazienka), a pokój, salon i jadalnia tradycyjnie z grzejniczkami, poddasze również grzejniki. Mam pytanie czy da się to pogodzić i jaki piec gazowy zastosować? Myślałem o 2 funkcyjnym, ale nie wiem jak z grzaniem podłogowym w takim przypadku. I jeszcze jedno w mini kotłowni chcę wstawić piec węglowy jako alternatywny i kolejne pytanie czy tak można ? Nie znam się na sprawach ogrzewania dlatego bardzo proszę o pomoc bo chciałbym wybrać optymalne dla siebie rozwiązanie.
Link do komentarza
Właśnie kończymy budowę domu i tez mamy ogrzewanie podłogowe w kuchni (piętro), łazienkach (piętro i parter) i na korytarzu (parter), a w pozostałych pomieszczeniach tradycyjne grzejniki. Przy takim systemie mamy wymuszony obieg wody w całym układzie CO, a także 2 piece jeden gazowy, a drugi węglowy (2.0). Więcej szczegółów nie znam ponieważ resztą zajmują się fachowcy. Dodam jeszcz, że mamy prawie trzy razy większa powierzchnię użytkową niż Ty podałeś.
Link do komentarza
Witam, była dyskusja na ten temat - nie pamiętam czy na tym forum....
Mam takie rozwiązanie jak Ty proponujesz - ok. 20m2 podłogówki + grzejniki. Mam to zrobione na zaworze danfossa w obiegu podłogówki bez mieszacza (ale nie na powrocie z grzejników - podłogówka ma swoje niezależne obwody - trzy pętle, w sumie coś koło 100-150mb). Co do kotła to nie ma znaczenia czy jedno- czy dwufunkcyjny - ważne żeby miał pompke do wymuszenia obiegu - a teraz ma każdy. Na temat pieca węglowego się nie wypowiem, bo nie wiem
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...