Skocz do zawartości

elektrownia wiatrowa, kolektory słoneczne


Gość

Recommended Posts

Jestem zainteresowany budową małej (o mocy kilku lub kilkunastu kW)
elektrowni wiatrowej. Chciałbym uzyskać informację, czy jakiś producent
produkuje takie siłownię i jaka jest ich cena.
Interesują mnie także kolektory słoneczne. Proszę o informacje szczegółowe na temat budowy kolektora oraz o informacje, jakie urządzenia składowe taka instalacja zawiera.
Link do komentarza
Witam!
O kolektorach słonecznych można przeczytać m.in. w BD4/2004. Zapraszamy.
Tekst także w archiwum na stronie https://budujemydom.pl (Słońce pracuje).
Co do elektrowni wiatrowych sprawa jest stosunkowo skomplikowana.
Konieczne jest przygotowanie odpowiedniej wieży (może być pełna lub
ażurowa), trzeba też ustalić wysokość, sposób umieszczenia generatora (na górze lub w podstawie wieży), sposób składania łopat w przypadku zbyt silnego wiatru (składanie lub ustawianie w chorągiewkę).
Jak widac jest wiele czynników mogących wpływac na koszt całego urzadzenia.
Dopiero po zapoznaniu sie z lokalnymi warunkami powietrznymi można starać się oszacować konieczne do poniesienia nakłady.
Link do komentarza
Od siebie dodam również, że czasami wymagana jest również zgoda lokalnego Wydziału Ochrony Środowiska - szczególnie jesli w pobliżu miejsca instalacji znajdują się tereny lęgowe ptactwa lub wieża będzie stała na trasach przelotu gatunków wędrownych. Również istotne są wyniki pomiarów hałasu, gdyż turbiny wiatrowe do cichych nie należą.
Warto się poza tym zainteresować, czy Twój lokalny Zakład Energetyczny będzie skłonny odkupić od Ciebie ewentulany nadmiar energii (teoretycznie ma obowiązek, ale trudno jest go wyegzekwować nawet na drodze prawnej). Warto też zapytać o licznik energii, który móze działać w dwie strony - gdy korzystasz z własnej turbiny cofa się, a nalicza jedynie zużycie energii wtedy gdy turbina nie pracuje, lub zapotrzebowanie przekracza jej wydajność. Bardzo ważne jest właściwe określenie warunków terenowych, bo może się okazać, zetam, gdzie zamierzasz ulokować "wiatrak" jego sprawność będzie bardzo niska (np. zmienne wiatry o małej prędkości, częste zawirowania, albo przeciwnie - bardzo silne wiatry o stałym kierunku mogące uszkodzić turbinę) i inwestycja nie będzie się opłacać.
Link do komentarza
Dość tanie, a jeszcze sprawne wiatraki przywożą z zachodu małe, prywatne firmy. Do niedawna przywoziły tylko maszyny rolnicze, teraz także wiatraki. W przypadku awarii dostarczają także części zamienne.
Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...