Skocz do zawartości

Bloczki betonowe a przenikalność cieplna


Recommended Posts

Chodzi prawdopodobnie o bloczki z betonu komórkowego. Zależnie od odmiany bloczków, czyli ich gęstości , ściana o takiej grubości uzyskuje współczynnik U 0,30 - 0,40 W/m2 K. Parametr ten spełnia wymagania normowe dla ścian jednorodnych, ale jest gorszy niż w ścianach warstwowych. Ocieplanie takiej ściany nie jest uzasadnione, gdyż tańszym i cieplejszym rozwiązaniem będzie postawienie ściany np. gr. 24 cm i jej ocieplenie styropianem gr. 12 cm.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
Oczywiście, że im grubsza izolacja tym tańsze ogrzewanie, ale przy tej konstrukcji ściany trzebaby trochę zmodyfikować fizykę. Jest spora grupa absolwentów szkół podstawowych, którzy uważają, że przepływ energii jest z większych wartości do mniejszych. W takim przypadku system grzeczy domu musiałby nagrzać ściany z dobrego przewodnika jakim jest omawiany beton, a ponieważ ściany stoją twardo na bazie fundamentowej z zbudowanej z niegorszego przewodnika, ciepło przez fundament odprowadzane byłoby pod dom. Zakładając, że pojemność cieplna gruntu pod domem jest dla naszego systemu ogrzewania nieskończonoć, a dobrze działa automatyka ( wył ogrzewanie np. przy 22 st.C) to temperatura omawianej ściany, będzie zawsze niższa niż temperatura w pokoju (wspomniane 22st) więc zgodnie z najlepszą wiedzą mur taki stanie się notorycznym odbiornikiem ciepła z pokoju. Wnioski: umieszczanie nawet najgrubszego styropianu za czymś co jest stałym (notorycznym ) odbiornikiem świadczy, że pomysłodawca takiego rozwiązania jest w tej grupie absolwentów, którzy uważają, że zimno wchodzi a nie ciepło wychodzi. Oczywiście odzielną kwestią jest czy wogóle istnieje w fizyce pojęcie zimna?
Do termostatów dbających o nasz komfort w domu i zapobiegających nadprodukcji ciepła, coraz częściej dokłada się czasówkę, czyli w których godzinach ma być jaka temperatura. W tym wypadku ogrzewanie solidnego muru na jeszcze solidniejszy fundamencie przypomina, jako żywo , gotowanie beczki z wodą, gdy się chce zrobić szklankę herbaty. Jaka jest właściwa grubość styropianu, gdy do niego ciepło z domu nie dociera, lub dociera w mocno okrojonej ilosci?
Link do komentarza
to moze cos wiecej na temat wartosci strumienia ciepla jaki przeplywa z wnetrza domu poprzez sciane grubosci 24 cm w sciane fundamentowa grubosci 24 cm i dalej w lawe grubosci 60 cm, moze faktycznie lepiej wcale nie ocieplac scian i kupic o dwie tony koksu wiecej?
przekonalyby mnie jakies konkretne wartosci liczbowe
Link do komentarza
Czy jest sens robić takie wyliczenia, czy nie lepiej niedomkniętą lodówkę zamknąć niż liczyć ile częściej się będzie wł. z niedomkiniętymi drzwiami?
A potem czytasz w bardzo znanym piśmie budowlanym : art." Jak ogrzewać dom jednorodzinny?" ... . Dobrze ocieplony dom powinien zużywać według fachowców do 40 kWh na m2 w ciągu sezonu. Natomiast przeciętne zużycie w Polsce wynosi 300 kWh. Stąd energia uzyskiwana ze spalania gazu jest nadal jeszcze bardziej ekonomiczna od zużycia energi elektrycznej do ogrzewania. "
W domach izolowanych nie stosuje się centralnego ogrzewania (za drogie i niekomfortowe) np. Norwegia, więc kto miałby takie badania uczciwie przeprowadzić? Na której polibudzie jest instytut, czy wydział izolacji?
Link do komentarza
dom izolowany na pewno jest tańszy w eksploatacji i tutaj nie mam żadnych wątpliwości, ale nikt mnie nie przekona, że nie robienie czegokolwiek, tutaj izolacja cieplna, jest droższe niż wykonanie izolacji cieplnej
Link do komentarza
To nie potrzeba przekonania, bo są proste wyliczenia. W domach o małych potrzebach ciepła <70 kWh/m2 rocznie nie sprawdzają się centralne systemy ogrzewania. Np Norwegia gazu multum a wszystko na prąd. Różnica w założeniu najwyzszej klasy ogrzewania niecentralnego a gazowego jest większa niż róznica w koszcie izolacji i wentylacji domu typu MURATOR. Dla tego też tylu wrogów ma izolacja, jest ogromny rynek instalacyjno - reklamowy i proste tanie systemy nie mają prawa bytu (przynajmniej w reklamie)
Link do komentarza
Mam dom parterowy z poddaszem użytkowym bardzo dobrze ocieplony, znacznie lepiej niż przewidują to normy. Jakość wykonania też bardzo dobra, nie ma do czego przyczepić się. Dom ogrzewany jest: parter elektryczne ogrzewanie podłogowe, w salonie kominek z rozprowadzeniem ciepłego powietrza, poddasze elektryczne grzejniki konwekcyjne. Gdybym ponownie miała robić instalacje grzewcze na pewno nie wieszałabym grzejników elektrycznych. Nie chodzi tu o koszty ogrzewania, bo trudno to ocenić, ale o komfort cieplny. Na dole jest o wiele przyjemniej niż w pokojach na górze, chociaż nie jest w nich zimno. Nie wiem na czym to polega, ale wszyscy domownicy mają podobne odczucia. Dom zamieszkują trzy dorosłe osoby + jedna bywająca dość często.
Link do komentarza
Przepraszam Pani Elżbieto, ale u nas często zupełnie symboliczne 10 cm styropianu nazywa się izolacją ponadnormatywną. Od 16 lat montuję i podłogowe i grzejniki, mogę zapewnić, że przy normalnej izolacji 30 cm styropianu w podłodze i skutecznej wentylacji jest ona przyjemna i ciepła nawet przy grzejnikach.
Link do komentarza
Cytat

Mam dom parterowy z poddaszem użytkowym bardzo dobrze ocieplony, znacznie lepiej niż przewidują to normy. Jakość wykonania też bardzo dobra, nie ma do czego przyczepić się...



Różnica w odczuwanym komforcie cieplnym wynika z innego rozkładu temperatury przy ogrzewaniu podłogowym i za pomoca grzejników konwekcyjnych. Przy ogrzewaniu podłogowym najcieplej jest przy samej podłodze co likwiduje m. in. odczucie zimnych prądów powietrza, występujących przy innych rodzajach ogrzewania. Natomiast ogrzewanie konwekcyjne sprawia, że najcieplejsze powietrze gromadzi się pod sufitem, zatem cieplej jest na wysokości głowy niż na poziomie stóp. Niekorzystny rozkład temperatury potęguje też unoszenie ciepłego powietrza z parteru na poddasze, gdzie z reguły będzie cieplej, ale jednocześnie odczuwa się nieprzyjemną cyrkulację powietrza.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Zamiast toczyć jałowe spory o ucieczkę ciepła w fundamenty proponuję je po prostu ocieplić wraz ze ścianą zewn. Wtedy wysokość ocieplonego fundamentu = grubość owej betonowej przegrody pzrez którą ucieka ciepło do gruntu. A propos ,P. Brzęczkowski Słyszał Pan może o gruntowych zasobnikach ciepła?
Link do komentarza
Lechu, ziemia pod domem w temp 0 czy nawet +8 nie po "zmagazynowaniu ciepła " z domu + 22 st , gwarantuję Ci, że nigdy go nie odda, i w takim magazynie będziesz miał manko!!!. Załuż sobie piankę nurka (zupełnie wodoodporną) postuj w niej na powietrzu -20stopni i 2 wodzie +2 stopnie. Przekonasz się organoleptycznie czy wyłącznie gradint temperatury decyduje o szybkości strumienia ciepła. A 5%?? zgubiłeś co najmniej 6 z przodu.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...