sailor-ro Napisano 2 grudnia 2005 Udostępnij #1 Napisano 2 grudnia 2005 Chodzi mi o stosunek cenowy w porównaniu do technologii tradycyjnych,eksploatacje budynku(slyszalem ze dom ten musi byc dobrze wentylowany,bo styropian jest nieprzepuszczalny),czy budynek wykonany w systemie 5cm styropian+15 beton+5cm styropian,bedzie energooszczedny( producent podaje 75 kwh/m/rok).Moze ktos z Forumowiczów ma taki dom i podzieli sie opinią o powyzszym.dla mnie istotny jest fakt ze budowa scian z tego materialu nie jest skomplikowana i mozna zrobic duzo wlasnym sumptem. Link do komentarza
tani_domek Napisano 13 stycznia 2006 Udostępnij #2 Napisano 13 stycznia 2006 75 kWh/m2 to niezbyt energooszczędnie. Polecam beton komórkowy 24 cm + styropian 20 cm. Taka konstrukcja zapewnia wybudowanie domu tzw, 3-litrowego, tzn. zużywającego 3 litry oleju opałowego lub 3 m3 gazu na m2 na rok. Nie możemy zapomnieć o odpowiedniej izolacji podłogi i stropu! Cenowo wychodzi taniej iż z pustaków styropianowych. Dom musi być szczelny, więc w obu przypadkach wymagana jest wentylacja mechaniczna, najlepiej z rekuperatorem i gruntowym wymiennikiem ciepła. Link do komentarza
Gość Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #3 Napisano 28 stycznia 2006 Na zakończonych właśnie targach BUDMA w Poznaniu firma z Niemiec prezentowała podobny system o nazwie isorast. Zrobił na mnie duż wrażenie, jest zdecydowanie lepiej dopracowany niż Thermomur. Z systemem isorast można zapoznać się na stronie: www.isorast.de Mają przedstawiciela we Wrocławiu: info@akrol.pl, tel. 0-601 76 41 36 Link do komentarza
piotr1969 Napisano 28 stycznia 2006 Udostępnij #4 Napisano 28 stycznia 2006 Moim skromnym zdaniem system jak to już któryś z uczestników forum zauważył ma bardzo łatwą konstrukcję umożliwiającą samodzielny montaż. Na własnym przykładzie wiem że ściany buduje się jak z klocków Tempo wznoszenia ograniczone jest wyłącznie możliwościami zalewania betonem. Ułożenie nadproży i stropu z uwagi na możliwość zastosowania gotowej kształtki jest dziecinnie proste i umożliwiające własnoręczne ułożenie Odnośnie wentylacji to prawda jest, ze styropian ma gorsze właściwości przepuszczania pary wodnej niż ceramika czy wełna mineralna, ale przy spranie działającej wentylacji grawitacyjnej zlokalizowanej zgodnie z przepisami nie przyczynia się do powstawania zaduchu czy pleśni Budynek nie wymaga dodatkowego ocieplania - wystarczy pokrycie go tynkiem cienkowarstwowym na siatce Na pewno wyroby firmy isorast są lepsze od systemy Thermomur. Miałem możliwość przyglądnięcia się pracy w obu systemach. System isorast jest stosowany w Niemczech od kilkunastu lat i ciągle udoskonalany i dopracowywany do perfekcji . Elementy są tak zaprojektowane i wykonane, że układa się je na pióro i wpust jak klocki LEGO. Nie ma mowy o żadnych luzach czy przerwach System thermomur jest w wiele młodszy i był wzorowany między innymi na tym systemie. Zaletą rodzinnego systemu jest cena I tu mamy odpowiedź – jakość do ceny Link do komentarza
Gość Napisano 29 stycznia 2006 Udostępnij #5 Napisano 29 stycznia 2006 SYSTEM ISORAST NIE WYMAGA ZBROJENIA PIONOWEGO I DODATKOWO W TYM SYSTEMIE ZALEWA SIĘ BETONEM ŚCIANY O WYSOKOŚCI CAŁEJ KONDYGNACJI (W THERMOMURZE NALEŻY ZALEWAĆ WARSTWAMI PO PIĘĆ ELEMENTÓW W PIONIE I PRZERYWAĆ PRACE NA ZWIĄZANIE BETONU). POZA TYM LEPIEJ DOPRACOWANE SĄ ROZWIĄZANIA WIEŃCÓW, OSADZANIA OKIEN ITP (ELIMINACJA MOSTOW CIEPLNYCH DO ZERA), LEPSZE SĄ TEŻ WŁASNOŚCI CIEPLNE (MNIEJSZY WSPÓŁCZYNNIK PRZENIKANIA CIEPŁA) Link do komentarza
waldun Napisano 31 stycznia 2006 Udostępnij #6 Napisano 31 stycznia 2006 To ja mam kila pytań co do Thermodomu: 1. jak macie rozwiązaną instalację wewnętrzną - woda, prąd (jak zamocowaliście puszki, gniazdka), wentylacja (reku z odzyskiem) 2. jak się sprawują elementy dachowe wykonane w tej technologii? 3. Czy warto budować w tej technologii grubsze mury? Np. 400 (jak podaje Thermodom 0,125 W/(m2K) dla ściany o grubości 40 cm) A może zbudować z podstawowych 250 i na to może jeszcze przykleić na zewnątrz warstwę 15 cm styropianu? A może 300 mm wystarczy? A może tylko np. od strony północnej dokleić dodatkową warstwę styropiany tak by uzyskać lepsze parametry? 4. Jak przy takiej grubej zewnętrznej warstwie styropianu zamontować rolety lub okiennice lub np. drewnianych elementów ozdobnych? 5. Jakie macie stropy? 6. Jakie proponujecie stawiać ścianki działowe? Choć tu pewnie zależy od upodobać. Zasanawiam się czy nie warto zastosować jakiś bloczków z uwagi na to, że ściany zew. nie mają zbytniej akumulacyjności cieplnej więc ścianki działowe by zatrzymywały ciepło. Co Wy na to? 7. Jak widzę ściany wew. albo robicie na zaprawę (siatka + zaprawa) lub przyklejane bezpośrenio płyty GK. Czy jeszcze jakieś inne rozwiązania proponujecie? 8. Jak zmontować centarny odkurzacz? w posadzce? Z góry dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam, Link do komentarza
Gość Napisano 2 lutego 2006 Udostępnij #7 Napisano 2 lutego 2006 Witam Zgodnie z prośbą administratora forum Budujemy Dom postaramy sie wyjaśnić lub odpowiedzieć Państwu na nurtujące pytania. Nie będziemy tutaj namawiać ani zachwalać systemu ( chciaż część z was pewnie tak podejdzie do naszych postów). Będziemy raczej starać się rozwiać Państwa wątpliwości dotyczące systemu thermomur jak również wszystkich kwestii z nim związanych. To tyle tytułem wstępu. Salio-ro : Cytat Chodzi mi o stosunek cenowy w porównaniu do technologii tradycyjnych, eksploatacje budynku(słyszałem ze dom ten musi byc dobrze wentylowany bo styropian jest nieprzepuszczalny),czy budynek wykonany w systemie 5cm styropian+15 beton+5cm styropian, będzie energooszczędny( producent podaje 75 kwh/m/rok) Nie będę tutaj mówił o cenach, proponuje samemu to sprawdzić natomiast chciałbym tu się odnieść do wentylacji. Budynki wykonane w technologii thermomur nie wymagają żadnej specjalnej wentylacji, a inaczej mówiąc wentylacja jest taka sama jak w innych technologiach. Nie można zakładać że ściana jest w stanie dostarczyć nam tyle powietrza ile jest nam potrzebne do oddychania, czy też przepuścić tyle pary wodnej ile gromadzi się w pomieszczeniach - jest to fizycznie nie możliwe. A przy sprawnej wentylacji udział ścian w odprowadzaniu pary wodnej z pomieszczeń wynosi ok.1% niezależnie od technologii Jureg Cytat SYSTEM ISORAST NIE WYMAGA ZBROJENIA PIONOWEGO I DODATKOWO W TYM SYSTEMIE ZALEWA SIĘ BETONEM ŚCIANY O WYSOKOŚCI CAŁEJ KONDYGNACJI (W THERMOMURZE NALEŻY ZALEWAĆ WARSTWAMI PO PIĘĆ ELEMENTÓW W PIONIE I PRZERYWAĆ PRACE NA ZWIĄZANIE BETONU). Niestety system ISORAST jeżeli będzie stosowany w Polsce będzie wymagał zbrojenia takiego samego ja system thermomur. wynika to z norm dotyczących wznoszenia ścian betonowych. Tak nawiasem mówiąc - w systemie thermomur stosowanym w Niemczech również nie stosuje się zbrojenia, a jak jest to z reguły mniejsze niż u nas jest to wymagane. Co do współczynnika u nas w ofercie również są elementy o U=0,1W/(m²K) a jeszcze lepsze można uzyskać przy zastosowaniu neoporu do produkcji elementów. To jedna strona medalu a druga to cena ( która w systemie ISORAST jest zdecydowanie wyższa) . W systemie thermomur również można zalewać całą kondygnację za jednym razem, wiąże się to z zastosowaniem stojaków usztywniających lub dodatkowego deskowania ( jak w systemie ISORAST ). Natomiast ze względu na to iż większość inwestorów stara się większość prac wykonać samemu, stąd też my mówimy aby zalewać to warstwami. Poza tym zalewanie całej kondygnacji za jednym razem wiąże się zawsze z pewnym ryzykiem. Chciałby tutaj zauważyć, że ciśnienie wywierane na dolną kształtkę, przy wysokości 1m słupa betonu wynosi 1 atmosferę! A więc wymaga to umiejętnego zalewania. KODWaldun Panu odpowiemy w osobnym poście Dział Obsługi Klienta www.thermodom.pl Link do komentarza
Thermodom - kształtki styropianowe Napisano 2 lutego 2006 Udostępnij #8 Napisano 2 lutego 2006 Waldun poniżej są odpowiedzi na twoje pytania Ad1. Wszelkiego typu instalacje wykonuje się tak samo jak w przypadku technologii tradycyjnych. Należy tutaj zwrócić uwagę że system thermomur jest wykorzystywany głównie na ściany zewnętrzne , natomiast większość instalacji jest prowadzona w ścianach wewnętrznych które są wykonane z materiałów tradycyjnych. Ad2. Nie ma żadnego problemu z elementami dachowymi z tym że elementy są przystosowane do krycia dachówką . Natomiast jak przy każdej połaci dachowej należy zwrócić szczególną uwagę na newralgiczne punkty konstrukcji dachowej ( chodzi mi o szczelność dachu ). Czyli : kosze, uszczelnienia wokół kominów ( wentylacyjnych i spalinowych ) itp. Ad3. Wszystko zależy co Pan chce osiągnąć przez zastosowanie cieplejszych systemów. Jeżeli wykorzystamy wentylację grawitacyjną to w zupełności wystarczy system TH-250 ( gr. Ściany 25 cm.). W systemy TH-300 ( gr. Ściany 30 cm ) aby w pełni wykorzystać zalety systemu wypadało by zastosować przynajmniej rekuperację. Natomiast dla systemów TH-400 i 450 ( używanych głównie do budowy domów „biernych energetyczne”) wykorzystanie rekuperacji wraz z alternatywnymi źródłami ciepła jest wręcz koniecznością Ad.4 Systemy zamocowań są tak rozbudowane, że nie powinno być problemów ze znalezieniem odpowiedniego kołka czy też śruby do osadzenia tego typu elementów. Należy jednak pamiętać że wszystkie ciężkie rzeczy muszą być osadzone betonie. Ad5. System thermomur dopuszcza dowolne rozwiązania stropowe. Inaczej mówiąc każdy strop dostępny na rynku można zastosować na system thermomur Ad6. W przypadku ścian wewnętrznych można wykorzystać dowolne materiały pamiętając, że ściany konstrukcyjne muszą mieć odpowiednią nośność. Co do akumulacji ciepła pozostają jeszcze podłogi, stropy, tynki czy nawet wyposażenie budynku. A jeżeli chodzi o akumulacyjność ścian zewnętrznych to w przypadku ścian jednowarstwowych jest prawie taka sama jak w systemie thermomur. Inaczej się rzecz ma w przypadku ścian warstwowych . Ad7. Do wykończenia ścian w systemie thermomur stosuje się te same rozwiązania co w przypadku ścian tradycyjnych . A więc płyta GK przyklejona do elementów, tynki gipsowe kładzione na mokro lub w ostateczności klej z wtopioną siatką z włókna szklanego. Ad8. Jak już wcześniej wspomniałem z powodzeniem można to zrobić w ścianach wewnętrznych. www.thermodom.pl Link do komentarza
waldun Napisano 3 lutego 2006 Udostępnij #9 Napisano 3 lutego 2006 Cytat www.thermodom.pl pytania do Thermodomu: 1. NEOPOR: W jakim stopniu dodanie neoporu do produkcji bloczków polepsza parametry izolacyjne? Czy dodanie neoporu jest bardziej wskazane do bloczków 400 i 450 czy też można stosować do 250 i 300? O ile droższe sę elementy z dodatkiem noeporu? 2. Czy można łączyć grubości bloczków, np. od strony północnej 400 a od południowej 300. Czy też lepiej wszędzie dać np. 300 a od strony północnej dokleić dodatkową warstłwę styropianu? 3. Gdzieś wyczytałem, że żywotność takich domów jest przewidywana na ok 100-120 lat. Czy są przeprowadzone jakieś badania mogące powiedzieć ile może taki domek postać i co w trakcie jego "życia" może się dziać ze styropianem (np. jakeś zmiany w strukturze, utrata właściwości izolacyjnych, itp.)? Pozdrawiam, Link do komentarza
Gość Napisano 4 lutego 2006 Udostępnij #10 Napisano 4 lutego 2006 Przykładowe ceny elemenyów z tradycyjnego styropianu (EPS) oraz neoporu firmy IZODOM ze Zduńskiej Woli: * kształtka podstawowa U=0,24 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 25 cm: EPS - 33,80; neopor - 40,60 * kształtka podstawowa U=0,16 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 35 cm: EPS - 54,90; neopor - 67,10 Podane ceny brutto zawierają podatek VAT Link do komentarza
waldun Napisano 4 lutego 2006 Udostępnij #11 Napisano 4 lutego 2006 Cytat Przykładowe ceny elemenyów z tradycyjnego styropianu (EPS) oraz neoporu firmy IZODOM ze Zduńskiej Woli: * kształtka podstawowa U=0,24 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 25 cm: EPS - 33,80; neopor - 40,60 * kształtka podstawowa U=0,16 W/m2*K (rdzeń betonowy 15 cm) 200 x 25 x 35 cm: EPS - 54,90; neopor - 67,10 Podane ceny brutto zawierają podatek VAT hmm.. ale wydaje mi się, że wartość U dla neoporu powinna być lepsza niż dla EPS. Bo jeżeli jest taka sama to nie widzę potrzeby płacenia za coś co nie polepsza parametów. Dobrze myślę? Link do komentarza
Gość Napisano 5 lutego 2006 Udostępnij #12 Napisano 5 lutego 2006 Producent (IZODOM Zduńska Wola) podaje jednakowe wartości wspólczynnika U dla obydwu materiałów. Link do komentarza
Thermodom - kształtki styropianowe Napisano 7 lutego 2006 Udostępnij #13 Napisano 7 lutego 2006 Witam Waldun sądzę, że Gość odpowiedział Panu na pierwsze pytanie. Co do współczynnika U to podane wartości są dla elementów wyprodukowanych z neoporu. Ponieważ podstawowy system IZODOM-u ( zresztą technologia jest ta sama co ISORAST ) 25x25x100 lub 200 wyprodukowany z EPS ma U=0,29W/(m²K) Waldun Cytat 2. Czy można łączyć grubości bloczków, np. od strony północnej 400 a od południowej 300. Czy też lepiej wszędzie dać np. 300 a od strony północnej dokleić dodatkową warstłwę styropianu? Można łączyć systemy w dowolnych konfiguracjach, ponieważ systemy są ze sobą kompatybilne ( pasują do siebie). Oczywiście mogą wystąpić jakieś niedogodności z wykonaniem jakiegoś elementu ściany ( mam na myśli np. narożnik ) ale z drugiej strony styropian jest na tyle wdzięcznym materiałem do obróbki, że nie powinno stanowić to jakiegoś problemu. Waldun Cytat 3. Gdzieś wyczytałem, że żywotność takich domów jest przewidywana na ok 100-120 lat. Czy są przeprowadzone jakieś badania mogące powiedzieć ile może taki domek postać i co w trakcie jego "życia" może się dziać ze styropianem (np. jakieś zmiany w strukturze, utrata właściwości izolacyjnych, itp.)? Oczywiście takie badania były przeprowadzane niestety przez instytuty zachodnie, między innymi przez Firmę BASF . Na podstawie tych badań możemy stwierdzić, że właściwości styropianu pozostają niezmienione w czasie jego użytkowania. Oczywiście należy zwrócić uwagę aby nie stosować elementów styropianowych w połączeniu z materiałami które mogą spowodować jego zniszczenie. Natomiast żywotność obiektów wykonanych w technologii thermomur jest określana na 120 lat. Dla porównania podam, że żywotność ściany z ceramiki określana jest na 150 lat, konstrukcje dębowe jak również ściany z gazobetonu na 60 lat. Z tym, że są to badania laboratoryjne, a warunki występujące w badaniach są niekorzystne dla funkcjonowania ściany. Dlatego też w rzeczywistości wartości te są znacznie wyższe. Link do komentarza
waldun Napisano 7 lutego 2006 Udostępnij #14 Napisano 7 lutego 2006 czyli jak rozumiem bloczek z Thermodomu dla ściany o grubości 25 cm gdzie U=0,28 W/(m2K) to bloczek z EPSu Link do komentarza
Thermodom - kształtki styropianowe Napisano 7 lutego 2006 Udostępnij #15 Napisano 7 lutego 2006 Na dzień dzisiejszy nie produkujemy elementów z neoporu. Natomiast jest możliwość ich zamówienia. Z góry jednak zaznaczam, że dla elementów na jeden obiekt podejmniemy się produkcji, ale wymaga to indywidualnych ustaleń ( płatności, realizacji, terminu odbioru ). Link do komentarza
waldun Napisano 27 lutego 2006 Udostępnij #16 Napisano 27 lutego 2006 mam następne pytania: 1. Jak powszechnie wiadomo styropian nie najlepiej znosi kontakt z niektórymi substancjami chemicznymi. Jak prawidłowo zabezpieczyć ściany wew. w garażu aby nie znikał w kontakcie ze spalinami? 2. Czy jest jakaś metoda zabezpieczjąca styropian przed niechcianymi gośćmi? Mam tu na myśli ptaki, myszyy, które chętnie wiją gniazda w styropianie. Z góry dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam, Link do komentarza
Thermodom - kształtki styropianowe Napisano 28 lutego 2006 Udostępnij #17 Napisano 28 lutego 2006 Waldun Cytat 1. Jak powszechnie wiadomo styropian nie najlepiej znosi kontakt z niektórymi substancjami chemicznymi. Jak prawidłowo zabezpieczyć ściany wew. w garażu aby nie znikał w kontakcie ze spalinami? Styropian jako materiał nie jest odporny na bezpośrednie działanie takich związków jak : - rozpuszczalników organicznych (np. aceton, rozcieńczalniki farb, benzyna ekstrakcyjna itp.), benzyny, benzyna lakiernicza, nafta, smoła i produkty smoło pochodne. Natomiast opary tych związków jak również spaliny nie stanowią bezpośredniego zagrożenia dla elementów styropianowych. Najlepszym sposobem zabezpieczenia elementów jest położenie tynku, bądź wykończenie ścian przy pomocy płyt kartonowo-gipsowych. Cytat 2. Czy jest jakaś metoda zabezpieczjąca styropian przed niechcianymi gośćmi? Mam tu na myśli ptaki, myszyy, które chętnie wiją gniazda w styropianie. W pierwszej fazie budowy, kiedy elementy są nieosłonięte są narażone na uszkodzenia mechaniczne. Natomiast po osłonięciu elementów styropianowych tynkiem zewnętrznym, warstwa tynku jest na tyle twardym materiałem, że jest w stanie zabezpieczyć elementy styropianowe przed gryzoniami czy też ptactwem. Jednakże chciałbym tutaj zaznaczyć, że jeszcze nie otrzymaliśmy żadnej informacji od klientów o jakimkolwiek zagnieżdżeniu się gryzoni czy ptactwa w elementach styropianowych. Link do komentarza
bajdor Napisano 2 marca 2006 Udostępnij #18 Napisano 2 marca 2006 Zamierzam budowac dom w systemie Thermomur. W związku z tym poszukuję sprawdzonej ekipy budowlanej w okolicach Trójmiasta. bajdor@gd.onet.pl Link do komentarza
waldun Napisano 3 marca 2006 Udostępnij #19 Napisano 3 marca 2006 Cytat Zamierzam budowac dom w systemie Thermomur. W związku z tym poszukuję sprawdzonej ekipy budowlanej w okolicach Trójmiasta. bajdor@gd.onet.pl na stronie Thermodomu sa namiary na partnerów i jest tam firma zpod Gdańska:LMB Ale jak budują i czy mają terminy to nie wiem. Byłem u nich i rozmawiałem z Panem; podobno wszystko buduje poza granicami Polski. Ale zawsze można u niego zrobić adaptacje projektu (200 zł) i poradzic się. Jeżeli będziesz budował blisko to tez możesz Pana zatrudnić jako nadzór budowlany. Z ciekawości: gdzie budujesz i na jakie kształtki (250, 300...) sie decydujesz? Pozdrawiam, Link do komentarza
Gość Napisano 3 marca 2006 Udostępnij #20 Napisano 3 marca 2006 Będę budował 10 km od gdańska w systemie 400 Pozdrawiam Link do komentarza
Gość Napisano 4 marca 2006 Udostępnij #21 Napisano 4 marca 2006 Budowa w systemie gotowych kształtek styropianowych wydaje mi się dość kłopotliwa i droga. O ile nie widzę problemu z kilkoma pierwszymi warstwami, to już zalewanie betonem kształtek na wysokości już powyżej 1 m wymaga trochę wysiłku, no i te zbrojenia - sterczące do góry 3 m pręty zbrojeniowe. O wiele tańszym i równie prostym sposobem jest wybudowanie ścian z betonu komórkowego typu D (pióro+wpust na cienką zaprawę klejową) oraz ocieplenie od zewnątrz np. 15 cm styropianu lub wełny i od wewnątrz 10 cm styropianu (lub wełny). Link do komentarza
waldun Napisano 6 marca 2006 Udostępnij #22 Napisano 6 marca 2006 Cytat Budowa w systemie gotowych kształtek styropianowych wydaje mi się dość kłopotliwa i droga. O ile nie widzę problemu z kilkoma pierwszymi warstwami, to już zalewanie betonem kształtek na wysokości już powyżej 1 m wymaga trochę wysiłku, no i te zbrojenia - sterczące do góry 3 m pręty zbrojeniowe. O wiele tańszym i równie prostym sposobem jest wybudowanie ścian z betonu komórkowego typu D (pióro+wpust na cienką zaprawę klejową) oraz ocieplenie od zewnątrz np. 15 cm styropianu lub wełny i od wewnątrz 10 cm styropianu (lub wełny). OK i tym samym dochodzimy do równie ważnych kwestii finansowych. Czy są dostepne kalkulacje np. wybudowania m2 w tej technologii i najlepiej porównanie cenowe do innych technologii? Link do komentarza
TERMINATORsiemianowice Napisano 12 października 2008 Udostępnij #23 Napisano 12 października 2008 to chyba zadowoli każdego Ś C I A N A(trójwarstwowa)Ściana thermomur - grubość 25 cm k = 0,28 W/m2K- waga 1 m2 : 250 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOElement system TH 250 3,33 szt 27,65 92,07 złCement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 złPiasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 złŻwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 złStal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 złCENA - - 1m2 110,50 złUWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.Ściana thermomur - grubość 30 cm k = 0,20 W/m2K- waga 1 m2 : 250 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOElement system TH 300 3,33 szt 40,24 134,00 złCement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 złPiasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 złŻwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 złStal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 złCENA - - 1m2 152,43 złUWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.Ściana thermomur - grubość 40 cm k = 0,12 W/m2K- waga 1 m2 : 250 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOElement system TH 400 5,33 szt 31,71 169,01 złCement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 złPiasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 złŻwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 złStal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 złCENA - - 1m2 187,44 złUWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.Ściana thermomur - grubość 45 cm k = 0,10 W/m2K- waga 1 m2 : 250 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOElement system TH 450 5,33 szt 35,58 189,64 złCement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 złPiasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 złŻwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 złStal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 złCENA - - 1m2 208,07 złUWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian.- Ściany jednowarstwowe -Ściana POROTHERM - grubość 44 cm k = 0,28 W/m2K- pustak POROTHERM: 44 cm- waga 1 m2: 380 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak 44 SI 16 szt 12,08 193,28 złZaprawa termoizolacyjna 44 dm3 0,63 27,72 złCENA - - 1m2 221,00 złUWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYMŚciana POROTHERM - grubość 50 cm k = 0,29 W/m2K- pustak POROTHERM: 50 cm- waga 1 m2: 380 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak 50 PW 16 szt 11,41 182,56 złZaprawa termoizolacyjna 50 dm3 0,63 31,50 złCENA - - 1m2 214,06 złUWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYMKażda ściana jednowarstwowa wykonana w dowolnym systemie,narażona jest na pękanie i nieszczelność - w efekcie zmiany pór roku.- Ściana tradycyjna trójwarstwowa -Ściana POROTHERM - grubość 46,5 cm k = 0,28 W/m2K- pustak POROTHERM: 25 cm- styropian FS-20: 10 cm (wkładka ocieplająca)- pustak POROTHERM: 11,5 cm- waga 1 m2: 380 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak 25 P+W 11 szt 9,46 101,22 złStyropian FS 15 -10 cm 0,10 m3 154,00 15,40 złPustak 11,5 P+W 8 szt 7,63 61,04 złZaprawa termoizolacyjna 36,5 dm3 0,63 23,00 złCENA - - 1m2 200,66 złUWAGA! Prace murarskie należy zlecić specjaliście.Koszt klejenia 2 warstw ściany porotherm.ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYM- Ściany dwuwarstwowe -Ściana POROTHERM - grubość 40 cm k = 0,28 W/m2K- pustak POROTHERM: 25 cm- styropian FS-20: 15 cm (docieplenie)- waga 1 m2: 260 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak 25 P+W 11 szt 9,46 101,22 złZaprawa termoizolacyjna 25 dm3 0,63 15,75 złStyropian frezowany FS-20 -15 cm 0,15 m3 200,00 30,00 złKlej do styropianu 5,00 kg 1,50 7,50 złKołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 złCENA - - 1m2 175,87 złUWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czas lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianu- ściana nie spełnia normy dźwiękowej -- nie powinna być stosowana w budynkach mieszkalnych -ZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYMŚciana POROTHERM - grubość 40 cm k = 0,28 W/m2K- pustak POROTHERM: 30 cm- styropian FS-20: 10 cm (docieplenie)- waga 1 m2: 320 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak 30 P+W 16 szt 8,66 138,56 złZaprawa termoizolacyjna 30 dm3 0,63 18,90 złStyropian frezowany FS-20 -12 cm 0,12 m3 200,00 24,00 złKlej do styropianu 5 kg 1,50 7,50 złKołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 złCENA - - 1m2 210,36 złUWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czs lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianuZAMIESZKANIE W DOMU MOŻLIWE PO JEDNYM SEZONIE GRZEWCZYMŚciana beton komórkowy - grubość 37 cm k = 0,28 W/m2K- bloczek beton komórkowy: 24 cm- styropian FS-20: 13 cm (docieplenie)- waga 1 m2: 220 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOPustak SOLBET 7,06 szt 14,49 102,30 złZaprawa termoizolacyjna 4,5 kg 1,00 4,50 złStyropian frezowany FS-20 -13 cm 0,13 m3 200,00 26,00 złKlej do styropianu 5 kg 1,50 7,50 złKołki mocujące styropian 10 szt 2,14 21,40 złCENA - - 1m2 161,70 złUWAGA! Koszty robocizny murowania ściany wzrosną dodatkowo o czs lub cenę prac związanych z nałożeniem warstwy styropianuŚciana dla stabilności konstrukcji wymaga wzmocnienia betonowymi zbrojonymi słupami i belkami (nie uwzględniono w kalkulacji).Betony komórkowe zawierają tlenki aluminium i popioły z elektrociepłowni- zamieszkanie w domu jest możliwe po dwóch sezonach grzewczych -Konstrukcja ściany zewnętrznej 24 cm wymaga usztywnienia w postaci ramy żelbetowej (słupy i belki w ścianie).#Do góryD A C HDach thermomur k = 0,23 W/m2K- krokiew: 14 cm- ciężar konstrukcji 1m2: 12 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOKrokiew h = 14 cm 0,014 m3 850,00 11,90 złElement TH - 7 2,4 szt 38,22 91,73 złCENA - - 1m2 103,63 złUWAGA! Dachówkę montujemy bezpośrednio na elementy TH - 7- Dach tradycyjny -Konstrukcja - grubość 33,2 cm k = 0,23 W/m2K- łata: 5 cm- kontrłata: 3 cm- krokiew: 23 cm- podbitka: 2,2 cm- ciężar konstrukcji 1 m2: 53 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOŁata 6x4 3,05 mb 2,25 6,86 złKontrłata 5x3 1,80 mb 1,50 2,70 złFolia dachowa 1,20 m2 5,50 6,60 złKrokwie h = 23 cm 0,033 m3 845,00 27,89 złWełna TOP i SUPER ROCK 22 cm 1,05 m2 45,43 47,39 złFolia paroizolacyjna 1,20 m2 2,50 3,75 złDeskowanie 2,2 cm 0,022 m3 550,00 12,10 złCENA - - 1m2 107,29 złUWAGA! Koszty robocizny wykonania konstrukcji krokwiowej wzrosną dodatkowo o czas lub cenę prac związanych z nabiciem folii, kontrłat, łat i deskowania.Krokwie o wysokości h = 23 cm uzyskuje się często przez wykonanie nadbitek - jest to dodatkowy czas pracy lub jej cena.Kto posiada namiary na firmę wykonującą system thermomur z woj.śląskiego lub taka która buduje" wyjazdowo " prosze o podanie tutaj albo na meila terminattor@interia.pl Link do komentarza
Johny be good Napisano 1 listopada 2008 Udostępnij #24 Napisano 1 listopada 2008 Cytat to chyba zadowoli każdego Ś C I A N A(trójwarstwowa)Ściana thermomur - grubość 25 cm k = 0,28 W/m2K- waga 1 m2 : 250 kgMATERIAŁ ILOŚĆ J.M. CENA JEDN. CENA BRUTTOElement system TH 250 3,33 szt 27,65 92,07 złCement portlandzki CEM I 32,5 26,00 kg 4,50 11,70 złPiasek - ziarno do 2 mm 0,042 m3 10,00 0,42 złŻwir - ziarno 2 do 8 mm 0,071 m3 10,00 0,71 złStal zbrojeniowa 8 mm 2,00 kg 2,80 5,60 złCENA - - 1m2 110,50 złUWAGA! Zamieszkanie w domu możliwe po trzech miesiącach od postawienia ścian. Witaj . Buduj sam nie płac zadnym firmom bo będą się uczyły na Twoim domku. Ja z kolegą wybudowałem już 4 domy w tej technologii(wszystkie dla dzieci tegoż kolegi i dla niego). Teraz zaczynam budowe (wreszcie) swojego LMP42. Link do komentarza
TERMINATORsiemianowice Napisano 1 listopada 2008 Udostępnij #25 Napisano 1 listopada 2008 Masz racje jest to najlepsze rozwiazanie ...ALE sam tego nie wykonam ...i tu sie pojawia problem Link do komentarza
Killer_su Napisano 3 listopada 2008 Udostępnij #26 Napisano 3 listopada 2008 Cytat Masz racje jest to najlepsze rozwiazanie ...ALE sam tego nie wykonam ...i tu sie pojawia problem Zapytaj się w thermodomu czy nie polecają kogoś.Zobacz jeszcze inne systemy: np. izodom2000 - mi wyszedł jeszcze taniej.Poza tym świetne zestawienie. Znalazłeś je czy sma zrobiłeś? Link do komentarza
TERMINATORsiemianowice Napisano 3 listopada 2008 Udostępnij #27 Napisano 3 listopada 2008 zestawiemnie gdzies w internecie przechwyciłem choć trochę ceny poroterma sa zawyżone ale i tak droży jest niz termo Link do komentarza
Killer_su Napisano 14 listopada 2008 Udostępnij #28 Napisano 14 listopada 2008 No i to nie jedna zaleta Link do komentarza
Liseczek Napisano 15 lutego 2009 Udostępnij #29 Napisano 15 lutego 2009 Cytat Zapytaj się w thermodomu czy nie polecają kogoś.Zobacz jeszcze inne systemy: np. izodom2000 - mi wyszedł jeszcze taniej.Poza tym świetne zestawienie. Znalazłeś je czy sma zrobiłeś? Niestety gadałem z gościem w thermomurze i powiedzieli że ze względu na kiepskie doświadczenia przestali polecać firmy (wykonawców).Swoją drogą może ktoś robił również stropy i dach w tym systemie (sam lub przez wykonawców).Zasadniczo za budowę (thermomur TH-450) zabieram się dopiero za kilka miesięcy ale wdzięczny będę za wszelkie rady dotyczące wykonastwa od tych co już się wybydowali lub budują. Zarówno jeśli chodzi o ściany jak i strop i dach. Link do komentarza
BasiaSilno Napisano 16 lutego 2009 Udostępnij #30 Napisano 16 lutego 2009 System jest dziecinnie prosty. Do materiału producent dołącza kasetę wideo, płytę i materiały drukowane. Jak ktoś nie budował, to się obawia. Budowaliśmy w firmie budynek w tym systemie, wszystko od 6 lat idealnie, energooszczędnie. Zakupiliśmy już Isohome 2000, szerokość bloczków 35 cm, za kilka miesięcy budynek będzie stał. Ważne, by się nie śpieszyć z zalewaniem zbyt dużej warstwy ściany jednorazowo, bo może popłynąć, czyli trochę się pokrzywić. Styropian przy zalewaniu półpłynnym, rzadkim betonem ma skłonności do wypływania i przy nie dociążonych i nie dociągniętych zapinkami z drutu bloczkach może długie, proste ściany pokrzywić. Bloczki styropianowe mają zdecydowaną przewagę nad systemami z ocieplaniem ściany styropianem. W pierwszym wykonaniu unikamy prześwitu pomiędzy ścianą nośną a izolacją zewnętrzną oraz śladów po kotwach i kleju, co niestety widać w późniejszym czasie na tynku. Link do komentarza
darek090 Napisano 24 lutego 2009 Udostępnij #31 Napisano 24 lutego 2009 Jestem w trakcie budowy w systemie Thermomur... zastosowalem teza stropy styropianowe..obecnie powoli zblizam sie do wykanczania budynku....wg p[rojektu LK471...budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam to ok 3-4 godzinki dziennie.. na tyle pozwala mi moja pracaod zalania ław do rozpoczecia prac zwiazanych z budowa wiezby dachowej minelo 3 ,iesiace.. a wiec technologia jest bardzo szybka stropy uklada sie leciutko i sprawnie.... fakt ze wszystkie plyty mialy o ok 2-15 cm wiecej niz na zamuwieniu.. ale to nie problem.. zostaly poukladane na scianach .. potem marker.. kawal prostej deski i piłka załatwiła sprawe... Podczas wszelkich prac nie jest wskazany pospiech.... nie wolno rozstawac sie z poziomnicą i dobra miarą... sciany zalewane byly po 2,5..3 warstwy... jesli jest wiecej to sciana zaczyna plywac.. spinki ktore zaleca producent do spinania poszczegolnych warstw okazaly sie calkowicie zbedne.... podobnie poziome drabinki... zamiast drabinek o wiele wygodniej jest klaść po dwa pręty...Natomiast pionowe drabinki i belki narozne jak najbardziej sa przydatne .. tyyle ze warto zrobic je troche mniejsze niz to jest w materialach opisowych..( nie zawsze chca wejsc w swoje miejsce.)Trzeba tez sie solidnie zastanowic nad calym budynkiem i nadf wszelkimi zmianami.... bo firma oblicza potrzebny materiał bardzo dokladnie.. u mnie odpadu wyszlo ok 1.5 m3 na calym budynku .. najwiecej bylo tego na skosach pod dachem.. Generalnie metoda jest godna polecenia tym krorzy chca postawic dom cieply i tani..oraz czuja sie na silach zrobic to samodzielnie.. na budowie jest czysto.. praca nie jest ciezka na zalanie 3 warstw zamawialem ok 2--2,5 m3 betonu i w 4-5 osob nie sprawialo problemu zalanie takiej ilosci w ok 2 godzinki spokojnej pracy. W tej chwili prowadze prace wykonczeniowe , poddasze jest czescioweo ocieplone a w budynku czasmi przepalam w starej kozie.. i temperaturka jest na poziomie ok 14-17 stopniWzana uwaga dla zainteresowanych.. ta technologia wymaga dobrej wentylacji..a wiec grawitacja odpada... ja zakladam rekuperator.. z koniecznosci i z oszczednosci.. oraz dla wygody i zdrowia...Jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem.. )) Link do komentarza
dominika81 Napisano 25 lutego 2009 Udostępnij #32 Napisano 25 lutego 2009 Witam! Czy mógłby Pan napisać, ile kosztował Pana stan surowy bez fundamentów? Słyszałam opinie, że system ten jest tańszy od tradycyjnych technologii, czy jest tak naprawdę? Jaką grubość elementów thermomur Pan zastosował?Pozdrawiam Link do komentarza
norbiwolow Napisano 26 lutego 2009 Udostępnij #33 Napisano 26 lutego 2009 przychylam się do pytania - jakie koszty ????? Link do komentarza
BasiaSilno Napisano 26 lutego 2009 Udostępnij #34 Napisano 26 lutego 2009 Cytat przychylam się do pytania - jakie koszty ????? Ja za materiał na budynek Beta3 (około 300 m* podstawy ) zapłaciłem 28.000 brutto. Fundamenty mają szerokość bloczków 25 cm (5+15+5) 1 metr wysokości i będą docieplone jeszcze 5 cm, a ściany zewnętrzne 35 cm (15+15+5), i tych już nie będę docieplać, ponieważ U=0.16 Nie zamawiałem bloczków stropowych ani dachowych. Poddasze mam użytkowe, a nad dachem jeszcze pomyślę. Bloczki kupowałem pod koniec sierpnia (liczyłem na ten termin pozwolenia na budowę... o ja naiwny ) wiec ceny mogły trochę drgnąć. Kupowałem Isohome 2000, ponieważ Thermodom nie miał takiej szerokości 350 w ofercie. Link do komentarza
Tobi_ Napisano 26 sierpnia 2009 Udostępnij #35 Napisano 26 sierpnia 2009 Znalazłem link do tej kalkulacji: http://www.lmb.neostrada.pl/kalkulac.htmlI mam pytanie - czy ktoś zbudował dom thermomurem, jakie doświadczenia? Link do komentarza
pawel6004 Napisano 9 grudnia 2009 Udostępnij #36 Napisano 9 grudnia 2009 A co zostanie z tego domu po nawet małym pożarze?Jak wiadomo styropian jest łatwo palny,więc po pożarze zostanie tylko 15cm samego betonu.Powodzenia. Link do komentarza
Jolka3 Napisano 10 grudnia 2009 Udostępnij #37 Napisano 10 grudnia 2009 Cytat A co zostanie z tego domu po nawet małym pożarze?Jak wiadomo styropian jest łatwo palny,więc po pożarze zostanie tylko 15cm samego betonu.Powodzenia. Ale te przemyślenia... są raczej nie teges Ponadto styropian nie jest już obecnie łatwopalny. Topi się, ale nie podtrzymuje płomienia. Link do komentarza
pawel6004 Napisano 12 grudnia 2009 Udostępnij #38 Napisano 12 grudnia 2009 No tak,ale skoro się topi to i tak niewiele z niego zostanie.Nie jestem przeciwnikiem tej technologii,sam się zastanawiałem czy z tego nie budować,ale jakoś nie mogę się zdecydować.Zaczynam budowę na wiosnę więc mam jeszcze trochę czasu.Nurtuje mnie właśnie co się dzieje w czasie pożaru,nawet niewielkiego? Link do komentarza
KAROI Napisano 13 grudnia 2009 Udostępnij #39 Napisano 13 grudnia 2009 Rozumiem, że dom ocieplisz wełną mineralną, bo styropian... sam napisałeś Link do komentarza
pawel6004 Napisano 14 grudnia 2009 Udostępnij #40 Napisano 14 grudnia 2009 Jeśli będę budował ściany dwuwarstwowe to ocieplę je na pewno styropianem (lub wełną,jest niepalna) a po za tym to ocieplenie jest od zewnątrz.A tak właściwie to chcę budować jednowarstwowo z solbet 42.Jeszcze raz podkreślam,że nie jestem przeciwnikiem thermomuru,mam tylko pewne wątpliwości.Gdyby nie wątpliwości to na pewno wiele osób budowało by w tej technologii. Link do komentarza
animus Napisano 14 grudnia 2009 Udostępnij #41 Napisano 14 grudnia 2009 Cytat Jestem w trakcie budowy w systemie Thermomur... zastosowalem teza stropy styropianowe..obecnie powoli zblizam sie do wykanczania budynku....wg p[rojektu LK471...budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam71...budowe prowadze sposobem gospodarczym czyli przy pomocy rodzinki i dzieci... czas jaki tam spedzam to ok 3-4 godzinki dziennie.. na tyle pozwala mi moja pracaod zalania ław do rozpoczecia prac zwiazanych z budowa wiezby dachowej minelo 3 ,iesiace.. a wiec technologia jest bardzo szybka stropy uklada sie leciutko i sprawnie.... fakt ze wszystkie plyty mialy o ok 2-15 cm wiecej niz na zamuwieniu.. ale to nie problem.. zostaly poukladane na scianach .. potem marker.. kawal prostej deski i piłka załatwiła sprawe... Podczas wszelkich prac nie jest wskazany pospiech.... nie wolno rozstawac sie z poziomnicą i dobra miarą... sciany zalewane byly po 2,5..3 warstwy... jesli jest wiecej to sciana zaczyna plywac.. spinki ktore zaleca producent do spinania poszczegolnych warstw okazaly sie calkowicie zbedne.... podobnie poziome drabinki... zamiast drabinek o wiele wygodniej jest klaść po dwa pręty...Natomiast pionowe drabinki i belki narozne jak najbardziej sa przydatne .. tyyle ze warto zrobic je troche mniejsze niz to jest w materialach opisowych..( nie zawsze chca wejsc w swoje miejsce.)Trzeba tez sie solidnie zastanowic nad calym budynkiem i nadf wszelkimi zmianami.... bo firma oblicza potrzebny materiał bardzo dokladnie.. u mnie odpadu wyszlo ok 1.5 m3 na calym budynku .. najwiecej bylo tego na skosach pod dachem.. Generalnie metoda jest godna polecenia tym krorzy chca postawic dom cieply i tani..oraz czuja sie na silach zrobic to samodzielnie.. na budowie jest czysto.. praca nie jest ciezka na zalanie 3 warstw zamawialem ok 2--2,5 m3 betonu i w 4-5 osob nie sprawialo problemu zalanie takiej ilosci w ok 2 godzinki spokojnej pracy. W tej chwili prowadze prace wykonczeniowe , poddasze jest czescioweo ocieplone a w budynku czasmi przepalam w starej kozie.. i temperaturka jest na poziomie ok 14-17 stopniWzana uwaga dla zainteresowanych.. ta technologia wymaga dobrej wentylacji..a wiec grawitacja odpada... ja zakladam rekuperator.. z koniecznosci i z oszczednosci.. oraz dla wygody i zdrowia...Jesli sa jakies pytania to chetnie odpowiem.. )) Współczuję tym osobą ,których nie stać na postawienie domu z normalnego zdrowego materiału budowlanego ,tylko muszą borykać się z kosztami i szukać takich rozwiązań .W tym kraju tylko nieliczni mogą pozwolić sobie na taki luksus . Link do komentarza
pawel6004 Napisano 14 grudnia 2009 Udostępnij #42 Napisano 14 grudnia 2009 Jaki to jest według Ciebie normalny,zdrowy materiał? Link do komentarza
animus Napisano 14 grudnia 2009 Udostępnij #43 Napisano 14 grudnia 2009 Cytat Jaki to jest według Ciebie normalny,zdrowy materiał? Drewno ,Ceramika ,Silikaty: Wyroby Wapienno-Piaskowe jest jeszcze kilka innych Np.Taki ,http://www.ziegel-eder.de/Polski/material.htmlOd zewnątrz to jeszcze rozumiem. Styropian jest materiałem (wytworzonych sztucznie przez człowieka i niewystępujących w naturze) izolacyjnym otrzymywanym przez spienienie polistyrenu.Polistyren stanowi podstawę wielu tworzyw sztucznych.To może z butelek po napojach postawić dom ? Link do komentarza
KAROI Napisano 15 grudnia 2009 Udostępnij #44 Napisano 15 grudnia 2009 Cytat To może z butelek po napojach postawić dom ? Bywały już takie przypadki. Bywały! Link do komentarza
tomikiw Napisano 27 grudnia 2009 Udostępnij #45 Napisano 27 grudnia 2009 Witam! zastanawiam się nad budową takiego domu, tylko chciałbym zobaczyć taką realizacje.poszukuje kogoś kto ma coś takiego w okolicy Krakowa. Pozdrawiam tomikiw Link do komentarza
jasio-przytyk Napisano 22 lutego 2010 Udostępnij #46 Napisano 22 lutego 2010 Czy ktoś z osób które zdecydowały sie na bydowę w systemie thermomur może napisać ile dostał rabatu od cennkia i ile elementów kupowałPzdrP.S. proszę o ewentualną odpowiedz na meila jasio.j@gmail.com tak szybciej odbiorę Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 23 lutego 2010 Udostępnij #47 Napisano 23 lutego 2010 Zawsze sceptycznie podchodziłem do „wielozadaniowości” . jak coś było „do wszystkiego” to najczęściej było do niczego! Ale może tu się mylę. Mam więc pytania:Ile jest izolacji termicznej „czynnej” czyli tej od domu do rdzenia betonowego na fundamencie?Jak zabezpieczona jest ściana przed dyfuzją? Link do komentarza
electricus Napisano 26 lutego 2010 Udostępnij #48 Napisano 26 lutego 2010 Witam.Chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat budowy domu w systemie TERMOMUR.Mieszkam w takim domu od 7 lat i nie jest potrzebna wentylacja mechaniczna oprócz łazienek i okapu w kuchni.Dom jest suchy i ciepły a do ogrzania nie potrzeba ogromnych ilości energii, ja ogrzewam dom kominkiem (ok.6m3 na sezon) problemem mogą być trudności w zamocowaniu ciężkich przedmiotów na ścianach zewnętrznych bo mimo dostępności odpowiednich kołków trzeba jeszcze trafić w beton.Budowę prowadziłem systemem gospodarczym i potwierdzam wypowiedzi poprzedników że trzeba wielkiej precyzji w układaniu elementów trudno później o korekcję.Poza tym budowanie jest naprawdę przyjemne układamy nie więcej niż 3 warstwy i zalewamy betonem.Niedługo rozpoczynam budowę garażu i na pewno wybuduję go z pustaków termomur.Pozdrawiam i życzę przyjemnego wznoszenia własnego domu... Link do komentarza
prestige Napisano 26 marca 2010 Udostępnij #49 Napisano 26 marca 2010 Witam, mieszkam w domu zbudowanym metodą Thermomu. Grubość sciany to 45 cm. (25-15-5) O kosztach budowy nie ma co pisac, bo zalezy jakim sie go sposobem buduje. Jedno jest pewne ze warto. Taki sposób budowania stosuje sie w budownictwie pasywnym i energooszczednym. I nie tylko wazne z czego i jak wykonanae sa sciany, ale nalezy zwrócic uwage na budowę i ocieplenie dachu i piwnic. Nalezy zamówic odpowiednie okna i je własciwie zamontować. Więc nie można go porównać z budową domu metoda tradycyjną. Ściany o takiej grubości to współczynnik przenikania ciepła 0,11. Koszt ogrzewania przy spełnieniu wszystkich wymogów budownictwa pasywnego i energoszczednego gazem płynnym z butli to kwota 1780 zł (od pazdziernika 2009 do marca 2010) Oczywiście zastosowano rekuperator z odzyskiem ciepła. Dom stawiała firma pod klucz w ciągu 6 m-cy. Montaż czegokolwiek wewnątrz domu nie sprawia zadnego problemu, ponieważ dostepne są specjalne kołki do styropianu, które po prostu wkreca sie w scianę i zachowują sie tak samo jak kołki tradycyjne, tylko montaż łatwiejszy. Jest to mój trzeci dom. pierwszy budowałem z ceramiki, drugi beton komórkowy, trzeci thermomur. Nastepne jezeli będę budował to jednak thermomur. Dlaczego? Tani w eksploatacji, budowa czysta i szybka, dom jest cichy i bardzo ciepły. wentylacja w kazdym pomieszczeniu. Ekipa to fachowcy od stawiania domów, a nie zbieranina murarzy i pomocników. Pozdrawiam. Link do komentarza
luksio17 Napisano 31 marca 2010 Udostępnij #50 Napisano 31 marca 2010 Witam proszę podanie jaka ekipa u Pana budowała i w której części Polski? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się