Skocz do zawartości

folia na dysperbicie? bloczki betonowe?


Recommended Posts

Czy folia fundamentowa ma pełnić funkcję poziomej izolacji przeciwwilgociowej? Jeśli tak, to lepiej ułożyć papę podkładową na osnowie z włókna szklanego lub polipropylenu sklejoną lepikiem na zimno. Materiał ten wykazuje dużą elastyczność i zdolność do samozabliźniania się niewielkich pęknięć czego nie zapewnia sztywniejsza folia.

Co do ocieplenia podziemnej części ścian fundamentowych, to całkowicie można z niego zrezygnować gdy podłoga parteru wyniesiona jest ponad 0,5 m nad otaczającym terenem. Przy niższym poziome podłogi warto ostatnie 2 -3 warstwy ścian wybudować z bloczków kerazytobetonowych lub bloczków z wkładka styropianową (typu fortis). Oczywiście można również ułożyć ocieplenie - najlepiej z płyt polistyrenu ekstrudowanego XPS ułożonego bez mocowania i tynku.
Link do komentarza
Cytat

Czy można układać folie fundamentową na dysperbicie? Czy na fundament wystarczą bloczki betonowe B-15, które zamierzam pomalować dysperbitem i zasypać ( dom niepodpiwniczony). Zgodnie z tym co czytałem na forum przyklajanie styropianu na fundament w domu niepodpiwniczonym mija się z celem.



Witam
Na wyschniętym, zwulkanizowanym dysperbicie folię można układać bez problemu. Dysperbit nie bardzo nadaje się tylko do przyklejania folii.

Nie bardzo za to rozumiem, dlaczego ocieplanie fundamentów mija się z celem. Ocieplanie fundamentów ma przecież na celu wyeliminowanie mostka, który powstaje pomiędzy ociepleniem muru, a ociepleniem podłogi. Jeżeli izolację termiczną ściany doprowadzimy tylko do poziomu gruntu, to w przypadku mrozów zimno bedzie przenikało od wierzchnich warstw gruntu, poprzez górna część fundamentu i mur do wnętrza pomieszczenia, powodując znane wszystkim zasinienia ścian przy podłodze, a w końcowym etapie w przypadku przemarzania nawet wykruszanie i odpadanie tynków.
Na rynku pojawiły się ostatnio nawet specjalne pustaki fundamentowe, wypełnione bezmostkowo styropianem, których zadaniem jest oddzielenie zimnego fundamentu od "ciepłego" muru. Jest to trudny temat, bo z jednej strony musza dobrze izolować, a z drugiej wytrzymać potężny nacisk budynku.

Moim zdaniem koszt wykonania ocieplenia fundamentu do głębokości przemarzania (a co najmniej 0,5 m poniżej poziomu gruntu), gdzie wystarczy warstwa 5 - 8 cm styropianu, bez konieczności zaciągania siatką i tynkiem nie jest wysoki, a roboty można wykonać samemu. Po wykonaniu pierwszej warstwy izolacji fundamentów dysperbitem, trzeba odczekac min. 24 godziny, by dobrze zwulkanizował. Wtedy nanosimy kolejną warstwę i niejako na mokro doklejamy styropian. W przypadku osuwania się płyt należy wykonać coś w rodzaju prowizorycznej listwy startowej - podobnie jak ma to miejsce przy ocieplaniu ścian. W przypadku nierówności fundamentu powodujacych np. klawiszowanie płyt, dysperbit można nanieść na płyty styropianu grubszymi plackami i dopiero docisnąć do ściany. Po zwulkanizowaniu dysperbitu ( 24-48 godzin trwa odparowanie wody z pomiędzy styropianu i ściany fundamentowej ) pozostaje tylko pomalować styropian z wierzchu dysperbitem, co ochroni go dodatkowo przed nasiąkaniem i wpływem niekorzystnych warunków zewnętrznych.

Lepszym, choc droższym materiałem do izolacji fundamentów sa płyty XPS - tzw. styropian ekstrudowany. Ma on znacznie niższą nasiąkliwość i wytrzymałość mechaniczną.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

a inni to o czym piszą?
skoro byłeś na budowie i widziałeś, to po co pytasz?


również nie bardzo rozumiem :-/


Wtedy na drodze ucieczki ciepla stoi pol metra sciany. I tu imho duzo zalezy od tego, z czego zrobiona jest ta sciana. Jak z bloczkow betonowych to cieplo sobie swobodnie ucieka.
Jak z bet. komorkowego to za wiele nie ucieknie.
Link do komentarza
a czy to bloczki, czy beton komórkowy, którego tam bym nie dawał (gdzie dajesz izolację poziomą?)
to strata ciepła jest
wiem, są zwolennicy nieocieplania tej części (np brzoza icon_smile.gif ) ale moim zdaniem to duży błąd
nie mówię tu nawet o stratach ciepła, ale o tym, co zauważy IzJar
strata ciepła w ogólnym bilansie będzie tym większa im bardziej kompleksowo podejdzie się do izolacji chałupy
niewyobrażam sobie energooszczędnego, który w baraniej czapie i z korzuchem na grzbiecie, stoi bez skarpetek
Link do komentarza
  • 7 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...