Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

który kocioł gazowy wybrać? POMOCY!!


Recommended Posts

Witam muszę szybko zdecydować się na wybór kotła gazowego kondensacyjnego wraz z kolektorami słonecznymi
W zasadzie wybrałem dwie firmy, ale nie wiem, która jest najlepsza: zaawansowanie techniczne, serwis, jakość, marka, itp.
Bardzo proszę o pomoc i radę użytkowników którzy posiadają już kocioł którejś z tych firm, jak i instalatorów, i innych fachowców w tej dziedzinie.
Zastanawiam się nad wyborem między:
Vaillant a Viessmann słyszałem że Viesmaann ma bardzo ,bardzo kiepski serwis????


Z góry dziękuję za pomoc...... Edytowano przez limag (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że sięgasz z górnej półki. Pogłoski o serwisie, jeżeli nie są sprawdzone tylko niesione przez ECHO, mogą znacznie nadszarpnąć reputację producenta/sprzedawcy. Dlatego też firmy z branży grzewczej (i nie tylko), których urządzenia podlegają obsłudze serwisowej, duży nacisk kładą właśnie na ten segment swojej działalności. Wypowiedź Twoja brzmi trochę jak "nie kupię mercedesa bo ma zły serwis, ale w życiu nie miałem mercedesa". Punktów serwisowych w kraju jest ogrom i żeby zasłużyć na taką opinię trzeba w ponad 50% (hipotetycznie) pozostawić klienta bez opieki. Tymczasem sam powiedziałeś, że zastanawiasz się nad wyborem między marką V a V. Odpowiedz sobie dlaczego?.

Stawiając takie zarzuty należy podać więcej konkretów - w przeciwnym razie tego rodzaju wypowiedź może być bardzo krzywdząca dla jednej ze stron. Proponuje zapytać producenta jak serwisuje swoje urządzenia - zapraszam do TEGO TEMATU, w którym Viessmann służył fachową pomocą.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przdmówca ma sporo racji. W ekstremalnych przypadkach można nawet ryzykować jakimś pozwem, choć nie sadzę, żeby tak poważna firma po tak krótkiej wypowiedzi się jakoś specjalnie bardzo wzburzyła. Z mojego doświadczenia BIUROWEGO icon_smile.gif opartego na rozmowach z regionalnymi przedstawicielami techniczno-handlowymi wynika, iż ten serwis jest równie regionalny jak moi koledzy.
Są regiony kraju gdzie sprzedają się głównie (z mojego punktu widzenia) kotły jednego producenta (ponieważ jest jednym z pięciu czy ośmiu najbardziej znanych w kraju, ale ma w tamtym regionie najlepszą opinię o serwisie) a w innych regionach same brzydkie wyrazy słyszą nasi doradcy na TEGO SAMEGO producenta (właśnie ze względu na jakość obsługi serwisowej) a promowany jest inny. Z tego względu radziłbym podpytać sąsiadów lub na forach poszukać odpowiedzi pod kątem regionu kraju w którym Pan się buduje.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No, mam kocioł Viessmana. Co prawda nie kondensacyjny.
Robiłam już przeglądy serwisowe, to coś mogę napisać.

Na stronie Wieśka są wymienieni serwisanci z regionu, trza spisać telefony i dzwonić. Zawsze jakiś się znajdzie. My się trzymamy pana, który nam uruchamiał kocioł, potem kilka razy, w drobniejszych "co robić" mówił przez telefon. Ale w sumie oprócz przeglądów nie mam kontaktu z tym serwisem - kocioł wisi i grzeje 3 lata, raz na początku coś tam się zresetowało to dzwoniliśmy. Wiesman ma na stronie bardzo grube instrukcje do pobrania, one właściwie załatwiają większość problemów.
Nie wiem, jak vailant i co to znaczy zły serwis a co dobry icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie wiem, jak vailant i co to znaczy zły serwis a co dobry icon_smile.gif



A w tym pytaniu (a właściwie w odpowiedzi) jest paradoks ponieważ DOBRY SERWIS (ale zły też) poznać można wtedy gdy KOCIOŁ SIĘ PSUJE,(MIEWA JAKIEŚ AWARIE i to czasem nie jednorazowe:-)

Więc po odkryciu tej karty nie wiem jak miałbym obronić producenta, który ma dobry serwis:-))))

A jak się koicoł nie psuje to znaczy że firma dobra a serwis nieznanej jakości:-)

Ale tak na poważnie to każdemu producentowi zdarzają się kotły awaryjne, bo w każdym jest elektronika, są jakieś czujki i jest możliwość nie ustawienia czegoś przed zimą i inne takie. Trudno, żeby dobrej marki producent kotła (a niekoniecznie elektroniki) potwierdzał też dobrą markę elektroniki (być może nawet produkowanej w tym samym miejscu co elektronika używana w kotłach konkurencji). Wtedy wkracza ten dobry (lub zły), szybko reagujący (lub każący czekać tydzień), naprawiający/wymieniający coś skutecznie (lub tylko na parę dni/tygodni dobrego działania), podpowiadający jak się ustrzec w przyszłości (lub mruk albo przesadnie gadatliwy "będziepanzadowolony) ... a więc wkracza ten słynny panserwis:-)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Co do tej opinii o serwisie to chyba źle zostałem zrozumiany, chciałem tylko napomknąć to co usłyszałem o tym serwisie wśród paru osób ..... i nie chcę aby na tym skupiła się tylko wypowiedź Wasza, na temat mojego postu ale na tym by doradzić mi wybór tego kotła z solarami, a raczej producenta.
A co do do wypowiedzi wcześniejszych to odpowiadam.
Ekspert Budujemy Dom- Pan A. Rembisz:
Tak wiem że to są kotły "z górnej półki" i właśnie dlatego chcę wybrać ten jak najlepszy- biorąc pod uwagę wszystkich i wszystkie opinie.
W Pana wypowiedzi :"nie kupię mercedesa bo ma zły serwis, ale w życiu nie miałem mercedesa", no tak nie miałem mercedesa i dlatego szukam w różnych miejscach opinii o nim by płacąc słono, za tegoż mietka, mieć gwarancję, że dokonałem właściwego wyboru a zakup jego wart był tej ceny.Pisze Pan że "punktów serwisowych w kraju jest ogrom" -pewnie tak, ale nie będę do pieca w zachodniopomorskim wołał serwisanta z mazowieckiego bo zwyczajnie w świecie On nie przyjedzie...
Dalej pisze Pan:"Stawiając takie zarzuty należy podać więcej konkretów", po co? komu? Takie wypowiedzi padają z ust osób które montują piece, posiadają.
Nie odrzucam tych opinii i ślepo im nie wierzę, m.in. dlatego dalej biorę tę firmę pod uwagę z zakupem tego pieca i dlatego dalej pytam o opinię i rady.


A teraz Pan Mariusz Kiedos -Schiedel System
"W ekstremalnych przypadkach można nawet ryzykować jakimś pozwem"- i sądzić się parę lat z firmą ogólnoświatową w naszych sądach - kilka lub kilkanaście lat?
Dalej radzi Pan:"Z tego względu radziłbym podpytać sąsiadów lub na forach poszukać odpowiedzi pod kątem regionu kraju w którym Pan się buduje" a co ja robię?
i jeszcze jedno:"A w tym pytaniu (a właściwie w odpowiedzi) jest paradoks ponieważ DOBRY SERWIS (ale zły też) poznać można wtedy gdy KOCIOŁ SIĘ PSUJE,(MIEWA JAKIEŚ AWARIE i to czasem nie jednorazowe:-)"
Naprawdę wierzy Pan że są takie firmy które produkują bezawaryjne rzeczy?
A teraz ezs- "aktywny"- dziękuję za rzeczową i praktyczną poradę.

Jeszcze raz proszę wszystkich o pomoc w wyborze firmy między Vaillant a Viessman na którą się zdecydować przy wyborze kotła konden. wraz z kolektorami??

z góry dziękuję.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ponieważ został wywołany temat serwisu firmy Viessmann, muszę zacząć od tego iż program 24-godzinnej opieki technicznej i Infolini serwisowej firmy Viessmann został w 2010 roku nagrodzony statuetką i prestiżowym tytułem Teraz Polska w kategorii usługi. Myślę, że jest to wiarygodny argument odpierający wszelkie krytyczne uwagi nt pracy serwisu firmy Viessmann. Nasze zaplecze serwisowe to sieć serwisu fabrycznego i firm serwisowych wchodzących w tzw. Viessmann Service Group (VSG) - bezpośrednie zaplecze serwisu fabrycznego a tagże firmy z grupy TD24 - firmy handlowe lub serwisowe realizujące usługi na zlecenie firmy Viessmann.

Wybór kotła pomiędzy firmą Vaillant i Viessmann jest dla mnie tylko jeden możliwy. Oczywiście Viessmann.
Proszę podac czego oczekuje Pan od kotła, a spróbujemy wskazać konkretny model i w skrócie przedstawić jego możliwości.
Nie będę więc na razie opisywał możliwosci automatyki, z posta powstałby obszerny artykuł. Na wstępie napiszę tylko, że firma Viessmann jako jedyna w branży stosuje od lat własne opatentowane rozwiązanie wymiennika spaliny- woda w kotłach kondensacyjnych. W kotłach wiszących wymiennik ten nazywa się Innox-Radial, a w kotłach stojących: Innox-Crossal. Konkurencja, w swoich kotłach korzysta z wymienników spaliny - woda zewnętrznego producenta. Wymienniki Innox-Radial (również Innox-Crossal) wykonane są z wysokogatunkowej stali kwasoodpornej o symbolu DIN1.4571. Jest to stal z dodatkami chromu, niklu (dobra spawalność oraz możliwość obróbki plastycznej, zwiększona odporność na korozje), molibdenu (odporność na korozje, poprawa plastyczności stali) i tytanu (typowy stabilizator stali kwasoodpornych). Stal DIN1.4471 jest stosowana w wielu dziedzinach przemysłu, przemyśle chemicznym i spożywczym, ponadto jest odporna na agresywne działanie wody morskiej. Popularne wymienniki komór spalania konkurencji pochodzą od jednego producenta i wykonywane są ze stali DIN1.4306. Jest to stal z dodatkami jedynie chromu i molibdenu tosowana w przemyśle spożywczym ze względu na odporność na kwasy owocowe. Wymiennik spaliny - woda Inox-Radial stosowany w komorach spalania kotłów firmy Viessmann cechuje sztywna konstrukcja (grubość ścianek ok. 2 mm), długie szczeliny o prostokątnym przekroju, równomierne przepływy o niskim oporze hydraulicznym. Ponadto komora spalania jest tak skonstruowana, że spaliny przechodzą jeden raz przez wymiennik.
Przy przejściu spalin przez szczeliny długości 37mm następuje schłodzenie spalin do temperatur poniżej punktu rosy czyli poniżej 57 st. Celsjusza. Konkurencyjny wymiennik charakteryzuje grubość ścianek 0,8 mm, zaokrąglone kształty i krótkie szczeliny. Schłodzenie spalin jest mniej efektywne, toteż stosowana jest przegroda w środku komory spalania w celu wymuszenia dwukrotnego przejścia spalin przez wymiennik. Oznacza to że właściwa kondensacja występuje jedynie na połowie powierzchni wymiennika.

pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ponieważ został wywołany temat serwisu firmy Viessmann, muszę zacząć od tego iż program 24-godzinnej opieki technicznej i Infolini serwisowej firmy Viessmann został w 2010 roku nagrodzony statuetką i prestiżowym tytułem Teraz Polska w kategorii usługi. Myślę, że jest to wiarygodny argument odpierający wszelkie krytyczne uwagi nt pracy serwisu firmy Viessmann.



To chyba jakiś żart. Żaden tytuł, żadna statuetka, order czy jeszcze inna laurka nie odpiera krytycznych uwag nt pracy serwisu. Jest to tylko ocena według ściśle określonych kryteriów przez pewną grupę ludzi. I nie twierdzę wcale że ocena jest stronnicza, a jedynie że nie jest obiektywna.

Co więcej bez podania co było oceniane, jakie były kryteria, kto dokonał wyboru, ewentualnie jacy byli kontr kandydaci sam tytuł nie jest w ogóle argumentem, a co dopiero mówić o jego wiarygodności.

Powyższe zdanie świadczy o nieprzeciętnym braku samokrytyki. Żaden, powtarzam ŻADEN serwis nie jest wolny od wad i żadna statuetka tego nie zmieni. Są to tylko ludzie i w jednym punkcie pracują lepiej a w innym gorzej, w jednym nigdy nie było wpadki w innym ktoś zawalił sprawę i to nie raz.

Więcej pokory, nawet najlepsi mają gorsze produkty lub inne wpadki i o ich pozycji decyduje jak sobie z tym radzą, a nie jak mocno to ukrywają.

PS. Nie mam związku z żadną firmą produkującą kotły i sam żadnego nie używam - odnoszę się tylko do użytych sformułowań.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To chyba jakiś żart. Żaden tytuł, żadna statuetka, order czy jeszcze inna laurka nie odpiera krytycznych uwag nt pracy serwisu. Jest to tylko ocena według ściśle określonych kryteriów przez pewną grupę ludzi. I nie twierdzę wcale że ocena jest stronnicza, a jedynie że nie jest obiektywna.

Co więcej bez podania co było oceniane, jakie były kryteria, kto dokonał wyboru, ewentualnie jacy byli kontr kandydaci sam tytuł nie jest w ogóle argumentem, a co dopiero mówić o jego wiarygodności.

Powyższe zdanie świadczy o nieprzeciętnym braku samokrytyki. Żaden, powtarzam ŻADEN serwis nie jest wolny od wad i żadna statuetka tego nie zmieni. Są to tylko ludzie i w jednym punkcie pracują lepiej a w innym gorzej, w jednym nigdy nie było wpadki w innym ktoś zawalił sprawę i to nie raz.

Więcej pokory, nawet najlepsi mają gorsze produkty lub inne wpadki i o ich pozycji decyduje jak sobie z tym radzą, a nie jak mocno to ukrywają.

PS. Nie mam związku z żadną firmą produkującą kotły i sam żadnego nie używam - odnoszę się tylko do użytych sformułowań.



Ciekawe czy certyfikaty ISO, Aprobaty i np. nagrody świadczące o pewnej pozytywnej aktywności firm też tak wnikliwie analizujesz ?

Są niektore prestiżowe imprezy targowe, z których firmy przywożą nagrody i też potem uzywaja ich jako pozytywnego argumentu w dotarciu do klienta, nie wspomnę już o LAUR KONSUMENTA, Godło Teraz Polska, etc.

Nie można wszystkeigo negować bo się pogubimy.

A tak na marginesie - wiecej konkretów jest zawarte w wypowiedzi Eksperta Viesmmann niż w wypowiedzi załozyciela postu. Obiektywnie mówiąc. I ja też nie mam związku z żadną firmą produkującą kotły.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak „wcinając się” w temat.

Cytat

Myślę, że jest to wiarygodny argument odpierający wszelkie krytyczne uwagi nt pracy serwisu firmy Viessmann.



Jakoś nie mam zaufania do firm, które na słowa krytyki, odpowiadają, że jest to niemożliwe, bo firma posiada prestiżowe ……..
Jest to retoryka na poziomie dyskusji dzieci w piaskownicy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciekawe czy certyfikaty ISO, Aprobaty i np. nagrody świadczące o pewnej pozytywnej aktywności firm też tak wnikliwie analizujesz ?

Są niektore prestiżowe imprezy targowe, z których firmy przywożą nagrody i też potem uzywaja ich jako pozytywnego argumentu w dotarciu do klienta, nie wspomnę już o LAUR KONSUMENTA, Godło Teraz Polska, etc.

Nie można wszystkeigo negować bo się pogubimy.


a co ma piernik do wiatraka, co Ty pleciesz icon_eek.gif
mieszasz całkowicie różne sprawy w jednym kotle
co trzeba wnikliwie analizować? certyfikat ISO? przeca to kwitek z numerkiem, co tu analizować?
Aprobaty? - dotyczą materiałów na które brak PN, dopuszczają do stosowania na rynku, zupełnie nie świadczą o jakości
w końcu nagrody - jak wyżej bajbaga zauważył zasłanianie się takimi osiągnięciami jest co najmniej niepoważne,
w końcu serwis to ludzie, a ci są różni, niezależni od tych nagród, może przedstawiciel V. opowie jak dobierają sobie serwisantów, tylko szczerze, osobiście nie sądzę, że inaczej niż inne firmy

dotarcie do klienta to trochę inna bajka niż poźniejsza jego obsługa,
w jednym masz rację, negować wszystkiego nie można, bo generalizowanie to największa głupota, co między innymi uczynił autor postu
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ciekawe czy certyfikaty ISO, Aprobaty i np. nagrody świadczące o pewnej pozytywnej aktywności firm też tak wnikliwie analizujesz ?



Nie analizuję jeśli się na tym nie znam. W tym przypadku również nie analizowałem a zwróciłem uwagę na ton wypowiedzi który mi się nie podoba.

Cytat

Są niektore prestiżowe imprezy targowe, z których firmy przywożą nagrody i też potem uzywaja ich jako pozytywnego argumentu w dotarciu do klienta, nie wspomnę już o LAUR KONSUMENTA, Godło Teraz Polska, etc.



Używać jako argumentu a stwierdzić że to obala wszelkie kontrargumenty to moim zdaniem różnica. Ja jednak nadal wierzę że to tylko niefortunne sformułowanie a nie klapki na oczach Pana z firmy produkującej kotły.

Cytat

Nie można wszystkeigo negować bo się pogubimy.



Tu się zgadzamy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok to weźcie pod uwagę argumenty Eksperta Schiedel, wydają mi się rozsądne. Trochę popadamy w skrajności bo niektórym tak samo łatwo uwierzyć w to, że Viesmann ma kiespki serwis (bez żadnych argumentów - poza "słyszałem, że..." nie wiadomo od kogo gdzie w jakim przypadku w jakiej sytuacji itd) jak mi przystanie na ten argument. Może kontrargumenty Eksperta Viesmann to tylko jedna igła w stogu ale nie wydaje mi się, by wieloletnia obecnośc tej firmy na rynku można skwitować słowami "kiepski serwis" co pewno sprowadza się do jednego incydentu a i tak nie wiadomo o co chodzi bo autor postu w zasadzie nic konkretnego nie powiedział - poza wyborem między markami a i b z czego do marki B podchodzi powiedzmy sceptycznie bo coś tam gdzieś słyszał.

Co nie znaczy, że ktoś nie mógł się obruszyć taką kontrargumentacją. To jednak o samej marce nie może źle świadczyć a jedynie potwierdzać czyjeś uprzedzenia.

I tak odbiegamy od intencji załozyciela bo skupiamy się na tym kto komu powiedział co i dlaczego a pytanie powinno brzmieć - to jakie te kotły i solary i gdzie w okolicy udać się do sklepu/przedstawicielstwa - i najważneijsze - na czym polega ten SERWIS instalacji, że aż takie obawy są z tym związane. Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może najprościej będzie zadzwonić na Infolinię Viessmann, np. o 3 w nocy z konkretnym problemem i przekonać się na własnej skórze jak działa nasz serwis... Zawsze jest łatwo wytykać komuś wady, trudniej pisać o zaletach. Jeśli dla Userów znak Teraz Polska nie jest argumentem, to proszę podać co może Was przekonać?

tel na Infolinię: 0801 0801 34 lub (32) 22 20 370
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Na czym polega ten konkurs – można poczytać:
http://www.terazpolska.pl/upload/file/REGU..._OSTATECZNA.pdf

Skasowałem kłamliwą informację. Na swoje usprawiedliwienie podam tylko to, że organizatorzy tego konkursu na swoich stronach, nie podali aktualnych laureatów - po 4 m-cach od finału.

Adresata i forumowiczów przepraszam za wprowadzenie w błąd. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może się Pan pomylił, najbardziej rozbraja mnie fakt, że łatwiej czepić się przejęzyczenia czy też nieścisłości niż uściślić pytanie i dojść do rozwiązania. Lepiej już podpytać który to serwis dał plamę bo na kilkaset punktów któryś może komuś podpadł i pogłoska poszła. Generalnie wątpię by jakiś tam serwis gdzieś tam był podstawa do podważania pewnej pozycji marki. Całkiem jak z samochodami - jedni preferują niemieckie, inni francuskie a i tak mimo przywiązania do marki i opinii o bezawaryjności z pewnością nie raz ktoś przejechał się na serwisie.

To nie jest poza tym konkurs na wybór serwisu kotłów tylko inne zagadnienie było poruszane więc proponuje pytać tak by założyciel otrzymał odpowiedź a nie bawić się w CBŚ.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie jest to prawdą, bo otrzymano w kategorii: innowacje: akademia VIESSMANN – policealna szkoła nowoczesnych technik grzewczych.
Można sprawdzić tu: http://www.terazpolska.pl/index.php?menu=laureaci&page=1



proponuje TUTAJ sprawdzić listę laureatów XX edycji Teraz Polska z 2010 roku. Jest to TEN PLIK.
A na przyszłość radzę najpierw coś dokładnie sprawdzić zanim zacznie się kogoś publicznie obrażać!

Akademia Viessmann dostała nagrodę Teraz Polska w 2009 roku, ale nie pisałem o tym bo nie było to tematem topicu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Skoro już niektóre kwestie sporne, któe odbiegały częściowo od tematu, zostały wyjaśnione zapraszam założyciela postu do odświeżenia tematu i sprecyzowania wymagań w kolejnym pytaniu do Eksperta Viessmann.



Pytanie autora nie było skierowane do Eksperta Viessmann (ale to tylko tak na marginesie).

Ja mam pytanie do autora i forumowiczów. A co z kotłami ACV. Cena może nie jest najniższa Prestige Excelence 32 koło 11.000 (cena katalogowa i zależna od EURO może da się taniej). Od hydraulika robiącego u mnie słyszałem dobre opinie o tej firmie. Opis techniczny mi nie mówi dużo ale np. uważam że ciekawym rozwiązaniem będzie wbudowany mały zasobnik wody do dwufunkcyjnego kotła.


Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Proszę zapoznać się z kotłem Viessmann Vitodens 222-W. kocioł kondensacyjny gazowy z wbudowanym 46l zasobnikiem cwu - TUTAJ



Bardzo ciekawe rozwiązanie. Właśnie czegoś takiego szukam. Czy ktoś ma kocioł dwu-funkcyjny z niewielkim zasobniekiem ? Jak to się sprawdza w praktyce ? U mnie będą cztery punkty poboru wody (2 łazienki w tym jedna na górze, pralnia na górze (przy samej łazience) i kuchnia na dole). Do ogrzania mam 140 m2.

Do eksperta Viessmann:
Czy przy podanym opisie można określić optymalną moc kotła czy potrzebne są bardziej szczegółowe dane. Ja planuję około 22-24 kW


Pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

U mnie będą cztery punkty poboru wody (2 łazienki w tym jedna na górze, pralnia na górze (przy samej łazience) i kuchnia na dole). Do ogrzania mam 140 m2.

Do eksperta Viessmann:
Czy przy podanym opisie można określić optymalną moc kotła czy potrzebne są bardziej szczegółowe dane. Ja planuję około 22-24 kW

Pozdrawiam


W zupełności wystarczy kocioł o mocy 19kW.
Dlaczego zakłada Pan zapotrzebowanie na poziomie aż 170W/m2? W zupełności powinno wystarczyć mniej niż połowa tego zapotrzebowania. Zakładam że dom jest ocieplony, bo to podstawowy warunek ekonomicznej exploatacji kotła (nie tylko kondensacyjnego)

Z kotła Vitodens 222-W o mocy 19kW ma Pan stale do dyspozycji do 510 l/h wody użytkowej (ogrzanej o 35K)
Proszę także zapoznać się z ofertą kotłów kompaktowych z większymi zasobnikami cwu, jak Vitodens 222-F lub Vitodens 333-F
a może jeszcze dołożymy solar? Vitodens 242-F lub Vitodens 343-F
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata temu...
Pytanie do eksperta :

Dom ( w budowie) 120 m wysoki salon (brak stropu nad salonem ) + poddasze (być może kiedyś lub od święta użytkowe).
Ogrzewanie podłogowe na dole + kaloryfery (najczęściej zakręcone czasem jak w wyżej wymienionym przypadku odkręcone)
Styropian na posadzce 10 cm na ściany suporex + 15 cm styropian grafitowy.
Łazienka na dole + oddzielna ubikacja+ łazienka.

Jaki w tym przypadku kocioł by Pan polecił ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...