Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Cytat

jaki projekt będzie tańszy w realizacji przy takiej samej powierzchni użytkowej?


Musisz wybrać 2 projekty taki i taki obejrzymy wtedy  usłyszysz jakieś tam dywagacje .


W tej chwili nie da się tego określić bo to nie  zależy wyłącznie  od powierzchni użytkowej .

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

jaki projekt będzie tańszy w realizacji przy takiej samej powierzchni użytkowej?



Moim zdaniem, zależy to od wymagań (MPZP, WZ) dotyczących kąta nachylenia dachu –im większe wymagane nachylenie dachu, tym bardziej opłacalny dom z poddaszem użytkowym.
Przy np. 40 stopniach, raczej dom z poddaszem użytkowym „wygrywa” w tym porównaniu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 miesiące temu...
Cytat

To tak jakbyś zapytał które autko będzie tańsze z silnikiem np.2.0




skoda naturalnie icon_biggrin.gif

Cytat

Musisz wybrać 2 projekty taki i taki obejrzymy wtedy  usłyszysz jakieś tam dywagacje .


W tej chwili nie da się tego określić bo to nie  zależy wyłącznie  od powierzchni użytkowej .



http://projekty.muratordom.pl/projekt_jaskolka,240,1,.htm

http://www.studioatrium.pl/projekty-domow/...laczek,414.html
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

jaki projekt będzie tańszy w realizacji przy takiej samej powierzchni użytkowej?



Tak jak przedmówcy, powiem, że pytanie jest bardzo trudne.
Musisz rozpatrzeć wiele za i przeciw, czy chcesz biegać po schodach, czy ogrzewać parter, czy bawić się w strop itp itd.
Musi to byś Twój świadomy wybór, a koszty przy niewielkim domu do 140 metrów mogą być bardzo podobne, a przy piętrowym nawet niższe.

pozdro
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...
Witam, podobnie jak maniuś-maniek stoję przed wyborem projektu parterowego lub z poddaszem. Mam dwa do wyboru http://www.mgprojekt.com.pl/komfortowy oraz http://pprojekt.pl/projekt110-zacisze.html . Jako niedoświadczony forumowicz powiem tak nie będzie mi przeszkadzać bieganie po schodach. Chciałabym wybrać projekt który będzie tańszy w budowie i także później - w trakcie użytkowania. Działkę mamy dużą więc kwestia zmieszczenia się domku na działce nas nie dotyczy.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Powiem uczciwie, zawsze podobały mi się domy z poddaszem, taki sobie wymarzyłem i taki chciałem budować.
Po wielu rozmowach z użytkownikami takich domów, w trakcie których usłyszałem od 90% z nich że następny dom budowaliby parterowy, postanowiłem poszukać parterówki.

Wady poddasza wg użytkowników:
- słaba wentylacja
- nagrzewające się pomieszczenia przez okna połaciowe (dachowe)
- hałas w czasie deszczu i gradu (dach i okna połaciowe)
- mało ustawne pokoje (skosy)
- bieganie po schodach kilkadziesiąt razy dziennie po każdy drobiazg i pierdółkę
- hałas niosący się po schodach z dołu do góry
- ciepło uciekające na górę z parteru
- hałas na dole przy dzieciach bawiących się na poddaszu (jak w bloku)

to chyba główne powody, które zapamietałem
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam, podobnie jak maniuś-maniek stoję przed wyborem projektu parterowego lub z poddaszem. Mam dwa do wyboru http://www.mgprojekt.com.pl/komfortowy oraz http://pprojekt.pl/projekt110-zacisze.html . Jako niedoświadczony forumowicz powiem tak nie będzie mi przeszkadzać bieganie po schodach. Chciałabym wybrać projekt który będzie tańszy w budowie i także później - w trakcie użytkowania. Działkę mamy dużą więc kwestia zmieszczenia się domku na działce nas nie dotyczy.



a sprawdzilas warunki zabudowy? to sa 2 zupelnie rozne projekty i moze sie okazac, ze jeden z nich odpadnie, bo warunki nie pozwalaja na jego budowe (np. nieodpowiedni kat nachylenia dachu).

My na poczatku chcielismy miec domek z poddaszem uzytkowym (no, bardziej maz chcial. marzylo mu sie zabieranie zony na pieterko, jak w "Swiecie wedlug Bundych" icon_biggrin.gif). po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw, wyszlo jednak, ze bedzie parterowka. W naszym wypadku argumenty za parterowka:

- duza dzialka (zawsze troche mniej koszenia trawy icon_wink.gif)
- brak schodow, co bardzo ulatwia komunikacje
- zycie rodzinne latwiej sie toczy na jednym poziomie. jest to szczegolnie wazne dla osob z malymi dziecmi. mozna zostawic dziecko w jego pokoju, bez obawy, ze spadnie ze schodow lub zrobi sobie krzywde, a my nie uslyszymy. latwiej jest tez kontrolowac co robi pociecha (wyjsc z kuchni i zerknac, a nie ganiac co 5 minut po schodach).

plus wszystkie argumenty, ktore przytoczyl vip42
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a sprawdzilas warunki zabudowy? to sa 2 zupelnie rozne projekty i moze sie okazac, ze jeden z nich odpadnie, bo warunki nie pozwalaja na jego budowe (np. nieodpowiedni kat nachylenia dachu).



Sprawdziłam. I tak:
1. dachy dwu- lub wielospadowe o kącie nachylenia głównych połaci od 25o do 45o i kalenicy nad główną bryłą
budynku usytuowaną wzdłuż ulicy.

Zacisze ma kąt nachylenia dachu 40 st, a Komfortowy 24 st. Po głębokiej analizie wybraliśmy z mężem dom wg projektu Komfortowy. Mam nadzieję, że ten jeden stopień da się obejść, a jak nie to, że zmiana projektu będzie możliwa.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Zdecydowanie parterówka tańsza, przy budowie domu z poddaszem dochodzą dodatkowe koszty jak stropy, dokładna izolacja dachu, oczywiście okna dachowe, które nie są najtańsze, nie zapomnij zapewnić dobrej wentylacji, przy projektach z poddaszem zwróć uwagę na dachówki np ceramiczne lub betonowe zapewnią dodatkową izolację oraz zmniejszą hałasy dochodzące z zewnątrz, a odpowiednio ułożone zapewnią optymalną wentylację w lato icon_smile.gif bo w takim pokoiku zawsze gorąco:D:D przynajmniej w porze letniej.

Pozdrawiam:)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam. Myślałem że będę się cieszył po zalaniu stropu ale wyszła bolesna prawda. Mam sporo nadciągów i belek narożnych z którymi majster chyba sobie nie poradził. Beton zamówiony B30 (drobnoziarnisty) za poradą kierownika, ale przyszedł tak gęsty i szybko wiążący że nie wypełnił góry nadciągów dobrze. Oczywiście majster mógł sobie go rozcieńczyć przed całą operacja ale wolał to zrobić później gdy zalewał górę nadciągów żeby ich nie wibrować bo wypływało dołem. Poprzedni strop na garażu też był z B30 w dodatku gruboziarnisty, robiła to inna ekipa i jakos poradziła sobie z dwoma nadciągami. Tutaj coś poszło nie tak. Tam gdzie góra narzucana była z rzadszego jest w miarę ok, ale gdzie poszło gęste jest baranina, dziury i po rozszalowaniu wykruszyło się. Polecenie kierownika "skuć co luźne, zagruntować i wypełnić CX20". Mam cos innego co prawda, Sika Repair 10F i 13F ale chyba musiało by na to iść kilka worków bo to nie są raki ale wielkie ubytki. Wyglada to tak:           Najgorzej jest chyba w metrowym wsporniku gdzie widać wyraźną granicę wibrowanego i narzuconego ręcznie:       Jest tu wielka jama, przez którą leci woda do środka. Widać też wyraźną nieszczelność tej "czapy". Nalałem na balkonik wody i wyciekła sobie dziurkami aż do wnętrza domu:             Ponadto zobaczyłem w nadciągu niewielką dziurkę, ładnie zamaskowaną przez cienką gładką warstwę betonu wyrównanego szalunkami. Po rozkuciu okazało się że tam też woda:       Moim zdaniem przez brak wibracji beton nie otulił spodu prętów i powstały kanały przez co leci woda. Aż strach pomysleć gdzie tam jeszcze mogą być jamy. Nie wiem czy przejmować się tym, czy z tym żyć? Jak sądzicie: 1.  Czy teraz skuwać to co zostało narzucone, czy zalać czymś rzadszym żeby wypełnić kanały.  2. Jaka gruba musiała by być warstwa gdybym chciał skuć górę nadciągów i zalać ją ponownie? 3. Jak sprawdzić pozostałe nadciągi? Ja opukuje młotkiem i sprawdzam czy gdzieś się nie rusza, czy dzwoni metal. Nie wiem czy tak jest ok. Myślę że jakbym skuł to co zostało ręcznie narzucone to ładnie by się oddzieliło od zawibrowanego. Wiem że nadciągi można zalewać na dwa razy po dniu czy dwóch. Ja chciałem zalać to w jednym etapie żeby było mocniejsze ale teraz chyba lepiej było by to zrobić na dwa razy? Przecież takie rowy i baranina chyba tylko osłabiają? Kierownik uważa że dół wspornika balkonu jest dobrze zawibrowany a on działa na ściskanie wiec jest ok, a rozciągana góra musi mieć tylko otuline. Tylko czy aby na pewno ją ma. Wspornik wspornikiem ale przecież w nadciągach stropu jest odwrotnie, to góra jest ściskana?
    • Tylko gdzie w tym interes jest, przed zmianą prąd był o połowę tańszy przez 20 lat, potem jeżeli instalacja nie generowała kosztów remontu to prąd był prawie za darmo, teraz można zainwestować pieniądze w coś innego, starczy na prąd i jeszcze zostanie.      
    • Gość bubu
      przecież wnet palić nie będzie można
    • Gość Gość
      Stronę DC mam zabezpieczoną ds60vgpv-1000 typ 1+2
    • Gość Gość
      Potrzebuje pomocy. Chcę zakopać basen w pobliżu mikroinstalacji fotowoltaicznej na gruncie. Odległość od uziomu pionowego i metalowych filarów wynosi ok 3,5m. Czy odległość tak jest wystarczająca. Martwi mnie jeżeli napięcie z DC pójdzie na ramę i do gruntu. Stronę AC mam zabezpieczoną różnicówką i ogranicznik przepięć. Strona DC ma ogranicznik przepięć specjalny do paneli ds60vgpv-1000 typ 1+2
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...