Skocz do zawartości

JEDNOWARSTWOWA czy DWUWARSTWOWA


Recommended Posts

Z czego sciany to juz stary temat jak świat ale jednak...
Planuje budowę i projekt proponuje ściany dwuwarstwowe, beton komórkowy 24 cm + styropian 12 cm. lub ceramika poryzowana o podobnych wymiarach czy też porotherm 44cm -jedna warstwa??? Co według was jest lepsze, nie chodzi o TAŃSZE!!! Biorąc pod uwagę ilość robót i współczynnik U (jesli ten wsółczynnik jest wyższy to jest lepszy, czy jak:-)) Jak wynika z róznych opracowań to ściana jednowarstwowa Porotherm 44P+W jest chyba najlepsza. Chciałbym poznać Wasze zdania na ten temat.
Aha jeszcze jedno.
POSZUKUJĘ LUDZI KTÓRZY BUDUJĄ lub BUDOWALI DOM Z Muratora "Murator M02 - Konkursowy" Chciałbym się o nim dowiedzić jak najwięcej.

ŻYCZENIA SPOKOJNYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT W SWOICH NOWYCH DOMACH LUB JUŻ WKRÓTCE NOWYCH...

WOY icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Nie można jednoznacznie odpowiedzieć który z wymienionych wariantów jest lepszy, a który gorszy. Wszystko zależy od tego, jakie własności uznamy za najważniejsze. Ciepłochronność ściany dwuwarstwowej jest z pewnością lepsza o ok. 0,05 W/m2 K i łatwiej też uniknąć mostków cieplnych na elementach konstrukcyjnych wieńca i nadproży. Z kolei nałożony na ociepleniu tynk, jest mniej odporny na uszkodzenia w porównaniu z tynkiem na pustakach ceramicznych. Przy wyborze trzeba też brać pod uwagę wymaganą dla określonej technologii szerokość fundamentów, sposób wykończenia ścian od wewnątrz, akumulację ciepła i możliwość rozłożenia budowy scian na etapy. Gwoli przypomnienia współczynnik przenikalności cieplnej U powiniem być jak najmnieszy - wg normy poniżej 0,3 W/m2 K dla scian warstwowych i poniżej 0,5 W/m2 K dla scian jednorodnych.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Moim zdaniem ściana warstwowa - warstwa nośna powinna być jak najcieńsza (spełniająca wymagania wytrzymałościowe), a warstwa ocieplająca jak najgrubsza - min. 20 cm.
Co do wytrzymałości tynku na takiej ścianie, to rozmawiamy tu o domkach, w które w zasadzie nikt nie będzie wjeżdżał czołgiem icon_wink.gif.
Poza tym jeśli mówimy o współxzynniku U, to radzę zapomnieć o naszych normach i dążyć do U poniżej 0,1.
Na stronie www.styropian-sps.com.pl znalazłem kalkulator do określenia wartości współczynnka U w zależności od rodzaju i grubości warstwy nośnej i styropianu - polecam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...